Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Så er der masser af digitale fotos....!
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-06-01 23:30

Så er der masser af digitale fotos....!

Ja jeg synes I skal vide, at der nu er lavet preview-oversigter til alle
billederne på http://www.photo-gallery.dk - og at jeg har lige opdateret
med 112 nye billeder fra uge 22.

Hele sitet er opdateret, og jeg har også lavet en stibe forbedringer på
indexet, som gør det nemmere at overskue de mange emner.

De store billeder ligger forsat i en høj opløsning og bedste JPEG-kvalitet.

Jeg ved godt, at der sagtens kunne spares en 100 kilobytes pr. billede,
hvis de betragtes på en standard PC-skærm med 256 eller tusinder farver.

Men jeg ønsker at give de brugere der har gode Trinitron skærme, der kan
vise millioner af farver, det maximale udbytte af billederne.

Og som tidliger nævnt, sitet kører bedst på en kraftig Internet
forbindelse, ISDN, ADSL eller LAN.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-06-01 23:38

> Men jeg ønsker at give de brugere der har gode Trinitron skærme, der kan
> vise millioner af farver, det maximale udbytte af billederne.
__________________________________

Hvad med os, der ingen Trinitron-skærm har,
og må undvære de synlige vandrette maske-streger ?

MVH

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-06-01 18:38

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> Hvad med os, der ingen Trinitron-skærm har,
> og må undvære de synlige vandrette maske-streger ?

I kan se et trælst liv uden 2 vandrette streger i øjnene

mvh
Jan

Fra : Jensen

Dato : 05-06-01 13:53

> Hvad med os, der ingen Trinitron-skærm har,
> og må undvære de synlige vandrette maske-streger ?

Er du misundelig eller hvad ? Lige for øjeblikket stirre jeg efter mine
vandrette streger, de kan faktisk kun ses med bestemte farver og baggrunde.
Jeg tænker aldrig over de er der.

Jensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-06-01 17:17

Jensen wrote:

> Er du misundelig eller hvad ? Lige for øjeblikket stirre jeg efter mine
> vandrette streger, de kan faktisk kun ses med bestemte farver og baggrunde.
> Jeg tænker aldrig over de er der.

Rønnebærerne er sure sagde ræven - det var fordi de hang så højt at den
ikke kunne nå dem....))

Det er korret, at man må acceptere to næsten usynlige streger, hvis man
vil ha' Trinitron skærmens brilliante farvegengivelse, kontrast og
skarphed. Og jeg kan bedre leve med to næsten usynlige hårtynde streger,
end en skærm med flade farver og dårlig skarphed.

Der er dog meget stor forskel på hvor tydelige stregerne er. På de
billigste 15 og 17 tommer Trinitron skærme er stregerne ret synlige, men
på dyre 20 og 21 tommer grafiske skærme, kan stregerne kun lige akurat
anes i hvide områder/vinduer.

Jeg har selv en grafisk 21" Trinitron skærm, den har kostet 32.000 kr.,
og alle der ser på den spørger til hvor de kan købe en tilsvarende
skærm, men de vil jo højst ofre en 2 - 3 tusser, og så må de jo nøjes
med det der ka' fås for de penge.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : kurt k

Dato : 05-06-01 17:33

On Tue, 05 Jun 2001 18:16:59 +0200, Niels Ebbesen wrote:

> Rønnebærerne er sure sagde ræven - det var fordi de hang så højt at den
> ikke kunne nå dem....))

Lol!

> [...]
> og alle der ser på den spørger til hvor de kan købe en tilsvarende
> skærm, men de vil jo højst ofre en 2 - 3 tusser, og så må de jo nøjes

"Hvis du skal spørge om prisen, så har du ikke råd"

kurt,
med 17" trinitron [sony]

Fra : Anders Olsen

Dato : 05-06-01 18:32

Ingen misundelighed her, hvis man vil undgå 2 irriterende streger så må man
altså bare invester i en LG Flatron.De har fået fjernet stregerne. så det er
altså ikke rigtigt at de findes på alle skærmene.

Mvh.
Anders Olsen

Fra : Martin Christiansen

Dato : 05-06-01 19:42

> [...]
> og alle der ser på den spørger til hvor de kan købe en tilsvarende
> skærm, men de vil jo højst ofre en 2 - 3 tusser, og så må de jo nøjes

Hvis jeg havde givet 32.000 kr. for en skærm, så ville jeg heller ikke kunne
se stregerne, hi. (kun for sjov).

Fra : Anders Olsen

Dato : 05-06-01 18:28

> Er du misundelig eller hvad ? Lige for øjeblikket stirre jeg efter mine
> vandrette streger, de kan faktisk kun ses med bestemte farver og
baggrunde.
> Jeg tænker aldrig over de er der.

Hvis du er irriteret over den vandrette streg så skift til LG Flatron. den
har nemlig ingen
(bare en indskydelse)

Fra : F.Larsen

Dato : 03-06-01 23:49

Hvilket camera er billederne taget med ? og er de efterbehandlet ?

--
Flemming

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-06-01 16:37

"F.Larsen" wrote:

> Hvilket camera er billederne taget med ? og er de efterbehandlet ?

En mindre del ( ca. 1.300 stk.) er optaget med et Canon PowerShot 350 -
resten er optaget med et Leica Digilux, alle billerne har været en tur
gennem PhotoShop, da de er nedscaleret til den aktuelle størrelse, og
der er naturligvis udført korrektioner i det omfang det har været
nødvendigt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Henning

Dato : 04-06-01 10:36

>Men jeg ønsker at give de brugere der har gode Trinitron skærme, der kan
>vise millioner af farver, det maximale udbytte af billederne.

Det er altså ikke skærmen, men grafikkortet, der bestemmer antallet af
farver. Hvis skærmen bare kan vise de tre grundfarver (rød, blå &
grøn), kan den vise alle farver som blandes ud derfra

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk