Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
LCD/CRT Skærm.
Fra : Bent

Dato : 06-07-05 14:43

Hej gruppe.
Spørgsmålet her kunne måske godt være stillet i
dk.edb.hardware.skaerm, man da det har med Fotoredigering at gør vælger jeg
forummet her:)

Hvad er gruppens erfaringer med redigering af Foto's i f.eks
photoshop elements 3 på en fladskærm ? Jeg har en del digi foto
jeg skal have behandlet, og skal have en god skærm til det. kan det
gøres ordentligt på en LCD Fladskærm, eller skal det være CRT skærm ?

--

Mvh Bent M.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-07-05 14:59

"Bent"
> [...]
> jeg skal have behandlet, og skal have en god skærm til det. kan det
> gøres ordentligt på en LCD Fladskærm, eller skal det være CRT skærm ?

Jeg bruger en laptop, og folk klager ikke over det jeg laver
så køb du dig bare en fladskærm - hvilken der pt er bedst
og billigst kan du få svar på i dk.edb.hardware.skaerm, der
sidder skærm experterne.. -max-

Fra : Brian Lund

Dato : 06-07-05 15:17

> [...]
> jeg skal have behandlet, og skal have en god skærm til det. kan det
> gøres ordentligt på en LCD Fladskærm, eller skal det være CRT skærm ?

Det er fra nogenlunde til decideret dårlig, lad være med at købenoget
billigt bras, det dur ikke!
En fladskærm kan sagtens bruges, men det er ikke helt det samme som med en
god CRT imo :)

Brian

Fra : Knud Bonke

Dato : 06-07-05 15:45

:
[...]

Jeg har problemet med mine (3) fladskærme og Photospop, at billederne
pixelerer i visse forstørrelsesgrader. Det betyder, at billedet typisk
er fint og skarpt når jeg åbner det, bliver pixeleret i f.eks 33% forstørrelse,
for igen at blive fint i 66 eller 100%.
Det sker (skete) ikke tidligere med CTR-skærme.
Det er 17" Medion og Amitech, og en 15" skodskærm som ikke står her
lige nu, det drejer sig om.
mvh Knud

Fra : Bent

Dato : 06-07-05 18:03

Ok, takker for info, men hvor højt mener i så man skal op i pris for at få
noget der er godt ? Og hvilke mærker/modeller ?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-07-05 18:05

Bent wrote:
> Ok, takker for info, men hvor højt mener i så man skal op i pris for at få
> noget der er godt ? Og hvilke mærker/modeller ?

Samsung laver gode skærme. Du kan få en udemærket 17" Samsung til under
2500kr.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jacob

Dato : 06-07-05 18:08

> Ok, takker for info, men hvor højt mener i så man skal op i pris for at få
> noget der er godt ? Og hvilke mærker/modeller ?

Mærket på fronten betyder intet. man kan finde nogle noname der er gode.
eizo ved hvad de skal have. men kvaliteten er iorden. tochiba laver nogle
gode skærme.

jacob

Fra : Brian Lund

Dato : 06-07-05 18:36

> Ok, takker for info, men hvor højt mener i så man skal op i pris for at få
> noget der er godt ? Og hvilke mærker/modeller ?

Du skal have en skærm med et S-IPS LCD panel! - Prøv at spørge i
skærm.gruppen, de kan nok give et bedre råd, men jeg kan fortælle at jeg
købte netop sådan en skærm til en af mine venner for et års tid siden...

Jeg _mener_ det var sådan en her:

Du kan ikke umiddelbart (på edbpriser) se hvilken type LCD panel den har
såh, spørg i skærm-gruppen :)

Brian

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-07-05 20:47

"Brian Lund"
> Du kan ikke umiddelbart (på edbpriser) se hvilken type LCD panel den har
> såh, spørg i skærm-gruppen :)
>

> Brian

Så er vi to der har foreslået: dk.edb.hardware.skaerm.. Det bedste tip
der er givet i denne tråd.. -max-