Quiz
Fra : GasHunter

Dato : 06-07-05 19:18

Hvad har Roman Polanski, Sydney Lumet og Franklin J. Schaffner til fælles?

Andreas

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-07-05 19:34

"GasHunter" <andreasohn@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad har Roman Polanski, Sydney Lumet og Franklin J. Schaffner til fælles?
>
> Andreas

De har "Andreas" til fælles? Den forstår jeg vist ikke
--
Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-07-05 19:43

On Wed, 06 Jul 2005 20:17:37 +0200, GasHunter
<andreasohn@FJERNhotmail.com> wrote:

>Hvad har Roman Polanski, Sydney Lumet og Franklin J. Schaffner til fælles?

Masser af ting. De er alle tre instruktører, og de har alle tre et L i
deres navn. De drikker sikkert også alle tre kaffe.

Du må være lidt mere speicfik.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : GasHunter

Dato : 06-07-05 20:43

GasHunter wrote:
> Hvad har Roman Polanski, Sydney Lumet og Franklin J. Schaffner til fælles?
>
> Andreas

For det første: Andreas er IKKE svaret, men min signatur :)
For det andet: De er alle instruktører ja. Og det de har tilfælles er
noget med deres instruktørkarriere. Kan godt være det er en lidt "lang
ude" quiz. Skrev den ret spontant efter at have tøffet lidt rundt på
IMDb. Det er et forsøg på at lave en quiz man ikke bare lige kan google.

Andreas

Fra : GasHunter

Dato : 10-07-05 21:48

GasHunter wrote:

> [...]
> ude" quiz. Skrev den ret spontant efter at have tøffet lidt rundt på
> IMDb. Det er et forsøg på at lave en quiz man ikke bare lige kan google.

Ja det var jo ikke ligefrem nogen stor succes. :) Svaret er at de alle 3
har filmatiseret en Ira Levin-roman.

Andreas

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-07-05 23:06

GasHunter skrev:
> Ja det var jo ikke ligefrem nogen stor succes.

Et af succeskriterierne blev da nået: Det var ikke en quiz, man bare
lige kunne google.

> Svaret er at de alle 3 har filmatiseret en Ira Levin-roman.

Jeg kiggede lidt på IMDb, men kunne ikke finde et godt bud på et svar.
Hvis jeg nu havde kendt svaret, havde det nok været nemmere.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : 3W

Dato : 10-07-05 23:27

"GasHunter" <andreasohn@FJERNhotmail.com> wrote in message

> [...]
> ude" quiz. Skrev den ret spontant efter at have tøffet lidt rundt på
> IMDb. Det er et forsøg på at lave en quiz man ikke bare lige kan google.

Polanski og Lumet er begge lige høje (1.65m).
Schaffner og Lumet har begge instrueret afsnit af TV-serierne Studio One,
Playhouse 90, og Best of Broadway.
Polanski og Lumet er jøder.
Polanski og Lumet har begge vundet en Bodil.

Ok, jeg giver op. Den er svær.