Hvad koster FWA ?
Fra : TVC

Dato : 04-06-01 10:22

Er der nogen der ved hvad det nye trådløse internet fra Worldonline og
Sonofon, FWA, koster ??

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-06-01 10:25

"TVC" <t.v.c@get2net.dk> writes:

>Er der nogen der ved hvad det nye trådløse internet fra Worldonline og
>Sonofon, FWA, koster ??

Salgsafdelingerne!

Tiscalis (World Online) produkter er dog kun erhvervsrettede,
hvilket nok ikke gør dem særligt privatbruger-prisvenlige. Og
Sonofon er ikke begyndt endnu.

Men derfor kan man jo godt forhøre sig...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-06-01 11:27

"TVC" <t.v.c@get2net.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved hvad det nye trådløse internet fra Worldonline og
> Sonofon, FWA, koster ??

WOL/Tiscali's priser liger nær eller over priserne for faste linjer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-06-01 15:58

On Mon, 4 Jun 2001 12:26:59 +0200, "Bjarke Andersen"
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>"TVC" <t.v.c@get2net.dk> wrote in message
>
>WOL/Tiscali's priser liger nær eller over priserne for faste linjer.

Fra en bekendt ved Sonofon har jeg hørt at priserne skulle være
konkurrence-dygtige med de fastlinie bredbånds-tilbud der findes i
dag.

Mvh.

Thomas

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-06-01 16:10

> Fra en bekendt ved Sonofon har jeg hørt at priserne skulle være
> konkurrence-dygtige med de fastlinie bredbånds-tilbud der findes i
> dag.

Hmmm din ven tager helt sikkert fejl. En fwa forbindelse fra sonofon kommer
til at konkurere med adsl fra tdc og de andre firmaer der har adsl, jeg har
hørt fra min kilde hos sonofon at prisen skulle starte ved 450 kr !

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-06-01 16:33

On Mon, 4 Jun 2001 17:10:09 +0200, "Peter Jensen"
<peterrjensen@privat.dk> wrote:

> [...]
>til at konkurere med adsl fra tdc og de andre firmaer der har adsl, jeg har
>hørt fra min kilde hos sonofon at prisen skulle starte ved 450 kr !

Hvis der nu er tale om samme båndbredde som man får for de tilsvarende
penge hos TDC, er det vel konkurrence-dygtigt, no ?

Mvh.

Thomas

Fra : Christen Stephansen

Dato : 04-06-01 16:43

> Hvis der nu er tale om samme båndbredde som man får for de tilsvarende
> penge hos TDC, er det vel konkurrence-dygtigt, no ?

Undskyld mig, men jeg tror du har misforstået noget.

ADSL er IKKE et fast kredsløb.

/Christen Stephansen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-06-01 17:26

On Mon, 4 Jun 2001 17:43:07 +0200, "Christen Stephansen"
<lucifer@jones.dk> wrote:

>Undskyld mig, men jeg tror du har misforstået noget.
>
>ADSL er IKKE et fast kredsløb.

Og undskyld mit franske, men hvad f.... har det lige at gøre med at
Sonofons priser på om en FWA-baseret Internet-forbindelse er
konkurrence-dygtige med TDC's bredbåndsløsninger ?

Lad mig lave et eksempel.

I dag: NetExpres 512/128 - pris 449,- / md.

Hvis man så om en måned kan få:

Sonofon FWA 512/128 - pris 449,- / md

Så er Sonofons priser konkurrence-dygtige, ikke sandt ?

Og det var som sagt noget i den stil jeg havde hørt.

Så er det forholdsvis ligegyldigt om nettet er pakke-koblet,
kredsløbskoblet. igennem fiber i jorden eller på 3.5 GHz bånd igennem
luften.

Mvh.

Thomas

Fra : Christen Stephansen

Dato : 04-06-01 17:55

> Og undskyld mit franske, men hvad f.... har det lige at gøre med at
> Sonofons priser på om en FWA-baseret Internet-forbindelse er
> konkurrence-dygtige med TDC's bredbåndsløsninger ?

For at citere dig fra et tidligere indlæg:

"Fra en bekendt ved Sonofon har jeg hørt at priserne skulle være
konkurrence-dygtige med de fastlinie bredbånds-tilbud der findes i
dag."

Det er nok netop ordet "fastlinie" Peter Jensen studser over, og dermed
mener du tager fejl. Jeg opfattede det i hvert fald som om, at du
sammenlignede prisgrundlaget med faste kredsløb a la HX-kredsløb, Euro
Connect og UU-net.

/Christen Stephansen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-06-01 18:20

On Mon, 4 Jun 2001 18:55:23 +0200, "Christen Stephansen"
<lucifer@jones.dk> wrote:

> [...]
>mener du tager fejl. Jeg opfattede det i hvert fald som om, at du
>sammenlignede prisgrundlaget med faste kredsløb a la HX-kredsløb, Euro

Jep, jeg er klar over at ord-valget var uheldigt. Med "fastlinie"
mente jeg dog løsninger såsom ADSL og andre højhastigheds trådførte
forbindelser (håber så at jeg ikke jokker nogen andre over tæerne med
denne frase *S*)

Mvh.

Thomas Jensen

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 04-06-01 17:49

On Mon, 04 Jun 2001 16:25:44 GMT,
FatherMerrin@DETTESKALFJERNESwebxorcist.com (Thomas Jensen) wrote:

>Så er Sonofons priser konkurrence-dygtige, ikke sandt ?
>
>Og det var som sagt noget i den stil jeg havde hørt.

Hvilket jo også lyder fornuftigt, for hvis Sonofon skulle have det
dobbelte, ville de sikkert ikke kunne tjene alverden.
--
Lars Jørgen Helbo <helbo@bigfoot.com>
http://mrohs-helbo.homepage.dk

Fra : Christen Stephansen

Dato : 04-06-01 19:22

> Hvilket jo også lyder fornuftigt, for hvis Sonofon skulle have det
> dobbelte, ville de sikkert ikke kunne tjene alverden.

Det kommer an på hvem målgruppen er. Der kan være masser af extra
services, som kan gøre prisen fornuftig.

Jeg spekulerer lidt på hvor stabilt det vil være. Hvad latency vil være.
Hvordan Sonofon vil få lavet peering-aftaler, etc. Det er langt mere
interessant, end hvad det kommer til at koste.

/Christen Stephansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-06-01 17:48

> [...]

>til at konkurere med adsl fra tdc og de andre firmaer der har adsl, jeg har
>hørt fra min kilde hos sonofon at prisen skulle starte ved 450 kr !

Skal vi ikke lige vente med at sige om folk tager fejl eller ej, til
der rent faktisk er nogle priser på bordet?

Man har jo gang på gang set løfter om meget til få penge. Vi skulle jo
gerne undgå en omgang ryg.ter.dk igen.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-01 00:52

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> Man har jo gang på gang set løfter om meget til få penge. Vi skulle jo
> gerne undgå en omgang ryg.ter.dk igen.

En skam at freetelnet heller ikke blev til noget (endnu)
http://freetelnet.silversoft.dk/

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Christen Stephansen

Dato : 05-06-01 01:35

> En skam at freetelnet heller ikke blev til noget (endnu)
> http://freetelnet.silversoft.dk/

*bookmark'er strax siden, i håb om der snart kommer mere info*

/Christen Stephansen

Fra : Hov-Hov

Dato : 04-06-01 16:38

> Fra en bekendt ved Sonofon har jeg hørt at priserne skulle være
> konkurrence-dygtige med de fastlinie bredbånds-tilbud der findes i
> dag.

Hvilket jeg også har hørt....

Johnny

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-06-01 17:36

"Thomas Jensen" <FatherMerrin@DETTESKALFJERNESwebxorcist.com> wrote in
message news:3b1ba153.2483661@news.stofanet.dk...
> Fra en bekendt ved Sonofon har jeg hørt at priserne skulle være
> konkurrence-dygtige med de fastlinie bredbånds-tilbud der findes i
> dag.

Jamn, du nævner selv ordet fastlinie og indtil videre er fastlinier dyerere
end ADSL (der ikke betegnes som fastlinie).

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 04-06-01 17:44

Bjarke Andersen skrev:

> [...]
>
> Jamn, du nævner selv ordet fastlinie og indtil videre er fastlinier dyerere
> end ADSL (der ikke betegnes som fastlinie).

Hey jer to . Lad nu være med at rive hovederne af hinanden over en lille
strid om ord. I ved jo godt hvad I hver især mener:

Bjarke Andersen skrev:

> WOL/Tiscali's priser liger nær eller over priserne for faste linjer.

Hvilket ikke er helt rigtigt, hvis man mener noget andet end ADSL, når man
skriver "faste linier"

Thomas Jensen skrev:

> Fra en bekendt ved Sonofon har jeg hørt at priserne skulle være
> konkurrence-dygtige med de fastlinie bredbånds-tilbud der findes i
> dag.

Hvilket er rigtigt, da der her snakkes om "bredbåndstilbud" der kører over
"fastlinie" (normalt slang om telefonlinie/fastnet, i hvert fald hos
Teledanmark)

Altså kun et lille mellemrum gør forskellen. Det er vel tydeligt hvad der
menes (nemlig ADSL tilbud)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-06-01 18:16

Anders Jakobsen <newton@os.dk> writes:

>Hvilket ikke er helt rigtigt, hvis man mener noget andet end ADSL, når man
>skriver "faste linier"

Jo, så er det netop rigtigt

Altså: Tiscalis FWA er et tilbud til virksomheder - ikke private.
Derfor ligger priserne tæt på såkaldte "faste linier", der er en
hel del dyrere end ADSL.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-06-01 18:51

On 4 Jun 2001 17:16:06 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

>Jo, så er det netop rigtigt
>
>Altså: Tiscalis FWA er et tilbud til virksomheder - ikke private.
>Derfor ligger priserne tæt på såkaldte "faste linier", der er en
>hel del dyrere end ADSL.

Men nu gik snakken om Sonofons FWA - og Sonofon har to licenser. En i
3.5 GHz området, som de påtænker at anvende til private og mindre
erhvervs-virksomheder. Og en i 26 GHz området som de påtænker at
anvende til erhversløsninger - sådan har jeg ihvertfald forstået det
på deres pressemeddelelser.

Mvh.

Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-06-01 17:52

On Mon, 4 Jun 2001 18:36:10 +0200, "Bjarke Andersen"
> [...]

>Jamn, du nævner selv ordet fastlinie og indtil videre er fastlinier dyerere
>end ADSL (der ikke betegnes som fastlinie).

Ah..

Well, okay. Med fastlinie mente jeg de løsninger der fandtes via
kabler - såsom ADSL.

My bad.

Mvh.

Thomas