Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
3 billeder af 2 rare mennesker jeg mødte d~
Fra : Michael Bothager

Dato : 05-07-05 17:08

hvor de sad og nød det gode vejr.

http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=3
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=2
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest

Hvad syntes I?

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager
http://www.michaelbothager.dk/
mibo [at] post6 [dot] tele [dot] dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-07-05 17:14

"Michael Bothager"
> hvor de sad og nød det gode vejr.
>
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=3
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=2
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest
>
> Hvad syntes I?

Jeg syns der er fremragende alle tre, det sidste kræver
lidt mere tid, men så er den der også, de første to er
oplagte vindere. Super fint arbejde. -max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 05-07-05 17:30

-max- wrote:
> "Michael Bothager"

> Jeg syns der er fremragende alle tre, det sidste kræver
> lidt mere tid, men så er den der også, de første to er
> oplagte vindere. Super fint arbejde. -max-

hejsa

det var lidt med vilje jeg præsenterer dem "baglæns" her, men af en
eller anden grund så får jeg selv mest ud af det "klassiske"
dobbeltportræt, netop fordi man skal tænke lidt mere.

tak for orderne

Fra : KNL DtP

Dato : 05-07-05 17:17

"Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=3

Fedt at have det uskarpe helt tæt på kameraet. Kan godt lide denne effekt, da
man stadig fornemmer detaljerne i damen, men har fokus på manden. Højlyset helt
yderst i damens hår generer mit fokuspunkt, som burde være 100% manden.

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=2

Lidt mere klassisk i komposition med det skape punkt nærmest kameraet. Fint lys,
som tegner ansigtet flot op. Meget eftertænksomt udtryk.

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest

En smule kedelig komposition i forhold til de to andre, hvor du leget med DoF.
Det er dog sjovt at se hvor meget større damen er i forhold til manden. Deres
udtryk og modsatrettede synsretninger giver en sjov vinkel på et ellers klassisk
bænk-billede.

Alt i alt en flot serie, hvor hvert billede har sine fordele. Jeg stemmer nu for
den første med skarp mand og uskarp dame. Lækkert lys og farvetone du har valgt.
Der understreger fint motivet med alderdom, uden dog at virke antik og død &
borte. Det er ligesom nedtonet med en tæt skygge.

Serien holder det flotte niveau fra din hånd!

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Michael Bothager

Dato : 05-07-05 17:34

KNL DtP wrote:
> [...]
> yderst i damens hår generer mit fokuspunkt, som burde være 100% manden.

Lyset i høret var lidt "hot" , men sådan er det en gang imellem, hun sad
i kørestol og kunne derfor ikke så godt flytte sig.

> Lidt mere klassisk i komposition med det skape punkt nærmest kameraet. Fint lys,
> som tegner ansigtet flot op. Meget eftertænksomt udtryk.

Jeps, det var lyset og hendes utroligt milde sind jeg "forelskede" mig
i, jeg føler selv det kommer med ud i billedet.

> [...]
> udtryk og modsatrettede synsretninger giver en sjov vinkel på et ellers klassisk

Hun sidder i en kørestol et stykke foran ham. Han er også holdt lidt
uskarp, desværre havde jeg ikke lige f/1.4 på min zoom

> [...]
> Der understreger fint motivet med alderdom, uden dog at virke antik og død &
> borte. Det er ligesom nedtonet med en tæt skygge.

Jeg æææææælsker de mørke, lidt tunge billeder, selvom jeg får på puklen
over det en gang imellem

> Serien holder det flotte niveau fra din hånd!

Tak for orderne, presset mærkes med sådan en afslutning

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-07-05 18:41

Michael Bothager skrev:
> hvor de sad og nød det gode vejr.

> [...]
Pragtfuld lille serie, hvor jeg finder megen mere substans og udfordring
i din skildring end jeg gjorde i den forrige. Her er virkeligt grundlag
for hjernespind om relationerne mellem de to mennesker. Her er spænding
mellem dem, men også en afklarethed, som du skildrer det. Gennemført
flot og din farvetone er sååå velvalgt her.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Michael Bothager

Dato : 05-07-05 19:41

Ole Larsen wrote:

> [...]
> mellem dem, men også en afklarethed, som du skildrer det. Gennemført
> flot og din farvetone er sååå velvalgt her.

Hej Ole

Tak for roserne, som sagt er det er arbejde under udvikling, så der
kommer sikkert flere du ikke syntes om, hehe

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-07-05 20:16

Michael Bothager skrev:

> Hej Ole
>
> Tak for roserne, som sagt er det er arbejde under udvikling, så der
> kommer sikkert flere du ikke syntes om, hehe

Forhåbentlig ;-O

Fra : Jakob

Dato : 06-07-05 10:08

In article <42cad3b3$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, not@valid.com
says...

Jeg vil også lige rose dem og dig, og specielt lige takke for tipsne til
billedbehandligen.

Jeg vil lege lidt med det syntes også at de har en fed stemning og den
her tone i dine billeder er jeg ret vild med.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-07-05 19:05

Michael Bothager wrote:
> hvor de sad og nød det gode vejr.

> [...]

....hmmmm

Fotostafetten i denne uge har et emne, der hedder "venner"
-oplagt vinder...

Bo //

Fra : Michael Bothager

Dato : 05-07-05 19:41

Bo Bjerre wrote:

> ...hmmmm
>
> Fotostafetten i denne uge har et emne, der hedder "venner"
> -oplagt vinder...

høhø, billederne er taget inden emnet blev offentligjort, så alene det
disker mig, men tak for opmuntringen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-07-05 19:24

Michael Bothager wrote:
> hvor de sad og nød det gode vejr.
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=3
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=2
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest

Det første og det sidste siger mig ikke så meget, men jeg synes no. 2
er fedt.. :)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Michael Bothager

Dato : 05-07-05 19:42

Hans Joergensen wrote:

> Det første og det sidste siger mig ikke så meget, men jeg synes no. 2
> er fedt.. :)

Hej Hans, og tak

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-07-05 20:02

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=3
Godt billede, men nummer 3 af dem.

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=2

Dejligt billede af den gamle dame. Egentlig synes jeg ikke manden i
baggrunden bidrager til billedet. Jeg ville hellere konctrere det om damen.

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest

God balance mellem de to gamle kæmper. De er en styrke i dem samtidig med en
afklaret ro. Det er rigtigt godt.

Synes det er godt det er så autentisk og ikke opstillet. Du må have fået dem
til at slappe af.
Mvh, Hans

Fra : Morten Sten Andersen

Dato : 06-07-05 08:02

Som altid nogle utroligt lækre billeder.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du gør i din postprocess? Der er
næsten noget National Geographic agtigt over kontrasterne og farverne. Gad
godt se dem på "blankt papir".

Morten

Fra : Michael Bothager

Dato : 06-07-05 08:08

Morten Sten Andersen <msa@indbakke.dk> skrev:
>Som altid nogle utroligt lækre billeder.

> [...]

Hej Morten, og tak

Mht. til postporcessing, så har jeg været ude på en længere rejse
mth. til at finde det som jeg godt kan lide. Nu føler jeg selv jeg
er ved at nærme mig rejsens aflsutning.

Jeg gør ikke noget specielt, konverterer med ACR3.1, hvor der
destuareres lidt, og calibration har justeret farverne lidt ind
efter smag. Og WB er *altid* i udendørsbilleder sat til Shade
(7500K), og indendørs sat til Daylight (5500K), så inge auto-wb
her

I PhotoShop laver jeg, udover den normale sharpening, så lidt
selektiv dodge/burn (med layers), en afsluttende justering af
farvebalancen og kontrasten vha. curves.

Tidligere var jeg over at anvende 2 s/h lag som blev sat til
overlay og lighten (søg efter en af mine gamle posts i google, 1-2
måneder gammel).

Endelig har jeg en stor forkærlighed for S/H, og anvender her
enten 2 saturation-lag (russel brown har en beskrivelse) eller
fred miranda's bw pro plugin til photoshop.

Så mit råd er, bestem dig for hvordan du syntes dine bilelder skal
se ud, og brug tid på at arbejde dig frem imod det. Det tager tid,
du kommer til at lave tingene om mange gange, men det er stadig
lettere end i "gamle" dage, hvor man skulle finde det rigtige lab
til C41, den rigtige tekniker til at lave billederne som man ville
hace det, finde det rigtige papir, den rigtige fremkalder, den
rigtige film osv. Nu kan du, med digitale filer, jo lave billedert
om når du bliver bedre og mere præcis på hvordan du får dit
resultat.

Håber det hjælper lidt

Vh
michael

Fra : Morten Sten Andersen

Dato : 07-07-05 00:32

*snip en seriøs mængde detaljer*

Wow......tak for det, jeg er ret ny til PS når det kommer til
billederedigering, og jeg kan se der er en masse at lære. Men tak for den
detaljerede gennemgang, så er det jo bare at gå igang med at rode lidt med
det!

Morten

Fra : Michael Bothager

Dato : 06-07-05 13:58

Hans Kruse wrote:

> [...]
> afklaret ro. Det er rigtigt godt.
>
> Synes det er godt det er så autentisk og ikke opstillet. Du må have fået dem

Hej Hans, jeg fik vist ikke sagt tak til dig, så tak.

Jeg fik i hvertfald ikke skræmt dem, og de hyggede sig da lidt og
virkede glade for at nogen interesserede sig for dem