Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dimage Z3 vs Sony H1 vs ?
Fra : Michael

Dato : 06-07-05 20:43

Hej !

Jeg står og skal til at udskifte mit gamle Canon A70 - og har mine øjne på
følgende 2 :

Sony H1 : 499 eur
Dimage Z3 : 289 eur

Primær grunden til skiftet er den stor zoom (x12) - printer sjældent mine
billeder i mere end 10x15.

Kan de næsten +200 eur svare sig - eller skal jeg se på noget helt andet
(samme prisniveau). Er især glad for nattebilleder, så det skal være muligt
for manual sætning af lang lukketid.

pft
Michael

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 07-07-05 20:37

Hej!

On Wed, 6 Jul 2005 21:43:00 +0200, "Michael" <no@mail.com> wrote:

>Sony H1 : 499 eur
>Dimage Z3 : 289 eur
>
>Primær grunden til skiftet er den stor zoom (x12) - printer sjældent mine
>billeder i mere end 10x15.

Sony kameraet kender jeg ikke noget til, derimod kender jeg Minolta
Dimage Z3 veldigt godt da jeg har et selv.

Jeg syntes det er et udmärket kamera som helt svarer til mine
forventninger.

Jeg kan skrive ud billeder i op til A3 uden problem, og det er
rigeligt for min del. Muligvis kan jeg gå höjere op men det har jeg
ikke prövet.

Den elektroniske billedstabilisering fungerer perfekt både på lange
tider og med lang brändvidde.

Det eneste jeg kan kritisere er at jeg savner en IR hjälpebelysning
når jeg fotograferer under lidt dårlige lysforhold. AF har lidt
problem der.

Men bortset fra det er kameraet kanon.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige