Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Lidt nye fugle
Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 12-07-05 22:48

Nu var planen at jeg ville have været nede ved Højer i dag og måske mødt
Thomas. Nå det gik ikke. Kom noget for sent op og orkede ikke at køre så
langt i sommervarmen midt på dagen. Istedet kørte jeg lidt rundt her ved
Hobro.

JEg fandt George for Max ved Fyrkat. Han var sammen med en masse venner.
Han var bare så langt væk at han fløj sammen med kammeraterne kort efter
jeg stod ud af bilen.
http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-96

Ved samme lejlighed fik jeg nogle viber i søgeren da George var fløjet.
Har aldrig før haft en vibe i søgeren der fyldte så meget, en dejlig
fornemmelse.

http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-97
http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-98

Senere tog jeg nogle billeder af en gammel vindmølle og få at få
fornemmelse af de små stabillisatorer drejede rundt, brugte jeg en lav
blæde så lukkertiden blev lang. Så opdagede jeg at min sensor er møg
beskidt. Ok jeg havde det lidt på fornemmelsen. Har bestilt et rense kit
fra micro-tools.de

http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-99

Så kan jeg bedre forstå at jeg ikke er helt tilfreds med skarpheden på
billederne, da jeg mener at den har været bedre.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-07-05 22:57

"Jens Stadsgaard"
> [...]
>
> JEg fandt George for Max ved Fyrkat. Han var sammen med en masse venner.
> Han var bare så langt væk at han fløj sammen med kammeraterne kort efter

Godt at vide han hygger sig, var bange for Thomas havde skudt ham
og fået ham udstoppet - billedet er ikke genialt, men det vækker
alligevel varme følelser i mig..

> Ved samme lejlighed fik jeg nogle viber i søgeren da George var fløjet.
> Har aldrig før haft en vibe i søgeren der fyldte så meget, en dejlig
> [...]

Det ene er pisse flot, det andet er skudt bagfra kan jeg så ikke li*

> [...]
> blæde så lukkertiden blev lang. Så opdagede jeg at min sensor er møg
> beskidt. Ok jeg havde det lidt på fornemmelsen. Har bestilt et rense kit

Petri-dish oj oj oj, billedet kan bruges i en før og efter beskrivelse
af sensor rensning, så det er ikke helt uden evner

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 12-07-05 23:01

On Tue, 12 Jul 2005 23:57:11 +0200, -max- wrote:

> Godt at vide han hygger sig, var bange for Thomas havde skudt ham
> og fået ham udstoppet - billedet er ikke genialt, men det vækker
> alligevel varme følelser i mig..

Jeg kunne ikke lade være med at knipse, selvom afstanden var stor.

> Det ene er pisse flot, det andet er skudt bagfra kan jeg så ikke li*
Tak. Det er også det jeg bedst selv kan lide.

> Petri-dish oj oj oj, billedet kan bruges i en før og efter beskrivelse
> af sensor rensning, så det er ikke helt uden evner

Var lidt choket da jeg så hvor galt det er. Hvor jeg glæder mig til jeg
kan få det renset. Og så prøve igen. Ligger lige resultatet ud her i
gruppen.

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 12-07-05 23:45

> Ved samme lejlighed fik jeg nogle viber i søgeren da George var fløjet.
> Har aldrig før haft en vibe i søgeren der fyldte så meget, en dejlig
> fornemmelse.

Det burde kunne lade sig gøre på mange lokationer i det jydske, prøv b.la.
værnengne el. skjern enge i foråret der burde det være muligt at få dem tæt
nok på, nogle gange har jeg haft dem alt for tæt på.

Underligt at sensoren kan være så beskidt uden det kan ses ! ?

Peter Michael Nielsen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-07-05 08:38

Peter Michael Nielsen wrote:
> Underligt at sensoren kan være så beskidt uden det kan ses ! ?

Billedet er skudt ved f22. Der er der næsten altid lidt kans på. Hvis
man prøver f4 eller f2.8 i stedet, er der stort set aldrig (synlig)
skidt på din sensor

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 13-07-05 09:07

On Wed, 13 Jul 2005 00:44:36 +0200, Peter Michael Nielsen wrote:

> Det burde kunne lade sig gøre på mange lokationer i det jydske, prøv b.la.
> værnengne el. skjern enge i foråret der burde det være muligt at få dem tæt
> nok på, nogle gange har jeg haft dem alt for tæt på.

Problemmet er egentligt at jeg nok ikke havde træningen til at følge dem i
søgeren lang tid nok til at jeg kunne knipse, når jeg bruger 500 mm. Men
den er ved at være der nu.

> Underligt at sensoren kan være så beskidt uden det kan ses ! ?

Den kan ses synes jeg, har også brugt en masse krumspring på at fjerne så
meget af det som muligt. Men helt sikkert ved blænde 22 er det meget
tydligere.