The Life Aquatic
Fra : Steen Jensen

Dato : 10-07-05 19:31

Har den egentligt haft premiere herhjemme?
Mifune.dk skriver meget lidt rosende om den, og nu havde jeg lige glædet
mig til alle de skøre personer. Har nogen set den?

--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : flemsus

Dato : 10-07-05 19:40

Steen Jensen wrote:
> Har den egentligt haft premiere herhjemme?
> Mifune.dk skriver meget lidt rosende om den, og nu havde jeg lige
> glædet mig til alle de skøre personer. Har nogen set den?

Jo tak, det var som om tiden næsten gik i stå. Min kone købte den mest pga.
musikken (Bowie), men lige lidt hjalp det.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Steen Jensen

Dato : 10-07-05 20:26

flemsus <flemsusNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> Min kone købte den mest pga.
> musikken (Bowie), men lige lidt hjalp det.

Øv ;-(
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Rune Zedeler

Dato : 10-07-05 22:26

Steen Jensen skrev:
> Har den egentligt haft premiere herhjemme?

Ja, jeg så den i CinemaxX Århus.
Jeg fangede desværre slet ikke ånden i den, så jeg syntes bare, den var
kedelig, og de mærkelige dyr virkede bare kiksede.

Fra : Per

Dato : 11-07-05 04:50

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message

> Ja, jeg så den i CinemaxX Århus.
> Jeg fangede desværre slet ikke ånden i den, så jeg syntes bare, den var
> kedelig, og de mærkelige dyr virkede bare kiksede.

Jeg syntes generelt humoren i den er ret kikset. Jeg opgav at se den færdig.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 13-07-05 19:26

Per wrote:
> "Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message

> Jeg syntes generelt humoren i den er ret kikset. Jeg opgav at se den
> færdig.

Så vil jeg tilgengæld bryde ind her og sige at det er en genial film.
Den er anderledes, ja. Den er en _lille_ smule langsom til tider, ja.
Men den er sjov. Jeg syntes at den er genialt sjov. Nærmest en hel genre for
sig selv, med de med vilje halvdårlige effekter og den genialt
minimalistiske temasang (som iøvrigt gør sig yderst udemærket som
mobiltelefon-ringetone)
Og come on - Bill Murray og Willem Dafoe. Kan det gå galt?

--
Jacob
www.jacobskaaning.com

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-07-05 22:45

On Wed, 13 Jul 2005 20:25:54 +0200, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@tiscali.invalid> wrote:

> Bill Murray og Willem Dafoe. Kan det gå galt?

Ja, åbenbart. Og tilmed med Cate Blanchett.

Gene Hackman og Bill Murray? Kan det gå galt? Ja. Se "Royal
Tenenbaums" af samme instruktør - eller lad være (det er min
anbefaling).

Wes Andersons film er meget, meget mærkelige. "Rushmore" er den af
dem, jeg bedst kan lide.

Jeg skal dog lige nævne, at ImDb's brugere elsker hans film.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : -V-

Dato : 13-07-05 22:56

Niels Søndergaard wrote:
> Gene Hackman og Bill Murray? Kan det gå galt? Ja. Se "Royal
> Tenenbaums" af samme instruktør - eller lad være (det er min
> anbefaling).

Niels, nu er det igen dig, der spiller mærkelig.
Du kan da ikke andet end at synes godt om Tenenbaums?

Den er da hylende grinagtig.

> Wes Andersons film er meget, meget mærkelige. "Rushmore" er den af
> dem, jeg bedst kan lide.

Også et fint lille stykke kunst. We laugh, we cry.

-V-

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-07-05 23:42

On Wed, 13 Jul 2005 23:56:19 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Niels, nu er det igen dig, der spiller mærkelig.
>Du kan da ikke andet end at synes godt om Tenenbaums?
>
>Den er da hylende grinagtig.

Jeg kedede mig bravt, lidt ligesom med jysk humor. Man kan se, det
skal forestille at være sjovt, men fatter det simpelthen ikke.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-07-05 06:56

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kedede mig bravt,

Enig, synes altså heller ikke at Tenenbaums var specielt sjov eller
god...kunne godt lide de mange forskellige figurer, men kunne ikke rigtig
blive fanget af historien.

> lidt ligesom med jysk humor. Man kan se, det
> skal forestille at være sjovt, men fatter det simpelthen ikke.

Hmmm...nu er jeg så overhovedet ikke enig med dig mere...har du aldrig set
Niels Hausgaard, den mand er da forrygende sjov, hvis du med jysk humor
mener Finn og Jacob....ja så er det ikke fordi det er jysk humor at det ikke
er sjovt, det er bare fordi det er forældet humor...

Mvh. Brian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-07-05 07:27

On Thu, 14 Jul 2005 07:55:36 +0200, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

>Hmmm...nu er jeg så overhovedet ikke enig med dig mere...har du aldrig set
>Niels Hausgaard, den mand er da forrygende sjov,

Nå?

>hvis du med jysk humor
>mener Finn og Jacob....ja så er det ikke fordi det er jysk humor at det ikke
>er sjovt, det er bare fordi det er forældet humor...

Totalt umorsomt.

Men det værste er Kongeriget med Søs og Kirsten. Jeg ved ikke, om det
er, fordi det er jysk humor eller kvindehumor eller måske begge dele,
men sjiovt er det dæleme da ikke (for mig).

Jeg har heller aldrig fattet Per Højholt. Og De Nattergale er bare
pinlige.

Så, nu får jeg jo nok på puklen.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-07-05 09:17

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

> Nå?

Den mand har sgu' da lune.
Jeg synes han er kanon
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-07-05 09:46

On Thu, 14 Jul 2005 10:17:18 +0200, iSteen@litespam.dk (Steen Jensen)
wrote:

>Den mand har sgu' da lune.
>Jeg synes han er kanon

Det er muligt. Jeg kan bare ikke se det.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-07-05 10:18

> Det er muligt. Jeg kan bare ikke se det.

Det kan min kone heller ikke, men sådan er vi heldigvis så
forskellige...tænk hvis vi alle syntes, Van Damme var toppen af kvalitet

--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Dolph

Dato : 14-07-05 10:28

iSteen@litespam.dk (Steen Jensen) writes:

> Det kan min kone heller ikke, men sådan er vi heldigvis så
> forskellige...tænk hvis vi alle syntes, Van Damme var toppen af kvalitet

Jean Claude er GENIAL. Det er kun syge mennesker, der påstår andet. Du
er syg. SYYYYYG.

Det er muligt, at du kan more dig over den der fordrukne nordjyske
mutant-kommunist og hans lorteguitar, men en RIGTIG jægersoldat hører
ikke på den slags vrøvl.

Jeg er jo ved at uddanne mig til ninja og der lærer man, at ordentlig
musik, det er noget med bas i. Eller country. Country handler om
rigtig mænd, der slår hinanden ihjel på en god måde. Country er
GENIALT.

--
Dolph.

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-07-05 12:20

Dolph <dolph@mx.invalid> wrote:

> Jeg er jo ved at uddanne mig til ninja

En ninja-jæger?
Du glemte denne her
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-07-05 12:57

"Dolph" <dolph@mx.invalid> wrote in message
> iSteen@litespam.dk (Steen Jensen) writes:

> Jeg er jo ved at uddanne mig til ninja og der lærer man, at ordentlig
> musik, det er noget med bas i.

Jeg kan forstå, at du ikke vil være med i min folkebevægelse for forbud mod
super-woofere?
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : ML-78

Dato : 25-07-05 08:56

Niels Søndergaard skrev:

> Det er muligt. Jeg kan bare ikke se det.

Det siger nok mere om beskueren end om optræderen.

ML-78

Fra : flemsus

Dato : 25-07-05 10:28

ML-78 wrote:

> Det siger nok mere om beskueren end om optræderen.
>

> ML-78

Ja og du er 14 dage for sent på den, hvad mon det siger om dig?

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : ML-78

Dato : 25-07-05 15:58

flemsus skrev:

> Ja og du er 14 dage for sent på den, hvad mon det siger om dig?

At jeg engang imellem læser tråde jeg ikke lige havde lagt mærke til
før.

Hvor vil du egentlig hen?

ML-78

Fra : flemsus

Dato : 25-07-05 17:11

ML-78 wrote:

> At jeg engang imellem læser tråde jeg ikke lige havde lagt mærke til
> før.

Eller at du ikke er alt for skarp.

> Hvor vil du egentlig hen?
>

> ML-78

Der hen at når du alligevel kun bidrager med en spand l..., kunne du jo lige
så godt lade være.
--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : ML-78

Dato : 25-07-05 17:25

flemsus skrev:

> Eller at du ikke er alt for skarp.

Nåh, det var ment som en fornærmelse. Når det endelig skulle være, kunne
du så ikke have fundet på noget mere opfindsomt end det at jeg svarede
på en 14 dage gammel tråd?

ML-78

Fra : flemsus

Dato : 25-07-05 17:49

ML-78 wrote:

> Nåh, det var ment som en fornærmelse. Når det endelig skulle være,
> kunne du så ikke have fundet på noget mere opfindsomt end det at jeg
> svarede på en 14 dage gammel tråd?
>

> ML-78

Ja det må du så undskylde. Og dit første indlæg var ment som?
Jeg fik ikke lige fat i om du synes at filmen var sjov eller kedelig, som
var det tråden gik på.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-07-05 07:29

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg kedede mig bravt, lidt ligesom med jysk humor. Man kan se, det
> skal forestille at være sjovt, men fatter det simpelthen ikke.

Jeg havde det på nøjagtigt samme måde. Jeg kunne slet ikke forstå hvad
al "hypen" skulle til for; en af de mest ligegyldige film jeg har set.

/David

Fra : Per

Dato : 13-07-05 23:05

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message

> Ja, åbenbart. Og tilmed med Cate Blanchett.
>
> Gene Hackman og Bill Murray? Kan det gå galt? Ja. Se "Royal
> Tenenbaums" af samme instruktør - eller lad være (det er min
> anbefaling).

Hehe og her troede jeg at jeg var den eneste i dette forum, der ikke kan
lide Wes Andersons film ;)

Fra : Peter G.

Dato : 14-07-05 11:49

"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> writes:

> Så vil jeg tilgengæld bryde ind her og sige at det er en genial film.

Næsten enig. Jeg vil ikke kalde den genial, men god, det er den.

> Den er anderledes, ja. Den er en _lille_ smule langsom til tider, ja.
> Men den er sjov.

Den har stemning og Murrays rolle er skræddersyet til Murray in en grad
der er skræmmende. Hele den indledende konference er yderst morsom.

> [...]
> mobiltelefon-ringetone)
> Og come on - Bill Murray og Willem Dafoe. Kan det gå galt?

Især grundet samspillet mellem dem som er ret underholdende i et par
nøglescener.

Jeg har til gengæld et problem med Owen Wilson. Den film jeg bedst kunne
lide ham i var Bottle Rocket. I andre film er hans figur simpelthen for
kedelig/langt ude.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Peter G.

Dato : 14-07-05 21:00

Dolph <dolph@mx.invalid> writes:

> Eller country. Country handler om rigtig mænd, der slår hinanden ihjel
> på en god måde. Country er GENIALT.

Kom i mine arme, brormand. Country er den eneste musik der er "keepin'
it real".