Niarn
Fra : bettersexinc

Dato : 12-07-05 20:01

Hjælp.....
Dansk "musik" har da virkelig nået bunden med denne kunstner.
Aarrrgh !

Sådan... nu har jeg det meget bedre

bsi

Fra : Giraf

Dato : 12-07-05 20:17

bettersexinc wrote:
> Hjælp.....
> Dansk "musik" har da virkelig nået bunden med denne kunstner.
> Aarrrgh !

Enig.

Fra : Rune Jensen

Dato : 12-07-05 21:54

bettersexinc wrote:
> Hjælp.....
> Dansk "musik" har da virkelig nået bunden med denne kunstner.
> Aarrrgh !
>
> Sådan... nu har jeg det meget bedre
>
> bsi

Synes sgu det er rigtig godt, med mange fede beats.
Han er nok lidt for smart og selvhøjtidlig nu og da, men ellers synes
jeg det er et genialt album, med mange gode tekster.

-Rune Jensen

Fra : Giraf

Dato : 12-07-05 22:07

Rune Jensen wrote:

> Synes sgu det er rigtig godt, med mange fede beats.
> Han er nok lidt for smart og selvhøjtidlig nu og da, men ellers synes
> jeg det er et genialt album, med mange gode tekster.

Ehhh flashback, er det ikke ham der har lavet en tekst med noget lign. :

"jeg har det så varmt,
så lad os skride,
skal vi hjem til dig eller mig,
jeg ligeglad, vi finder ud af det på vej."

Jeg troede virkelig det var en joke første gang jeg hørte den sang, at
p3 havde lavet en ny satire på nik og jay e.lign.

Fra : -V-

Dato : 12-07-05 22:14

Giraf wrote:
> Jeg troede virkelig det var en joke første gang jeg hørte den sang, at
> p3 havde lavet en ny satire på nik og jay e.lign.

Jeg kan i den forbindelse fortælle følgende historie om to af de ovennævnte
ungersvende:

På den nys overståede Roskilde festival var jeg priviligeret nok til at være
indehaver af et armbånd, som gav adgang til mediebyen.
Det er sgu altid sjovt at se hvordan folk opfører sig, når der ikke er fans
i nærheden, og der sker altid lidt ud over det sædvanlige.

Jeg havde den store fornøjelse at forsøge at chatte et ungt damemenneske op,
da føromtalte Niarn og Nik entrerede. Efter lidt gloen på min veninde
harkede Niarn og sendte med fuldt overlæg den klammeste snotter på
buksebenet af min veninde.
Hun var naturligvis ikke synderligt tilfeds med det, eftersom hun aldrig har
set manden før, og hun blev derfor ret vred. Efter at have forsøgt at
latterliggøre hende lidt, vendte Niarn sig mog mig, og spurgte om jeg havde
et problem, tiltrods for at jeg ikke havde været en del af seancen.
Derefter blandede Nik sig og tog hendes hånd og kyssede den, som om at det
skulle ordne alle problemer. Denne åbenlyse nedladenhed pissede hende endnu
mere af, så nu var hun ret sur.
En tredie part af deres lille gruppe sløbte dem væk, og jeg fik hende dysset
ned, hvorefter det rigtigt sjove skete: en gut fra Niarn management kom hen
og præsenterede sig, og sagde at han havde hørt om et 'lille tilfælde'. Han
håbede ikke at der kom en sag ud af det, og var iøvrigt ret opsat på, at
ingen havde lagt mærke til det, hvilket var forgæves eftersom ca. 200
mennesker havde gloet på hele optrinnet.

Dernæst forsøgte Niarn så at sætte ild på Universals skilt, og da det ikke
var ret succesrigt prøvede han istedet at afbrænde en havestol, heldigvis
med samme succesrate.

Jeps, han er virkeligt en nar.

-V-

Fra : Giraf

Dato : 12-07-05 23:30

-V- wrote:

> [...]
> var ret succesrigt prøvede han istedet at afbrænde en havestol, heldigvis

hahaha, kæmpe klovn da :]

Sådan går det når møgforkælede danske tyndarme tror de er benhårde
gangster rappere ala. Dr. Dre og Snoop Dogg.

Det værste er at jeg virkelig ikke tror på at der er en eneste dansk
rapper der bare har haft det bare tilnærmelses vis så hårdt som nogle af
de amerikanske rappere. De har simpelthen ikke en fløjtende fis at have
deres attitude i. "Hvordan var din hårde opvækst", "jo, jeg gik i
folkeskole i 10 år, fik kørekort af de gamle, men jeg havde de hvide
sneakers på, og cappen lidt på skrå". Ræææspæææææækt. Når ja, "Hvad
ville du gøre hvis du havde en dag tilbage", "jamen jeg ville ryge nogle
blå kings, og drikke noget rødvin, og cruise langs strandvejen i min nye
BMW mine forældre har købt".

Eneste jeg har lidt respekt for må være ham MC Clemens, fordi han
svinede Nik & Jay til for åben radio, og så virker det også som om han
har en del mere talent end f.eks. Niarn og Nik & Jay.

Fra : Holst

Dato : 13-07-05 06:56

Giraf wrote:

> [...]
> ville du gøre hvis du havde en dag tilbage", "jamen jeg ville ryge nogle
> blå kings, og drikke noget rødvin, og cruise langs strandvejen i min nye

Nu kender jeg absolut intet til de danske rapperes baggrund - eller de
amerikanske rapperes baggrund for den sags skyld -, men jeg kan love dig
for, at der også er en bagside af Danmark, der ikke er så rosenrødt, som
det billede du tegner.

Fra : Per

Dato : 13-07-05 08:50

"Giraf" <jss@iee.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres attitude i. "Hvordan var din hårde opvækst", "jo, jeg gik i
> folkeskole i 10 år, fik kørekort af de gamle, men jeg havde de hvide

Jeg giver dig fuldstændig ret!

Det er mig ubegribeligt at sådanne unge mennesker skulle have prøvet så
meget her i livet - jeg tænker på Niarn og Nik & Jay.

De synger som om de har prøvet det hele her i livet - men de har sgu aldrig
levet på grænsen, som os andre. De er ganske unge - og unge mennesker har
det alt for godt i dag. De får stort set det hele forærende.

Jeg mener hvad kan de overhovedet have prøvet i så ung en alder.

Nå det bliver vist lettere OT.

Men det er da sjove tekster, det irriterer mig bare at de gerne vil fremstå
som ældre end de reelt er.

Mvh. Per!

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-07-05 09:52

Per wrote:
> [...]
>
> Nå det bliver vist lettere OT.
>
> Men det er da sjove tekster, det irriterer mig bare at de gerne vil fremstå

Nu er det vil egentlig lidt underligt at ssammenligne Nik og Jay med
Niarn. De rapper overhovedet ikke om det samme.

Jeg tror nu at det Niarn rapper om i hans tekster er godt nok og har
hold i virkeligheden....men har du selv overhovedet hørt teksterne eller
udtaler du dig bare om noget du tror?
Hvor gammel skal man have været for at oplevet noget og levet "på
grænsen", nu når 26 år tilsyneladene ikke er nok??

Jeg er selv 26, og jeg tror helt ærligt du snakker for at holde dig selv
vågen, hvad er det lige vores genration får forærende...jeg har sgu ike
fået noget, ihvertfald ikke mere end du har.
Det er der heller ikke nogle af mine venner dig har...

Men ok du gik jo sikkert også 250 km, i 3 m højt sne på arbejde, for at
arbejde 25 timer i døgnet, som du i øvrigt betalte for at få lov til.
Derefter gik du hjem, som var en sammenrullet avis på motorvejen, hvor
hvis du var heldig, fik tæv af din far. Bagefter stod maden på kogt
mudder, og så skulle ellers på arbejde igen.

-Rune Jensen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 13-07-05 16:37

On Wed, 13 Jul 2005 10:51:50 +0200, Rune Jensen <rune@FJERNmcdaddy.dk>
wrote:

> [...]
>fået noget, ihvertfald ikke mere end du har.
>Det er der heller ikke nogle af mine venner dig har...

Nøj, du skulle skamme dig, med mindre du taler med en ironisk tone,
som jeg ikke har opfattet (det er jeg ikke så pissegod til).

Den danske ungdom får serveret en masse, uanset deres sociale
baggrund. I hvilket andet land end Danmark får man gratis uddannelse
hele vejen op igennem systemet, til og med universiteterne, og endda
få penge af staten for det? Og samtidig have nøjagtig samme
muligheder, uagtet om ens mor er enlig, og har et knapt så interessant
job på Vesterbro eller om ens far og mor har store kvaler med at finde
ud af, hvordan de nemmest får brugt nogle penge.

Jeg kunne blive ved med at komme med eksempler. Hvis du ikke føler du
har nogle særlige genvinster ved at være bosat i Danmark i forhold til
størstedelen af den øvrige klode, så mener jeg du har et
overordentligt stort holdningsproblem.

Set i ovenstående perspektiv er jeg også en af dem, der ikke kan tage
danske rapperes tekster og attituder en skid seriøst. Dog kan der da
være nogle underholdende indslag, som eks. Per V's "Black Power".

Nå ja... Niarn synger forfærdentligt...

--
mfg
Hans Pedersen

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-07-05 21:14

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har nogle særlige genvinster ved at være bosat i Danmark i forhold til
> størstedelen af den øvrige klode, så mener jeg du har et

Hvis vi snakker materielt så har vi da intet at brokke os over som du
siger...men nu er de materielle gode jo ikke det eneste der tæller...vel???

For her i det senmoderne, er der massere at ting der kan gøre livet surt for
et ungt menneske...
¨
Men det er vist en diskussion der hører en anden gruppe til

> Set i ovenstående perspektiv er jeg også en af dem, der ikke kan tage
> danske rapperes tekster og attituder en skid seriøst. Dog kan der da
> være nogle underholdende indslag, som eks. Per V's "Black Power".

De fleste af disse rapperes tekster handler om social slum, druk, score
billige piger, slagsmål, smårapserier og at hustle og tage stoffer...og det
tror jeg faktisk passer meget godt med nogle af disse fyres baggrund...så
derfor kan jeg for det meste godt tage deres tekster seriøse...at de så
rapper om et miljø jeg slet ikke har kontakt med, og derfor ikke særlig godt
kan forholde mig til, og at de rapper om ting jeg slet ikke finder
charmerende, som slagsmål og at tage stoffer, det gør at jeg tit hurtig
bliver træt af deres plader...men det ændrer ikke på at jeg syens mange af
dem er dygtige rappere, og de har lavet en masse fede numre...

Fx. kan man tage Clemens, hans første album var et rigtig fedt drengrøvs
album, men det handlede stort set også kun om det her "mini"-gangster liv,
og hans følgende albums var ikke specielt gode...nu er han så ude med et for
det meste suverænt album, der tydeligt viser at han er modnet, og stadig er
en dygtig rimsmed.

> Nå ja... Niarn synger forfærdentligt...

Jamen så er det jo godt at han er rapper og ikke sanger

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-07-05 12:16

On Wed, 13 Jul 2005 22:13:49 +0200, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

>Jamen så er det jo godt at han er rapper og ikke sanger

Han forsøger sig ellers ivrigt i et par af hans numre. "Hva vil du
gøre nu..." osv. Yuk!

--
mfg
Hans Pedersen

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-07-05 10:12

> [...]
> du gøre hvis du havde en dag tilbage", "jamen jeg ville ryge nogle blå
> kings, og drikke noget rødvin, og cruise langs strandvejen i min nye BMW

Okay, altså så tror jeg ikke du skal være i tvivl om at nogle af de danske
rappere er vokset op i et rimeligt hårdt miljø...om de er gangstere...det
vil jeg dog stille mig meget tvivlsom overfor Men ingen t´vivl om at
miljøet er hårdt. Desuden tror jeg hjeller ikek du skal lade dig forblænde
af de amerikanske rappere, de er selvfølgelig også opvokset i et hårdt
miljø, men alt det gangster pjat de rappere om, er altså også en del af
mediecirkuset derovere, lige som det er det i dansk rap...f.eks. så har jeg
ladet mig fortælle at alt balladen der var omkring east coast og west coast,
som bl.a. TuPac jo var involveret i, var for en stor del medieskabt

> Eneste jeg har lidt respekt for må være ham MC Clemens, fordi han svinede
> Nik & Jay til for åben radio, og så virker det også som om han har en del
> mere talent end f.eks. Niarn og Nik & Jay.

og nu er jeg slet ikke med...talent hænger det sammen med hvem man sviner
til, eller om man er en idiot eller en fin fyr...det tror jeg sgu...der
finders da mange idioter med store talenter indenfor alt muligt.

mvh. Brian

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 13-07-05 12:09

> og nu er jeg slet ikke med...talent hænger det sammen med hvem man sviner
> til, eller om man er en idiot eller en fin fyr...det tror jeg sgu...der
> finders da mange idioter med store talenter indenfor alt muligt.

Nu tror jeg så han mente talent, ment på den måde, at han skrev bedre
tekster og havde et bedre "flow" eller hvad fanden man nu kalder det.
Personlig har jeg intet imod Nik & Jay så længe jeg selv kan bestemme
hvornår jeg vil høre deres "musik", men sådan ligger landet jo desværre
ikke. Derfor har jeg droppet dansk radio for LANG LANG tid siden.
Så lige videoen til "Kan du høre hende skrige", jeg mener "synge". Hvor de
står og synger om en stakkels pige som følte sig udenfor og blev mobbet. Men
hvorfor fanden i helvede står de 2 idioter så i deres dyre mærkevaretøj,
hvis de prøver at vise lidt medfølelse for pigen?

Fra : AJC

Dato : 12-07-05 23:53

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> [...]
> gloen på min veninde harkede Niarn og sendte med fuldt overlæg den
> klammeste snotter på buksebenet af min veninde.

Jeg håber, du stak ham et par knytnæveslag?
Hvis det have været min veninde, var jeg nok gået amok og jeg er ellers
ikke den voldelige type.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-07-05 10:14

"AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse
> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> Jeg håber, du stak ham et par knytnæveslag?
> Hvis det have været min veninde, var jeg nok gået amok og jeg er ellers
> ikke den voldelige type.

Og så er du jo nærmest en lige så stor nar som Niarn selv, når du lader dig
provokere af hans idiotiske opførsel.

Brian

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 13-07-05 12:10

> Og så er du jo nærmest en lige så stor nar som Niarn selv, når du lader
> dig provokere af hans idiotiske opførsel.

Det synes jeg er en meget relativ vurdering. Der er intet i vejen med at
give nogen en lærestreg en gang imellem, afhænger af situationen
selvfølgelig.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 13-07-05 12:12

Personlig ville jeg nyde at nedgøre Niarn, dette kan selvfølgelig gøres uden
brug af vold og dette ville også være langt sjovere IMHO.

Fra : AJC

Dato : 13-07-05 19:59

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in

> "AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse

> Og så er du jo nærmest en lige så stor nar som Niarn selv, når du
> lader dig provokere af hans idiotiske opførsel.

Jeg er efterhånden bare træt af at være sød og rar. De eneste mennesker jeg
kan holde ud at være sammen med, er min nærmeste familie.
Synd at det skal være sådan.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-07-05 20:22

AJC wrote:

> Jeg er efterhånden bare træt af at være sød og rar.

Ja tak, det tror jeg vi er et par stykker der kan fornemme. Oven
i din ekstreme højredrejning, er du ved at blive voldelig? Jeg
foretrækker sgu peace, love and understanding, du.

Fra : AJC

Dato : 13-07-05 20:34

Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> wrote in news:20050713192157
@stokholm.dyndns.dk:

> Ja tak, det tror jeg vi er et par stykker der kan fornemme. Oven
> i din ekstreme højredrejning, er du ved at blive voldelig? Jeg
> foretrækker sgu peace, love and understanding, du.

Jeg har efterhånden så mange problemer og spekulationer i mit liv, at jeg
føler hadet og frustrationerne vokse i mig dag for dag. Hvis ikke der snart
sker positive forandringer, er jeg bange for, at jeg kommer til at skade
nogen fysisk.

EOD.

Fra : Giraf

Dato : 13-07-05 21:41

> [...]
> sker positive forandringer, er jeg bange for, at jeg kommer til at skade

Det burde du lave en rap-sang om !

Fra : -V-

Dato : 13-07-05 23:23

AJC wrote:
> [...]

Eh....

> [...]
> jeg føler hadet og frustrationerne vokse i mig dag for dag. Hvis ikke
> der snart sker positive forandringer, er jeg bange for, at jeg kommer

Tag til Lundeborg (for nu at blive on topic).

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-07-05 07:44

AJC wrote:

> [...]
> sker positive forandringer, er jeg bange for, at jeg kommer til at skade

Har du overvejet terapi? Mange mennesker befinder sig i en situation der
ligner din. Noget af det sværeste er at indse at man har brug for hjælp
og derefter at opsøge denne hjælp. Mange får aldrig gjort det, med
fatale konsekvenser.

Du kan evt. selv finde en psykologi i dit lokalområde
(http://www.degulesider.dk bugner med dem). Men mange uddannede
psykologer tager desuden en terapeutisk uddannelse (på trods af at
titlen "psykoterapeut" ikke er beskyttet og i princippet kan dække over
hvad som helst) oveni fordi man ikke i psykologistudiet stifter
bekendtskab med særligt mange praktiske terapeutiske former. Jeg kan
anbefale enetimer hos studerende eller undervisere på
Psykoterapeutskolen hvis du bor i København. Se nederst på denne side:
http://81.19.234.232/side2.htm. Jeg kender flere psykologistuderende og
uddannede som har været i egenterapi her, fordi niveauet er højt;
folkene er simpelt hen dygtige. Desuden er det væsentligt billigere end
hos mange psykologer.

Jeg håber at du kan finde den sidste styrke der skal til at overvinde
den frygt som alle har ved at starte i et terapeutisk forløb (stort set
alle har brug for terapi IMO, stort set ingen tør at tage skridtet). Du
kan være i gang med at forbedre dit liv allerede om få dage, at gøre
noget ved dine problemer. Og hvis du ikke synes om terapien kan du jo
bare stoppe. Well, de fleste får lyst til at stoppe med terapien når der
graves ned i de ubehagelige ting :)

Det er bare et forslag. Jeg ved at det vil hjælpe dig på en afgørende
måde hvis du gør det, men måske kan du finde andre ting at gøre istedet.
Det væsentlige er at du _gør_ noget.

/David

Fra : -V-

Dato : 13-07-05 10:58

AJC wrote:

> Jeg håber, du stak ham et par knytnæveslag?
> Hvis det have været min veninde, var jeg nok gået amok og jeg er
> ellers ikke den voldelige type.

Nej, jeg slår meget, meget, meget sjældent på folk.
Medmindre, naturligvis, at de er piger. Eller har briller. Og er under 15.

Så får de klø, hvis de så meget som blinker forkert til mig.

-V-

Fra : Christian Muus

Dato : 15-07-05 10:08

> [...]
>
> Jeg håber, du stak ham et par knytnæveslag?
> Hvis det have været min veninde, var jeg nok gået amok og jeg er ellers

Ellers kunne man vel havde ladet historien sive til Ekstra Bladet eller Se
og Hor?

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-07-05 09:41

Giraf wrote:

> [...]
>
> Jeg troede virkelig det var en joke første gang jeg hørte den sang, at
> p3 havde lavet en ny satire på nik og jay e.lign.

Nej det er ikke ham der har lavet den.
Det er en der hedder Alias med sangen "Gør det igen", og ja den er
monster ringe!

-Rune Jensen

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-07-05 10:21

"bettersexinc" <you@cant.mail.me> skrev i en meddelelse
> Hjælp.....
> Dansk "musik" har da virkelig nået bunden med denne kunstner.
> Aarrrgh !
>
> Sådan... nu har jeg det meget bedre

SYnes faktisk at han er en rigtig dygtig dansk rapper. Har set ham udtale
sig i diverse programmer, og hold da op hvor er han dum at høre på, og det
lader til at han opfører sig som en idiot også...Men det ændrer da ikek på
at han er en dygtig rapper, og faktisk er hans tekster slet ikke så dumme, i
forhold til fx LOC som hans stil minder meget om, så er Niarns tekster ikke
helt så forherligende omkring at leve gangster livet....

Synes det er lidt sjovt som mange af de danske rapperes talenter bliver
udskilt tit, LOC er dårlig, Niarn er dårlig osv.... Faktisk er både Niarn og
LOC utrolig dygtige...dem af jer der kritisere deres talenter, gider I
overnhovedet hører Dansk Rap?

Lytter selv meget mere til Per Vers, Hvid Sjokolade, Rent Mel og Clemens
(den nye), Malk De Koijn ikek fordi de er dygtigere rappere, men fordi deres
tekst univers siger mig mere...Men hele slænget omkring FIP: USO, LOC,
Niarn, Suspekt er altså meget dygtigere rappere, at de så som personer kunne
trænge til lidt fornuft mellem ørerene, det er så en anden sag.

Der er sgu da sikkert også mange af de amerikanske kunstnere vi lytter til
der er nogle idioter...Tror fx ikke at hverken Eminem, 50 Cents, Obie Trice,
Snoop osv. er meget smartere eller rarerer end Niarn og CO.

Mvh. Brian

Fra : -V-

Dato : 13-07-05 11:04

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> Men hele slænget omkring FIP: USO, LOC, Niarn, Suspekt er altså meget
> dygtigere
> rappere, at de så som personer kunne trænge til lidt fornuft mellem
> ørerene, det er så en anden sag.

Nu har jeg så haft lejlighed til at opleve de fleste af de ovenstående i fri
dressur, jvf. historien om Niarn.
Sidste år var det LOC's tur til at spille fjols, hvilket han gjorde meget
overbevisende.

Det sjove i denne forbindelse er at jeg efter Niarnepisoden mødte U$O, og
snakkede nogle timer med ham (note: jeg er ingenting indenfor musikken selv,
men med det andetsteds omtalte armbånd til medieluderbyen er der rig
mulighed for at snakke med folk, som man ellers ikke ville møde).

U$O er i modsætning til Niarn og LOC helt nede på jorden, og damn morsom
ovenikøbet.
Han er åbenbart vokset op lige ved siden af LOC, men har til gengæld lidt
flere brikker at rykke med.

-V-

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-07-05 12:53

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ovenikøbet.
> Han er åbenbart vokset op lige ved siden af LOC, men har til gengæld lidt

Det var da dejligt at høre Desværre synes jeg så ikke så godt om USO's
musik

Desuden ved jeg heller ikke så meget om SUspekt drengene, men de to seneste
album fra den kant er rigtig fede...desværre så jeg en dvd de har lavet,
hvor man er med backstage, der gør de sig bare heller ikke så godt...men dog
er det igen Niarn og LOC der skejer mest ud....

Mvh. Brian

Fra : Giraf

Dato : 13-07-05 18:03

> [...]
> LOC utrolig dygtige...dem af jer der kritisere deres talenter, gider I

Jeg må indrømme at rap ikke er min foretrukne musik, det bliver meget
ensformigt for mig at høre på i længden. Men jeg var da rimeligt
imponeret over Malk De Koijn da jeg så dem på roskilde for nogle år
tilbage, det er nyskabende og anderledes.

Men for fanden i helvede hvor jeg dog hader Nik & Jay, det er simpelthen
det tyndeste musik der findes :( Og de bliver skamspillet på p3, og
studieværterne synes at de er ååååhhh så dygtige og hotte, hallo, det er
vuggestue musik. Det er ganske enkelt forfærdeligt at høre på. De ser
øretævende popsmarte ud, deres tekster er elendige, og den musik de
"rapper" over er noget tyndbenet lal.

Så kom jeg vist af med min galle ;)

Fra : Pipeline

Dato : 14-07-05 00:47

> [...]
> vuggestue musik. Det er ganske enkelt forfærdeligt at høre på. De ser
> øretævende popsmarte ud, deres tekster er elendige, og den musik de

Enig!
Det eneste rapmusik jeg gider at høre, er MC Einar.
De ville i original besætning, kunne spille bleerne ud af bukserne på
samtlige danske rap-"kunstnere".

MC EINAR - SLAP A'
Fakta står tilbage, jeg er for vild og du for svag
så alle slatne sløve slamberter slap fuldstændigt a'
for MC Einar er en ener
det er altid mig der vinder
det vil du se før eller senere
Ha-ha, jeg mener
holder ingen vegne - kun med dansk lyrik -
det ser du selv i Peter Bellis allerværste musik
og grænsen mellem fedt og mellem genialiteter
er for stor og jeres ord, de holder ikke en meter.
Jeg er her, jeg brillerer med de rim jeg har
jeg biter aldrig for hvem fanden sku' jeg bite fra?
Fra en mentalforvirret, overgearet lille klovn?
Med et fjollemærke stjålet fra en folkevogn?
Nej, den nye stil er genren som jeg har monopol i
konkurrencen ta' dig sammen, jeg ka' ta' det ganske roligt

Intet hindrer du er mindre, jeg ka' sætte mig ned
og er du højere end mig, så ka' jeg ryge en fed
så bli'r jeg høj og jeg vil stige til det punkt hvor du vil sige:
Bedre kan det ikke blive. Ha-ha det sku' da lige
være de sære ting jeg sa' der gik din ære lidt for nær
det' desværre såd'n jeg er, og es i ærmet og rim på lager
det er A og B og C og det er rim og det' ideer.
Kommer du rendende og er brændende for at bide skeer
med Einar, ja så er du mindre smart
i dit hoved end jeg troed', så sku' det være klart
Så slap a'

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-07-05 03:28

Pipeline wrote:
> [...]
> Kommer du rendende og er brændende for at bide skeer
> med Einar, ja så er du mindre smart
> i dit hoved end jeg troed', så sku' det være klart

Ja, det er en meget sej tekst men...

Det er godt nok en søvndyssende og uinteressant rap-stil. Alle numre med
MC Einar og Østkyst Hustlers har den samme dødssyge rytme i selve
rappen, men det er jo også samme tekstforfatter, så det er måske ikke så
underligt.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-07-05 07:03

> [...]
> over Malk De Koijn da jeg så dem på roskilde for nogle år tilbage, det er

Har desværre aldrig set MDK live, men har hørt de skulle være gode...og ja
de er nemlig helt suveræne fordi de ikke følger nogen trend, men selv skaber
trenden...Det samme er lidt gældende med Bikstok Røgsystems album...Desværre
for begge grupper, kan man få for meget af dem i længden...så skal de lige
på hylden et halvt års tid, og så er man klar til at "tage fuglen på dem"
igen...

> [...]
> vuggestue musik. Det er ganske enkelt forfærdeligt at høre på. De ser
> øretævende popsmarte ud, deres tekster er elendige, og den musik de

Nu synes jeg så vi skal nøjes med at snakke hip hop i denne tråd, for så er
vi fri for at snakke om de to herrer. FOr det kan godt være de rapper, men
hip hop vil jeg dog ikke kalde det...uden egentligt at vide hvor man skelner
;O(

Egentligt har jeg ikke så meget mod Nik og Jay, synes egentligt deres musik
er fint indenfor sin genre...jeg hører ikke selv deres musik, og kan ikke
ret godt lidt deres attitude når de er i tv...men det der er et problem, det
er jo sådan set ikke Nik og Jay, det er alle de unge mennesker med dårlig
musik smag der sørger for de ligger nummer et på diverse histlister...og
radiostationer der voldspiller de samme sange....det er vil det der er
problemet, og ikke nik og jay....

Mvh. Brian

Fra : Giraf

Dato : 14-07-05 07:30

> [...]
> musik smag der sørger for de ligger nummer et på diverse histlister...og
> radiostationer der voldspiller de samme sange....det er vil det der er

JA, jeg meget enig, nik og jay er ikke selve problemet, p3 voldspiller
meget andet møj musik, og jeg tror lidt det er en ond cirkel, jo mere
nummeret bliver spillet, jo mere kan folk huske det, jo mere populært
bliver det. Og unge mennesker idag får alt for lidt input rent
musikalsk, der findes så meget bedre, som de ville have glæde af at
blive udsat for, istedet for f.eks. Nik&Jay.

En gang imellem mistænker man lidt, at grunden til at nogle af de samme
numre bliver voldspillet, netop er for at gøre dem mere populære, men
det er selvfølgelig bare en løs teori.

Men det ændrer ikke min holdning til Nik & Jay, jeg forstår virkelig
ikke hvad deres talent består i. Det er virkeligt tyndt musik, og hvis
du ignorerer musikken, og fokuserer på teksterne, så er det nærmest
komisk dårligt.

Og jeg er da næsten bitter over at jeg betaler licens til Danmarks
Radio, når de på det groveste promoverer sådan noget lort.

Fra : Christian Muus

Dato : 15-07-05 10:13

> [...]
> Hjælp.....
> Dansk "musik" har da virkelig nået bunden med denne kunstner.

Jeg har det sådan lidt ambivalent, for jeg synes musikken (eller de enkelte
par radiohits) er meget fængende. Dog bliver man træt af at høre hele
albummet, da temaerne er de samme hele vejen igennem. Han er ikke særlig
nuanceret, og hele hans attitude virker som en provokation kun for
provokationens skyld. Som fx. hans t-shirt med påskriften "I do drugs" og
hans skråtopfingre mod kameraerne. Er det sådan man forarger i 2005?

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 15-07-05 10:37

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> enkelte par radiohits) er meget fængende. Dog bliver man træt af at høre
> hele albummet, da temaerne er de samme hele vejen igennem.

Ja det er klart hans problem at han ikek kommer ret meget længere på
albummet, end at synge om stodder livet, og så lige et enkelt "ryst din
numse" nummer som åbenbart også skal være på alle hip hop albums...Mens
alligevel synes jeg det er et udemærket debut album...og hans tekster er da
stadig meget bedre end Nik og Jays som også bliver vendt i denne tråd..

> [...]
> provokation kun for provokationens skyld. Som fx. hans t-shirt med
> påskriften "I do drugs" og hans skråtopfingre mod kameraerne. Er det sådan
Ja det er også for meget wanna-be bad guy...men hvad skal "de unge" gøre for
at provokere i dag....de er faktisk nød til at være ret ekstreme for at
skille sig ud, og for bare at kunne lave et lille oprør, og vise at de ikek
finder sig i alt....

Mvh. Brian