Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AF-Nikkor 300/2.8 IF-ED Erfaringer ?
Fra : Lars Troels

Dato : 04-07-05 13:03

Er der nogen herinde, der har erfaringer med AF-Nikkor 300/2.8 IF-ED.

Jeg skal jo bruge den til sportsfotograferi, og lurer på om autofokussen er
hurtigt nok....Jo jeg ved godt at det var den alle bruge inden der kom
motorer i telerne. Den model har fotograferet mange OL og VM, men jeg er dog
usikker på hvordan den præsterer i forhold til mine AF-S'ere.

Den skal forresten bruges på Nikon D1x.

Håber på hurtige svar.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-07-05 13:09

"Lars Troels"
> [...]
> motorer i telerne. Den model har fotograferet mange OL og VM, men jeg er dog
> usikker på hvordan den præsterer i forhold til mine AF-S'ere.

Tror jeg har haft den model - dejligt objektiv, ingen problemer med AF
men det var inden jeg rigtigt kom igang med fugle, så jeg kan ikke direkte
sammenligne, som jeg husker det var den præcis og hurtig, men også stor
og tung, de har vidst sparet næsten et kg på de nyere modeller..
Jeg fik 15k kr for min den var som ny..-max-

Fra : Lars Troels

Dato : 04-07-05 14:22

> [...]
> og tung, de har vidst sparet næsten et kg på de nyere modeller..
> Jeg fik 15k kr for min den var som ny..-max-

Tak for svaret....Jeg håbede lidt på at netop du ville reagere, da jeg kunne
huske at du engang brugte D1X og store lysstærke teler.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-07-05 17:07

Lars Troels wrote:

> [...]

Det forekommer mig at du er flyttet søndenfjords - men husker jeg galt, og
du stadigvæk bor i Sæby, er du velkommen til at låne min for en afprøvning.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 12/7/2005) knipserier fra Napoli kan findes på

Fra : Lars Troels

Dato : 13-07-05 12:04

> Det forekommer mig at du er flyttet søndenfjords - men husker jeg galt, og
> du stadigvæk bor i Sæby, er du velkommen til at låne min for en
> afprøvning.

Hej Jan

Tak for den velvillige og hjælpsomme reaktion. Jo jeg er i 2002 flyttet til
Møldrup, 20 km. nord for Viborg.

Hvordan synes du selv den klarer sig?

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-07-05 11:54

Lars Troels wrote:

> Hvordan synes du selv den klarer sig?

Jeg elsker den højt (siger konen, der så hader, at jeg ligner en
paparazzo/i). Det er et tungt dyr, men hold dog op, hvor den tegner godt.
Jeg har ikke ret meget fornemmelse af, hvor hurtig AF er - jeg har aldrig
gået specielt meget op i det med de motiver, jeg ynder at tage.

I virkeligheden er det lige ved at være mit yndlingscloseupoptik. Jeg har
for en ven her i foråret taget en del blomsterfotos (han er havegal) og her
er 300 mm'eren faktisk gået hen og blevet mit yndlingsobjektiv. Også til
portrætter er den fremragende. Fugle er ikke mit gebet, ligesom mine forsøg
udi sportsfotograferingen ikke har været mange. Til ishockey foretrækker jeg
min 80-200 mm, da 300'eren faktisk er for voldsom her. Men jeg har da godt
nok tænkt mig om det skulle kunne bruges til at tage nogle spændende
portrætter af spillerne. Jeg har det bare med at blive grbet af kampen i en
sådan grad, at jeg ikke rigtig får gang i fotograferingen .

vh
jan

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-07-05 13:42

Lars Troels wrote:

> [...]
> motorer i telerne. Den model har fotograferet mange OL og VM, men jeg er dog
> usikker på hvordan den præsterer i forhold til mine AF-S'ere.

Er Nikons's AF-s 300mm 4f for lyssvag? Den koster ca. 5k fra ny, og er
ultra hurtig med AF-S.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Lars Troels

Dato : 04-07-05 15:04

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Er Nikons's AF-s 300mm 4f for lyssvag? Den koster ca. 5k fra ny, og er
> ultra hurtig med AF-S.

Jae f/2,8 er da bedre både af hensyn til svage lysforhold, bokeh, og hvis
der skal anvendes teleconverter. Hvor kan du i øvrigt købe 300/4 til 5k...?

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-07-05 14:36

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3343&item=7527570168&tc=photo

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : TSchmidt

Dato : 04-07-05 16:39

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> wrote in message
> Lars Troels wrote:
>
> http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3343&item=7527570168&tc=photo

Den får du vist ikke igennem tolden uden en lille tillægspris på små 30% +
400 kr. i forsendelse, hvilket vil sige min. 7000 kr.
.... men stadig en god pris. Jeg har i øvrigt handlet med sælgeren i flere
omgange.

Jeg har en 300 mm F/4 AF og på den er AF overraskende hurtig. Den er kun
lidt langsommere end min Sigma 70-200 F/2.8 HSM.

Thomas
www.tschmidt.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-07-05 18:02

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jo jeg ved godt at det var den alle bruge inden der kom motorer i telerne.

Lidt forbrugerinformation:
Der er en AF-S til salg på
http://www.pressefotografforbundet.dk/koeb_og_salg/objektiv.php

Venlig hilsen