Fantastic Four fusk!
Fra : J.O.H

Dato : 07-07-05 18:19

Prøv at se på ratings og "user comments" - især "check for other user
comments" - på IMDB for Fantastic Four. Det er virker som om Fox har sat en
lusket markedsføring igang!
http://www.imdb.com/title/tt0120667/

Når man ser på http://www.rottentomatoes.com/m/fantastic_four/ så er
billedet en hel anden. 21% er den på lige nu - hvilket er ret dårligt.

De burde skamme sig!

JOH

Fra : PerX ...

Dato : 08-07-05 00:26

In article <42cd63f0$0$80589$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "J.O.H"
<johaarup@@hotmail.com> says...
> [...]
>
> Når man ser på http://www.rottentomatoes.com/m/fantastic_four/ så er
> billedet en hel anden. 21% er den på lige nu - hvilket er ret dårligt.

Hvis du har sat sortering til 'best' så får du jo altid kun de positivt.
Er der noget bevis fro at nogen ahr sat folk til 'lusket markedsføring'
eller er det bare hysteri?

Fra : Per

Dato : 08-07-05 08:51

"J.O.H" <johaarup@@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Når man ser på http://www.rottentomatoes.com/m/fantastic_four/ så er
> billedet en hel anden. 21% er den på lige nu - hvilket er ret dårligt.

Nu er IMDB jo også brugt af mange, mens rotten tomatoes nok er mere
filmnørder/snobber.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-07-05 16:10

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> "J.O.H" <johaarup@@hotmail.com> wrote in message

> Nu er IMDB jo også brugt af mange, mens rotten tomatoes nok er mere
> filmnørder/snobber.

Men jeg husker da at have læst om misbrug af imdb og andre fora: at
filmselskaber/distributionsselskaber betaler folk til at skrive falske
positive anmeldelser.

Hvor udbredt det er har jeg ikke noget indtryk af.

Mikkel

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 08-07-05 09:07

J.O.H wrote:
> [...]
>
> Når man ser på http://www.rottentomatoes.com/m/fantastic_four/ så er
> billedet en hel anden. 21% er den på lige nu - hvilket er ret dårligt.

Uden at have kigget på de pågældende sider, så er Fantastic
Four-filmen jo baseret på en tegneserie der har eksisteret i
mange årtier, og som derfor har en stor fanskare. De vælger
måske i langt højere grad at afgive deres stemmer på et
neutralt site, såsom IMBd, frem for på et site der ud fra
navnet har en negativ attitude.

Derfor er det slet ikke sikkert at Fox har behøvet gøre
noget. Fordelen ved at filmatisere tegneserier er jo netop
at der allerede eksisterer en fanskare.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-07-05 11:36

On Thu, 7 Jul 2005 19:18:44 +0200, "J.O.H" <johaarup@@hotmail.com>
wrote:

>Når man ser på http://www.rottentomatoes.com/m/fantastic_four/ så er
>billedet en hel anden. 21% er den på lige nu - hvilket er ret dårligt.
>
>De burde skamme sig!

Ebert har givet den et ordentligt hak i tuden:
http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050707/REVIEWS/507070301/1023

Det lover ikke godt.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-07-05 13:06

> Ebert har givet den et ordentligt hak i tuden:
> http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050707/REVIEWS/507070301/1023
>
> Det lover ikke godt.

Jeg kunne nu gætte mig til allerede ved at se traileren, at det ville blive
noget lort.
Utrolig dårligt castes måske med undtagelse af Tingen og Flammen, men ellers
synes jeg det er noget værre makværk.

Fra : Morten DH

Dato : 09-07-05 17:30

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Utrolig dårligt castes måske med undtagelse af Tingen og Flammen, men
> ellers synes jeg det er noget værre makværk.

Det sprang mig i øjnene at flammen spilles af en gut med mørkt hår - nu har
jeg desværre ikke tegneserierne mere; men var den gode Johnny der ikke helt
blond i dem?

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-07-05 18:38

> Det sprang mig i øjnene at flammen spilles af en gut med mørkt hår - nu
> har jeg desværre ikke tegneserierne mere; men var den gode Johnny der ikke
> helt blond i dem?

Jo... Men det er mere figurernes "ånd" jeg hælder til. Det der er helt
forkert er, at Mr Fantastic og Invisible Women spilles af så unge
skuespillere, hvor de i tegneserien er et næsten middelaldrende ægtepar og
Ben er på deres alder.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-07-05 22:46

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> [...]
> forkert er, at Mr Fantastic og Invisible Women spilles af så unge
> skuespillere, hvor de i tegneserien er et næsten middelaldrende ægtepar og

Det er såmænd ikke nødvendigvis et større problem.

"Ultimate Fantastic Four" har også forynget folkene noget, men har
helt klart bevaret seriens ånd.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En fremmed er en idiot,
The RockBear. ((^)) du ikke har smadret endnu."

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-07-05 11:53

> Det er såmænd ikke nødvendigvis et større problem.
>
> "Ultimate Fantastic Four" har også forynget folkene noget, men har
> helt klart bevaret seriens ånd.

Nu er jeg så imod Ultimate-konceptet, i hvert fald når de bliver en serie.
Virker som en billig kickstarter for tegneseriernes figurer.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-07-05 12:54

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> Nu er jeg så imod Ultimate-konceptet, i hvert fald når de bliver en serie.
> Virker som en billig kickstarter for tegneseriernes figurer.

*shrug* Du kan være imod lige så tosset du vil. Det er stadig noget
af det konsistent bedste superhelte-materiale, der er skrevet i
årevis.

Og det *giver* altså folk, der ikke har 30 års Marvel-historie gemt på
hovedet, en chance for at være med.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-07-05 14:31

> [...]
> årevis.
>
> Og det *giver* altså folk, der ikke har 30 års Marvel-historie gemt på

Ja... Nu sagde jeg jo heller ikke det er noget lort, men at jeg var imod
det. Dog behøver filmen jo stadigvæk ikke at indeholder tegnesidens "ånd".

Fra : Tenzel Kim

Dato : 11-07-05 17:30

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> forkert er, at Mr Fantastic og Invisible Women spilles af så unge
> skuespillere, hvor de i tegneserien er et næsten middelaldrende ægtepar og

Nu var de ikke et middelaldrende ægtepar de de dukkede op første gang i
Fantastic Four #1 og da dette er historien om hvordan de blev til de
Fantastiske Fire er det vel rigtigt nok at vise dem en del yngre end de
er nu. Nu ved jeg ikke hvor gamle skuespilleren der spiller Mr.
Fantastic er men Reed var også forholdsvis ung i de oprindelige hæfter.
At det bare ikke er særlig normalt at se en yngre mand med en pibe i
munden nutildags er ikke ensbetydende med at det at Reed gjorde det i
60'erne gør ham midaldrende. På trods af at skuespilleren er ældre er
det vist meningen at Ben Grimm er nogenlunde jævnaldrende med Reed i
filmen med mindre der er noget jeg har misforstået.

At intet af dette gør filmen bedre er så en anden side af sagen.

Tenz.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 08-07-05 13:28

> [...]
>
> Når man ser på http://www.rottentomatoes.com/m/fantastic_four/ så er
> billedet en hel anden. 21% er den på lige nu - hvilket er ret dårligt.

Det kunne jo også tænkes at de rent faktisk havde lavet en tegneserie
filmatisering der sparker røv. Derudover, hvis alle dem der har svaret
er fra USA så er det jo en lille smule en helte historie , og det
elsker de derovre, især når "USA" vinder.
Vent til den har været hele jorden rundt et par gange.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 09-07-05 21:49

"J.O.H" <johaarup@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når man ser på http://www.rottentomatoes.com/m/fantastic_four/ så er
> billedet en hel anden. 21% er den på lige nu - hvilket er ret dårligt.

Var det Warner eller Fox der engang blev busted i at de skrev falske
anmeldelser ?
E! kom med sådan en afsløring i de dersens Top-100 programmer over dumheder
der laves i Hollywood, vises forresten også ind i mellem på TV3.

Henrik.