/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Så skulle det virke
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-07-05 08:33

Ny webserver - nyt galleri.

Lidt nye billeder og lidt gamle billeder blandet godt.

http://fish.iddx.net



--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

 
 
Frandsen (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Frandsen


Dato : 13-07-05 09:31

"Thomas Schreiber" <ikke@mere.spam> skrev i en meddelelse
news:42d4c3a5$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> Ny webserver - nyt galleri.
>
> Lidt nye billeder og lidt gamle billeder blandet godt.
>
> http://fish.iddx.net

Argh... Fuldskærmsvindue! Det er ret uheldigt, når man kører med to skærme.
Jeg får to skærmkanter lige ned gennem midten af billderne.



Ukendt (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-05 09:49

Ja det er noget lort.
"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse
news:42d4d15b$0$2032$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Thomas Schreiber" <ikke@mere.spam> skrev i en meddelelse
> news:42d4c3a5$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ny webserver - nyt galleri.
>>
>> Lidt nye billeder og lidt gamle billeder blandet godt.
>>
>> http://fish.iddx.net
>
> Argh... Fuldskærmsvindue! Det er ret uheldigt, når man kører med to
> skærme.
> Jeg får to skærmkanter lige ned gennem midten af billderne.
>
>



Thomas Schreiber (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-07-05 13:58

Frandsen wrote:
> Argh... Fuldskærmsvindue! Det er ret uheldigt, når man kører med to skærme.
> Jeg får to skærmkanter lige ned gennem midten af billderne.

Der gør jeg opmærksom på inden du trykker på linket Det er en
forsvindede lille del der kører med to skærme, så jeg har valgt at
tilgodese flertallet af internetbrugere. Man kan ikke få i både pose og sæk.

Dog skal du være velkommen til at komme med et script der kun åbner i én
skærm

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

MS (13-07-2005)
Kommentar
Fra : MS


Dato : 13-07-05 14:29

> Dog skal du være velkommen til at komme med et script der kun åbner i én
> skærm

Er det noget du har lavet selv?

/Max



Thomas Schreiber (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-07-05 14:53

MS wrote:
>>Dog skal du være velkommen til at komme med et script der kun åbner i én
>>skærm
>
>
> Er det noget du har lavet selv?

Noget af det, ja. Men grund scriptet er sakset fra www.javascriptkit.com
som du kan se i koden.


--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Jens Arnfast (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 13-07-05 14:34

Thomas Schreiber wrote:
> Der gør jeg opmærksom på inden du trykker på linket Det er en
> forsvindede lille del der kører med to skærme, så jeg har valgt at
> tilgodese flertallet af internetbrugere. Man kan ikke få i både pose og
> sæk.

Så synes jeg du skulle droppe det der flashfnidder

Selvfølgelig er jeg en mavesur freebsd bruger, men alligevel - det er
træls

--
-jens

Thomas Schreiber (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-07-05 14:52

Jens Arnfast wrote:
> Så synes jeg du skulle droppe det der flashfnidder
>
> Selvfølgelig er jeg en mavesur freebsd bruger, men alligevel - det er
> træls

Fint. Men så må du kunne give et bud på noget alternativt der fungerer
lige så godt, og som ikke er platformsafhængig.



--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Jens Arnfast (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 13-07-05 15:01

Thomas Schreiber wrote:
>> Så synes jeg du skulle droppe det der flashfnidder
>> Selvfølgelig er jeg en mavesur freebsd bruger, men alligevel - det er
>> træls
> Fint. Men så må du kunne give et bud på noget alternativt der fungerer
> lige så godt, og som ikke er platformsafhængig.

Puha, godt spørgsmål - specielt når jeg ikke har set hvad din flash
laver

Det var altså ikke ment som en 'sviner' - specielt ikke når jeg helt
sikkert udgør en minoritet af dine brugere

Men, jeg er selv fint tilfreds med Apache::Gallery og kæresten er vidst
glad nok for http://gallery.sourceforge.net/ - det er dog begge dele
ting som kræver lidt installation på serveren )

--
-jens

Knud Gert Ellentoft (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 13-07-05 14:45

Thomas Schreiber skrev:

>Dog skal du være velkommen til at komme med et script der kun åbner i én
>skærm

Ja, drop indgangssiden (som iøvrigt mangler angivet
baggrundsfarve) og gå direkte til sagen uden popupvindue.

Det, du bruger nu, er træls, som der bliver sagt.

Tænk på, at mange sidder med høj skærmopløsning i dag og gerne
vil ha' synlige applikationer ved siden af og i 1600*1200 er
vinduet unødigt stort.

Flash er forsåvidt iorden for mig.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Thomas Schreiber (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-07-05 14:50

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Ja, drop indgangssiden (som iøvrigt mangler angivet
> baggrundsfarve) og gå direkte til sagen uden popupvindue.

Ikke mere

> Det, du bruger nu, er træls, som der bliver sagt.

Smag og behag. Det var mere billederne jeg ville vise.

> Tænk på, at mange sidder med høj skærmopløsning i dag og gerne
> vil ha' synlige applikationer ved siden af og i 1600*1200 er
> vinduet unødigt stort.

Der er flere der kører 1280*1024 eller mindre.



--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Tommy Jensen (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 13-07-05 15:12

On Wed, 13 Jul 2005 15:50:29 +0200, Thomas Schreiber <ikke@mere.spam>
wrote:

>Knud Gert Ellentoft wrote:
>> Ja, drop indgangssiden (som iøvrigt mangler angivet
>> baggrundsfarve) og gå direkte til sagen uden popupvindue.
>
>Ikke mere
>
>> Det, du bruger nu, er træls, som der bliver sagt.
>
>Smag og behag. Det var mere billederne jeg ville vise.
>
>> Tænk på, at mange sidder med høj skærmopløsning i dag og gerne
>> vil ha' synlige applikationer ved siden af og i 1600*1200 er
>> vinduet unødigt stort.
>
>Der er flere der kører 1280*1024 eller mindre.

Men hvorfor ikke åbne et vindue der kan resizes så kan man selv
bestemme. Personligt hader jeg også popup vinduer uden resize
mulighed.

Som alternativt galleri kan jeg foreslå Exhibition Engine

http://photography-on-the.net/ee/

Eksempel:

http://photography-on-the.net/gallery/



MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Knud Gert Ellentoft (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 13-07-05 16:16

Thomas Schreiber skrev:

>Der er flere der kører 1280*1024 eller mindre.

Ja, men de kan godt selv finde ud af at ha' browservinduet i den
størrelse, som de ønsker.

Og stadig træls, at man skal forbi en indgangsside først.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Knud Gert Ellentoft (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 13-07-05 16:32

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Ja, men de kan godt selv finde ud af at ha' browservinduet i den
>størrelse, som de ønsker.

Eller gi' dem valgmuligheden og så kan man også undgå den trælse
indgangsside.

<FORM>
<INPUT TYPE="BUTTON" NAME="BTN_FullScreen" VALUE="Skift til fuld
skærm, brug Alt + F4 til at lukke Galleri"
OnClick="window.open(document.location, 'big',
'fullscreen=yes')">
</FORM>
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Ukendt (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-05 14:49


"Thomas Schreiber" <ikke@mere.spam> skrev i en meddelelse
news:42d50fda$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
> Frandsen wrote:
>> Argh... Fuldskærmsvindue! Det er ret uheldigt, når man kører med to
>> skærme.
>> Jeg får to skærmkanter lige ned gennem midten af billderne.
>
> Der gør jeg opmærksom på inden du trykker på linket Det er en
> forsvindede lille del der kører med to skærme, så jeg har valgt at
> tilgodese flertallet af internetbrugere. Man kan ikke få i både pose og
> sæk.
>
> Dog skal du være velkommen til at komme med et script der kun åbner i én
> skærm
>
> --
> Thomas Schreiber
> http://fish.iddx.net - no more bs

Jeg bruger også to skærme, og der er ingen problemer.

Mvh. Claus Petersen



Jeppe Høiby (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Høiby


Dato : 14-07-05 16:14

Thomas Schreiber wrote:
[klip]
> jeg har valgt at tilgodese flertallet af internetbrugere.
[klip]

Hvorfor nøjes med flertallet, når man kan få dem alle?

Først og fremmest er der vel ingen grund til at bruge både Flash,
popupvinduer og Javascript "bare" for at vise nogle billeder? Det kan
selvfølgelig give noget ekstra krydderi, men det bør også virke uden
disse ting.

Jeg kan ikke rigtig se hvorfor der skal åbnes et popup-vindue, når nu du
har været så venlig at lave billederne i en fin båndbreddevenlig
størrelse. De kan jo sagtens vises i et "normalt" vindue.

Bortset fra det, så er det nogle gode billeder du har taget (jeg har set
ALLE sammen ), specielt billedet med kornmarken - hvordan har du
fået så meget *pang* på farverne?

--
Med venlig hilsen
Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

ab© (13-07-2005)
Kommentar
Fra : ab©


Dato : 13-07-05 18:55


"Jeppe Høiby" <anonymous@example.com> skrev i en meddelelse
news:pdaBe.321$GA7.50@news.get2net.dk...
> Først og fremmest er der vel ingen grund til at bruge både Flash,
> popupvinduer og Javascript "bare" for at vise nogle billeder? Det kan
> selvfølgelig give noget ekstra krydderi, men det bør også virke uden disse
> ting.
>

I det hele taget udgør selve billederne en meget lille del af "vinduet" -
div. gimmicks, billedrammer o.s.v. tager stort set hele opmærksomheden. At
der så er meget langt mellem guldkornene gør jo ikke det hele bedre (-
men det er måske også derfor, at opsætningen er som den valgte). De fleste
af billederne har kun et eneste element, der skal løfte hele indholdet (en
sky, en flaske, et hus o.s.v.).

ab






Thomas Schreiber (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 14-07-05 08:25

ab© wrote:
> I det hele taget udgør selve billederne en meget lille del af "vinduet" -
> div. gimmicks, billedrammer o.s.v. tager stort set hele opmærksomheden. At
> der så er meget langt mellem guldkornene gør jo ikke det hele bedre (-
> men det er måske også derfor, at opsætningen er som den valgte). De fleste
> af billederne har kun et eneste element, der skal løfte hele indholdet (en
> sky, en flaske, et hus o.s.v.).

Tja... det er nu engang min stil. Altså enkelte ting. Det kan man lide
eller lade være


--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Thomas Schreiber (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 14-07-05 08:24

Jeppe Høiby wrote:
> Bortset fra det, så er det nogle gode billeder du har taget (jeg har set
> ALLE sammen ), specielt billedet med kornmarken - hvordan har du
> fået så meget *pang* på farverne?

Saturation (ctrl+U i Photoshop)



--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Ukendt (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-05 09:07


"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse
news:42d61312$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeppe Høiby wrote:
>> Bortset fra det, så er det nogle gode billeder du har taget (jeg har set
>> ALLE sammen ), specielt billedet med kornmarken - hvordan har du fået
>> så meget *pang* på farverne?
>
> Saturation (ctrl+U i Photoshop)
>
>

Du glemmer vist lige at billederne er taget ca. 22.30, og der er der mere
pang i farverne

Mvh. Claus Petersen (som var med...)



Thomas Schreiber (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 14-07-05 09:35

Claus Petersen wrote:
> Du glemmer vist lige at billederne er taget ca. 22.30, og der er der mere
> pang i farverne

Jeg tror han tænker på det billede med bondehuset i baggrunden?

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Peer K (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Peer K


Dato : 13-07-05 15:44

Frandsen wrote:

> Argh... Fuldskærmsvindue! Det er ret uheldigt, når man kører med to skærme.
> Jeg får to skærmkanter lige ned gennem midten af billderne.

Fuldskærmsvinduer er i det hele taget brandirriterende. Hvad enten man
kører to skærme eller ej.

--
Peer K
http://klercke.dk

Jan Bøgh (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 13-07-05 11:46

Thomas Schreiber wrote:
> Ny webserver - nyt galleri.
>
> Lidt nye billeder og lidt gamle billeder blandet godt.
>
> http://fish.iddx.net

Nysselige billeder - grumt gallarisoftware!

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 12/7/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Thomas Schreiber (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-07-05 13:56

Jan Bøgh wrote:
> Nysselige billeder - grumt gallarisoftware!

Tak Det ene er jeg helt og aldeles skyld i, det andet er i mangel
på bedre.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste