Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
powershot s2 is A. strøm. Makro.C.netgalle~
Fra : Stig Petersen

Dato : 10-07-05 08:37

Erfaringer vedr s2 is strømforbrug ønskes.På en dk/no?
hjemmeside påstår de et mega lang holdbarhed.Jeg nåede
at tage 6 billeder og en halvtime inden de medfølgende.
Jeg har nu slået kontinuerlig autofokus fra, men det er ikke altid sagen.
B. erfaringer med indstillinger ved makro.Teoretisk lang lukkertid ,men .
Er det evt. bedre at undlade makro og zoome ind istedet.
Kan godt lide når baggrund er sløret
C.Henvisninger til billeder taget med dette kamera,evt Jeres egne modtages
med tak

mvh S.petersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-07-05 11:35

Stig Petersen skrev den 10-07-2005 09:36:
> Erfaringer vedr s2 is strømforbrug ønskes.På en dk/no?
> hjemmeside påstår de et mega lang holdbarhed.Jeg nåede
> at tage 6 billeder og en halvtime inden de medfølgende.

Glem dog de medfølgende batterier. og ditto hukommelseskort.

Køb nogen ordentlige genopladelige istedet. Gerne med så stort mAh
(eller er det mHa) som muligt.

Med mit S1 (forgængeren til dit kamera) og 2200 mAh batterier, så kan
jeg tage en 350-400 billeder før batterierne ømmer sig.

> Jeg har nu slået kontinuerlig autofokus fra, men det er ikke altid sagen.

Men det forlænger batteritiden.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : TDN

Dato : 10-07-05 17:45

"Stig Petersen" <menstrup60@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan godt lide når baggrund er sløret
> C.Henvisninger til billeder taget med dette kamera,evt Jeres egne modtages

Hej !

Brug opladelige batterier gerne 2400-2500 mAh de holder meget længe. Hvad er
det du vil vide om Makro ? Du kan bruge alm. makro i alle tilstande mellem
10-50 cm. Super makro bruger du mellem 0-10 cm i de tilstande der næsvnes på
side 57 i manualen. S2 laver rigtig gode super makro billeder se evt.:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=41&pos=3 taget med mit
S2. Jeg kan også sende et andet eksempel pr. mail hvis du er interreseret.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 18:45

>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=41&pos=3 taget med mit
>S2. Jeg kan også sende et andet eksempel pr. mail hvis du er interreseret.

Har du brugt stativ til dine fine makrobilleder? Jeg har problemer med
at få mine super-makro billeder skarpe nok.

Mvh. Brian

Fra : TDN

Dato : 10-07-05 19:13

<Brian B. Christensen> skrev i en meddelelse

> Har du brugt stativ til dine fine makrobilleder? Jeg har problemer med
> at få mine super-makro billeder skarpe nok.
>
> Mvh. Brian

Nej de er håndholdte, men jeg skal til at lære lidt mere om dybdeskarpheden.
Du skal nok bruge programmet AV sammen med supermakro hvor du kan stille
blænden, jo højere blændværdi jo mere dybdeskarphed (står omtalt på s. 87 i
dk manualen) Se det billede jeg har smidt i dk.binaer. Det er skarpt på
biens krop men prøv at se benene der mangler dybdeskarphed.

Mvh
Thomas