Beefeaters med Peter Thorup
Fra : dav

Dato : 16-07-05 19:16

Hej

Jeg søger information om hvilke af Beefeaters pladeudgivelser der havde
Peter Thorup med i besætningen.
Såvidt jeg ved var han med på to - men jeg ville blive glad hvis der var
en kender derude der kunne give mig de nøjagtige informationer.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jes Petersen

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 17-07-05 08:22

Hej Jes

"dav" <davinci@REMOVEmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Såvidt jeg ved var han med på to - men jeg ville blive glad hvis der var
> en kender derude der kunne give mig de nøjagtige informationer.

Peter Thorup var med i Beefeaters fra 1966 til 1970, og i den periode blev
der ganske rigtgt udgivet to "rigtige" Beefeaters-albums.

Den første er fra 1967 og hed bare "Beefeaters". Den anden hed "Meet you
there" og er fra 1969. De kan begge fås samlet på én cd. Derudover blev der
udgivet endnu en LP, "Wake up your mind", men under navnet Peter Thorup &
Friends, hvor også andre grupper, f.eks. Young Flowers, medvirkede. Endelig
er de backing for Poul Dissing på hans LP "Dissing" fra 1969. Endelig har de
leveret musik til en børneteaterforestilling (!) af Benny Andersen, "Den
Hæse Drage", som blev udgivet på LP i 1969.

I "nyere tid" har Karma udgivet to cd'er med gamle optagelser, "The Secret
Tapes" med optagelser fra 1968, og "Troels Vanvittige Parkering" med
optagelser fra Danmarks Radio i 1967 og 1968. Der er også udgivet et
live-album med optagelser fra 1968

De har faktisk en hjemmeside, www.beefeaters.dk.

mvh

Steen Lindkvist

Fra : dav

Dato : 17-07-05 10:01

Steen Lindkvist Nielsen wrote:
> [...]

> Tapes" med optagelser fra 1968, og "Troels Vanvittige Parkering" med
> optagelser fra Danmarks Radio i 1967 og 1968. Der er også udgivet et

Hej Steen

Tak for god information.

Venlig hilsen

Jes