Søren Sebber Larsen
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-07-05 19:14

Så lige tv-programmet "FEST VED FJORDEN". Det er et program med
populærmusik, slager og dansktop og sån.

jeg blev dybt overraskert over et ret ukendt orkester der fungerer som
backing-gruppe for de mange forskellige dansktopsangere. I programmet kaldes
det "Søren Sebbers 8-mands orkester". Worww manner, hvor det lød godt. De
kunne det hele. De fik den helt rigtige ægte tyskprægede slagerlyd på.
Trompeter blæste lystigt løs mens Dorthe Kollo gav "En sød student fra
Holstebro" og Johny Reymer gav "Lille fregnede Louise". Jøsses, hvor det lød
flot. Der var virkelig decivel på da trompeterne blæste i "En sød student
fra Holstebro". Det var rigtigt som at høre en typisk tysk slager.
Jeg går ud fra at det var Søren Sebber Larsen der spillede guitar. det
lød enormt godt, igen på den der "Student-sang". den fik lige 3 sekunders
pigtrådslyd 2-3 gange i sangen. Han spillede også til Christer Sjøgren, som
var med i "Vikingarna", da han sang Elvis sange. Der var saxofoner til den
store guldmedalje fra Sebber-manden. Da orkesteret spillede til Johny Hansen
fra "Kandis" blev det bare så godt. De spillede til tidens populæreste
slagere "Lonni fra berlin" og "Linedance bølgen går". Senere gav "Sebber"
sit sidste hit "Mexican Eyes". Fænomenalt nummer.
Foran scenen var der et kor på 20 piger med dirigent og de sang "uahhhh
uahhhh" og sån noget som sån et kor plejer at synge. Det var bare så godt.
Den sound der var i orkesteret var typisk backing-dansktop. Sån ligesom
"Gemalerne". det fik mig til at tænke på musikken som vi nu i næste uge skal
til at opleve igen i Dabnmarks største dansktop-festival i Vildsund, med
"Kandis" og "Kim og Hallo"
Jeg kan godt sige at jeg aldrig, og jeg mener ALDRIG har hørt bedre
dansktoporkester i hele mit liv. det var så professionelt som noget kan
være.
En ting undrede mig bare. Jeg kendte slet ikke orkesteret. Derfor
googler
jeg lidt på sagen og finder at de bliver anmeldt på en side som hedder
"Gaffa".
Det undrer jeg mig lidt over, for det er da vist ikke lige slagermusik de er
kendt
for. Derfor ville jeg læse hvad de skrev om orkesteret. Når jeg kan lide
orkestret
må de helt sikker sable det ned på "Gaffa".
Jeg fik faktisk ret: Der blev givet 2 stjerner ud af 5 og brugt følgende
ord:
"Vagt musik" - "Middelmådig musik" - "Letvægtsange" - "Bestemt ikke en
karismatisk sanger"

Derfor kan man vist roligt sige at "Gaffa" ikke ved hvad ordentlig musik er,
når de kan finde
på at skrive noget sådant om noget der er så professionelt topkvalitet.

Lad mig bruge ordene:
"Fantastisk musik" - "Velgennemført musik" - "Danmarks bedste
underholdningsmusik-orkester"
Jeg giver dem 10 stjerner ud af 5

Hilsen Åge

PS I kan høre orkesteret igen hver lørdag i juli på DR1 kl. 20-20.40

PPS: Hvad kan i fortælle om orkesteret ?

Fra : Carl Drud

Dato : 17-07-05 19:23

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> ret: Der blev givet 2 stjerner ud af 5 og brugt følgende ord: "Vagt
> musik" - "Middelmådig musik" - "Letvægtsange" - "Bestemt ikke en

Bare til din orientering: Det er ikke en anmeldelse af den bemeldte Hr.
Larsens orkester, men derimod en anmeldse af hans CD indspillet i
Nachville TN med sessionmusikere.

http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=28555

Carl