Podcasting: Hvilket program: "iTunes" elll~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 18-07-05 11:36

Hej!

Hvilket program kan I anbefale til Podcasting:
"iTunes" eller "iPodder" ???

Hvilke fordele og ulemper har de to programmer?

Mange hilsner fra
Carsten
cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-05 12:01

" Carsten" skriver:

> cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk

OT:
Hvorfor skriver du det ?

Du har alligevel sendt din mailadresse usløret i "from" feltet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : :-\) Carsten

Dato : 19-07-05 08:08

Hvis mailadressen stod sløret i selve teksten ville de irriterende
"spam-robotter" vel kunne fange den!

"spam-robotterne" scanner vel også tekstebeskederne igennem for
mailadresser...

Fra : ASKF

Dato : 19-07-05 14:29

Carsten ytrede sig i <42dca7db$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>"spam-robotter" vel kunne fange den!
>
>"spam-robotterne" scanner vel også tekstebeskederne igennem for

Headeren er også i alm. tekst format og det er normalt hele indlægget,
altså header+tekst, der bliver skannet.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-07-05 19:04

Carsten wrote:
> Hvis mailadressen stod sløret i selve teksten ville de irriterende
> "spam-robotter" vel kunne fange den!
>
> "spam-robotterne" scanner vel også tekstebeskederne igennem for
> mailadresser...

Øh... ja, men de scanner jo også from-feltet...

/David

Fra : :-\) Carsten

Dato : 19-07-05 23:58

> Øh... ja, men de scanner jo også from-feltet...

Sorry!
Forstår først nu, hvad Klaus mente... var lidt langsom.... sorry!
Slører det straks i From-feltet!

Tak for hjælpen

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-07-05 07:41

Carsten wrote:

> Sorry!
> Forstår først nu, hvad Klaus mente... var lidt langsom.... sorry!
> Slører det straks i From-feltet!

Det er for sent nu... Google Groups har indekseret dit indlæg og
alverdens spambots vil høste din adresse herfra. Du vil inden længe
modtage 50-100 spam-mails om dagen.

/David som også poster med sin rigtige adresse

Fra : :-\) Carsten

Dato : 19-07-05 23:58

> Du har alligevel sendt din mailadresse usløret i "from" feltet.

Slører det straks... ser først nu hvad du mener!

Fra : Steen Jensen

Dato : 19-07-05 18:21

Carsten <cjt@mailme.dk> wrote:

> Hvilket program kan I anbefale til Podcasting:
> "iTunes" eller "iPodder" ???

iTunes, helt klart.
iPodder/iPodder X er gode alternativer, men iTunes er min favorit, på
grund af integrationen med ITMS. iTunes har en stor koncern til at bakke
sig op, og søgefunktionen er osse fin.

Du kan tjekke mere om podcasts her http://isteen.smartlog.dk/
--
Bedste hilsener
Steen Jensen

Fra : :-\) Carsten

Dato : 20-07-05 00:02

Det smarte ved iTunes er (fremfor iPodder) er også at den er på dansk.

Om det er smart at en stor koncern står bag ved jeg ikke... bliver så nok et
betalingsprodukt når det er udbredt nok...

Man kan ikke importere hele listen over podcastede udsendelser fra DR's
hjemmeside
i iTunes

Det kan man med iPodder - hvilket taler en smule for iPodder...

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 20-07-05 07:50

Carsten skrev:

> Det smarte ved iTunes er (fremfor iPodder) er også at den er på dansk.
>
> Om det er smart at en stor koncern står bag ved jeg ikke... bliver så nok
> et betalingsprodukt når det er udbredt nok...

Det tror jeg ikke, at du skal regne med: iTunes fungerer jo også som
"butik" - iTunes Music Store.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-07-05 08:28

Carsten <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> wrote:

> Om det er smart at en stor koncern står bag ved jeg ikke... bliver så nok et
> betalingsprodukt når det er udbredt nok...

Jeg vil nu godt gå med til, at kalde Apple forholdsvis stor.
Jeg tror heller ikke iTunes bliver et betalingsprogram, det ville være
som at Windows Media Player pludseligt blev et betalingsprogram.

Jeg har prøvet iPodder og få andre, men siden mine musikfiler og
radiostationer ligger i iTunes, så er det smartest for mig, at hente
podcasts via iTunes samtidigt, jeg bruger alligevel iTunes til at lægge
filer over i en iPod Shuffle.

> Man kan ikke importere hele listen over podcastede udsendelser fra DR's
> hjemmeside
> i iTunes

Det er rigtigt, at man ikke kan importere .opml-filer i iTunes, men at
man skal importere podcasts enkeltvis - men udover DR (som lancerede en
del podcasts samtidigt), så er det sjældent noget jeg har brug for.

Der er selvfølgeligt andre alternativer, som fx Odeo...
--
Bedste hilsener
Steen Jensen

Fra : :-\) Carsten

Dato : 20-07-05 08:46

tak for jeres svar!

Jeg installerer straks iTunes...

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-07-05 11:21

Carsten <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> wrote:

> Jeg installerer straks iTunes...

Det kan du roligt gøre - bare husk at det skal være nyeste version (4.9)

--
Bedste hilsener

Steen Jensen