tisser i bukserne
Fra : Jan Lehmann

Dato : 12-01-01 22:27

Min søn på 3 1/2 år, vil(gider) som regel ikke sig til når han skal tisse,
og det er værst i børnehaven, han kan godt gøre det 1-3 gange om dageen i
perioder.
Han kan ellers godt sige til når han skal besørge(størrere) på wc'et, men
det kniber gevaldigt med det andet, og han er totalt ligeglad med "trusler"
eller andet moral!
Nå vi så lover ham eks. en gave så hjælper det lidt på det, hvad gør vi
Hilsen marianne&Jan+Kevin
jla1@wanadoo.dk

Fra : JcLind

Dato : 13-01-01 00:05

Jan Lehmann <jla1@wanadoo.dk> skrev

snip
> [...]
wc'et, men
> det kniber gevaldigt med det andet, og han er totalt ligeglad

Hvad med at ham får lov til at rende rundt i de våde bukser? Lad
være med at skifte ham og så lade ham lære det på "den hårde
måde"

> Nå vi så lover ham eks. en gave så hjælper det lidt på det,

Har man først en gang betalt terrorister en løsesum, tror de at
de kan få betaling for alt.

>hvad gør vi

Prøver at gøre det bedste I kan gøre...

VH jakob

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-01-01 13:26

"Jan Lehmann" <jla1@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
tisse,
> og det er værst i børnehaven, han kan godt gøre det 1-3 gange om

har i overvejet om det mon ikke bare er fordi han "glemmer" det??
det ved jeg da har været et problem for flere forældre jeg kender....
især med drenge..... når de leger ( i børnehaven eller andre steder)
bliver de så opslugt i legen at det er svært at løsrive sig.... kender
vi ikke alle det?

> [...]
men
> det kniber gevaldigt med det andet, og han er totalt ligeglad med

jeg tror gerne at trusler ikke virker... hvad truer i ham med???

> Nå vi så lover ham eks. en gave så hjælper det lidt på det, hvad gør
vi

hvorfor begynder i i det hele taget at bestikke ham til det?? det er en
ond cirkel at komme ind i..... hvis han en gang får en gave hvis han
husker at gå på toilettet og en anden gang ikke får en gave vil han
hurtig sætte de to ting i forbindelse med hinanden og opdage at der
reelt ikke er noget at komme efter... man er jo ikke sikker påa t få
noget...... så kan det jo ikke betale sig...

en ting jeg har oplevet har virket er at holde øje med ham..... lige som
hvis han lige havde fået bleen af..... at gå med ham på toilettet bare
der er den mindste mistanke om at han skal tisse.... sørg for at han får
tisset af hjemmefra.... for at han tisser som det første nede i
børnehaven.... mind pædagogerne om at han lige skal på toilettet inden
han skal ud eller omkring spisetider..... om de så skal gå med ham derud
så bør de gøre det..... det er vel bedre end at få tre par våde bukser
med hjem to gange om ugen.....

det er bare mit forslag....... det er sku hårdt arbejde at få et barn
ble og tissefri.....

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-01-01 17:21

Har du ikke overvejet at give ham ble på igen?
Så kunne du jo passende vente med at det
tissetræning til næste sommer, hvor han løber
nøgen rundt i haven.
Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 13-01-01 17:38

Jeg skulle også lige til at sige det samme. Der kan være mange årsager til,
at han ikke er renlig endnu.

Hvis ikke, så gå på toilettet med ham ofte. Så ofte, at det ikke kan nåes at
fylde blæren inden næste "sceduilerede" toiletbesøg.

Sker der et uheld, så sig (uden at være sur) "Vi tager lige et hurtigt bad".
Han gider ikke gå i bad hver gang han har gjort sine bukser våde. Ja, det er
omstændigt også for de voksne, men det at have børn kræver tid og resourcer.
Man kan ikke bare tage bleen af og så blive sur, når der sker uheld.

Lad være med at give gaver. Lad være med at straffe.

Og gør ovenstående konsekvent. Dvs. _hver_ gang.

Det var mine 19 ører.

--

Lars Bonnesen
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)

Fra : Gysse

Dato : 13-01-01 23:53

Min søn havde samme problem, indtil jeg købte underbukser med batmand på,
han ville ikke være bekendt at tisse på bagmand og blev derfor selv ekstra
opmærksom det hjalp os over en vanskelig periode.