Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt digitalcamera
Fra : Jørgen Hasselkjær

Dato : 06-07-05 20:17

Er der nogle venlige mennesker her i gruppen der kan anbefale et digital
camera
til kr. 2.000-2.500 - gerne med 5 mp

--
Jørgen Hasselkjær
http://home8.inet.tele.dk/munk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-07-05 21:15

Jørgen Hasselkjær wrote:
> Er der nogle venlige mennesker her i gruppen der kan anbefale et
> digital camera
> til kr. 2.000-2.500 - gerne med 5 mp

Lignende spørgsmål bliver stillet flere gange hver uge, så kig lidt tilbage
i gruppen og læs lidt gamle indlæg.

Alternativt kig på f.x. www.edbpriser.dk - der kan du søge meget specifikt
på de krav og ønsker, som du har.

F.x. din maxpris og 5 mpixel.

Men vær opmærksom på at megapixel ikke er en kvalitet i sig selv - et godt 3
mpixel kamera er bedre end et dårligt 5 megapixel kamera.

Megapixel er kun relevant, hvis du skal lave store forstørrelser - eller
forstørre små udsmit af et billede.

Gå så efter de "kendte" mærker som f.x. Canon, Nikon, Olympus, Pentax,
Panasonic, Sony og tilsvarende og gå udenom de ukendte mærker som f.x.
Dantax, Medion og tilsvarende.....

Ikke fordi at de mindre kendte mærker pr definition laver dårlige kameraer -
men med de kendte mærker er du mere sikker på et godt kamera - næsten uanset
hvilken model, du køber.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jørgen Hasselkjær

Dato : 07-07-05 09:09

Tak for svaret Jan - det er min svigersøn som skal have et camera og er
ude
på herrens mark
fordi der er et utroligt stort udvalg - har iøvrigt været igennem tidl.
indlæg, men uden resultat.
Jørgen

Fra : John T.

Dato : 09-07-05 22:52

> kamera -

Jeg har lige købt et HP Photosmart 735 på 3.2 Mp
i gruppen: dk.marked.privat.foto
jeg gav 400,- og er meget tilfreds.
Jeg har lagt et billede af Fensmark kirke i binare under
overskriften: Til foto-gruppen/Fensmark kirke.
Så kan du, Jørgen, se hvad et 3.2 Mp kan klare.
Skal lige sige, at det er et Pentax optik, og Pentax
har altid stået for kvalitet.
Det er nemlig helt rigtigt hvad Jan skriver, 5Mp er ikke sagen
hvis optikken ikke kan følge med.
Men selvfølgelig, hvis du selv vil printe dine billeder ud skal du op
i en helt anden prisklasse, men økonomisk kan det ikke svare sig,
du bruger alt for meget blæk og patroner er dyre,
så kan det bedre svare sig at få billederne lavet ude i byen.
Du kan brænde dine billeder på CD og aflevere den hos fotohandleren,
eller tage dit kort med til f.eks. Bilka, stikke det i en automat og så få
billederne et par dage efter.
Har ikke selv prøvet det, men har da set automaten
Selv ser jeg mine billeder på pc,ens skærm (21") og til tider
brænder jeg dem på CD og ser den på TV (32") til min
fulde tilfredshed.
Men prøv at kikke i gruppen jeg omtaler tidligere.
Man behøver ikke at betale en "Herregård" for et fornuftigt kamera.
(Jeg så et magen til mit på nettet til 650,- så du kunne jo prøve at
skrive HP Photosmart 735 i Google og der se mulighederne)
Pøj, Pøj !
Hilsen John

Fra : emj

Dato : 10-07-05 00:56

John T. skrev:

>Jeg har lagt et billede af Fensmark kirke i binare under
>overskriften: Til foto-gruppen/Fensmark kirke.

Det er da et godt eksempel på, hvorfor vi ikke sidder og anbefaler
folk at købe et HP her.

Hilsen emj

Fra : John T.

Dato : 10-07-05 09:12

> Det er da et godt eksempel på, hvorfor vi ikke sidder og anbefaler
> folk at købe et HP her.
>
> Hilsen emj
Det var måske smart at skrive grunden til det gode eksempel,
i stedet for en dum bemærkning.
HP laver da udmærkede produkter, har selv
en multiprinter som jeg er yderst tilfreds med.
John

Fra : emj

Dato : 10-07-05 11:56

John T. skrev:

>HP laver da udmærkede produkter, har selv
>en multiprinter som jeg er yderst tilfreds med.

Ja, de kan godt lave printere og skannere, men hvad har det med deres
kamera at gøre?

Hilsen emj

Fra : John T.

Dato : 10-07-05 12:23

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, de kan godt lave printere og skannere, men hvad har det med deres
> kamera at gøre?
>
> Hilsen emj

Jeg skriver netop "udmærkede produkter" og jeg kan ikke
se hvad der er galt med deres kamera, men måske
jeg er heldig og få det forklaret ?
john