$sql = "SELECT * FROM $table_name ORDER BY~
Fra : Ole Madsen

Dato : 04-06-01 08:29

Kan i sige mig hvordan man får order by med både gruppe og titel?

Ole

Fra : Michael Legart

Dato : 04-06-01 08:38

On Mon, 4 Jun 2001 09:28:57 +0200, Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> wrote:
> Kan i sige mig hvordan man får order by med både gruppe og titel?

select gruppe, titel from tabel order by gruppe, title;

?

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-06-01 09:14

Michael Legart <legart@daarligstil.dk> wrote in message

> select gruppe, titel from tabel order by gruppe, title;

Hvis jeg vil opdele det så jeg får hver gruppe for sig, hvad skal jeg gøre?

$sql = "SELECT * FROM $table_name ORDER BY date_acq DESC";

$result = @mysql_query($sql,$connection)

or die("Couldn't execute query.");

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {

$id = $row['id'];

$format = $row['format'];

$title = $row['title'];

$artist_fn = $row['artist_fn'];

$artist_ln = $row['artist_ln'];

$rec_label = $row['rec_label'];

$my_notes = $row['my_notes'];

$date_acq = $row['date_acq'];

if ($artist_fn != "") {

$artist_fullname = trim("$artist_fn $artist_ln");

} else {

$artist_fullname = trim("$artist_ln");

}

if ($date_acq == "0000-00-00") {

$date_acq = "[unknown]";

}

$display_block .= "

";

}

?>

<HTML>

<HEAD>

<TITLE>My Music (Ordered by Date Acquired)</TITLE>

</HEAD>

<BODY>

<H1>My Music</H1>

<? echo "$display_block"; ?>

Ole

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-06-01 10:57

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> Hvis jeg vil opdele det så jeg får hver gruppe for sig, hvad skal jeg
gøre?

> $sql = "SELECT * FROM $table_name ORDER BY date_acq DESC";
"SELECT gruppe,titel FROM $table_name ORDER BY date_acq GROUP BY
gruppe,titel,date_acq"
Du skal groupe efter et felt for at du kan selecte det (eller sortere efter
det)..

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: There is no TREE in my address

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-06-01 12:21

Hvad skal jeg så gøre for at få de grupper der opdelt, så de viser de titler
der under hver gruppe?

<?

$db_name = "olemadsen";

$table_name = "links";

$connection = @mysql_connect("db.olemadsen.f2s.com:3306", "olemadsen",
"loved")

or die("Couldn't connect.");

$db = @mysql_select_db($db_name, $connection)

or die("Couldn't select database.");

$sql = "SELECT * FROM $table_name ORDER BY gruppe ASC";

"SELECT * FROM $table_name ORDER BY titel ASC";

$result = @mysql_query($sql,$connection)

or die("Couldn't execute query.");

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {

$uid = $row['id'];

$gruppe = $row['format'];

$title = $row['title'];

$url = $row['url'];

$indhold = $row['indhold'];

$dato = $row['dato'];

$display_block .= "

<P><strong><br>

$gruppe<br>

";

}

?>

[...]

</BODY>

</HTML>

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 04-06-01 17:31

In article <9ffqh7$5b$1@news.inet.tele.dk>, "Ole Madsen"
<olem@post6.tele.dk> wrote:

> <?
> $db_name = "olemadsen";
> $table_name = "links";
> $connection = @mysql_connect("db.olemadsen.f2s.com:3306", "olemadsen",
> "loved")

Sig mig, har du ikke lige givet hele
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php adgang til din database?
Ændr lige dit password engang, bare for en sikkerheds skyld.

--
Anders K. Madsen :: http://madsen.sjovedyr.dk :: #118263303

   God spoke to me, no not Linus Torvalds or Richard Stallman, but God...
   "cat vmliuz-2.4.2-2 > /dev/audio"
   --
   Microsoft is not the answer.
   Microsoft is the question.

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-06-01 20:25

Anders K. Madsen <madsen@sjovedyr.dk> wrote in message

> Sig mig, har du ikke lige givet hele
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php adgang til din database?
> Ændr lige dit password engang, bare for en sikkerheds skyld.

Jeg får det gjort lige nu

Ole

Fra : Aage Christensen

Dato : 13-06-01 21:43

Undskyld jeg blander mig.

Jeg har testet lidt med dette eksempel og hos mig vises $gruppe for hver titel i den samme gruppe.

f.eks.
Gruppe 1
Titel 1
Gruppe 1
Titel 2
Gruppe 2
Titel 3

Hvis gruppeoverskriften kun skal vises én gang for hver gruppe og ikke for hver titel i udskriften - hvordan kan dette klares?

som:
Gruppe 1
Titel 1
Titel 2