Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 300 D
Fra : e-block

Dato : 09-07-05 23:37

I den kommende uge har Merlin Canon 300d på tilbud til 5799 inkl.. EF-S
18-55 mm. Er det et fund til prisen, eller skal man hellere gå efter
"storebroderen" EOS 350d? -Og hvordan med objektivet, er det værd at gå
efter, eller hvilken "serie" skal man gå efter, her mener jeg som alm.
"amatør" fotograf, der kun arbejder med lidt portrætter og noget natur...

e-block

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-05 01:19

e-block wrote:
> [...]
> efter, eller hvilken "serie" skal man gå efter, her mener jeg som alm.
> "amatør" fotograf, der kun arbejder med lidt portrætter og noget natur...

Det ville give en del mere mening at gå i PlatanFoto og give 700kr
mere for 350D, det er et noget bedre kamera.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-07-05 13:35

Jeg købte fornylig en 350D til 6290kr. fra technikdirekt.de incl.
forsendelse. Til den pris ville jeg aldrig overveje en 300D! 350D er et
langt bedre kamera -- eneste negative point er størrelsen.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas H.

Dato : 10-07-05 22:55

> Jeg købte fornylig en 350D til 6290kr. fra technikdirekt.de incl.
> forsendelse. Til den pris ville jeg aldrig overveje en 300D! 350D er et
> langt bedre kamera -- eneste negative point er størrelsen.

Hvilket man kan gøre noget ved, ved at investere i et batterigreb.. Det
giver jo så også andre fordele, end blot at kameraet virker større.. Som
f.eks vertikal udløserknap..

MVH
Thomas H.

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-07-05 23:23

> Hvilket man kan gøre noget ved, ved at investere i et batterigreb.. Det
> giver jo så også andre fordele, end blot at kameraet virker større.. Som
> f.eks vertikal udløserknap..

Enig, og bestiller nok et batterigreb til mit også. Til min 20D jeg også et
batterigreb, men det bruger jeg ikke så ofte. Ellers er 350D et godt køb og
billedkvalitet fuldt på højde med 20D, når fokus er på plads. Den er ikke på
højde med 20D på dette punkt, men som backup er den ok.
Mvh, Hans

Fra : Thomas H.

Dato : 10-07-05 23:31

> [...]
> på
> højde med 20D på dette punkt, men som backup er den ok.

Når fokus er på plads ? Er fokus dårligere i 350D end 20D, eller blot noget
der skal justeres?

MVH
Thomas H.

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-07-05 23:49

> Når fokus er på plads ? Er fokus dårligere i 350D end 20D, eller blot
noget
> der skal justeres?

Nej, den er bar ikke så hurtig og nøgagtig efter min erfaring indtil nu.
Mvh,
Hans

Fra : Stefan

Dato : 10-07-05 22:45

Har selv et 300D som jeg er godt tilfreds med, min søn har et 350D, som kan
noget mere, men jeg syntes 300D ligger bedre i hånden, ville ikke selv
bytte.... Til alm. brug tror jeg ikke der er den store forskel.

Hilsen
Stefan
www.hupfeldt.de

Fra : Stefan

Dato : 10-07-05 22:51

OG nu kommer sikkert min søn med en hel masse andet *SSSSSSSS*

Fra : Thomas H.

Dato : 10-07-05 23:05

> OG nu kommer sikkert min søn med en hel masse andet *SSSSSSSS*
>
> "Stefan" <stefan@hupfeldt.xx> skrev i en meddelelse

Det med størrelsen på kameraet kan man aldrig diskutere, da det til enhver
tid vil være et spørgsmål om smag og behag, og hvor godt man syntes det ene
ligger i hånden i forhold til det andet..

Hvis man går over og sammenligner de tekniske specifikationer mellem de to
kamera, er 350D'eren langt overlegen på mange punkter, og alene det, gør at
man får langt mere for de 700-1000,- mere en 350D koster.. Så hvis man kan
acceptere størrelsen på en 350D, vil det være dumt ikke at bruge de ekstra
penge på sådan et..

Jeg har selv haft en 300D og har nu en 350D, og jeg er ikke et sekund i
tvivl om hvilket et jeg ville vælge.. 300D er meget langsomt, både når man
betjener det, til at gemme og tage billeder..

MVH
Thomas H.

Fra : Morten Christensen

Dato : 10-07-05 22:51

> [...]
>efter, eller hvilken "serie" skal man gå efter, her mener jeg som alm.
>"amatør" fotograf, der kun arbejder med lidt portrætter og noget natur...

Hej e-block (Paw?)

Det kan ikke helt betegnes som et tilbud, da 300D er en gammel udgave af
350'eren.

Hos bingo-foto er 350'eren at finde til 6299,- og er lagervare (det var det
i hvertfald i torsdags)
med tilhørende 18-55mm-kit
De har sikkert også den store kit-pakke, dvs med batterigreb og både 18-55mm
samt 55-200mm objektiv - men den pris kender jeg ikke.
Du får langt hurtigere kamera med 350d, og ikke mindst højere opløsning på
8mp, og en del flere funktioner end forgængeren - så de 500 kroner vil jeg
mene er godt givet ud.

--
MortenC
350d