Giants Of Rockflop.
Fra : Muddley

Dato : 11-07-05 07:01

Jeg var til Giants Of Rock igår og havde store forventninger.
Musikken var fin nok, Hammerfall ok. Accept ok.
Men Slayer skuffede BIG TIME.
Rammstein var feeede.

Men selve arrangementet skal dog ikke have mere end 2 ud af 6 stjerner.
Tænk at tro at man kan holde gang i 20000 Heavy Fans ølbehov med et lille
øltelt, på
årets varmeste dag. Man stod i kø i mere end en time for at få øl der var
tyndere end p..
Og så var de ikke på mere end max 30 cl. Og kostede den nette sum af 30,-

Jeg skal ikke med til næste års Giants Of Rock.

Fra : Dag Stinus

Dato : 11-07-05 07:55

> [...]
> tyndere end p..
> Og så var de ikke på mere end max 30 cl. Og kostede den nette sum af 30,-

Jeg slap forholdsvis billigt - kun tre kvarter får at købe en flaske vand -
og så et kvarter for at få en burger (= en Slayerkoncerten)! Til gengæld en
masse tid til at se hvordan det gik for sig i det store øltelt (der var et
lille oppe ved toiletterne): Mange gange stod der 5 ekspedienter og ventede
på at 2 mand fyldte plastkrus fra fadølshanerne. Med det dobbelte antal
fadølshaner havde det måske gået lidt bedre for det var ikke ekspedienterne
der forsinkede salget.

På sådan en varm dag så mener jeg det er helt urimeligt at man ikke måtte
medbringe sit eget drikkevand. Det svarer lidt til at spærre en oase af i
ørkenen og så tvinge forbipasserende tørstige sjæle til at købe vandet.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 11-07-05 08:48

Dag Stinus wrote:

> [...]
> måtte medbringe sit eget drikkevand. Det svarer lidt til at spærre en
> oase af i ørkenen og så tvinge forbipasserende tørstige sjæle til at

Ja, ølsituationen var latterligt håbløs, men der var nu al det gratis vand
du ville ha' hvis du gik op på siderne af scenen

Slayer var højdepunktet for mig. Accept var sgu sølle.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : S. Sørensen

Dato : 11-07-05 09:35

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message

> Ja, ølsituationen var latterligt håbløs, men der var nu al det gratis vand
> du ville ha' hvis du gik op på siderne af scenen
>
> Slayer var højdepunktet for mig. Accept var sgu sølle.

Ingen tvivl om, at ølsituationen var under al kritik, hvilket jeg også har
tænkt mig, at smide videre til en af arrangørene, men ellers syntes jeg
arrangementet var lovende.
Personligt syntes jeg Hammerfall (som jeg dog ikke fik set så meget af) og
Accept var det jeg gad høre, mens Slayer (som sædvanlig) ikke apellerede til
mig, og Rammstein syntes jeg til stadighed er groft overvurderede (og virker
iøvrigt som en billig kopi af Die Krupps). Men satser stadigvæk på, at næste
år har vi et lidt bedre ølsystem og i så fald ville arrangementet sgu være
holdbart nok.
Jeg kommer igen næste år...

Steinbjørn

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 11-07-05 10:28

S. Sørensen wrote:
> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message

[snip]

> [...]
> Men satser stadigvæk på, at næste år har vi et lidt bedre ølsystem og
> i så fald ville arrangementet sgu være holdbart nok.

Hammerfall gjorde det fint. De spillede godt, deres bagtæppe var flot og jeg
synes egentlig også at deres tøj og optræden var helt fint. Lyden var god.
Musikken tænder mig bare ikke rigtig.

Accept hørte jeg en del i mine teens og særligt Metal Heart har snurret
meget på min pladetallerken. Minderne og de gamle vinyler fungerer altså
bare bedre end at se dinosaurerne. Det er heller ikke alle numrene fra
dengang der er langtidsholdbare. Hvem sagde London Leaterboys? Lyden var
dårlig.

Slayer var vel Slayer. Ikke nogen overraskelser i setliste eller optræden,
men de fyrede den for vildt af og folk var sgu i feststemning. De gutter der
stod rundt om mig var i hvert fald lige så begejstrede som mig og
headbangede og skrålede med som om det var det eneste vigtige. Det var det
også på det tidspunkt Lombardo spiller de ondeste stortrommer! Han er
tight som en maskine, men svinger alligevel. Dog var stortrommerne nok lige
lovlig langt fremme i mixet.

Rammstein er ikke lige mig. Altså de primitive ur-rytmer går naturligvis
lige i bollerne og folk er jo helt vilde med det. Jeg bliver bare træt af at
høre det samme riff blive voldspillet i 5 minutter og så videre til næste
nummer som er et andet riff der bliver voldspillet i 5 minutter. Næ, go'
gammeldags thrash med 10-15-20 riffs på 5 minutter, det er mere mig \m/ Jeg
stod oppe på tribunen og menneskehavet så fedt ud - der var stor
begejstring. Bassistens sejltur med gummibåden var en sjov ide. Heldigt at
publikum var med på den. Sceneshowet var flot - ild og røg er jo altid fedt,
men jeg har jo set Kiss og Alice Cooper flere gange, så der var ikke rigtig
noget nyt under solen. Det skal dog gives dem at der var ild og bomber i
alle sange og hele tiden - det har jeg ikke set før...men slev det bliver jo
også trættende. Musikken fungerer ikke for mig.

Alt i alt var det nu alligevel en god dag på Gentofte Stadion.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Holm

Dato : 11-07-05 10:50

Vi kom først da Accept var ved at slutte.
Slayer var ok. Rammstein var cool som altid - jeg syntes bare at
vokalen var lidt ... u-tight (hvis man kan udtrykke det sådan). På et
tidspunkt var Till næsten en halv takt skævt på sangen.

Jeg var lidt skuffet over selve arrangementet. Det tog næsten en time
at få en hotdog, og vi opgav simpelthen at få noget at drikke.
Heldigvis havde vi da 1½ liter vand i bilen da vi skulle hjem :)

.... men - hvis navnene er ok, så skulle man da være et skarn, hvis
man ikke dukkede op en anden gang.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-07-05 11:45

> Jeg var til Giants Of Rock igår og havde store forventninger.
> Musikken var fin nok, Hammerfall ok. Accept ok.
> Men Slayer skuffede BIG TIME.
> Rammstein var feeede.

Jeg synes Slayer var vanvittigt fede. Rammstein var dog groft latterlige. De
lavede 3 store "fuckups" den værste begået af trommeslageren, hvor han
ødelagde takten i 3 sekunder. Lyden til Rammstein var også skuffende. Man
kunne næsten ikke høre Till (som for resten også gjorde det dårligt i
forhold til hvad jeg ved han kan) og guitaristerne kunne ikke lyde
overbevisende, når de spillede. Der er sgu ikke mere pis i Rammsteins
karklud for mig.
Kan da godt være det ikke var Slayers maximale præstation, men jeg kan sgu
ikke se hvordan det kunne blive bedre. De spillede deres pissefede numrer og
de gjorde det godt.
Accept blev jeg også positivt overrasket over. Jeg kendte kun "Restless and
wild", "Princess of the Dawn" og nogle få andre de spillede. Men de gjorde
det med en fed energi, især når man tænker på hvor gammel de må være. Deres
forsanger er sgu en lille prop, men hold kæft hvor kan han skrige igennem.
Hammerfall er jo ikke lige musikstil, men af hvad jeg kunne høre fremførte
de deres numrer godt og lystigt.
Det pissede mig bare lidt af, at mange af dem som kom og dem jeg havde med,
kun var kommet for at Rammstein.

> [...]
> tyndere end p..
> Og så var de ikke på mere end max 30 cl. Og kostede den nette sum af 30,-

Ja... Det var sgu det værste. Vi havde jo kørt i bus i 5 timer for at komme
derover, og der blev så også serveret øl til en 10er stykket (33 cl).

> Jeg skal ikke med til næste års Giants Of Rock.

Det kommer sgu an på, hvem der kommer...

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-07-05 12:22

Helt enig, det var virkelig en omgang lort...

har aldrig oplevet noget der var så ringe arrangeret
vi mødte ind kl 17 hvor det startede, herefter stod vi 40 minutter i kø
i indgangen (vi havde allerede billet) - og 40 minutter var samme tid
som hammerfall spillede

så var motorhead aflyst, til fordel for Accept som ikke rigtig har lavet
noget fedt IMHO... desuden var motorhead det eneste af de 4 bands jeg ik
har set live før

og så var der ca. 2 (TO) ølboder til at dække hele stadionets behov, jeg
stod i kø en time for at hente 2 øl, og min ryg blev helt smadret af
pres fra begge sider, jo længere man kom frem jo mere pres var der, og
når folk skulle ud var der endnu mere pres.

under slayer koncerten var lyden ret dårlig, man hørte nærmest kun
stortrommerne, rammstein var dog udemærket, uden at være perfekt...

Og så havde et eller andet underligt system hvor nogen havde fået blå
armbånd som gav adgang til buret oppe forrest ved scenen, uden et det
egentlig fremgik hvad man skulle have gjort for at få sådan et blåt armbånd

det var virkelig dårligt arrangeret...

jeg mødte også 3 fra personalet i toget på vej hjem, som havde stået i
en af ølboderne, og de sagde også at det var helt fucked op

der var ca, 1 ølhane pr 1000 deltagere
og det tog ½ minut at fylde et glas