Hannibal Hildorf - shit
Fra : Michael

Dato : 16-07-05 10:27

Har I set ham? "Den syngende hjemmehjælper"

http://www.lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=13-06-2005&cID=5&vId=244740

Hvor længe kan I holde ud at høre på ham? Jeg har aldrig set noget
lignende. han må være på et eller andet.

Han synger dansktop. Det siger også en del jo :o

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-07-05 11:27

Michael wrote:
> [...]
> lignende. han må være på et eller andet.
>
> Han synger dansktop. Det siger også en del jo :o

Han må da være den mest irriterende person i verden...Daaaaamn!
Tror det der dansktop er en slags kult!

-Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 12:11

On Sat, 16 Jul 2005 11:26:58 +0200, Michael <kerns@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvor længe kan I holde ud at høre på ham? Jeg har aldrig set noget
>lignende. han må være på et eller andet.

Gisp!
En klon af Helmut Lotti og Bubber, på steroider og speed
Det bliver vist ikke meget værre

>Han synger dansktop. Det siger også en del jo :o

Og jeg som troede at det var rockmusikken der havde de største
problemer med dope - Så blev man så meget klogere :D

/Alex

Fra : Christian TC

Dato : 16-07-05 12:24

"Michael" <kerns@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> lignende. han må være på et eller andet.
>
> Han synger dansktop. Det siger også en del jo :o

Her er hans hjemmeside: http://www.hannibal-hildorf.dk/

))))))))))

Mvh
Christian Trier

Fra : Per Madsen

Dato : 16-07-05 13:15

Christian TC <christoffertheviking@yahoo.dk> wrote:

> Her er hans hjemmeside: http://www.hannibal-hildorf.dk/
>
> ))))))))))
>
> Mvh
> Christian Trier

Hehe...man kan sige meget om ham, men i det mindste er han da
gennemført....

Well...whatever makes you happy I guess

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : /Moe

Dato : 16-07-05 13:15

er irriterende

Fra : Sune Salminen

Dato : 16-07-05 13:38

Michael wrote:
> [...]
> lignende. han må være på et eller andet.
>
> Han synger dansktop. Det siger også en del jo :o

wow, han er tilpas vanvittig til at drive det langt, hvis han ikke
brænder ud...måske skulle han starte dagen med en portion havrefras
istedetfor en bane speed.
Jeg har også været social- og sundhedshjælper, men jeg sang først når
jeg fik fri, det kom helt af sig selv.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-07-05 17:01

Michael wrote:
> [...]
> lignende. han må være på et eller andet.
>
> Han synger dansktop. Det siger også en del jo :o

Scary... Han har tydeligvis dybe psykologiske problemer og vil en dag
eksplodere i indestængte negative følelser som han i dag ikke tillader
sig selv at udvise. Jeg håber ikke at jeg er i nærheden af ham den dag.
Eller nogen anden dag.

/David

Fra : Brizz

Dato : 17-07-05 03:44

Michael wrote:
> [...]
> lignende. han må være på et eller andet.
>
> Han synger dansktop. Det siger også en del jo :o

Han kan jo udrette mirakler.....
Han kan få en lam til at hoppe ud af kørestolen og få ham til at løbe
hurtigt og LANGT væk!

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Pilots without fuel are pedestrians

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-07-05 18:39

"Michael" <kerns@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har I set ham? "Den syngende hjemmehjælper"

SV: Jo, du godeste. Første og sidste gang. I guder.

> Hvor længe kan I holde ud at høre på ham?

SV: Hvor længe? - Der er ikke tale om "hvor længe". Der er tale "om". Efter
3 sekunder var mine tæer krøllet helt sammen, så jeg ikke kunne få skoene
af. Det var uhyggeligt. Jeg fik kvalme og ondt i ørerne og flimmer for
øjnene og al muligt. Det var en grusom oplevelse. Jeg ønsker ikke mine
værste fjender her i NG at de skal opleve noget lignende, hvis de ikke
kender ham.

Jeg har aldrig set noget lignende.

SV: Set noget lignende, siger du. Det er mildt sagt. Aldrig i mit livs
skabte dage har jeg forestillet mig jeg skulle lægge øjne til aå meget som
bare et billede af noget der bare er halvt så frygteligt.

> han må være på et eller andet.

SV: Kan han have fået et ildebefindende af at lytte for meget til
tæppebankermusik og derfor begynde på noget som ligger meget fjernt derfra.
Det vides ikke.

> Han synger dansktop. Det siger også en del jo :o

SV: DANSKTOP. Synger DANSKTOP. Gider du styre din næsering lidt mand. For
det f'ørste kan han sgu da ikke synge. Det har jeg i hvert fald aldrig hørt.
For det andet synger han ikke dansktop, bare fordi han måske siger at han
gør. Man skal også gøre sig fortjent til det. Sounden skal være der og det
er den ikke. Han kan sammenlignes med de u-udholdelige folk som tager et
hammondorgel under armen, smasker det ned i et forsamlingshus og bralrer
løs. Det har ikke noget med dansktop at gøre" Selv jeg synger 10 gange bedre
end Hannibal, når jeg sidder i badekarret.

Hilsen Åge

Fra : Astrid

Dato : 17-07-05 18:53

Åge Halldorsson wrote:
<snip> Selv Åge er negativ </snip>

Damn ... så er det slemt!

/astrid

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-07-05 20:10

Åge Halldorsson wrote:

> For det f'ørste kan han sgu da ikke synge.

Så adskiller han sig vel ikke fra alle andre dansktop-sangere?

Søren

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 18-07-05 11:38

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42da95c6$0$15653$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Michael" <kerns@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> SV: Jo, du godeste. Første og sidste gang. I guder.

Uha Åge....

Når du skriver sådan, så er jeg godt nok glad for, at der er noget der er
gået min næse forbi.... Det må være fælt ).... Du er for en gangs skyld
enig med resten af gruppen.... Ak ve, oh skræk...

M.V.H.....Benny..

Fra : Morten Nielsen

Dato : 20-07-05 10:25

> [...]
bedre
> end Hannibal, når jeg sidder i badekarret.

Åge - du har ret, han kan ikke synge!
Men! Den overproducerede kvalmende rumklang klasket over et BR orgel til 129
kr. - nemlig the Dansktop sound er da i allerhøjeste grad til stede!
(venter spændt på kommentarer om, at jeg har set Ringenes Herre og derfor
går klædt i sort tøj samt spiser små børn)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-05 18:56

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dansktop sound er da i allerhøjeste grad til stede!

______

"Dansktop-sound". NÅ, så undrer det mig hvorfor jeg jeg fik både kvalme,
flimmer for øjnene og øresusen af at se og høre ham og hans "sang".
Jeg væltede både borde, stole og reolsystemer, da jeg febrilsk stormede
ud i køkkenet efter 15 panodiler til at tage smerten med.
Nu begynder jeg faktisk bedre at kunne forstå hvis visse folk her ikke
kan lide dansktop-musik. Hvis de tror at Hannibals musik er dansktop, så kan
jeg ved den søde Gud godt forstå at de ikke kan lide det. Men det har intet
med dansktop at gøre.
Hvad er så den ægte højkvalitets-dansktop-sound?. Det er f.eks. sådan
noget som synges af:
BIRTHE KJÆR - JOHN MOGENSEN - TEDDY EDELMAND
Hvis nogen her vil sætte lighedstegn mellem Hannibal Hildorf og Birthe Kjær
/ John Mogensen, vil jeg sige at de ikke er ved deres fulde bevidsthed.
Mange her i gruppen er nemlig vilde med dansktop-musik, når kvaliteten
er i orden. Af en eller anden grund er de bare flove ved at indrømme at de
er vilde med birthe Kjær og John Mogensen og Teddy Edelmand.

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 08:55

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42de8e18$0$23370$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Dansktop-sound". NÅ, så undrer det mig hvorfor jeg jeg fik både kvalme,
> flimmer for øjnene og øresusen af at se og høre ham og hans "sang".

Du svarer i øst når der bliver spurgt i vest Åge.

Mortens definition af dansktop-sound gik overhovedet ikke på sangen, men på
det instrumentale spor.
Og har har han fuldstændig ret i, at en ganske god del af hvad man kalder
dansktop i almindelighed, er produceret med så megen rumklang på guitar og
midi-sporet på keyboards, at det næsten burde kaldes badeværelses-sound.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-07-05 19:24

> at det næsten burde kaldes badeværelses-sound.
>
> /Alex

___

Nu kører du igen en tråd af sporet. Godt du ikke er hos DSB. Nu er vi jo
igen tilbage i diskussionen om hvordan genrer lyder og at popRock lyder som
en computer der er gået i selvsving med fabrikshallyd-agtige sterile og
monotome bankelyde og en hæs syngende mands-stemme eller en mandsstemmeagtig
kvindestemme. I den sammenhæng vil jeg sætte lighedstegn mellem det meste
popRock og hannibal Hildorf. Det er lige amatøragtigt.

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 19:45

On Thu, 21 Jul 2005 20:24:05 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Nu kører du igen en tråd af sporet. Godt du ikke er hos DSB. Nu er vi jo
>igen tilbage i diskussionen om hvordan genrer lyder

Du aner helt klart ikke hvad du snakker om, men så prøv dog for
alsidighedens skyld at slå "reverb" og "rumklang" op i en ordbog, og
så forklar mig lige at rumklang ikke er netop det man får i et
badeværelse?

Prøv så at lytte til f.eks. denne
http://www.kim-og-hallo.dk/Download/Du%20ligner%20din%20mor.rm

Der er så meget reverb på "orglet" at det er en gru. Faktisk er det
ikke et orgel, men præprogrammerede midi-spor på et keyboard.
Snak lige om computermusik igen!
Det lyder som et keyboard fra BR-legetøj til kr. 115,- spillet gennem
en tragt i et badeværelse.

> [...]
>monotome bankelyde og en hæs syngende mands-stemme eller en mandsstemmeagtig

Er du gået i barndom? Mener du at et argument som: "Det man siger er
man selv" har nogen lødighed i en diskussion?
Hvad med at forholde dig til den klare og tydelige badeværelseslyd på
det lydspor jeg gav dig, i stedet for at gå i selvsving over Pop og
Rock hver gang nogen har en mening om dansktopmusik.

>I den sammenhæng vil jeg sætte lighedstegn mellem det meste
>popRock og hannibal Hildorf. Det er lige amatøragtigt.

Amatører er nogen der ikke kan leve af deres musik, og jeg tror nok
der er "lidt" flere penge i Pop og Rock, end der er i dansktop.

Prøv nu at holde dig på sporet Åge, det er trættende at høre den samme
gamle slidte plade hver gang nogen går dig på klingen. Du er da et
voksent menneske, ikke?

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 22-07-05 07:00

> [...]
>

> Amatører er nogen der ikke kan leve af deres musik, og jeg tror nok
> der er "lidt" flere penge i Pop og Rock, end der er i dansktop.

Professionelle musikere, er musikere der lever af at spille. At sige at
amatører, er dem der ikke kan leve af deres musik, vil nok være at sætte sit
lys under en skæppe. Sjovt nok, er der så faktisk flest professionelle,
inden for, skal vi kalde det, den brede underholdning, bare for at undgå ord
som Dansktop, eller Suppe, steg og is musik. Så det kan godt være, at man
kan hive nogle stjerner frem, og sige... De tjener kassen.... Men det er
stadig forbeholdt de få. På det jævne, vil mangen en Rock musiker sikkert
misunde en suppe steg og is musiker hans indkomst.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 08:13

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Professionelle musikere, er musikere der lever af at spille. At sige at
> amatører, er dem der ikke kan leve af deres musik, vil nok være at sætte
> sit
> lys under en skæppe.

Point taken. Den var nok alligevel en tand for generel.

> Sjovt nok, er der så faktisk flest professionelle,
> inden for, skal vi kalde det, den brede underholdning, bare for at undgå
> ord
> som Dansktop, eller Suppe, steg og is musik.

Ingen tvivl om det.
Men repertoiret i den gruppe er en hel del bredere end dansktopmusik.
På den ene side har du "suppe steg og is-musikere". De er lige så sikre på
deres indtægt som Babysam, idet folk til stadighed gifter sig og har
sølvbryllup m.m., og de færreste har råd til at betale et helt orkester. Men
der er godt nok langt mellem guldkornene i den gruppe af musikere.
Jeg tror nu også det er lidt ligegyldigt, hvis de bare kan spille
bryllupsvalsen. Publikum er ikke så krævende i den situation.

Så er der den anden gruppe, nemlig underholdningsorkestrene, altså dem der
typisk spiller til halballer, firmafester og lignende.
Disse orkestre er for de flestes vedkommende meget bredere rent musikalsk
end de ovenstående. Det er typisk pop og rock fra 60erne til i dag, Status
Quo, Gasolin, Shu Bi Dua, Sweet, Eric Clapton, Lars Lilholt, Beatles,
Stones, Tue West.......... for blot at nævne nogle få.
Jeg kender mange der spiller på den måde, og de skal godt nok være bredt
orienteret inden for musikken hvis de skal gøre sig noget håb om at dække
deres publikums smag. Dansktopmusik ville slet ikke gøre sig i den
sammenhæng.

> [...]
> stadig forbeholdt de få. På det jævne, vil mangen en Rock musiker sikkert
> misunde en suppe steg og is musiker hans indkomst.

Mange af dem gør begge dele for at kunne leve, i hvert tilfælde indtil de
slår igennem. Jeg kender en del der spiller "røvballe" hver fredag, for at
kunne finansiere deres mere seriøse projekter inden for musikken.

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 22-07-05 13:00

> [...]
> Jeg tror nu også det er lidt ligegyldigt, hvis de bare kan spille
> bryllupsvalsen. Publikum er ikke så krævende i den situation.

Hvorfor ikke. Publikum er jo dig og dine ligemænd, eller for den sags skyld
os allesammen. Så jo, deres publikum er i den grad krævende.
Men mon ikke den Flyvende Hotdog, kan bekræfte, at man kan ikke bare sidde
og fise huslejen af... Er det ikke godt nok, og ikke godt nok fordelt mellem
aldersgrupperne, som der nu tilfældigvis er til stede, så kommer man til at
sulte. Dem som er i salen, er måske dine næste 5 eller 10 jobs, og klarer
du ikke opgaven tilfredsstillende, så får du ikke de andre jobs. Når et
bryllup idag, nemt løber op i Kr 100.000,- Så sparer man ikke de sidste Kr
500,- på musikeren, så vil man have en, der kan sit kram.

> [...]
> orienteret inden for musikken hvis de skal gøre sig noget håb om at dække
> deres publikums smag. Dansktopmusik ville slet ikke gøre sig i den

Nu ved jeg ikke, hvorfor du mener, at Dansktop har svært ved at klare sig i
en sådan sammenhæng. Gad vide, om det er fordi du begrænser dig til de 10
til 15 numre, der lige umiddelbart er på Dansk toppen, og sætter det op
imod, de sidste 45 års populær musik. Hvis du nu tog Dansk top, fra hele
samme periode, så ville Dansk top musikken bestemt ikke støde ind i
problemer. Jeg kan stadig huske, da Birthe Kjær kom drønende, med
Arriverderci Franz, den var bare helt kanon, og det er den stadig, og det
samme er Birthe Kjær, sådan ca 40 år senere. Det pudsige er, at det gælder
for rigtigt mange, af dem som besøgte Dansk toppen dengang, stadig er at
finde der, og stadig er ret så aktive. Men stadig mener du, at Dansk top,
vil have svært ved at begå sig.. Ja du må have mig undskyldt, men det
forstår jeg ikke en lyd af.

> Mange af dem gør begge dele for at kunne leve, i hvert tilfælde indtil de
> slår igennem. Jeg kender en del der spiller "røvballe" hver fredag, for at
> kunne finansiere deres mere seriøse projekter inden for musikken.

Du får det til at lyde, som om man skulle have ondt af Dansk top artisterne,
men her bagefter, fortæller du så, at det er Rock'en og Pop'en vi skal have
ondt af.... Nej det behøver vi heller ikke. For mange af dem, der var der
dengang, er der i vid udstrækning endnu. Problemet for de unge kunstnere er
åbenbart, at de ikke kan tage kampen op med de gamle.

Så det vi skal søge, er måske forklaringen på, hvorfor de ikke kan det.
Det tror jeg skyldes, dengang, var der rigtigt mange små og mellemstore
spillesteder, masser af kroer, havde deres eget lille bal. Ofte både fredag
og lørdag. Ofte Pigtråd om fredagen, og for de unge på 40 om lørdagen.
Hotel Storvorde kro, havde Hjerter Dame fest om torsdagen, og der var i det
hele taget, rigtigt gang i musiklivet dengang. Man behøvede ikke, at være
et topnavn, for at komme ud og spille. Der var rigtigt mange gode grupper,
og mindst lige så mange som var lige modsat, og dem, som hverken var det ene
eller det andet. Men når der blev byttet lidt folk på kryds og tværs, så
skete der pludseligt noget. Jeg kan huske, første gang jeg hørte Klaus &
Servants, det var i Storvorde.... Det var ingen success, lige bortset fra
det nummer, som de havde på Dansk toppen og var blevet kendt på, kørte de
rigtigt meget i instrumental musik, mest The Shadows numre, og det var ikke
noget at stille med, et sted hvor Kiwi kvartetten nærmest var fast
husorkester. Senere hørte jeg dem så igen i Birkelse, og så skal jeg love
for, at de tog revanche.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 10:27

On Fri, 22 Jul 2005 13:59:50 +0200, "Benny Mortensen 9700"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

> [...]
>imod, de sidste 45 års populær musik. Hvis du nu tog Dansk top, fra hele
>samme periode, så ville Dansk top musikken bestemt ikke støde ind i

Det jeg mente var, at et band der udelukkende spiller dansktop ikke
ville få mange jobs i konkurrence med de andre "røvballeorkestre" der
dækker det hele.

>Du får det til at lyde, som om man skulle have ondt af Dansk top artisterne,
>men her bagefter, fortæller du så, at det er Rock'en og Pop'en vi skal have
>ondt af.... Nej det behøver vi heller ikke.

VI skal ikke have ondt af nogen af dem, jeg får bare ondt i ørerne af
dansktop

> For mange af dem, der var der
>dengang, er der i vid udstrækning endnu. Problemet for de unge kunstnere er
>åbenbart, at de ikke kan tage kampen op med de gamle.

Konkurrencen er skærpet 3.000 gange fra 60'erne og til nu.
Musikbranchen er blevet benhård business.
Man skal både være dygtig, ihærdig, og heldig for at få tag i de unge
lyttere i dag. Man kommer ikkr frem ved at spille røvballejobs hver
fredag aften.

De gamle er her selvfølgelig endnu, så længe deres "gamle" lyttere
også er her. Det er da logik.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-05 11:03

> On Fri, 22 Jul 2005 13:59:50 +0200, "Benny Mortensen 9700"

> De gamle er her selvfølgelig endnu, så længe deres "gamle" lyttere
> også er her. Det er da logik.
>
> /Alex

________

......... og de "nye" er her selvfølgelig også. "Fede Finn og Funny Boys" er
Danmarks ny-lancerede dansktoporkester.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 14:14

On Sun, 24 Jul 2005 12:02:49 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>........ og de "nye" er her selvfølgelig også. "Fede Finn og Funny Boys" er
>Danmarks ny-lancerede dansktoporkester.

De skal nok få en meget stor karriere

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 24-07-05 17:17

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e36541$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> ........ og de "nye" er her selvfølgelig også. "Fede Finn og Funny Boys"
er
> Danmarks ny-lancerede dansktoporkester.

Dem har jeg heldigvis tilgode endnu, og bare navner tyder på, at sådan bør
det vedblive at være. Revy er lidt misforstået, hvis det sammenlignes med
Dansk top. Underholdningsmusik får også en helt forkert klang, når det
bliver kaldt Schlager musik.... Husk det Åge.
En Schlager har mindst 30 år på bagen, ellers er det ingen Schlager, men
bare en god melodi... Hvis den har potentiale til at blive en Schlager.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 24-07-05 17:14

> [...]
>

> Det jeg mente var, at et band der udelukkende spiller dansktop ikke
> ville få mange jobs i konkurrence med de andre "røvballeorkestre" der

Jamen sådan helt ærligt, kan du nævne mig bare et Dansk top band, der
udelukkende spiller Dansk top. Jeg har ikke mødt et endnu. Rigtigt mange
Dansk top musikere, har jo rent faktisk, solide rødder i begge lejre.

> VI skal ikke have ondt af nogen af dem, jeg får bare ondt i ørerne af
> dansktop

Den undskyldning har jeg hørt masser af gange, men ikke en eneste gang, hvor
jeg har troet på den. Men det er endnu kun Smokie, der har formået at ryste
mine ører så langt ud, at de var dage om at finde på plads igen. Ja og så
lige Tue West, det var også en deprimerende oplevelse.

> [...]
> Man skal både være dygtig, ihærdig, og heldig for at få tag i de unge
> lyttere i dag. Man kommer ikkr frem ved at spille røvballejobs hver

Jamen før var det da Røvballen der ville vinde.... Nu modsiger du da vist
dig selv, gør du ikke ??. Hvis jeg skulle starte i dag, så ville jeg da
aldrig satse på de unge, jeg ville da straks vælge dem, der var blevet tørre
bag ørerne, for de har udviklet deres smag, og har fået mod nok, til at stå
ved den, uden at have en maskinpistol under jakken. Det mere modne
publikum, er også mere minded for at købe pladen, end for at piratkopiere
den, så jeg ville ikke være i tvivl om, hvem jeg ville satse på. Så jeg
ville nok ende som Røvballe, og leve stille og solidt, og lade de ynge
kræfter stræbe efter berømmelsen. Det er musikken jeg elsker, ikke
berømmelsen.

> De gamle er her selvfølgelig endnu, så længe deres "gamle" lyttere
> også er her. Det er da logik.

Aha, hvis det er logik, hvorfor er konkurrencen så, var det 3000 gange
hårdere du sagde. Der er små ungdomsårgange nu... Men du satser på de
unge.... Dødens Pølse... Ikke sandt... Musik har altid talt sit eget sprog,
men i dag, lader musikerne og musik industrien pengene spille en
altafgørende rolle. Samtidigt satser de der, hvor der er mindst at hente,
og ved de årgange, som køber færrest plader.... jo jeg kan godt se logikken,
men jeg kan ikke se, hvordan pokker de vil leve af det, men det var måske
heller ikke meningen ))

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 18:42

On Sun, 24 Jul 2005 18:13:33 +0200, "Benny Mortensen 9700"
> [...]

>udelukkende spiller Dansk top. Jeg har ikke mødt et endnu. Rigtigt mange
>Dansk top musikere, har jo rent faktisk, solide rødder i begge lejre.

Kan meget vel være, jeg er ikke så velbevandret i den genre. Jeg kan
kun høre/se hvad dansktoppen bryder på.

>Jamen før var det da Røvballen der ville vinde.... Nu modsiger du da vist
>dig selv, gør du ikke ??.

Hvis man det at vinde, at holde skindet på næsen ved at spille røven
ud af bukserne hver weekend, så har du da ret. Men det jeg mener med
at vinde, er at slå igennem så det også giver et pladesalg.

>Hvis jeg skulle starte i dag, så ville jeg da
>aldrig satse på de unge, jeg ville da straks vælge dem, der var blevet tørre
>bag ørerne, for de har udviklet deres smag

Men det er ikke der købekraften (og villigheden) ligger i dette
marked.

>, og har fået mod nok, til at stå
>ved den, uden at have en maskinpistol under jakken

Rolig nu. Du har alt for lave tanker om de unge.

>Aha, hvis det er logik, hvorfor er konkurrencen så, var det 3000 gange
>hårdere du sagde. Der er små ungdomsårgange nu... Men du satser på de
>unge.... Dødens Pølse... Ikke sandt...

Nix. De unge køber mange gange flere cd'er end alle andre tilsammen.

>Musik har altid talt sit eget sprog,
>men i dag, lader musikerne og musik industrien pengene spille en
>altafgørende rolle.

Som jeg sagde før, så har du alt for lave tanker om de unge, og ikke
mindst de unge musikere. Der er bare så mange om buddet i dag at det
er svært at spotte talenterne, men for pokker hvor er der meget talent
og kunnen i den nye generation af musikere og bands.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-05 19:14

> Nix. De unge køber mange gange flere cd'er end alle andre tilsammen.

SV: Det tror jeg ikke du skal regne med længere. Det hører vist fortiden
til.

> men for pokker hvor er der meget talent
> og kunnen i den nye generation af musikere og bands.

SV: Det virker bare ikke sådan når man ser og hører dem. Og de´kan ikke
tjene peneg som Ekstra Bladet skrev. De skrev på forsiden "Slagrermusiken
mere populær end pop". Og i den forbindelse er der forresten en sang de
spiller tit i radioen. der bliver ikke sunget ret meget andet end noget med
at:

"snakke´, bare snakke - sådan som man gør vest for Valdby Barke, yehh bare
snakke - sådan sidder jeg her og bare snakker og snakke og snakke bare vest
for Valdby Barke". Og det bliver ved og ved og ved. Hvor er talentet her?

Sig mig engang. helt alvorligt og ærligt. Hvad i himlens navn har det
tåbesnak med talent at gøre. Lignende ingenting-snak hører man i et utal at
popRock-sange. En anden sang for nogle måneder siden om at han var træt åh
ja ville sove var træt ville sove- jeg vil sove- jeg sidder her og vil
sove - bare sove. KORS!, siger jeg bare. Vil du forklare talentet? Du ved
sikkert godt hvilke sange jeg hentyder til.
Modsat vil jeg godt sige at der i dansktop-genren mange gange er tekster
med sjove historier. F.eks. som i Birthe Kjærs / Jacob Haugårds nye duet,
lanceret i "Fest ved fjorden".

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 19:41

On Sun, 24 Jul 2005 20:14:11 +0200, "Åge Halldorsson"

>SV: Det tror jeg ikke du skal regne med længere. Det hører vist fortiden
>til.

Det må vi vist undersøge nærmere, inden vi kloger os lader det til

>SV: Det virker bare ikke sådan når man ser og hører dem. Og de´kan ikke
>tjene peneg som Ekstra Bladet skrev. De skrev på forsiden "Slagrermusiken
>mere populær end pop".

Nu ligner Ekstra Bladet jo dig i den henseende, at i begge betjener
jer af totalt overdreven retorik.
Der var absolut ikke belæg for dette i selve artiklen.

> [...]
>for Valdby Barke". Og det bliver ved og ved og ved. Hvor er talentet her?

Nu generaliserer du ud fra et enkelt (dårligt) eksempel.

> [...]
>sove - bare sove. KORS!, siger jeg bare. Vil du forklare talentet? Du ved
>sikkert godt hvilke sange jeg hentyder til.

Igen de dårlige eksempler.
På denne uges hitliste ligger bl.a. D.A.D og Sanne, for at nævne et
par af de danske der har mere end almindeligt meget talent.
Der er meget skrammel i popmusikken, indrømmet, men der er dog til
forskel fra dansktopgenren også både talent, fornyelse og musikalitet

>Modsat vil jeg godt sige at der i dansktop-genren mange gange er tekster
>med sjove historier. F.eks. som i Birthe Kjærs / Jacob Haugårds nye duet,
>lanceret i "Fest ved fjorden".

Nu hænger jeg mig ikke ret meget i teksten, men jeg må da sige at jeg
sjældent har hørt så meget dårlig dansk som i dansktopgenren.
Omvendte ordstillinger, dårlige rim på "dig og mig og ej" - Bwadr.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 25-07-05 11:59

> On Sun, 24 Jul 2005 20:14:11 +0200, "Åge Halldorsson"
> <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:
>
> Det må vi vist undersøge nærmere, inden vi kloger os lader det til

Hvorfor drager du det i tvivl ????... Det har været fakta længe.

> Nu ligner Ekstra Bladet jo dig i den henseende, at i begge betjener
> jer af totalt overdreven retorik.
> Der var absolut ikke belæg for dette i selve artiklen.

At en retorik er overdreven, gør den ikke forkert, men er sommetider
nødvendig, for at råbe visse mennesker op. Det kan være, du er en af dem
.

> Nu generaliserer du ud fra et enkelt (dårligt) eksempel.

Jamen så kommer du da bare med nogle rigtigt vellykkede. For den her nævnte,
ligner da faktisk gennemsnittet ..

Jeg venter også spændt

> [...]
> Der er meget skrammel i popmusikken, indrømmet, men der er dog til
> forskel fra dansktopgenren også både talent, fornyelse og musikalitet

Her er vi godt nok enige... Meget mere skrammel end musik. Faktisk vil jeg
sige, at det står værre til, end med Dansk top musikken. Se selv du, skulle
ud i de rigtigt gamle, med Dansk Rock's Tina Turner, og Danmarks National
Band, for at finde et godt eksempel.

> Nu hænger jeg mig ikke ret meget i teksten, men jeg må da sige at jeg
> sjældent har hørt så meget dårlig dansk som i dansktopgenren.
> Omvendte ordstillinger, dårlige rim på "dig og mig og ej" - Bwadr.

Nu tror jeg du står i kviksand til halsen. Du hænger dig ikke særligt meget
i teksten, men finder en masse dårlige rim og ordvendte omstillinger, men
tilsyneladende kun ved Dansk top musik. Til trods for, at Åge stikker dig
den ene fuldtræffer efter den anden, så er det generelt for Dansk top, men
bare et uheldigt valgt eksempel for alt andet. Indrøm det, Åge har sænket
dig )... Det kan godt være, Åge sommetider er noget bombastisk, men det
er da sjældent, at det helt er noget vrøvl. Det sker han roder rundt i
genrer, det gør jeg også tit, eller også gør alle de andre, hvad der er
tilfældet, er jeg ikke altid helt sikker på. Noget kalder han næsering, hvad
han for den sags skyld, ofte har ret i. Ellers kan man jo sige, for ham, er
det næsering. Han kan lide god gammeldags Rock & Pop, krydret med Tysk
Schlager og Dansktop musik. Den nye form for Rock, den fatter han ikke en
pind af, og det kan jeg i mange tilfælder godt følge ham i.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 12:32

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor drager du det i tvivl ????... Det har været fakta længe.

Så underbyg dine "fakta" med nogle tal Benny. Det er ikke
underholdningsmusikken jeg kan se dominere salgslisterne.

> At en retorik er overdreven, gør den ikke forkert, men er sommetider
> nødvendig, for at råbe visse mennesker op. Det kan være, du er en af dem
> .

Ikke råbe op, men "Get pissed of". Specielt når det er ren retorik uden
afsæt i fakta.

> Jamen så kommer du da bare med nogle rigtigt vellykkede. For den her
> nævnte,
> ligner da faktisk gennemsnittet ..

Hvorfor skulle jeg dog til at pløje tekster igennem for at gendrive en
voldsom generalisering ud fra et enkelt eksempel? Tekster interesserer mig
ikke ret meget i det hele taget. Men du kunne måske være rar at give nogle
flere eksempler på "gennemsnittet", nu da du synes at vide så meget at du
også vil generalisere.

> Her er vi godt nok enige... Meget mere skrammel end musik. Faktisk vil
> jeg
> sige, at det står værre til, end med Dansk top musikken.

Det er i bund og grund et spørgsmål om smag. Men dansktopmusikken vælter
bare på én gang hvis man ikke bryder sig om det, da variationen i denne
genre er nærmest ikke eksisterende.

>Se selv du, skulle
> ud i de rigtigt gamle, med Dansk Rock's Tina Turner, og Danmarks National
> Band, for at finde et godt eksempel.

Og?
Det er de populæreste lige nu, hvad gør det så at de har nogle år på bagen?
Schlagergenren præges jo også i en noget værre grad af dinosaurer fra
fortiden, så hvor vil du hen?

> [...]
> meget
> i teksten, men finder en masse dårlige rim og ordvendte omstillinger, men

Provokeret af Åges pladder, gjorde jeg mig den ulejlighed at undersøge det
lidt.
Hvis han vil bruge teksterne til at skyde poppen ned, så skyder jeg bare
igen for at få lidt dualitet ind.

Tag. f.eks. denne: http://www.kim-og-hallo.dk/Tekster/sigerja.htm
Rim på "mig-nej", brug af "ej" for at få det til at rime, "Kære du"???? - I
guder

Man skyder sgu ikke fuldtræffere fra en så gyngende og halvsænket platform.

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 26-07-05 18:27

> Så underbyg dine "fakta" med nogle tal Benny. Det er ikke
> underholdningsmusikken jeg kan se dominere salgslisterne.

Så har du vist ikke kigget ret godt efter ... I øvrigt, så har du jo
ikke selv underbygget, bare en af dine påstande.... Hvorfor så forlange
andre til at gøre det. Du kunne jo lige så godt fremskaffe beviser på, at
det var dig der havde ret.... Det ville da give alle i gruppen det indtryk,
at du havde styr på det ))...

> Ikke råbe op, men "Get pissed of". Specielt når det er ren retorik uden
> afsæt i fakta.

Øh igen, selvsamme mangel fra din side... Til gengæld er du alt for ofte,
hvad var det du kaldte det " PISSED OFF " )

> [...]
> flere eksempler på "gennemsnittet", nu da du synes at vide så meget at du

Jamen nu er du da godt nok derude, hvor du ikke længere kan nå bunden, næste
gang drukner du.... Det er da dig, der generelt er utilfreds, og angriber
F.eks Dansk top.... Eller Schlager musik. Schlager genren præges jo i den
grad, af den tids dinosaurer, og vil altid gøre det, for det er som regel
kun de bedste, som huskes 30 år efter deres udgivelse, og derved gør sig
fortjent til betegnelsen Schlager.... Øh Gennemsnit, er det ikke dem der er
flest af... ??

> Det er i bund og grund et spørgsmål om smag. Men dansktopmusikken vælter
> bare på én gang hvis man ikke bryder sig om det, da variationen i denne
> genre er nærmest ikke eksisterende.

Når man lige umiddelbart hører Dansk toppen, så kunne man da godt få den
tanke. Men det er jo ikke musikkens skyld, det ansvar ligger helt og
aldeles på dem, som vælger de melodier der skal testes. Selv så jeg helst,
en blandet hitliste, som udelukkende var baseret på salgstallene.

> [...]
bagen?
> Schlagergenren præges jo også i en noget værre grad af dinosaurer fra

Hvorfor går du så kraftigt til modangreb på dette .... Sanne Salomonsen
behøver vel næppe nogen introduktion. D.A.D vel heller ikke. Som jeg vist
nævnte tidligere, selvfølgelig er Schlagerbranchen domineret af fortidens
mastodonter.... Alt andet ville jo i sagens natur, være direkte
naturstridigt, eftersom en schlager skal have mindst 30 år på bagen.

> [...]
> guder
>
> Man skyder sgu ikke fuldtræffere fra en så gyngende og halvsænket

Skudt helt forbi igen.... Åge har, sjovt nok kun brugt en tekst, og pudsigt
nok en Dansk tekst, og af en af dem du fremhævede... Men ikke uopfordret.
Men som et modspil til dine udfald mod Dansk top teksterne. Jeg syntes ikke
at erindre, at Åge har brugt andre, men se selv efter, og læs så dit eget
svar på det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 19:46

On Tue, 26 Jul 2005 19:27:29 +0200, "Benny Mortensen 9700"
> [...]

>det var dig der havde ret.... Det ville da give alle i gruppen det indtryk,

Jeg skrev jo netop at det måtte undersøges nærmere, mens du bombastisk
kalder det fakta. Det er vist dig der mangler at vise at du har styr
på dine "fakta"

>Øh igen, selvsamme mangel fra din side... Til gengæld er du alt for ofte,
>hvad var det du kaldte det " PISSED OFF " )

Har vist tilbagevist Åges retorik tilstrækkelig mange gange, tror jeg.
Bl.a. selvsamme henvisning til en artikel i BT, som var totalt ved
siden af, hvis du gider læse lidt tilbage.

> Det er da dig, der generelt er utilfreds, og angriber
>F.eks Dansk top.... Eller Schlager musik.

Jeg angriber ikke schlagermusik, jeg sætter modangreb ind mod Åges
efterhånden trættende angreb på alt andet.

> [...]
>fortjent til betegnelsen Schlager.... Øh Gennemsnit, er det ikke dem der er

Jo?
Men du laver gennemsnit ud fra et enkelt eksempel, det kan vist ikke
siges at være seriøst.

> [...]
>aldeles på dem, som vælger de melodier der skal testes. Selv så jeg helst,
>en blandet hitliste, som udelukkende var baseret på salgstallene.

Det kan vi hurtigt blive enige om.

> [...]
>at erindre, at Åge har brugt andre, men se selv efter, og læs så dit eget

Tror du har knækket en tand på dit synkroniseringstandhjul Benny.
Alt hvad jeg har sagt og skrevet mod schlagere er ene og alene
modreaktioner mod Åges hadske udfald mod alt anden musik i enhver
bisætning i alt hvad han skriver.
Og jeg stopper sgu ikke før han stikker piben lidt ind, og bliver
mindre højtråbende og støjende.

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 27-07-05 00:31

> [...]
>

> Jeg skrev jo netop at det måtte undersøges nærmere, mens du bombastisk
> kalder det fakta. Det er vist dig der mangler at vise at du har styr

Uh, jamen det kommer sikkert også til at passe. Jeg ved ikke, om jeg er
pokkers unormal, men jeg mener nu, at jeg vist har nævnt det tidligere.
Jeg nægter kategorisk at betale ret mange penge for sekundavarer, og det er
kopibeskyttede cd'ere i mine ører. Så derfor falder dine lister helt til
jorden hos mig, for når varen er nede i den pris jeg vil betale for den, så
har den ingen våd hunds chance, for at komme på listen. De salgsdata,
bliver helt bevidst, frasorteret, så tilbudsplader ikke kommer til at
figurere i listerne. Stik imod hvad der ellers loves fra AIM's
kvalitetskontrol. Men jeg regner ikke med, at jeg kan få AIM til at
bekræfte dette. Men jeg tror heller ikke, at de tør benægte det, så ring
selv og spørg.

> Har vist tilbagevist Åges retorik tilstrækkelig mange gange, tror jeg.
> Bl.a. selvsamme henvisning til en artikel i BT, som var totalt ved
> siden af, hvis du gider læse lidt tilbage.

Tja, og du har aldrig lavet en tilsvarende bøf, eller hvad ??

> Jeg angriber ikke schlagermusik, jeg sætter modangreb ind mod Åges
> efterhånden trættende angreb på alt andet.

Nå kan det også lyde sådan. Du har da også tidligere gjort det over for
mig, så det er da ikke kun Åge. Og når den slags musik, giver dig ørepine,
er det så Åge eller mig, der bider dig i øreflipperne, på bedste Mike Tyson
maner

> Men du laver gennemsnit ud fra et enkelt eksempel, det kan vist ikke
> siges at være seriøst.

Jamen jeg mener nu ikke, at Åge snakkede om et gennemsnit, men nævnte en
tekst, af passende ringe kvalitet, fra en kunstner, som du netop lige havde
fremhævet, som over gennemsnittet, hvis jeg ikke husker helt galt.

> Det kan vi hurtigt blive enige om.

Heldigt, så var der da et sted vi kunne blive enige

> [...]
> bisætning i alt hvad han skriver.
> Og jeg stopper sgu ikke før han stikker piben lidt ind, og bliver

Tja, men bare rolig, du kan ikke skade schlager musikken, den har bevist sit
værd. Så et angreb på schlagermusik er jo også et angreb på dig selv. Hvis
vi sætter det som kriterie, at en schlager, er en melodi, som har bevaret en
vis popularitet gennem 30 år. Den er jo ikke bundet af en genre, eller af,
at den skal være sunget på tysk. Rock'en har jo mange schlagere, Pop'en har
mange... Ja selv Dansk toppen har mange. Det kan end ikke Åge's råberi
ændre på. I kan have vidt diverterende meninger om sagerne, og det vil
stadig kun være en sag, mellem dig og Åge, og ikke mellem dig og musikken.
Noget musik, er noget skrammel for dig, noget andet er for Åge, og noget,
kan i sikkert også blive enige om, er guf for øregangene.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 10:02

> Tja, og du har aldrig lavet en tilsvarende bøf, eller hvad ??

Jo da, mange gange
Men jeg forstætter ikke med retorikken efter jeg har opdaget at det er en
bøf.

> Heldigt, så var der da et sted vi kunne blive enige

Ja nemlig ja

> Tja, men bare rolig, du kan ikke skade schlager musikken, den har bevist
> sit
> værd.

Jeg har ingen intentioner om at skade schlagermusikken, den har da sin
berettigelse.
Men jeg prikker en spids finger i Åges forskruede selvforståelse og
verdensopfattelse, når han gang på gang smider sidt bevidstløse spam ud i et
offentligt forum, hver gang krydret med hån af al anden musik end det han
kan lide.
Tror efterhånden ikke det hjælper, for han har vist sig kraftigt
faktaresistent

> [...]
> en
> vis popularitet gennem 30 år. Den er jo ikke bundet af en genre, eller

Du har nok ret, men schlager er kommet til at være ret synonymt med dansktop
her i gruppen, kraftigt foranlediget af Åge.

> Rock'en har jo mange schlagere, Pop'en har
> mange...

Jeg tror nu at "Klassikere" er det mest udbredte begreb for rock og pop der
har vist sig langtidsholdbart.
Mon ikke du ville blive grinet lidt af, hvis du i en pladeforretning spurgte
efter Beatles' bedste schlagere?

> Ja selv Dansk toppen har mange. Det kan end ikke Åge's råberi
> ændre på. I kan have vidt diverterende meninger om sagerne, og det vil
> stadig kun være en sag, mellem dig og Åge, og ikke mellem dig og musikken.

Det har på sin vis ret i.

> Noget musik, er noget skrammel for dig, noget andet er for Åge, og noget,
> kan i sikkert også blive enige om, er guf for øregangene.

Har endnu ikke fundet en fællesmængde der, men jeg leder videre.
Hvis Åge blot kunne holde sig til den musik han selv kan lide, uden alle de
hånlige udfald mod alt andet, så tror jeg at selv jeg ikke ville lade mig
provokere. Men som det er nu, tiltrækker han bevidst modstand som en kage i
en myretue.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-05 12:05

> Mon ikke du ville blive grinet lidt af, hvis du i en pladeforretning
spurgte
> efter Beatles' bedste schlagere?

____

Jo selvfølgelig. Slagere har ikke noget med alder at gøre. Slagere er navnet
for en musikstil. I de tyske show, som mange gange kaldes noget hvor ordet
slager indgår (Schlagerparade - Die groste slagerjournal og hvad ved jeg),
ja i disse show er det meste af musikken helt nye sange og bliver kaldt
slagermusik. Slagermusik er synonymt med dansktopmusik og sån.
Men nu det der med Beatles. Det er selvfølgelig ikke liiiige en
slagermusikgruppe, men de har faktisk lavet mange sange som man kan kalde
slagermusik. "Obla di obla da" er i hvert fald et oplagt eksempel. Den
danske udgave røg forøvrigt
til tops på Dansktoppen.

musikken.

SV: Nej, musikken har den stil den har uanset hvad diskussionen her siger.
Slagermusik er slagermusik og pop er pop og rock er rock. Derfor fører en
diskussion om det heller ikke til nogetsomhelst. Den er tidsspilde. Musikken
bliver ved med at være den genre som den er alligevel.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 12:18

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e7683d$0$23794$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> ja i disse show er det meste af musikken helt nye sange og bliver kaldt
> slagermusik. Slagermusik er synonymt med dansktopmusik og sån.

For en gangs skyld må jeg give dig ret Åge. Ifølge denne definition:
http://www.lexikon-definition.de/Schlager.html er en schlager musik inden
for en bestemt genre.

> SV: Nej, musikken har den stil den har uanset hvad diskussionen her siger.
> Slagermusik er slagermusik og pop er pop og rock er rock. Derfor fører en
> diskussion om det heller ikke til nogetsomhelst.

Det glæder mig at du endelig indser dette Åge. Det kan være der bliver helt
rart at være i gruppen, når du følger din egen nyfundne visdom, og undlader
at indlade dig på diskussioner om pop og rock

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-05 13:00

> undlader at indlade dig på diskussioner om pop og rock
>
> /Alex
____

Ja, de genrer aner jeg ikke en hylende fis om.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 13:30

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e7751a$0$77587$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ja, de genrer aner jeg ikke en hylende fis om.

Men det har indtil nu ikke forhindret dig i at udtale dig bombastisk om
begge genrer. Glæder mig at vi så nu slipper for dine udfald mod det du ikke
aner en hylende fis om. Det bliver sgu helt rart at være i musikgruppen så

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-05 13:08

> For en gangs skyld må jeg give dig ret Åge. Ifølge denne definition:
> http://www.lexikon-definition.de/Schlager.html er en schlager musik inden
> for en bestemt genre.
____

Det troede jeg faktisk var almindelig kendt indefor musikkyndige. Når man
taler med almindelige civile er ingen tvivl om hvad slagermusik er. Det er
både ny og gammel musik i een bestemt genre. det ved alle stort setr

Jeg har tidligere forsøgt at forklare det her i gruppen. Jeg aner ikke
hvad det der står på tysk, i dit link, betyder, men jeg kan se at visse ord
som jeg tidligere har forklaret har med slagermusik at gøre, bruges i den
tyske forklaring.
Der står noget med sentimental eller humorristisk i den tyske tekst. Jeg
erindrer i den forbindelse at jeg tidligere har forklaret at teksterne i
slagermusik som regel enter er sjove eller sentimentale.
Det ser ud til at den tyske forklaring forklarer det samme som jeg
tidligere med divergerene held har forsøgt at forklare mere freste folk her
i NG. For uanset hvad de mener om at slagermusik ikke eksisterer, ja så
bliver den jo stadig mere synlig. og populær. Så dettt...

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 13:37

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e77727$0$655$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det troede jeg faktisk var almindelig kendt indefor musikkyndige.

Det var det nok også, indtil Benny kom og kastede grus i maskineriet

> For uanset hvad de mener om at slagermusik ikke eksisterer, ja så
> bliver den jo stadig mere synlig. og populær. Så dettt...

Der er da ingen der benægter dens eksistens, eller eksistensberettigelse for
den sags skyld.

Synlig? Kun her i gruppen, fordi du til stadighed poster schlagerindslag i
en lind strøm. I resten af verden? Nope, ikke i den del verden jeg lever i.

Populær? Tja, blandt satte bønder i vestjylland kan det da godt være, men
jeg har endnu til gode at opleve det gennembrud du ellers fortæller vidt og
bredt om. Schlagermusikken har den plads som dens popularitet kan berettige,
nemlig i Faktas rodekasser til en tyver i denne del af landet

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 27-07-05 16:23

> "Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Jo da, mange gange
> Men jeg forstætter ikke med retorikken efter jeg har opdaget at det er en
> bøf.

Det kan være han er langsomt fattende

> Du har nok ret, men schlager er kommet til at være ret synonymt med
dansktop
> her i gruppen, kraftigt foranlediget af Åge.

Så meget kan Åge da ikke påvirke )....

> [...]
der
> har vist sig langtidsholdbart.
> Mon ikke du ville blive grinet lidt af, hvis du i en pladeforretning

Det skyldes jo, at alle de engelsktalende lande bruger betegnelsen " Best Of
" Men at det er " Best of " berettiger jo ikke til titlen schlager, men bare
at det er gruppens bedste numre, så kan de jo for den sags skyld, være fra
sidste år. Klassikere er vist betegnelsen lige før schlager, for en
klassiker, skal vist kun være 25 år.

> [...]
> provokere. Men som det er nu, tiltrækker han bevidst modstand som en kage

Tja, man kan da godt sige, at han sommetider overreagerer en anelse, men det
er han jo ikke ene om herinde. Men jeg ville alligevel ønske, at der var
flere, som havde sådan et entusiastisk forhold til musikken.
Det ville være dejligt, hvis de nu ville fortælle os, hvor gode den lille
lokale gruppe fra Odense, eller Århus var, da de spillede i går, i det
lokale forsamlingshus... Og så til gengæld sparede lidt på roserne til de
store internationale navne. Hvis de ikke leverer den fede oplevelse, så er
de en MEGA skuffelse. Det lille band, og det er jo i grove træk, dem som du
jo egentligt snakkede om, har brug for denne omtale, men jeg kan ikke
mindes, at jeg har set nogle af den slags omtaler her i gruppen.
Hverken fra dig, eller nogen anden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-05 17:28

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Tja, man kan da godt sige, at han sommetider overreagerer en anelse, men
> [...]
____

og det skyldes jo nok den daglige provokation fra landets radiostationer
angående det musik de kaster i hovedet på folk. Et næsten enedominerende
popRock-udbud, i en grad som ikke på nogen måde berettiger til det fylde som
det har i programmerne. Så får man altså nemt et anstrengt forhold til
popRock og kan få nogle udbrud.
Det samme provokation foregår trods alt ikke den anden vej.
PopRock-folk har ingen grund til at reagere på samme måde. Selv om de
selvfølgelig har ret til det. Hvis de fik smidt den samme mængde slagermusik
i hovedet dagligt tror jeg helt afgjort de ville reagere lige så kraftigt
som jeg nok gør en øhhhh sjælden gang. Men det ville være helt uberettiget
hvis de gjorde. Slagermusikudbuddet er nærmest ikke-eksisterende i
lokalradioer. Bortset fra på P4 hvor der kan komme en anelse slager-halløj.

Hilsen Åge

Derfor

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 08:47

> [...]

> jo egentligt snakkede om, har brug for denne omtale, men jeg kan ikke
> mindes, at jeg har set nogle af den slags omtaler her i gruppen.

Det har du faktisk ret i.
Det må vi have gjort noget ved

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 30-07-05 07:54

> "Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
>

> Det har du faktisk ret i.
> Det må vi have gjort noget ved
>
> /Alex

Ja der syntes jeg de store ord vil være brugt meget bedre.
Kigger man på folks pladesamlinger, så ser det også sort ud, for alle de
lokale grupper & artister. Vil du have skabt stjerner, så hjælp med at
skabe dem. Det gør man kun, ved at høre på dem, og være der hvor de
spiller, og derved sørge for, at der er nogle steder, hvor de kan spille.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 08:15

> [...]

> skabe dem. Det gør man kun, ved at høre på dem, og være der hvor de
> spiller, og derved sørge for, at der er nogle steder, hvor de kan spille.

Nu er jeg en af dem der faktisk støtter upcoming musikere i virkelighedens
verden.
Jeg arbejder som ubetalt fotograf på www.mosstock.dk (Danmarks største
amatørfestival), og jeg har inden for det seneste halve år lagt mit kamera
til to pladeudgivelser www.metzband.dk og www.krackerjack.dk. Det er utrolig
meget god musik i det næste lag, og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at der
er nogle gedigne stjerner på vej.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-05 10:50

> [...]
utrolig
> meget god musik i det næste lag, og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at

Det er da kun dejligt at høre. Hvorfor har du så aldrig fortalt os om dem.
Så kunne du jo have vist din entusiasme, og på samme tid, have vist Åge
hvordan det skulle gøres. Forstår du hvor jeg vil hen. Åge sprudler af
glæde
over et eller andet arrangement, og får på puklen hver gang.
Nu fortæller du så, ganske overraskende, at du går til en masse amatør
musik.
Noget som vi aldrig har hørt en lyd om, til trods for, at dette er
dk.musik.kultur.
Men det er alligevel ret så on topic, for selv om det er dk.musik.kultur, så
er
den Danske musikkultur åbenbart, at vi generelt svigter den Danske musik.
For ikke at nævne, det Danske musikliv. Præcist som i Fotogruppen, hvor man
hellere vil snakke om Technicdirecht.de end om den lokale fotohandler. Men
elsker at fortælle om, hvor elendig den lokale fotohandler er blevet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 11:48

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i en meddelelse

> Det er da kun dejligt at høre. Hvorfor har du så aldrig fortalt os om
> dem.
> Så kunne du jo have vist din entusiasme, og på samme tid, have vist Åge
> hvordan det skulle gøres.

Jeg tror det et eller andet sted hænger sammen med at jeg er så dybt
involveret som jeg er, og at mit navn derfor står plastret ud over diverse
hjemmesider. Jeg vil nødigt at det skal opfattes som skjult promotion for
min egen biks (læs:spam)

> Forstår du hvor jeg vil hen. Åge sprudler af glæde
> over et eller andet arrangement, og får på puklen hver gang.

Åge får nu ikke så meget på puklen over sin entusiasme, men over sine
allestedsnærværende bisætninger med hadske udfald mod den musik som de
fleste af os hører.

> [...]
> Men
> elsker at fortælle om, hvor elendig den lokale fotohandler er blevet.

Her på nettet er det måske rigtigt, men ude i "den virklige verden" er der
masser af grøde i det Danske musikliv, og den Danske musik.
Men jeg vil da tage din bekymring ad notam, og forsøge at skubbe lidt i den
rigtige retning mht. promovering af den danske amatørscene.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-05 16:03

> [...]
> hjemmesider. Jeg vil nødigt at det skal opfattes som skjult promotion for

Tja, der er jo nok af folk, som bare sidder og venter på et eller andet at
brokke sig over

> Åge får nu ikke så meget på puklen over sin entusiasme, men over sine
> allestedsnærværende bisætninger med hadske udfald mod den musik som de
> fleste af os hører.

Se nu er jeg ikke gammel nok i gruppen, til at se hvor det hele startede.
Så det ligger det lidt svært for mig at svare igen på. Det kan være du har
ret,
men på den anden side, jeg så noget fra RF med Coldplay sidste år, og det
lød som om de var ved at øve sig i at komme videre til næste akkord.
Det kan godt være, at en Coldplay fan opfattede det anderledes, men det
ændrer jo ikke på den opfattelse jeg fik

> [...]
den
> rigtige retning mht. promovering af den danske amatørscene.

Det ville da være dejligt. Jeg så gerne meget mere af den slags. Desværre
er
forholdene bare, de fleste steder for dårlige for mig, så det ender som
regel
med, at jeg bliver hjemme. De steder, hvor forholdene så er i orden, der er
folks opførsel så dårlig, så jeg igen må blive hjemme.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 17:33

On Mon, 1 Aug 2005 17:03:06 +0200, "Benny Mortensen"
<ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> [...]
>med, at jeg bliver hjemme. De steder, hvor forholdene så er i orden, der er
>folks opførsel så dårlig, så jeg igen må blive hjemme.

Må jeg så anbefale Mosstock Festival (som starter på torsdag).
Her er musik fra country til hård rock, en teltscene så vejret ikke
kan ødelægge noget, og 3.000 glade mennesker der danser og hygger sig.
Jeg tror aldrig jeg har oplevet dårlig opførsel eller dårlig stemning
på Mosstock i de år jeg er kommet der. Det hænger nok sammen med et
meget blandet publikum, der spænder fra gamle flippere fra 68, til
helt unge mennesker. Det er slet og ret en hygglig festival med
tonsvis af god musik.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-05 09:48

> [...]
> meget blandet publikum, der spænder fra gamle flippere fra 68, til
> helt unge mennesker. Det er slet og ret en hygglig festival med

Uh jeg ville gerne. og det kan jo være, at det lykkes, hvem ved.
Jeg har det problem, at der som regel er for lidt handicap toiletter,
og dem der er, er fulde af mennesker, uden handicaps, og når jeg
kommer ræsende, så har jeg ikke tid til at vente. Tønden skal stå
og vente på mig, for jeg kan ikke vente på den bliver ledig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-07-05 18:45

Benny Mortensen 9700 skrev:

> [...]
> ikke bundet af en genre, eller af, at den skal være sunget på tysk.
> Rock'en har jo mange schlagere, Pop'en har mange... Ja selv Dansk

En slager er efter ordbogens definition en *populær døgnmelodi*.
Hvordan får du det til at være en melodi, som har været populær
gennem 30 år? Din definition passer bedre på en *evergreen*,
nemlig en ældre døgnmelodi, som stadig synges.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 30-07-05 07:21

> [...]
> gennem 30 år? Din definition passer bedre på en *evergreen*,
> nemlig en ældre døgnmelodi, som stadig synges.

Tja, der er jo forskellige opfattelser. Det passer sikkert i forbindelse med
Danske numre, og harmonerer perfekt med din stavemåde.
Der er den lille forskel, at min stavemåde var lidt anderledes, der var lige
et par bogstaver mere. I øvrigt bekymrer det mig ikke så meget, hvad en
eventuel ordbog vil sige. Jeg har på intet tidspunkt holdt min opfattelse
af en Schlager hemmelig, og har heller ikke begrænset min opfattelse af en
Schlager til en bestemt genre. Så det skulle være muligt for dig, at finde
ud af, hvad jeg mener en Schlager er.... Nemlig en melodi, som har bevaret
en ikke ubetydelig popularitet, gennem intet mindre end 30 år. Uanset om
artisten hedder Rex Gildo, eller Slade.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-05 10:59

> [...]

SV: Du Herluf. Din definition på slagermusik er altså kun din egen. Den har
ingen hold i virkeligheden. "Slagermusik" er en officiel betegnelse på en af
Danmarks populæreste musikgenrer og den spilles ugentligt på Dansktoppen,
hvor du kan høre helt nyt (ikke 30 år gammelt) slagermusik.
I Danmark er der to andre musikgenrer som også gør sig gældende. Det er
henholdsvis pop og rock. I "gamle dage" stod ordet "pop" for populærmusik,
men det var dengang. Nu står det for en bestemt genre og det er ligeledes
almindeligt accepterert af folk. Du finder f.eks. ingen mennesker som vil
kalde Richard Ragnvald for en pop-sanger. Folk kalder ham enten en dansktop-
eller slagersanger.

> Tja, der er jo forskellige opfattelser.

SV: Det er der jo nok, men der er jo stadig kun den ene som er den officielt
korrekte.
At nogle måske mener at de 30 år gamle grupper Rolling Stones eller
Pink Floyd nu pludselig er blevet til slagermusikgrupper, tror jeg de fleste
musikkyndige bare vil grine af.

> og har heller ikke begrænset min opfattelse af en Schlager til en bestemt
genre.

SV: Bliver det ikke noget rod, Benny? Altså hvis vi hver især begynder at
lave vores helt egne personlige definitioner på musikgenrer ? . - Hvad nu
hvis jeg heller ikke begrænser min opfattelse af rockmusik som en bestemt
genre og begynder at fortælle at jeg synes at Lis Og Per laver en masse god
rock-musik og at jeg synes at Pink Floyd og Rolling Stones er to af Danmarks
bedste slagermusikgrupper, som har lavet meget godt slagermusik. Ligeledes
begynder jeg at snakke om at pop-musik (ligesom i gamle dage) betyder
populær-musik og hermed skriver at Bjørn og Okay og Jan og Sunny Boys er
enormt lækre pop-grupper.
Du kan godt se det Benny, ikke. Du er vel allerede ved at falde ned af
stolen af grin nu?. Det er jeg i hvert fald, hehehee

Hilsen Åge

SV: Benny, hehe. Jo slagermusikgruppen Slade har lavet meget godt
slagermusik. Heheee. Undskyld. Hvad synes du ellers om rock-gruppen Lis og
Per. Fnis.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-05 17:01

> passer bedre på en *evergreen*, nemlig en ældre døgnmelodi, som stadig
synges.

> Med venlig hilsen Herluf Holdt

______

At kalde nogle at Rolling Stones sange for slagermusik er selvfølgelig
helt ude i hampen, men selv at kalde dem for evergreen, synes jeg umidelbart
lyder helt towligt. Sig siger ikke at det er forkert, men bare at Rolling
Stones på ingen måde er den slags musik jeg kommer til at tænke på når jeg
hører ordet "evergreen". Jeg kommer straks til at tænke på sange som "Der er
lyst i lygten lille mor" og sangere som Holger Fællessanger, Lørdagspigerne
og Grethe Synch

Hvordan har i det med det?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-05 18:58

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42eba25c$0$30207$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "evergreen". Jeg kommer straks til at tænke på sange som "Der er
> lyst i lygten lille mor" og sangere som Holger Fællessanger,
Lørdagspigerne
> og Grethe Synch

_____

Men nu hørte jeg lige Jørgen Mylius bruge ordet ewergreen om John Mogensens
gamle plader som er blevet over 30 år.
Det er selvfølgelig også slagermusik, men det er jo uvedkommende i den
sammenhæng.
Myllemand brugte altså ordet "evergreen" om gamle plader.

Så er det vel den rigtige betegnelse

Omvendt omtalte han Johny Reymer som en slagermusiksanger. Og han synger jo
masser af nye hits. Han blev alligevel betegnet som en slagermusik-sanger.
Altså underbygges den leksikale forklaring om at slagermusik er en
musikgenre, af Danmarks nok største levende musik-kapasitet Jørgen Mylius.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-05 12:42

> [...]

skulle
> ud i de rigtigt gamle, med Dansk Rock's Tina Turner, og Danmarks National

SV: Problemet er simpelthen gældende indenfor popRock og dansktop. Men nok
mest indenfor popRock. Det skyldes efter min mening een eneste ting. Man
driver rovdrift på frembringelse af nye navne. det gælder begge genrer, dog
igen klart mest indenfor popRock. Vi kender vist alle alt det der med Prøv
mig for en godaften i en popstars som er din på scenen for en aften og hvad
ved jeg. Og på Dansktoppen tester man hver uge 4 nye danske slagerplader,
selv om der kun er belæg for at teste een eller to. Der er simpelthen ikke 4
nye kvalitetsplader pr. uge. Derfor skraber man bunden for at finde de
sidste 2-3 stykker.
Og i stedet for at lave nye tekster hele tiden, så børn man genindpille
mange af de gamle. Det gjorde man tidligere med års mellemrum. Eksempelvis
"Please Mr. postman fra engang i 50-erne. den genindspillede man i 70-erne.
det skal man simpelthen gøre hvert 15. eller 20. år. Herefter løser man to
problemer.man får gen-populariseret gamle plader og man mindsker behovet for
at skabe så mange helt nye plader. Dem man så skaber, kan skabes med større
kraft, med et bedre resultat til følge.

> [...]
meget
> i teksten, men finder en masse dårlige rim og ordvendte omstillinger, men

SV: Ups ja. Hvad siger han nu?

> Til trods for, at Åge stikker dig
> den ene fuldtræffer efter den anden, så er det generelt for Dansk top, men
> bare et uheldigt valgt eksempel for alt andet.

SV: Du forstår at gøre det pinligt for ham, hehe

> Indrøm det, Åge har sænket dig )...

SV: Hehe - Der må komme en forklaring.

> Det kan godt være, Åge sommetider er noget bombastisk,

SV: HOV!

> men det er da sjældent, at det helt er noget vrøvl.

SV: "Helt". Hmmmmm.....

> Den nye form for Rock, den fatter han ikke en pind af

SV: Enig

Hilsen Åge

Fra : Ole Thomsen

Dato : 26-07-05 06:27

Benny Mortensen 9700 wrote:

> være, Åge sommetider er noget bombastisk, men det er da sjældent, at
> det helt er noget vrøvl.

Åge vrøvler for det meste, resten af tiden fordrejer han kendsgerninger,
svarer i øst når der spørges i vest samt lukker øjne og ører for udsagn
eller spørgsmål der ikke passer ind i hans (lille) verden.

Men ellers er han skam en flink fyr

Ole Thomsen

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 27-07-05 00:36

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> svarer i øst når der spørges i vest samt lukker øjne og ører for udsagn
> eller spørgsmål der ikke passer ind i hans (lille) verden.

Jo, men sådan får de fleste andre det også herinde, så snart Åges navn
dukker frem. Det er ikke altid, at Åge får udtrykt sig særligt elegant, men
prøver man på at finde en forståelse i det, så lykkes det som regel, og
ellers må man jo spørge, hvad det var han mente.
Men ellers tror jeg nu slet ikke, at hans verden er så lille endda. For jeg
har da det indtryk, at Åge's samling, slet ikke er så gennemgående Dansk,
som man ellers skulle tro.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 25-07-05 11:28

> [...]

> ud af bukserne hver weekend, så har du da ret. Men det jeg mener med
> at vinde, er at slå igennem så det også giver et pladesalg.

Tjae, selv for Beatles, var der års hårdt arbejde på små natklubber i
Liverpool, London, for slet ikke at nævne Hamborg, før de slog igennem. Så
der skal vist noget af et Aqua held til, for at gøre det anderledes.

> Men det er ikke der købekraften (og villigheden) ligger i dette
> marked.

Så er det da underligt, at det største salg ligger i underholdnings
musikken, er det ikke ???...

> Rolig nu. Du har alt for lave tanker om de unge.

Nej, men jeg har et stort håb. Det kan kun gå fremad.
Håber jeg da.

> Nix. De unge køber mange gange flere cd'er end alle andre tilsammen.

Ja se der tror jeg ikke vi bliver enige, og kigger jeg på salgslisterne, så
siger de dig også ret så meget imod. Lytter jeg til musikerne, så er de
vist heller ikke helt enige med dig. Så er der kun en ting tilbage.... hvis
du har ret, så har pladeselskaberne godt nok et kreativt regnskab.

> [...]
> er svært at spotte talenterne, men for pokker hvor er der meget talent
> og kunnen i den nye generation af musikere og bands.

Selvfølgelig er der meget talent... Det har der altid været. Men det er
ikke nok, at være en lovende musiker. For at blive stjerne, skal man være,
ikke bare lidt bedre end det brede gennemsnit. Man skal virkeligt skilde
sig ud fra mængden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 12:12

> [...]
> Så
> der skal vist noget af et Aqua held til, for at gøre det anderledes.

Nu var det "røvballe" (=covernumre) vi snakkede om, ikke om de bands der
knokler hårdt med deres egne numre.
Mange af de bands jeg kender, der spiller eget materiale, knokler en vis
ting ud af bukserne til stort set ubetalte jobs, det er bare nødvendigt. Men
de bands der satser på en løbende indtægt ved at spille til baller m.m. er
ikke dem der "slår igennem" i den forstand.

> Så er det da underligt, at det største salg ligger i underholdnings
> musikken, er det ikke ???...

Hvor meget af dette vil du kalde underholdningsmusik:
http://www.hit-listen.dk/ ?

> Ja se der tror jeg ikke vi bliver enige, og kigger jeg på salgslisterne,
> så
> siger de dig også ret så meget imod.

Det må du gerne uddybe, for det er ikke hvad jeg kan se i den ovenstående
liste.

> [...]
> være,
> ikke bare lidt bedre end det brede gennemsnit. Man skal virkeligt skilde

Netop!

Men for så at vende tilbage til udgangspunktet, så der der ikke nogen jeg
har hørt i schlagermusikken der skiller sig ud fra mængden. De lyder alle
ens, og skærer deres musik over den samme læst (Som Åge også siger de skal,
for at være "rigtige" dansktoporkestre)

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 26-07-05 23:50

> [...]
> de bands der satser på en løbende indtægt ved at spille til baller m.m. er
> ikke dem der "slår igennem" i den forstand.

Jeg er bange for, at jeg ikke helt kan følge din tankegang. Dem jeg kender,
og har kendt, tja, de startede som regel i, hvad du kalder Røvballe. Det
gav dem en pokkers masse. F.eks blev de meget scenevant. De blev meget
rutinerede musikere, som kunne påtage sig, stort set, hvilken opgave det
skulle være. Senere begyndte nogle af dem, at rode lidt med selv at skrive
musik, andre begyndte at fuske lidt med tekster, enten at skrive nye, eller
oversætte andres, og sommetider tage skridtet fuldt ud, og selv lave det
hele. Mange af dem, har drevet det vidt, og er ret så kendte i dag. Det
gælder både inden for den Danske side, hvad enten vi kalder det Dansk top,
eller underholdning, eller Rock / Pop. Alle genrerne, er vel i bund og
grund, underholdning, bare med forskellige alderstrin som lytterskare.

> Hvor meget af dette vil du kalde underholdningsmusik:
> http://www.hit-listen.dk/ ?

Syntes du selv, at det er svært at få øje på. Hvor meget af det, som stod
der, syntes du var nyt og banebrydende.... Skal vi ikke være enige om, at
det var svært at få øje på ??...

> Det må du gerne uddybe, for det er ikke hvad jeg kan se i den ovenstående
> liste.

Jamen hvad er det så du ser... ?? Der er da ikke noget banebrydende nyt, er
der ?? nummer 2 - 7, ender som underholdning, og det var bare blandt de 7
første. Så kan du selv fortsætte ned af listen. 1'eren, tjah jeg ved ikke,
første nummer var nogenlunde som jeg kendte dem, og det er ikke godt. What
if, har chancer for at tilføje dem en ny dimension, den lød lovende, men det
er svært at afgøre, på de 30 sekunder.

> [...]
> har hørt i schlagermusikken der skiller sig ud fra mængden. De lyder alle
> ens, og skærer deres musik over den samme læst (Som Åge også siger de

Der kan vel næppe være nogen i Schlager musikken som skiller sig ud idag,
eftersom en schlager blev udgivet, for mindst 30 år siden. Så jeg går ud
fra, at vedkommende var noget særligt, men stadig, for 30 år siden. I dag er
de sikkert bare, blevet 30 år ældre. Men deres musik har holdt sig
nogenlunde populær igennem disse 30 år, og det må, uanset om man syntes om
melodien eller ej, siges at være noget af en præstation. Dansk top grupper,
spiller vel det, som deres publikum vil have, og som de føler sig vel tilpas
ved. Nogle mennesker rækker efter stjernerne, og det eneste de får ud af
det, er ømme baller, når de ryger på røven, og indrømmer, at de aldrig
bliver til noget, talentet fandtes kun, i deres egen fantasi, og sådan er
det vel for 99,99 % af dem, som har disse drømme. Deres talent rækker end
ikke til Røvballe. Det er efter min mening ikke ulejligheden værd, at holde
øje med disse, og da slet ikke skyde penge i deres ideer. Der er også en
pokkers til forskel, går man til bal, eller går man til koncert.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 14:16

> Nogle mennesker rækker efter stjernerne,

Hvis ingen rakte efter stjernerne, fik vi ingen stjerner.

> [...]
> bliver til noget, talentet fandtes kun, i deres egen fantasi, og sådan er
> det vel for 99,99 % af dem, som har disse drømme.

Ja, men derfor skal drømmene alligevel prøves af, ikke?
Hvis ingen i verden går efter deres drømme, så stagnerer det hele.

> Der er også en
> pokkers til forskel, går man til bal, eller går man til koncert.

Helt enig.
Jeg går fortrinsvist til koncerter, og der vil jeg have kvalitet hele vejen.
Til bal/dans/disko er det nok lidt mere ligegyldigt hvad der blive spillet,
bare det har nogle rytmer man kan flytte fødderne til, og nogle simple
omkvæd som er til at huske og synge med på. Jeg lægger i hvert tilfælde
sjældent mærke til "muzakken" når jeg er på et dansested.

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 27-07-05 16:42

> "Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvis ingen rakte efter stjernerne, fik vi ingen stjerner.

Jo de skulle nok komme.

> Ja, men derfor skal drømmene alligevel prøves af, ikke?
> Hvis ingen i verden går efter deres drømme, så stagnerer det hele.

Jeg troede da, at når de talentløse rakte efter stjernerne, så havde
stagnationen holdt sit indtog, men der tog jeg jo nok fejl...Sorry !!

> [...]
> omkvæd som er til at huske og synge med på. Jeg lægger i hvert tilfælde
> sjældent mærke til "muzakken" når jeg er på et dansested.

Hvorfor finder du så tekster, som du kalder dårlige, med Kim & Hallo, for de
giver da mig bekendt ikke koncerter, men de er ret gode at danse til. Så må
de da, selv efter dine krav, fuldt ud leve op til forventningerne. Eller
tager jeg fejl igen ??..

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-05 17:33

> [...]
> giver da mig bekendt ikke koncerter, men de er ret gode at danse til. Så

> de da, selv efter dine krav, fuldt ud leve op til forventningerne.

SV: Heheee Benny. Lad os nu høre hvad han siger. Denne gang. Nu har han
kommet med 3-4 forskellige forklaringer hver gang du fanger hans
modsigelser. Er du journalist?

___ Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 18:21

On Wed, 27 Jul 2005 17:41:39 +0200, "Benny Mortensen 9700"

>Jo de skulle nok komme.

Hvor skulle de komme fra?

>Jeg troede da, at når de talentløse rakte efter stjernerne, så havde
>stagnationen holdt sit indtog, men der tog jeg jo nok fejl...Sorry !!

Når de talentløse rækker efter stjernerne, finder de ud af at de ikke
kan nå. Hvis ingen rækker efter stjernerne, finder ingen ud af om de
faktisk kan nå.

> [...]
>de da, selv efter dine krav, fuldt ud leve op til forventningerne. Eller

De blev bare fundet frem til lejligheden, ved en simpel søgning.
Det er ikke fordi jeg normalt lytter til dem, og jeg brugte dem kun
som modvægt mod Åges udfald mod teksterne i et par popnumre. Længere
er den ikke.
Om de er gode at danse til ved jeg ikke, for jeg har ikke prøvet, men
det kan da godt være. Jeg danser sjældent, så min tilgang til musikken
er altid med lytteren slået til, og der dumper Kim og Hallo i mine
kvalitetskrav, uanset teksten. Men det er der så meget andet bras der
gør, som f.eks. gangsta' rap.
Man skal ikke kunne lide det hele, men man skal heller ikke tolerere
at en bonde fra Fur i hver eneste bisætning skriver at Rock og pop er
noget larm, og at schlagermusik er det eneste saliggørende. Så må han
sgu forvente en bredside.

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 30-07-05 07:09

> Hvor skulle de komme fra?

Hvor kom alle de andre fra. Dire Straits, blev totalt chokeret over, at de
gik fra nærmest totalt ukendt, til supergruppe. For hvad gjorde de, de
spillede bare deres musik, og pludseligt var den lige i skabet.

Bruce Springsteen kom frem, som den cirkushest han er, fordi han elsker at
optræde, og er forbandet god til det. U2, ja er der nogen der kan huske
det, det er vel lige så svært at huske. De spillede også bare, fordi de
kunne lide det, og elskede at være sammen. Hvilket de åbenbart stadig gør.

Paul Mc.Cartney, tja, det er der vel ingen grund til at tærske langhalm i.

De kom alle derop på samme måde, og bevaringen af gnisten, har holdt dem
deroppe. Spiller du for at nå stjernerne, så slår du sgu røven mod det
nederste trin.

> Når de talentløse rækker efter stjernerne, finder de ud af at de ikke
> kan nå. Hvis ingen rækker efter stjernerne, finder ingen ud af om de
> faktisk kan nå.

Har du talentet, behøver du ikke række ud efter stjernen, så kommer den til
dig. Har du formatet, skal du ikke tænke på at bruge det. Alle andre har
opdaget det. Hvis du selv skal fortælle folk, at du er god, så har du
aldrig været det.

> [...]
> at en bonde fra Fur i hver eneste bisætning skriver at Rock og pop er
> noget larm, og at schlagermusik er det eneste saliggørende. Så må han

Jamen hvis det for ham, er noget larm, så er det vel helt i orden, for det
er jo i overensstemmelse med hans sandhed.
Men det er heller ikke hvad Åge har skrevet. For jeg ved, at der er masser
af Rock & Pop, som Åge udmærket kan lide. At han så foretrækker noget lidt
ældre Rock & Pop, det kan jeg godt følge ham i.
Faktisk er jeg meget tilbøjelig til at tro, at du selv, er mere smalsporet
end Åge, sådan rent musikalsk. Der er jeg sgu godt nok bange for, at Åge
har flere strenge at spille på, end du har. Efter hvad jeg sådan har set i
hans indlæg, så er han slet ikke så kedelig, og Dansk top eller Schlager
præget, som man måske skulle tro. Men alle disse engelsk sprogede, skriver
han ikke om, sikkert fordi han ikke er så god til udenbysk.

Åge brugte da vist kun en tekst, som eksempel på, hvad han mente, hvilket
jeg da syntes var helt fair. Det indrømmede du endda selv, at den måske
ikke var helt vellykket. Så i var da åbenbart ikke, så uenige som du ellers
giver udtryk for. Hvis Åge mener, at nogle poptekster er ringe, så bliver
de da ikke bedre ved, at du rakker nogle andre tekster ned. Når i så oven i
købet, var rimeligt enige om, at Valby bakke, ikke lige var den mest
brillante tekst, hvad var der så at forsvare, eller skyde bredsider imod.
Så må jeg da hellere sørge for at være uenig med dig, for det er ikke nær så
farligt, som at være enig med dig.

Jamen det er da kun synd for dig selv, at du sjældent danser, og da specielt
når du er så glad for musik. Så må det da være skønt at komme ud, og bevæge
sig til musik.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-05 12:27

> [...]

hvis
> du har ret, så har pladeselskaberne godt nok et kreativt regnskab.

Det er jo igen det der ´med salgslisterne, som ikke viser det mindste om
hvad folk køber. Jo, forresten. Det gør de da egentlig. De viser nemlig "det
mindste" om hvad man køber.
Den viser hvad der sælges de alternative salgssteder og det kan man vist
roligt sige at pladebutikkerne har udviklet sig til. Personale ved stort set
intet om hvad der rører sig indenfor underholdningsmusik.
Der hvor der virkelig sælges plader har man mig bekendt ikke så meget
statistik-opfølgning på tingene. De steder jeg hentyder til er f.eks.
supermarkeder, varehuse, stormagasiner, tankstationer, kræmmermarkeder,
byfester, sountryklub-arrangementer og f.eks. ved musikgruppernes
informationsboder ved de store koncerter, f.eks. oi Vildsund.
Jeg tror ikke at der bliver scannet henover prismærkerne disse steder og
det er mig bekendt det som tæller.
Nej salgslister siger intet om nogen trend indenfor musik.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 16:58

On Mon, 25 Jul 2005 13:26:46 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>statistik-opfølgning på tingene. De steder jeg hentyder til er f.eks.
>supermarkeder, varehuse, stormagasiner, tankstationer,

Og du mener at købsadfærden er anderledes i Bilka end i Expert eller
Fona?
Hvorfor i alverden skulle den dog være det?

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 17:13

>Og du mener at købsadfærden er anderledes i Bilka end i Expert eller
>Fona?
>Hvorfor i alverden skulle den dog være det?

Her kan du forresten se hvad der er populært i Bilkas muskibutik:
http://www.bilka.dk/musik

Det ligner til forveksling noget man har set før

/Alex

Fra : AJC

Dato : 25-07-05 18:46

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote in

> Her kan du forresten se hvad der er populært i Bilkas muskibutik:
> http://www.bilka.dk/musik
>
> Det ligner til forveksling noget man har set før

Ja, det ligner lort!

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 19:03

On 25 Jul 2005 17:45:47 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>Ja, det ligner lort!

Synes ikke jeg så en CD der hed "AJC Brainscan"

Fra : AJC

Dato : 25-07-05 19:20

> Synes ikke jeg så en CD der hed "AJC Brainscan"

Jeg mener, jeg så en som hed "Fuck Dig"

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 19:42

On 25 Jul 2005 18:19:38 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>Jeg mener, jeg så en som hed "Fuck Dig"

Man finder altid det man leder efter, ikke? :D

Fra : AJC

Dato : 25-07-05 21:31

> Man finder altid det man leder efter, ikke? :D

Hehe, nice.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-05 22:10

"AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse
> Alex Linaa <www.linaa.com> wrote in

> Hehe, nice.
_____

hohooo.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-05 21:18

"AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse
> Alex Linaa <www.linaa.com> wrote in

> Ja, det ligner lort!
_______

SV: Det ikke bare ligner. Det er.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-05 21:17

> Her kan du forresten se hvad der er populært i Bilkas muskibutik:
> http://www.bilka.dk/musik
>
> Det ligner til forveksling noget man har set før
>
> /Alex
_____

Jeg kender ikke lige Bilkas musikudbud. Der er jo ikke mange Bilka`er. De er
muligt at de er så store at man nærmest kan kalde deres musikafdeling for en
næsten-pladebutik, med samme udbud som pladebutikker.
Men jeg har i hvert fald ved selv-syn set at der er et overvejende langt
større slager-dansktop-udbud end popRock-udbud af cd-er følgende steder:

Tankstationers butikker (Shell - Stattoil - Q8)

Kolonialbutikker (DagliBrugsen - SuperBrugsen)

Kræmmermarkeder (Bl.a. Vildsund Heste- og Kræmmermarked)

Byfester (Kræmmerboder)

Countryklubbers arrangementer

(Til musikfestivalen i Vildsund er PopRock cd-er nærmest ikke-eksisterende)

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 22:30

On Mon, 25 Jul 2005 22:17:04 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>muligt at de er så store at man nærmest kan kalde deres musikafdeling for en
>næsten-pladebutik, med samme udbud som pladebutikker.

Du væver udenom gør du.

> Men jeg har i hvert fald ved selv-syn set at der er et overvejende langt
>større slager-dansktop-udbud end popRock-udbud af cd-er følgende steder:
>
>Tankstationers butikker (Shell - Stattoil - Q8)

Faktisk omvendt på vores lokale tankstation her i den anden side af
landet. Men det er sgu ikke tankstationer der rykker noget i
musiksalget.

>Kolonialbutikker (DagliBrugsen - SuperBrugsen)

Til en vis grad rigtigt. I vores lokale Fakta og Superbrugs ligger der
ganske rigtigt et læs schlager-cd'er i en rodekasse til 20 kr.

>Kræmmermarkeder (Bl.a. Vildsund Heste- og Kræmmermarked)

Og?
Hvor meget skulle de forhutlede markeder kunne rykke på musiksalget i
Danmark?

>Byfester (Kræmmerboder)

Ja, to for en tier, sammen med gule vandpistoler fra Kina?
Det rykker ingenting.

>Countryklubbers arrangementer

Tænk, sælges der countrymusik der?

Du er ikke engang tæt på at nævne noget der har en nævneværdig
indflydelse på musiksalget i Danmark.

Du nævnte tidligere noget der kunne være rigtigt, nemlig varehuse og
stormagasiner. Men du siger så selv ganske rigtigt i dette indlæg, at
deres musikafdelinger ER pladebutikker, med alt hvad det indebærer.
Tror du ikke at Bilka, Magasin, Electronic World, Electric City,
Fredgaard, Fona og alle de andre ville fylde butikkerne med
schalgermusik, hvis de mante der var et marked for det?
De skal tjene penge Åge, ikke være smagsdommere. Og vær vis på det er
lige nøjagtigt sådan det hænger sammen.

/Alex

Fra : EnjoyNews

Dato : 26-07-05 06:58

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e551f9$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Byfester (Kræmmerboder)
>
> Countryklubbers arrangementer
>
> (Til musikfestivalen i Vildsund er PopRock cd-er nærmest

Det er jo også fuldstændig ligegyldigt hvormeget der bliver solgt. Du kan
godt lige Dansktop, og så skal for guds skyld købe alt det du vil.
Det er jo smag og behag.
Synes synes ex at Michael Learns To Rock er det bedst skrevet og produceret
musik i Dansk musik historie, og andre synes at det er røv kedeligt. Der kan
man jo heller ikke sige at de har solgt 10 millioner plader i hele verden,
så jeg har ret. Der er bare nogle der har en anden smag end mig, og sådan er
det.
Så salgstal kan selvefølgelig godt bruges til at vise hvad der sælges mest
af, og derfor hvilken stil der er mest porpulær i befolkningen, men ikke til
hvilken stil musik der er bedst. Det må være op til folk selv og smag.

Fra : EnjoyNews

Dato : 26-07-05 06:54

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e4ca67$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
og
> det er mig bekendt det som tæller.
> Nej salgslister siger intet om nogen trend indenfor musik.

Det er ikke korrekt Åge. Supermarkeder ér med i statistikkerne. Det bliver
målt på stregkoden.
Bilka kan hive en opgørelse frem over hvormange af en bestemt stregkode der
er solgt. Dette bruges til statisktikkerne.
..Det er jo også et vægtede gennemsnit der bliver lavet. Det vil sige at hvis
10% af det danske pladesalg foregår i ex Bilka, så tæller Bilkas
salgsstatisktik 10% i gennemsnittet, og hvis Guf har 5% så tæller deres tal
5%.
Så den officielle danske hitsliste er ret tæt på virkeligheden

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 26-07-05 23:53

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e4ca67$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Jo selvfølgelig siger det da noget. Men hvis man så tænker sig lidt om, så
må der være nogen der lyver, et eller andet sted.
Hvis nu pludseligt pladesalget går så godt... Hvordan kan det så være, at de
klager sig så voldsomt, og det skulle være nødvendigt, at kopisikre deres
cd'er ))

M.V.H.....Benny..

Fra : EnjoyNews

Dato : 23-07-05 09:17

> [...]
> orienteret inden for musikken hvis de skal gøre sig noget håb om at dække
> deres publikums smag. Dansktopmusik ville slet ikke gøre sig i den

Du er way off... Det er netop suppe-steg-is musikerne der kan det hele med
det bredde repertoire, og bands der har deres egen stil og ikke mere.
Hvis du kigger du fest bands der spiller "rigtige" instrumenter, altså
guitar, trommer osv. Så har de ofte et repertoire på 40-50 sange. De har en
stil som de godt kan lide, og det er disse numre de spiller. En enkel
musiker, duo eller trio der spiller til ex. brylluper, fødselsdage osv. har
et repertoire på måske 200 sange som de kan godt, og mange har så også
noder/tekster med ud til 200-300 mere hvis der skulle komme opfordringer på
det. De er nemlig bredde fordi de kan alt fra Dansktop til Ketchup song. Man
kan så diskutere om det lyder godt men de kan det hvis der kommer
opfordringer. Så det er skam ikke let at være suppe-steg-is musiker.
Bands har det noget nemmere, da de ikke har et så stort repertoire, og de
skal også kun kunne synge en stil art. Der er jo ikke mange sangere der kan
synge Dnasktop, Rock, Country og Danse perfect. Man har jo en stil man er
bedst til, men det er der ikke noget der hedder som suppe-steg-is musiker.
Der skal man kunne det hele.

> Mange af dem gør begge dele for at kunne leve, i hvert tilfælde indtil de
> slår igennem. Jeg kender en del der spiller "røvballe" hver fredag, for at
> kunne finansiere deres mere seriøse projekter inden for musikken.

Ja der er penge i det, fordi det faktisk er noget der kræver ret meget
arbejde. Det er jo ikke kun hver fredag og lørdag der skal arbejdes. Der
skal også øves en hel del, laves regskab, opdateres med nye sange hele
tiden, osv.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-05 17:35

"EnjoyNews" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

Status
_____

SV: " Dansktopmusik ville ikke gøre sig i den sammenhæng????", skriver du.
Det er jo som man opfatter det. Jeg kender f.eks. "Kandis" og "Kim og
Hallo" som live orkestre. Lydmæssigt kalder jeg i hvert fald hele deres
repertuare typisk dansktopagtigt, selv om de spiller en masse forskellige
genrer. Alle genrerne bliver spillet med danktop-påklædning hvis man kan
sige det sådan.
Det er nok ikke lige alle de navne du nævner der er tyspisk for disse
underholdningsmusik-orkestre at spille, men jeg vil sige at de spiller både
populær-disco som Boney M., Rockn`roll som Elvis, og Beatles-hits. Men jeg
synes nu at alle sange får typisk dansktopsound når de giver dem for fuld
udblæsning i Vildsund. Også når det er Status Quo, Sweet og sån.
Selv sange som jeg ikke kan lide får en dejlig blød dansktop-påklædning
og glider blødt og lækkert ned.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 10:22

On Sat, 23 Jul 2005 18:35:11 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>Hallo" som live orkestre. Lydmæssigt kalder jeg i hvert fald hele deres
>repertuare typisk dansktopagtigt, selv om de spiller en masse forskellige

Selvfølgelig er ders lyd dansktopagtig. Hvad skulle det ellers være
fra bands der spiller den genre?
Men det er ikke de typiske dansebands som man møder ude i landet.

> Alle genrerne bliver spillet med danktop-påklædning hvis man kan
>sige det sådan.

Jeg vi snarere sige at det forholder sig omvendt, for de dansebands
jeg har hørt (og spillet i). Dansktopmusik slipper med i repertoiret,
men det er pakket ind i en "Sweethearts"-sound, så det faktisk er til
at danse til.

> Det er nok ikke lige alle de navne du nævner der er tyspisk for disse
>underholdningsmusik-orkestre at spille,

Jo, i høj grad.

> [...]
>synes nu at alle sange får typisk dansktopsound når de giver dem for fuld

Hvilket fortæller at dit sammenligningsgrundlag er forsvindende lille.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-05 11:07

> On Sat, 23 Jul 2005 18:35:11 +0200, "Åge Halldorsson"

> Hvilket fortæller at dit sammenligningsgrundlag er forsvindende lille.
>
> /Alex
_______

Hmmm. det er som bare hvad jeg hører når jeg står foran live-orkestrene til
koncerter.
Så må det være anderledes i den by du kommer fra. Eller også taler du
slet ikke om sån nogle grupper som. "B og O", "Kandis", "Kim og Hallo", "Jan
og Sunny Boys", "Tonight" og "Blue Hawai".
Jeg hører intet (eller meget lidt) som er pakket ind i Sweethearts-bank
i den forbindelse. Jeg skulle ellers mene at obennævnte orkestre er blandt
landets mest kendte og populære.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 10:16

On Sat, 23 Jul 2005 10:16:59 +0200, "EnjoyNews" <a@a.dk> wrote:

>Du er way off... Det er netop suppe-steg-is musikerne der kan det hele med
>det bredde repertoire, og bands der har deres egen stil og ikke mere.

Nu udtalte jeg mig ikke om "Suppe, steg og is-musikernes" repertoire,
men om deres musikalske formåen.
Du har da ret i at de skal favne bredere end nogen anden type
musikere, men dem jeg har oplevet har dælme været ringe rent
musikalsk.
90% af lyden består af præsamplede trommerytmer, basgange, og
midi-spor, så de faktisk kun behøver nogle få akkorder og fills for at
få et bredt lydbillede. Det skal der altså ikke de store evner til, og
lyden får også den umiskendelige dåselyd med sterile midi-sounds og
ovedreven reverb. Det er arbejde/masseproduktion, hvilket i og for sig
kan være ok i situationen, men nogen musikalsk oplevelse skal man ikke
regne med at få.

>De er nemlig bredde fordi de kan alt fra Dansktop til Ketchup song. Man
>kan så diskutere om det lyder godt men de kan det hvis der kommer
>opfordringer. Så det er skam ikke let at være suppe-steg-is musiker.

Jeg tror faktisk vi er enige.

>Man har jo en stil man er
>bedst til, men det er der ikke noget der hedder som suppe-steg-is musiker.
>Der skal man kunne det hele.

Det er hårdt arbejde, ingen tvivl om det. Men det lyder bare ikke godt
i mine ører

> [...]
>arbejde. Det er jo ikke kun hver fredag og lørdag der skal arbejdes. Der
>skal også øves en hel del, laves regskab, opdateres med nye sange hele

Der er penge i det fordi der er et marked, længere er den ikke.
Dem jeg kender der spiller røvballe øver nu ikke så meget på lige
netop dette. Det er og bliver venstrehåndsarbejde, og for en dygtig
musiker er det ikke så besværligt igen at indøve 60-70 covernumre af
den slags som alle kender.

/Alex

Fra : EnjoyNews

Dato : 24-07-05 10:51

> [...]
> ovedreven reverb. Det er arbejde/masseproduktion, hvilket i og for sig
> kan være ok i situationen, men nogen musikalsk oplevelse skal man ikke

Selvfølgelig er der en meget stor procentdel som ikke burde tage penge for
det
Men der findes også nogle der tager det alvorligt, og som faktisk også lyder
godt musikalsk.

> Det er hårdt arbejde, ingen tvivl om det. Men det lyder bare ikke godt
> i mine ører

Du har ret.. Mange burde blive hjemme

> [...]
> netop dette. Det er og bliver venstrehåndsarbejde, og for en dygtig
> musiker er det ikke så besværligt igen at indøve 60-70 covernumre af

Hvis der ikke bliver øvet på det, og de ser det som venstrehåndsarbejde, så
er det jo ikke så mærkeligt at det ikke lyder godt i dine øre.
Dem der tager det seriøst, og også lyder godt musikalsk, øver også og ser
det bestemt ikke som venstrehåndsarbejde.
Du skal regne med at man skal jo ikke bare kunne spille 200 forskellige
sange. Man skal også have et godt overblik over hvilke sange der skal
spilles, og man skal (hvis man er én af de dygtige) også kunne komme ud over
scene kanten. Duo'er og trio'er har jo ikke kun en person siddende bag et
keyboard. De har en eller to stående ved siden af, og kan (hvis de er gode)
sagtens skabe en koncert stemning. Der er jo også grader inden for
suppe-steg-is musikere. Der er enkelt musikere der koster 3000 for 7 timer
og op til ex. trio'er der koster 8000 for 3 timers dans. Så der er bestemt
også forskel på hvad man får.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-07-05 15:04

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> På det jævne, vil mangen en Rock musiker sikkert
> misunde en suppe steg og is musiker hans indkomst.
>
> M.V.H.....Benny..
____

Ja, jeg husker Ekstrabladet artikkel for nogle uger siden, hvor de skrev om
den håbløse økonomi der var for de mange mange nye og nye og nye
popRock-navne som endeløst bliver sparket frem som tidens nye navn i alle de
mange "talent"-show.
De skrev som stor overskrift på forsiden noget i retning af
"Slagermusikken slår PopRock" eller "Slagermusikere scorer kasser". Jeg
husker det ikke præsist. Men man skrev i hvert fald om at slagermusikken var
mest populær og så fremhævede man nogle navne. Det var bl.a. "Kandis".

Hilsen Åge

Fra : Lars Jensen

Dato : 18-07-05 21:01

Michael wrote:
> [...]
> lignende. han må være på et eller andet.
>
> Han synger dansktop. Det siger også en del jo :o

Jeg tror jeg ville bede ham holde kæft 30 sekunder efter jeg havde mødt
ham...

Fy for en hystade...

Lars B