Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Så skulle det virke
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-07-05 08:33

Ny webserver - nyt galleri.

Lidt nye billeder og lidt gamle billeder blandet godt.

http://fish.iddx.net

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Frandsen

Dato : 13-07-05 09:31

"Thomas Schreiber" <ikke@mere.spam> skrev i en meddelelse
> Ny webserver - nyt galleri.
>
> Lidt nye billeder og lidt gamle billeder blandet godt.
>
> http://fish.iddx.net

Argh... Fuldskærmsvindue! Det er ret uheldigt, når man kører med to skærme.
Jeg får to skærmkanter lige ned gennem midten af billderne.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 09:49

Ja det er noget lort.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-07-05 13:58

Frandsen wrote:
> Argh... Fuldskærmsvindue! Det er ret uheldigt, når man kører med to skærme.
> Jeg får to skærmkanter lige ned gennem midten af billderne.

Der gør jeg opmærksom på inden du trykker på linket Det er en
forsvindede lille del der kører med to skærme, så jeg har valgt at
tilgodese flertallet af internetbrugere. Man kan ikke få i både pose og sæk.

Dog skal du være velkommen til at komme med et script der kun åbner i én
skærm

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : MS

Dato : 13-07-05 14:29

> Dog skal du være velkommen til at komme med et script der kun åbner i én
> skærm

Er det noget du har lavet selv?

/Max

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-07-05 14:53

MS wrote:

> Er det noget du har lavet selv?

Noget af det, ja. Men grund scriptet er sakset fra www.javascriptkit.com
som du kan se i koden.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Jens Arnfast

Dato : 13-07-05 14:34

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> forsvindede lille del der kører med to skærme, så jeg har valgt at
> tilgodese flertallet af internetbrugere. Man kan ikke få i både pose og

Så synes jeg du skulle droppe det der flashfnidder

Selvfølgelig er jeg en mavesur freebsd bruger, men alligevel - det er
træls

--
-jens

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-07-05 14:52

Jens Arnfast wrote:
> Så synes jeg du skulle droppe det der flashfnidder
>
> Selvfølgelig er jeg en mavesur freebsd bruger, men alligevel - det er
> træls

Fint. Men så må du kunne give et bud på noget alternativt der fungerer
lige så godt, og som ikke er platformsafhængig.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Jens Arnfast

Dato : 13-07-05 15:01

Thomas Schreiber wrote:
> Fint. Men så må du kunne give et bud på noget alternativt der fungerer
> lige så godt, og som ikke er platformsafhængig.

Puha, godt spørgsmål - specielt når jeg ikke har set hvad din flash
laver

Det var altså ikke ment som en 'sviner' - specielt ikke når jeg helt
sikkert udgør en minoritet af dine brugere

Men, jeg er selv fint tilfreds med Apache::Gallery og kæresten er vidst
glad nok for http://gallery.sourceforge.net/ - det er dog begge dele
ting som kræver lidt installation på serveren )

--
-jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-07-05 14:45

Thomas Schreiber skrev:

>Dog skal du være velkommen til at komme med et script der kun åbner i én
>skærm

Ja, drop indgangssiden (som iøvrigt mangler angivet
baggrundsfarve) og gå direkte til sagen uden popupvindue.

Det, du bruger nu, er træls, som der bliver sagt.

Tænk på, at mange sidder med høj skærmopløsning i dag og gerne
vil ha' synlige applikationer ved siden af og i 1600*1200 er
vinduet unødigt stort.

Flash er forsåvidt iorden for mig.
--
Knud

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-07-05 14:50

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Ja, drop indgangssiden (som iøvrigt mangler angivet
> baggrundsfarve) og gå direkte til sagen uden popupvindue.

Ikke mere

> Det, du bruger nu, er træls, som der bliver sagt.

Smag og behag. Det var mere billederne jeg ville vise.

> Tænk på, at mange sidder med høj skærmopløsning i dag og gerne
> vil ha' synlige applikationer ved siden af og i 1600*1200 er
> vinduet unødigt stort.

Der er flere der kører 1280*1024 eller mindre.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Tommy Jensen

Dato : 13-07-05 15:12

On Wed, 13 Jul 2005 15:50:29 +0200, Thomas Schreiber <ikke@mere.spam>
wrote:

>Ikke mere

>Smag og behag. Det var mere billederne jeg ville vise.

>Der er flere der kører 1280*1024 eller mindre.

Men hvorfor ikke åbne et vindue der kan resizes så kan man selv
bestemme. Personligt hader jeg også popup vinduer uden resize
mulighed.

Som alternativt galleri kan jeg foreslå Exhibition Engine

http://photography-on-the.net/ee/

Eksempel:

http://photography-on-the.net/gallery/

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-07-05 16:16

Thomas Schreiber skrev:

>Der er flere der kører 1280*1024 eller mindre.

Ja, men de kan godt selv finde ud af at ha' browservinduet i den
størrelse, som de ønsker.

Og stadig træls, at man skal forbi en indgangsside først.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-07-05 16:32

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Ja, men de kan godt selv finde ud af at ha' browservinduet i den
>størrelse, som de ønsker.

Eller gi' dem valgmuligheden og så kan man også undgå den trælse
indgangsside.

<FORM>
<INPUT TYPE="BUTTON" NAME="BTN_FullScreen" VALUE="Skift til fuld
skærm, brug Alt + F4 til at lukke Galleri"
OnClick="window.open(document.location, 'big',
'fullscreen=yes')">
</FORM>
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 14:49

> [...]
> sæk.
>
> Dog skal du være velkommen til at komme med et script der kun åbner i én

Jeg bruger også to skærme, og der er ingen problemer.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 14-07-05 16:14

Thomas Schreiber wrote:
[klip]
> jeg har valgt at tilgodese flertallet af internetbrugere.
[klip]

Hvorfor nøjes med flertallet, når man kan få dem alle?

Først og fremmest er der vel ingen grund til at bruge både Flash,
popupvinduer og Javascript "bare" for at vise nogle billeder? Det kan
selvfølgelig give noget ekstra krydderi, men det bør også virke uden
disse ting.

Jeg kan ikke rigtig se hvorfor der skal åbnes et popup-vindue, når nu du
har været så venlig at lave billederne i en fin båndbreddevenlig
størrelse. De kan jo sagtens vises i et "normalt" vindue.

Bortset fra det, så er det nogle gode billeder du har taget (jeg har set
ALLE sammen ), specielt billedet med kornmarken - hvordan har du
fået så meget *pang* på farverne?

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : ab©

Dato : 13-07-05 18:55

"Jeppe Høiby" <anonymous@example.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> popupvinduer og Javascript "bare" for at vise nogle billeder? Det kan
> selvfølgelig give noget ekstra krydderi, men det bør også virke uden disse

I det hele taget udgør selve billederne en meget lille del af "vinduet" -
div. gimmicks, billedrammer o.s.v. tager stort set hele opmærksomheden. At
der så er meget langt mellem guldkornene gør jo ikke det hele bedre (-
men det er måske også derfor, at opsætningen er som den valgte). De fleste
af billederne har kun et eneste element, der skal løfte hele indholdet (en
sky, en flaske, et hus o.s.v.).

ab

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-07-05 08:25

ab© wrote:
> [...]
> af billederne har kun et eneste element, der skal løfte hele indholdet (en

Tja... det er nu engang min stil. Altså enkelte ting. Det kan man lide
eller lade være

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-07-05 08:24

Jeppe Høiby wrote:
> Bortset fra det, så er det nogle gode billeder du har taget (jeg har set
> ALLE sammen ), specielt billedet med kornmarken - hvordan har du
> fået så meget *pang* på farverne?

Saturation (ctrl+U i Photoshop)

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 09:07

"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse

> Saturation (ctrl+U i Photoshop)

Du glemmer vist lige at billederne er taget ca. 22.30, og der er der mere
pang i farverne

Mvh. Claus Petersen (som var med...)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-07-05 09:35

Claus Petersen wrote:
> Du glemmer vist lige at billederne er taget ca. 22.30, og der er der mere
> pang i farverne

Jeg tror han tænker på det billede med bondehuset i baggrunden?

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Peer K

Dato : 13-07-05 15:44

Frandsen wrote:

> Argh... Fuldskærmsvindue! Det er ret uheldigt, når man kører med to skærme.
> Jeg får to skærmkanter lige ned gennem midten af billderne.

Fuldskærmsvinduer er i det hele taget brandirriterende. Hvad enten man
kører to skærme eller ej.

--
Peer K
http://klercke.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-07-05 11:46

Thomas Schreiber wrote:
> Ny webserver - nyt galleri.
>
> Lidt nye billeder og lidt gamle billeder blandet godt.
>
> http://fish.iddx.net

Nysselige billeder - grumt gallarisoftware!

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-07-05 13:56

Jan Bøgh wrote:
> Nysselige billeder - grumt gallarisoftware!

Tak Det ene er jeg helt og aldeles skyld i, det andet er i mangel
på bedre.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs