Roskilde - bedste oplevelser?
Fra : -V-

Dato : 04-07-05 11:00

Jeg er hjemkommet fra årets festival, og synes at RF er blevet forbigået i
stilhed i gruppen.

Live8 har åbenbart taget al opmærksomheden, men der må være nogle derude,
som har haft nogle fede koncertoplevelser (eller andet...), som de vil
fortælle om.

Kom frisk i gang.

-V-

Fra : Holst

Dato : 04-07-05 11:23

-V- wrote:

> Jeg er hjemkommet fra årets festival, og synes at RF er blevet forbigået i
> stilhed i gruppen.

Der var vel som sådan heller ikke alverdens "bemærkelsesværdigt" ved
Roskilde i år. Dermed ikke sagt, at der ikke har været mange gode
musikalske oplevelser alligevel.

Fra : Koeffe

Dato : 04-07-05 17:30

"-V-" skrev i en meddelelse

| Kom frisk i gang.

Nu er det efter min mening umuligt at snakke om hvor vidt en
koncert har været god eller dårlig, for det er ultra
subjektivt og ens oplevelse kan variere fra den ene ende af
skalaen til den anden ende, alt efter hvor man har stået og
hvilket humør man lige har været i. Men her er noget af det
jeg har oplevet:

** søndag **

- Marvins Revolt
Det var ret godt. Da jeg kender en der spiller med synes jeg
det var en lidt speciel oplevelse at se.

** torsdag **

- Athlete
Forsangeren glemte teksten på et af deres største hit. Det
må godt nok være pinligt, men jeg synes ikke det gjorde
noget for koncerten, for det viser bare at artisterne er
mennesker, og det giver noget mere nerve og nærhed i en
koncert. De delte Jägermeister ud til publikum hvilket jeg
synes var ret sjovt.

- IkschelTaschel
Jeg kan slet ikke følge dem. Jo, deres ene hit er da godt,
men det holder ikke at synge på et sprog ingen forstår
gennem alle sangene (og imellem i øvrigt). Jeg tror også
selv de bliver trætte af ikke selv at kunne komme ud med et
budskab på et tidspunkt. Så de er nok bare en døgnflue. Men
der havde da gjort en del ud af at der skete noget på
scenen, hvilket var godt.

- Velvet Revolver
Ja, jeg var der jo egentlig bare for at se de levende
legender. De udstrålede alle sammen bare så meget
overlegenhed at jeg bare stod og måbede... Det var for
vildt. Jeg kendte ikke rigtig nogle af VR's numre, men havde
alligevel en stor oplevelse.

- Mory Kanté
Uuuuuiii det var fedt. Jeg skulle bare have siddet på
tribunen bagerst i Ballroom og se koncerten for jeg var lidt
smadret. Men det kunne jeg ikke. Mine ben sagde:
"...must....dance ... must dance ....MUST DANCE!". Jeg blev
totalt overlykkelig af musikken og jeg følte lidt at jeg var
til stede til en lokal fest i sydamerika eller afrika.

** fredag **

- Audioslave
Dette var hvad jeg havde set mest frem til på årets
festival. Derfor havde jeg også kørt mig selv vildt op. Og
det blev derfor også en af de bedste koncerter jeg
nogensinde har set i løbet af mine otte år på Roskilde. Damn
jeg havde ondt i nakken dagen efter, af at headbange.

- D:A:D
Lidt skuffet, men var heller ikke selv så tændt lige på det
tidspunkt. Jeg havde forventet noget tju-bang/ild/konfetti
agtigt til sidst. Jeg troede egentlig skelettet over scenen
ville sprudle af ild til sidst, mens den blev firet ned, men
nej.... Jævnt god koncert. Lidt rutinepræget. Men nu har
alle vel også set dem så mange gange så de har svært ved at
overraske.

** lørdag **

- Bjørn Berge
Stod helt op af scenen så jeg kunne lure hans licks :)
..... jeg havde hørt at han gjorde meget ud af sin scene
optræden. Det gjorde han også, men mindre end jeg havde
regnet med. Men det var en god koncert. Og det var fedt at
han selv kom ind på scenen og var med til at lave lyd på
instrumenterne inden koncerten startede. Virkelig nede på
jorden.

- Foo Fighters
Det var en afslapningskoncert for mit vedkommende. Jeg stod
lang bag ude og slappede af. Derfor vil jeg ikke sige så
meget om denne koncert.

- Green Day
Jeg har i syv år gået og håbet på at de kom på Roskilde da
det tidligere har været et af mine favorit bands. Det er det
dog ikke mere. Deres nye materiale er jeg ikke så hooked på.
Derfor var det mærkeligt at nu når de endelig kom så havde
jeg det sådan lidt la-la med dem. Men jeg syntes jeg
skyllede mig selv at piske en stemning op så det blev en god
koncert - og det blev det! Jeg fik headbanget en del igen,
og under Basket Case gik jeg heeelt agurk, og var da også
ved at blive smidt ud *g*. Da de hev folk op for at spille
på scenen blev jeg helt vild. Det ville være den største
drøm at spille for så mange ellevilde fans råbende foran
Orange scene. For hvem er det ikke det? Men jeg turde
alligevel ikke melde mig, for jeg tror jeg ville have fået
bløde knæ *s*. Det var intet mindre end fantastisk da de
sluttede af med "We are the champions". Jeg elsker når bands
spiller andres kæmpe hits. Men der fik jeg i hvert fald
gåsehud helt ned mellem ballerne.

** søndag **

- Mercenary
Kendte ikke ret meget til dem ud over jeg havde set lidt
dokumentar om dem i Musikprogrammet. Det var en rigtig god
positiv overraskelse. De var bedre end jeg havde regnet med.
Forsangeren var også en af de mest ernergiske jeg nogensinde
har set. Han kunne have fyldt hele scenen alene. Mange bands
kunne lære af ham.

- Jamie Cullum
Rigtig godt. Ikke så meget andet at sige. Jeg kender hans
numre rigtig godt, så jeg var godt underholdt under hele
koncerten.

- Chic
Wow! Jeg vidste ikke jeg kendte SÅ mange af deres numre. Nu
lyder mit ordforråd ikke af meget når jeg igen siger at det
var vildt godt. Men det var det altså. Man kunne ikke lade
være med at danse og nye de dejlige piger og de super
funky'e herrer.

- Tokyo Ska Paradise Orchestra
En af de største overraskelser. Jeg følte mig ikke særlig
gammel da jeg stod og hoppede på livet løs til ska blæserne.
Havde de spillet prime time en fredag eller lørdag (hvor man
ikke var begyndt at have et bad og en blød seng i tankerne)
tror jeg det kunne have været en af de bedste koncerter
ever.

Alt i alt...
Jeg sagde inden festivalen at det var det bedste program
længe, i mine øjne i hvert fald. Her efter festivalen kan
jeg kun bekræfte det. Og så var vejret jo også eminent!
Bravo...

Så er min taletid vist brugt op...

--
Koeffe

Fra : Koeffe

Dato : 05-07-05 22:18

"-V-" skrev i en meddelelse

> [...]
|
| Live8 har åbenbart taget al opmærksomheden, men der må
være nogle derude,
| som har haft nogle fede koncertoplevelser (eller

Er der virkelig ikke flere der har nogle oplevelser de vil
dele?

--
Koeffe

Fra : bonfils

Dato : 06-07-05 14:44

On the day of our lord Tue, 5 Jul 2005 23:17:33 +0200, the most
honourable "Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com>
expostulated:

>"-V-" skrev i en meddelelse

>blevet forbigået i

>være nogle derude,
>andet...), som de vil

>Er der virkelig ikke flere der har nogle oplevelser de vil
>dele?

Hallo. Vi skal lige vågne...

Højdepunkter for mig:

Patton/Rahzel. Den eneste Patton koncert jeg så, og jeg vidste ikke
helt, hvad jeg skulle forvente. Men Rahzel har et fantastisk rytmisk
drive, og Patton kan ALT med sin stemme. Meget originalt - og swingede
som ind i helvede.

The Futureheads
Jeg kan bare så godt lide det band og deres lyd. Og live er de vældig
charmerende og sprængfyldte af energi. Bare lidt synd, at de spillede
kl. 14 søndag, hvor folk var lidt for festivalramte til uptempo-rock.

Sunn O)))
Endnu en af disse uventede festivaloplevelser: Dybt, langsomt og
totalt overstyret.

Interpol
Deres musik har ellers aldrig rigtig tændt mig. Men live faldt det
ligesom på plads. Super-cool og alligevel stemningsfult.

Sonic Youth
Er bare kongerne af støjpop.
Deres "Other sides of..." koncert var til gengæld bare et timelangt
støjhelvede. Men frækt gjort.

Og så selvfølgelig Audioslave, Athlete, Tom Vek, Brian Wilson osv.
osv.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : N. Christensen

Dato : 06-07-05 02:03

> Er der virkelig ikke flere der har nogle oplevelser
> de vil dele?

Programmet var meget tyndt i år. Men jeg synes utrolig godt om det set
som Armand Van Helden leverede. Ellers så gik min uge på Roskilde
stort set kun med at drikke fadøl.

--
N. Christensen

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-07-05 18:55

-V- wrote:
> [...]
>
> Live8 har åbenbart taget al opmærksomheden, men der må være nogle derude,
> som har haft nogle fede koncertoplevelser (eller andet...), som de vil

Jeg ville også hellere have været til Live8 og se Pink Floyd end på RF.
Men dum som jeg er, tager jeg gang på gang ned på den festival. Jeg
synes ikke det var videre fedt. Musikudvalget var tyndt, vejret/solen
var alt for varm(t) og jeg fik ikke drukket mig fuld nok.

Bedste koncert for mig var nok Black Sabbath. Patton/Rahzel var også
fedt. Men ingen af delene var så fedt at det var besværet værd for mig.

/David

Fra : AJC

Dato : 06-07-05 22:33

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in

> Musikudvalget var tyndt, vejret/solen var alt for varm(t) og jeg fik ikke
> drukket mig fuld nok.

Suk!
Hvor gammel er det lige, du er?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-07-05 22:46

AJC wrote:

> Suk!
> Hvor gammel er det lige, du er?

Gammel nok til at drikke?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-07-05 21:41

AJC wrote:

> Suk!
> Hvor gammel er det lige, du er?

Luk nu bare! Dine moralske opkast er ikke til at holde ud at høre på.

Søren

Fra : AJC

Dato : 08-07-05 10:32

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in

> Luk nu bare! Dine moralske opkast er ikke til at holde ud at høre på.

Jeg vil ikke betale for folks umodenhed og dumhed. Alkohol skader bl.a.
leveren og rygning skader lungerne. Hvorfor skal jeg betale for folks
misbrug gennem skatten, når de om nogle år har fået skrumpelever og
rygerlunger, mens jeg f.eks. selv skal betale fuld pris på en dyr
tandbehandling? Og nej, mine tænders dårlige stand er ikke selvforskyldt.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 08-07-05 10:48

"AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse
> [...]
> rygerlunger, mens jeg f.eks. selv skal betale fuld pris på en dyr
> tandbehandling? Og nej, mine tænders dårlige stand er ikke selvforskyldt.

Nu er du da vist derhenne, hvor du selv placerede en anden, i et andet
indlæg. Dit problem hedder " Demokrati " og det gør, at vi hver især er med
til at betale for andre, også deres fejltrin. De andre er således med, til
at betale for dine fejltrin, hvad de så end måtte være.
Nu er det da vist dig, der indirekte støtter terror.... Er det ikke ??

M.V.H.....Benny..

Fra : AJC

Dato : 08-07-05 11:25

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> wrote in

> [...]
> er med til at betale for andre, også deres fejltrin. De andre er
> således med, til at betale for dine fejltrin, hvad de så end måtte

Jeg har ingen fejltrin lavet indtil videre.

> Nu er det da vist dig, der indirekte støtter terror.... Er det
> ikke ??

Nej.

EOD.

Fra : John

Dato : 08-07-05 12:33

AJC skrev:

> Jeg har ingen fejltrin lavet indtil videre.

Nej, men det har dine forældre sku'.

Fra : AJC

Dato : 08-07-05 12:42

John <jk7410@gmail.com> wrote in news:42ce644e$0$67263$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Nej, men det har dine forældre sku'.

*PLONK*

Fra : John

Dato : 08-07-05 15:26

AJC skrev:

> *PLONK*

Uha da hvilket tab :)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-07-05 12:55

John skrev:

> Nej, men det har dine forældre sku'.

Hørt!

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : AJC

Dato : 08-07-05 22:04

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in

> Hørt!

*PLONK*

Fra : -V-

Dato : 09-07-05 01:28

AJC wrote:
> *PLONK*

Vil du pleasepleaseplease ikke også plonke mig?

Det er jo nærmest en hædersbevisning, når det kommer fra dig.

-V-

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 09-07-05 01:07

> [...]
> "Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> wrote in

> Jeg har ingen fejltrin lavet indtil videre.

Ja det kan man jo altid skrive, når man ikke kan argumentere for sig.
Jeg kan da se, at dine skolepenge er noget, som er smidt lige ud af vinduet,
siden du kun kan stave til PLONK.... Så fandt vi jo allerede den første
fejl, og der kommer sikkert flere.... Nåh nej, nu bliver jeg jo nok også
PLONKET )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))....

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-05 16:54

> [...]
> rygerlunger, mens jeg f.eks. selv skal betale fuld pris på en dyr
> tandbehandling? Og nej, mine tænders dårlige stand er ikke selvforskyldt.

z.........................

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-07-05 21:41

David Rasmussen wrote:
> [...]
> Jeg synes ikke det var videre fedt. Musikudvalget var tyndt,
> vejret/solen var alt for varm(t) og jeg fik ikke drukket mig fuld nok.

Det med at drikke sig fuld nok, styrer du da helt selv :) Men skulle jeg
vælge mellem Roskilde og Live8, så ville jeg helt sikkert også have valgt
Live8. Nu skulle jeg tilfældigvis ikke til London, så jeg måtte nøjes med at
se lidt på nettet.

Søren