Pink Floyd på live 8
Fra : Morten Jensen

Dato : 02-07-05 23:31

De ka' da endnu når der skal være.

Man må virkelig håbe at de kan finde ud af at ta' ud og spille nogle
koncerter sammen efter aftenens oplevelse.

Det er bare lidt mere rigtigt når Waters er med.

/Morten

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 02-07-05 23:43

"Morten Jensen" <morten_jensenFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

- ja det var fanden galemig fedt. Og det var komplet som i gamle dage. Ikke
en akkord, ikke et bækkenslag, ikke en lyd var ændret. FEDT.

ras

Fra : Hauge

Dato : 02-07-05 23:44

Hej
Morten Jensen wrote:
> De ka' da endnu når der skal være.

De manglede bare deres gangstativ. Det var dælme en skuffelse, ikke at jeg
synes specielt meget om dem, men det her ødelagde da godt nok alt.

> Man må virkelig håbe at de kan finde ud af at ta' ud og spille nogle
> koncerter sammen efter aftenens oplevelse.

Hehe, bare det ikke bliver et sted, hvor jeg bliver tvunget til at høre dem
;)

/Hauge

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-07-05 23:49

Hauge wrote:

> De manglede bare deres gangstativ.

Om de så sad i kørestol ville det rage mig en skid. Okay, deres stemmer
er ikke hvad de har været, men de kan fandeme stadig spille.

> Det var dælme en skuffelse, ikke at jeg synes specielt meget om dem,
> men det her ødelagde da godt nok alt.

Det kan jeg virkeligt ikke følge dig i.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 00:00

> Om de så sad i kørestol ville det rage mig en skid. Okay, deres stemmer
> er ikke hvad de har været, men de kan fandeme stadig spille.

Fuldstændig enig. Synes absolut de viste alle de unge hvordan den skal
skæres. De unge kunstnere tror det handler om at skrige højest og længst
mulig igennem et nummer. Nææhh...det her er hvad musik handler om.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 00:06

.. De unge kunstnere tror det handler om at skrige højest og længst
> mulig igennem et nummer. Nææhh...det her er hvad musik handler om.

Det fik jeg så sagt lidt for tidligt. Så kom Paul McCartney ! Ved ikke med
jer andre, men det støjer vel meget i mine ører.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Hauge

Dato : 03-07-05 00:15

Hejsa
Rysz (8900) wrote:
> Det fik jeg så sagt lidt for tidligt. Så kom Paul McCartney ! Ved
> ikke med jer andre, men det støjer vel meget i mine ører.

Set i forhold til de gamle geder (PF) så ja, men PM var der da trods alt
gang i, på trods af den høje alder.

Så PF gå hjem i graven, PM lenge leve.

/Hauge

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 02-07-05 23:58

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 02-07-05 23:59

> De manglede bare deres gangstativ. Det var dælme en skuffelse, ikke at jeg
> synes specielt meget om dem, men det her ødelagde da godt nok alt.

- ødelagde? Hvad mener du? Det var da dagens højdepunkt og noget, jeg kan
leve af i flere uger.

> Hehe, bare det ikke bliver et sted, hvor jeg bliver tvunget til at høre
> dem ;)

- du er velkommen til at låne et par bånd af Åge, hvis du har dumme ører

ras

Fra : Hauge

Dato : 03-07-05 00:17

rasmus.carlsen wrote:
> - ødelagde? Hvad mener du? Det var da dagens højdepunkt og noget, jeg
> kan leve af i flere uger.

Nåja, der er jo flere niveauer af højdepunkter, men PF var i hvert fald en
skuffelse ud over alle grænser, set fra min side. Tror kun folk er vilde med
dem, fordi de var gode engang.

> - du er velkommen til at låne et par bånd af Åge, hvis du har dumme
> ører

Nåja, hellere dumme ører, end en dum holdning.

/Hauge

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-07-05 09:37

Hauge wrote:

> Tror kun folk er vilde med dem, fordi de var gode engang.

Tror kun at du ikke er vild med dem, fordi du ikke rigtig synes om dem.
Men sådan er der jo så meget. Du kan ikke sætte en finger på andet end
deres stemmer.

Fra : Hauge

Dato : 03-07-05 11:02

Lars Stokholm wrote:
> Tror kun at du ikke er vild med dem, fordi du ikke rigtig synes om
> dem. Men sådan er der jo så meget. Du kan ikke sætte en finger på
> andet end deres stemmer.

Jo, det lignede en flok gamle _gnavne_ mænd.
Ok det kan da være de altid har været så kedelige at se på, men det så for
mig ud som om at de kun var der fordi de var "tvunget" til det.

/Hauge

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 03-07-05 11:40

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> [...]
> Ok det kan da være de altid har været så kedelige at se på, men det så for
> mig ud som om at de kun var der fordi de var "tvunget" til det.

Roger Waters var da helt ekstatisk at se på!

/Rasmus

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-07-05 13:51

Rasmus Thorsø Nielsen wrote:

> Roger Waters var da helt ekstatisk at se på!

Ja, og de smilede da flere gange til hinanden.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 15:53

Kan én eller anden ikke opsumere hvad deres stridigheder egentlig drejer sig
om?
Er ikke selv den store PF fan, men nød at høre de fantastiske numre igår
aftes.

Men hvad er det lige der er sket?

Er det korrekt når jeg mener at the wall primært er Waters værk og at han
forlod gruppen efter denne formidable skive...?

Er der nogen der ved om de har øvet sammen op til koncerten eller om de bare
kunne mødes selvsamme aften
og spille så fandendens godt og fejlfrit sammen ??

vh
Esben

Fra : ASKF

Dato : 03-07-05 16:34

"Esben" <essus(a)stofanet.dk> ytrede sig i
<42c7fbbf$0$21457$ba624c82@nntp06.dk.telia.net> med dette:

> [...]
>
>Er det korrekt når jeg mener at the wall primært er Waters værk og at han
>forlod gruppen efter denne formidable skive...?

The Wall er primært Waters og han har alle rettigheder til den, men de
udgav efterfølgende "The Final Cut", som egentligt er rent Waters og på
indercoveret står der "By Roger Waters, Preformed by Pink Floyd"

Splittelsen af gruppen startede i forbindelse med The Wall, hvor Waters
forsøgte at blive totalt dominerende, og han fik Richard Wright smidt ud
(RW blev aflønnet som koncert/session musiker til de få koncerter de
lavede på The Wall turneen).

I 1983 opløstes PF uofficielt, da de ikke har optrådt sammen siden, og i
forbindelse med The Final Cut var de i følge rygterne end ikke samlet i
studiet under indspilningerne, og der var ikke nogen turne.

Den "officielle opløsning" skete i 1985 da Waters forlod PF og hævdede
at de var opløst.

Da Gilmore og Mason i 1987 samledes igen søgte de at genoplive PF, og
Wright sluttede sig til dem under optagelserne til "A Momentary Lapse of
Reason". Der har også været en del retsager om rettigheder, og Waters
har vundet retten til nogle af symbolerne, bla. grisen, muren og alle
rettigheder til The Final Cut, men ikke eneret til navnet PF. Det var
derfor han kunne optræde med The Wall i Berlin og bruge navnet Pink
Floyd, uden de andre medlemmer var med, samtidig med at resten af
gruppen også kunne lave koncerter under navnet Pink Floyd.

Kort fortalt er det altså en uenighed/magtkamp om hvem der skulle være
den styrende kunstner, som derefter har mundet ud i retslige opgør om
div. rettigheder.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 22:33

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> "Esben" <essus(a)stofanet.dk> ytrede sig i
> <42c7fbbf$0$21457$ba624c82@nntp06.dk.telia.net> med dette:

Tak for svarene - det gav lidt lys over landet
der kommer lige et par tillægsspørgsmål i forbindelse med dine svar

> [...]
> forsøgte at blive totalt dominerende, og han fik Richard Wright smidt ud
> (RW blev aflønnet som koncert/session musiker til de få koncerter de

Blir Waters så betragtet som "skurken" i sagen?

> [...]
> Floyd, uden de andre medlemmer var med, samtidig med at resten af
> gruppen også kunne lave koncerter under navnet Pink Floyd.

Hvad med de udgivelser der kom efter at Waters var væk - ændrede
musikken/sangskrivningen sig meget ?
Kan man tale om at der er "fans" der kun sværger til det som Waters var med
på og igen andre der har det på samme måde
bare med Gilmore/Mason ?

Pink Floyd er jo nærmest religion for nogen
og efter at have hørt de gamle gubber spille på live8 har jeg jo fået lyst
til at dykke lidt ned i deres udgivelser
Kan du/i anbefale mig en god rækkefølge at starte op på??
Jeg har The wall og har råhørt den i perioder - Det samme med Dark side of
the moon
jeg har idag lånt the final cut og wish you were here, men ud over
tittelnummeret på sidstnævnte kender jeg ikke disse 2.

Er der andre udgivelser der er et "must" hvis man skal stifte nærmere
bekendtskab med PF ??

mvh
Esben

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-07-05 23:08

Esben wrote:

> Blir Waters så betragtet som "skurken" i sagen?

Jeg forstår ham i hvert fald godt. Pink Floyd er ikke Pink Floyd uden
ham, ligesom det heller ikke ville være Pink Floyd uden Gilmour.

> Hvad med de udgivelser der kom efter at Waters var væk - ændrede
> musikken/sangskrivningen sig meget ?

Ja. Som de eneste Pink Floyd albums, hører jeg aldrig de to der
blev udgivet efter Waters.

> Kan man tale om at der er "fans" der kun sværger til det som Waters var med
> på og igen andre der har det på samme måde bare med Gilmore/Mason ?

Ja.

> Er der andre udgivelser der er et "must" hvis man skal stifte nærmere
> bekendtskab med PF ??

Ud over Wish you were here... Roger Waters' Amused to death! ;)
The piper at the gates of dawn, A saucerful of secrets, Atom heart
mother (mest for titelnummerets skyld), Meddle (mest for Echoes'
skyld) og Animals.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-07-05 23:21

Lars Stokholm wrote:

> [...]
> The piper at the gates of dawn, A saucerful of secrets, Atom heart
> mother (mest for titelnummerets skyld), Meddle (mest for Echoes'

Eller måske i stedet for A saucerful of secrets og Meddle, prøv at
få fat på DVDen Live at Pompeii. Så er det kogt ned og givet lidt
ekstra krydderi.

Fra : Poul Erik

Dato : 04-07-05 11:50

On Mon, 4 Jul 2005 00:08:02 +0200, Lars Stokholm
<stokholm@despammed.com> wrote:

>Ja. Som de eneste Pink Floyd albums, hører jeg aldrig de to der
>blev udgivet efter Waters.

Netop hjemkommet fra London, hvor jeg var til Live8 koncerten.

Jeg er så heldig jeg kender en med meget gode forbindelser, så jeg
kunne færdes overalt. Jeg stod ved indgangen til scenen, i håb om at
få deres autografer på min Animal LP (det blev den jeg valgte i den
sidste ende). De kom sammen til scenen i god tid inden de skulle på,
så jeg fik deres autografer.

Men måske endnu vigtigere, des nakkede og morede sig sammen medens de
ventede.

Så måske er alt håb om en rigtig genforening ikke ude.

Fantastisk i øvrigt at opleve dem fra siden af scenen. selv om lyden
der ikke var den bedste.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : .J.S...

Dato : 03-07-05 23:09

"Esben" <essus(a)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tittelnummeret på sidstnævnte kender jeg ikke disse 2.
>

> Er der andre udgivelser der er et "must" hvis man skal stifte nærmere

Wish You were here
Animals
Meddle

Nummeret Echoes på meddle er helt super hvis man har højttalere som kan
spille bas altså dyb bas !
Havde transmission line højttalere da jeg boede på kollegie i tidernes
morgen, det nummer kunne få tingene til at falde ned fra hylderne inde ved
naboen...

mvh/JS

Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-07-05 07:26

Esben wrote:

> [...]
> jeg har idag lånt the final cut og wish you were here, men ud over
> tittelnummeret på sidstnævnte kender jeg ikke disse 2.

Wish You were here? Så giv dig tid til at lytte til startnummeret Shine
on... hvis du ikke allerede har gjort det.

Et fantastisk nummer.

Ole Thomsen

Fra : Per Madsen

Dato : 05-07-05 20:20

> [...]

> Tror kun at du ikke er vild med dem, fordi du ikke rigtig synes om dem.
> Men sådan er der jo så meget. Du kan ikke sætte en finger på andet end

Lige nøjagtig Roger Waters sang i "Wish you were here" var imho en
katastrofe af høre på...det lød mildt sagt ikke godt.

Anyway...det er ikke for at tage glæden fra alle jer PF-fans...det er
bare min ærlige mening om hans præstation rent sangmæssigt

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-07-05 20:49

Per Madsen wrote:

> Anyway...det er ikke for at tage glæden fra alle jer PF-fans...det er
> bare min ærlige mening om hans præstation rent sangmæssigt

Det er jo stort set også det vi alle sammen siger. :)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-07-05 23:47

Morten Jensen wrote:

> Man må virkelig håbe at de kan finde ud af at ta' ud og spille nogle
> koncerter sammen efter aftenens oplevelse.

Jeg så langt hellere et nyt album i stedet for en opslidende turne med
gammelt materiale. Måske er det bare mig...

Fra : Morten Bowman

Dato : 03-07-05 00:11

On Sun, 3 Jul 2005 00:46:39 +0200, Lars Stokholm <stokholm@despammed.com>
wrote:

>Jeg så langt hellere et nyt album i stedet for en opslidende turne med
>gammelt materiale. Måske er det bare mig...

Det vil jeg faktisk give dig ret i. Men jeg ville jo nok købe en billet
alligevel

Jeg synes iøvrigt ikke helt det svingede før de kom til CN. Så svingede det
til gengæld også da!!

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-07-05 10:35

Morten Bowman wrote:

> Jeg synes iøvrigt ikke helt det svingede før de kom til CN. Så
> svingede det til gengæld også da!!

Helt enig.. Måske også fordi jeg ikke rigtig har lyttet til andet af deres
musik end CN :)
Fedt guitarspil, det lød bare rigtig godt

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Morten Jensen

Dato : 03-07-05 12:20

> [...]
> wrote:
>
> Jeg synes iøvrigt ikke helt det svingede før de kom til CN. Så svingede

Det synes jeg var en generel tendes ved flere af de kunstnere der var på i
går. Der gik lige et par numre før de var helt oppe i gear - og så skulle de
af igen.

For PF's vedkommende er det vel også acceptabelt når man tager i deres
historie i betragtning.

/Morten

Fra : Morten Bowman

Dato : 03-07-05 19:30

On Sun, 3 Jul 2005 13:19:45 +0200, "Morten Jensen"
<morten_jensenFJERN@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>af igen.
>
>For PF's vedkommende er det vel også acceptabelt når man tager i deres

Jo jeg tænkte de samme tanker. Lyden var jo heller ikke helt som den
plejer

Fra : kim hermansen

Dato : 05-07-05 18:34

Ja jeg var jo så heldig at være der.....20 m fra scenen midt for....Større
kan det ikke blive. ( for mig *S* )

Og de kunne endnu !!! åh ja.....Det var stort, meget stort.

Kim.

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 20:11

> [...]
> koncerter sammen efter aftenens oplevelse.
>
> Det er bare lidt mere rigtigt når Waters er med.

Ja det var simpelthen en herlig oplevelse at se dem sammen igen. Flot at
kunne sluge så mange kameler og stille sig op og fyre den af på den måde.

En af mine første singler var "Free Four", et nummer fra "Meddle", købt i
1972. Var desværre for ung til at se dem i KB Hallen samme år, men var
heldigvis til stede både i gentofte 1988 og i Parken 1994.

At se dem sammen ved Live 8 var intet mindre end lykken for os gamle fans.
Desværre tror jeg ikke de har kræfter nok til en kæmpe afskedstour, men som
kompensation kunne de passende gå i studiet sammen og lave the final
mesterværk til glæde for os alle.

Waters har ideerne, Gilmoure har spaden og de andre gamle kender rollerne
fuldt ud. Hvad fa'n venter de på?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-07-05 20:57

Finn Holbek wrote:

> En af mine første singler var "Free Four", et nummer fra "Meddle"

Du mener fra Obscured By Clouds?

> Desværre tror jeg ikke de har kræfter nok til en kæmpe afskedstour, men som
> kompensation kunne de passende gå i studiet sammen og lave the final
> mesterværk til glæde for os alle.

Nu fik jeg så lejligheden til at spørge: Vidste de at The Final Cut
ville blive "the final cut" siden de gav den det navn?

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-05 00:34

> Du mener fra Obscured By Clouds?

> Nu fik jeg så lejligheden til at spørge: Vidste de at The Final Cut
> ville blive "the final cut" siden de gav den det navn?

Oh ja, forkert greb i skuffen #LOL#

Ang. Final Cut havde de jo nok en fornemmelse af hvad vej det gik, og for
Wrights vedkommende var det jo allerede slut.

Om ikke andet godt de fik slået en streg over det på denne fine måde.

Mvh. Finn