Batman Begins
Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 13-07-05 10:33

Jeg fik set Batman Begins til Kinopalæets Premiere Surprise 1. juli. Jeg
håbede egentlig det ikke blev Batman fordi jeg har billetter til
premieren i Imperial, men efter at have set den gør det ikke noget. Det
er en film som sagtens kan ses to gange. Jeg vil prøve give min mening
uden spoilers.

Batman har altid været min yndlings superhelt. Nok fordi han ikke har en
eller anden superkraft. Han er nemmere at identificerer sig med fordi
han virker mere menneskelig. I filmen virker alting også meget logisk.
Hans udstyr virker som rigtig udstyr osv.. Det er alle de små detaljer
som gør at den lige bliver lidt federe end ellers. Jeg synes hele
historien om hvordan Bruce Wayne bliver til Batman, og hvorfor det lige
bliver flagermusen, fungerer glimrende. Der er selvfølgelig masser af
god action og nogle fede replikker. Skuespillet har jeg heller ikke
noget at klage over. Diverse karakterer bliver instuduceret godt.
Michael Caine er perfekt som Alfred og Morgan Freemans Q-agtige Lucius
Fox er også fed. Jeg var lidt i tvivl om Christian Bale. Ingen tvivl om
han er en god skuespiller, men jeg var ikke sikker på han passede som
Batman. Det gør han:). Jeg er også ret vild med Scarecrow som skurk.
Flere steder ligges der lidt om til fortsættelser, men det er egentlig
okay. Jeg snakkede med en ven om det som sagde den fulgte tegneserierne
rimelig meget. Så dem der går op idet skulle også være tilfredse. Alt i
alt en super fed film. 2. bedste i år, hvilket ikke siger så lidt fra en
Star Wars nørd:)

Andre som har set den?

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-07-05 12:23

Den 13-07-05 11.33 skrev Nick Bødker Holmberg følgende:

> Fox er også fed. Jeg var lidt i tvivl om Christian Bale. Ingen tvivl om
> han er en god skuespiller, men jeg var ikke sikker på han passede som
> Batman. Det gør han:).

Det er jeg ikke enig i. Jeg kan lide ham i andre roller - senest The
Machinist, som han forhåbentlig bliver nomineret til en Oscar for - men
han holder ikke som Batman. Værst er det, når han tager masken på, hans
kæbeparti passer ikke til Batman. Næh, må man bede om Michael Keaton (i
den yngre udgave).

> Flere steder ligges der lidt om til fortsættelser, men det er egentlig
> okay.

Ikke bare ok, men nødvendigt. Fortsættelserne er jo lavet for længe siden.

> Jeg snakkede med en ven om det som sagde den fulgte tegneserierne
> rimelig meget.

Jeg kender kun de gamle klassiske historier, og der var intet om Tibet
eller en sværdsvingende (uden indbyget lys) Qui-Gon Jinn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : JJ

Dato : 13-07-05 13:26

On Wed, 13 Jul 2005 13:23:04 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Det er jeg ikke enig i. Jeg kan lide ham i andre roller - senest The
>Machinist, som han forhåbentlig bliver nomineret til en Oscar for -

Skulle det ikke være sket til sidste oscar-fest så?

Men jeg er enig. Machinist er en af mine all-time favoritfilm og Bale
er fantastisk i den.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 13-07-05 14:11

JJ skrev:
> Skulle det ikke være sket til sidste oscar-fest så?

Jo.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-07-05 16:05

Den 13-07-05 15.11 skrev Peter Brandt Nielsen følgende:

> Jo.

Sør'me jo, jeg kan se på imdb, at den er ældre, end jeg troede. Og øv!
Men måske man har synes, det var for meget efter Charlize Therons Oscar
for en lignende kropsmæssig forvandling.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Kostas

Dato : 26-07-05 14:09

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:42d52db5$0$177
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Sør'me jo, jeg kan se på imdb, at den er ældre, end jeg troede. Og øv!
> Men måske man har synes, det var for meget efter Charlize Therons Oscar
> for en lignende kropsmæssig forvandling.

Damn - jeg gik egentlig også og ventede på den skulle nomineres til næste
show. Men ak.

Total overset film med en suveræn Bale...

Men jeg glæder mig til at skulle se Batman på torsdag. En kombination af
min favorithelt og en af mine favoritskuespillere - det kan da næsten kun
gå godt

mvh

Kostas

Fra : No Humor Man

Dato : 13-07-05 14:21

Kim Ludvigsen wrote:

> Ikke bare ok, men nødvendigt. Fortsættelserne er jo lavet for længe siden.

Vil ikke mene at denne historie er en prequel til de gamle film. Det er
en helt ny filmserie.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-07-05 16:11

Den 13-07-05 15.20 skrev No Humor Man følgende:

> Vil ikke mene at denne historie er en prequel til de gamle film. Det er
> en helt ny filmserie.

Tja, der lægges op til den første superskurk i skikkelse af Jokeren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-07-05 22:47

On Wed, 13 Jul 2005 17:10:57 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Tja, der lægges op til den første superskurk i skikkelse af Jokeren.

Rygtet siger, han skal spilles af Paul Bettany. Hm... kunne blive
interessant.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 14-07-05 21:09

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

> Rygtet siger, han skal spilles af Paul Bettany. Hm... kunne blive
> interessant.

Af de mange skuespillere som har været nævnt som Jokeren håber jeg mest
på Mark Hamil. Jeg syntes han gjorde det godt som stemme i tegneserie og
hans ansigt passer godt.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : zcully

Dato : 14-07-05 21:02

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Ja der er dem der forstår slutningen også er der dem der ikke gør.
Du er tydeligvis en af dem der gør
Jeg skulle forklare temmelig længe til dem jeg var inde og se den med hvad
sammenhængen var. De fattede det simpethen ikke.

/Zcully

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 14-07-05 21:09

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> wrote:

> Vil ikke mene at denne historie er en prequel til de gamle film. Det er
> en helt ny filmserie.

Nemlig og gøres fremragende imo.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Peter G.

Dato : 14-07-05 11:45

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> Rygtet siger, han skal spilles af Paul Bettany. Hm... kunne blive
> interessant.

Efter at have set "How To get Ahead In Advertising" med en lettere
manisk og sindsforstyrret/klarsynet Richard E. Grant, kunne jeg nu godt
tænke mig at se ham som Jokeren. Dette sker dog næppe.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 14-07-05 21:09

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Ikke bare ok, men nødvendigt. Fortsættelserne er jo lavet for længe siden.

Nu mente jeg ikke til de gamle film, men til flere af den nye serie.

> Jeg kender kun de gamle klassiske historier, og der var intet om Tibet
> eller en sværdsvingende (uden indbyget lys) Qui-Gon Jinn.

Jeg ved heller ikke så meget om det, men han sagde at der var en
tegneserie som fortalte at Bruce netop kom til Tibet osv. Dog tror jeg
ikke Qui-Gon Jinn var med

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-07-05 09:07

"Nick Bødker Holmberg" wrote:
> Jeg ved heller ikke så meget om det, men han sagde at der var en
> tegneserie som fortalte at Bruce netop kom til Tibet osv. Dog tror jeg
> ikke Qui-Gon Jinn var med

Næe.. det var vist ham der Lazarus der var Ugens Skurk(TM) i det hæfte. En
gut der døde og blev genoplivet et par gange.

/jim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-07-05 15:38

On Wed, 13 Jul 2005 11:33:22 +0200, null@mail.dk (Nick Bødker
Holmberg) wrote:

>Michael Caine er perfekt som Alfred

Der er jeg ikke enig. Caine er en glimrende skuespiller, men han er
efter min mening for cockney-agtig til rollen som Alfred, som jeg
altid har forestillet mig med ulastelig oxford-accent. Peter O'Toole
ville have passet bedre (hvis han ikke er blevet for gammel
efterhånden).

>Andre som har set den?

Ja da. Fed film. Årets hidtil bedste efter Sin City - og klart den
bedste Batman-film til dato.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 14-07-05 21:09

> [...]

> altid har forestillet mig med ulastelig oxford-accent. Peter O'Toole
> ville have passet bedre (hvis han ikke er blevet for gammel

Sjovt jeg har altid forstillet ham som netop som Caine protraterer ham.

> klart den bedste Batman-film til dato.

Præcis!

--
Nick Bødker Holmberg