Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste kamera i 2000kr klassen ?
Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 00:20

Nogen bud på det bedste kamera i 2000kr klassen ? jeg har undrsøgt
følgende kameraer:

Canon A95:
HP Photosmart R707
HP Photosmart R717
Kodak Easyshare DX7630
Konica Minolta DiMAGE Z2
Konica Minolta DiMAGE E50
Sony Cyber-shot DSC-P93

Kameraet er en gave til familefaren der elsker at tage billeder. PT
bruger han både sit gamle analoge minolta standard kamera og et Olympos
Camedia med 2 MP.

Kravet til kameraet er at de kan erstatte begge disse kameraer og at
biledrne kan fremkaldes uden tydelige digitale "spor".

jeg hælder PT mest til HP Photosmart R707 eller R717.

Nogen andre bud som ikke er listet her?

Mvh.

Morten - digi cam noop ;)

Fra : Søren Nielsen

Dato : 04-07-05 15:06

Morten M.Jørgensen wrote:
> Nogen andre bud som ikke er listet her?
>
> Mvh.
>
> Morten - digi cam noop ;)

Måske var et Canon Powershot A510 værd at kigge på? Det får vist generelt
god kritik her i gruppen:
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/a510.html

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 11:25

> Måske var et Canon Powershot A510 værd at kigge på? Det får vist generelt
> god kritik her i gruppen:
> http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/a510.html

Ville Canon Powershot A520 så ikke være en mulighed hvis man ønsker lidt
bedre opløsning ?

--
Mortetn

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-07-05 13:35

Morten M.Jørgensen wrote:

> Ville Canon Powershot A520 så ikke være en mulighed hvis man ønsker
> lidt bedre opløsning ?

Umiddelbart vil jeg sige ja. Den eneste forskel er vist, at A520 har 4 MP.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 22:50

Søren Nielsen skrev:

> Umiddelbart vil jeg sige ja. Den eneste forskel er vist, at A520 har 4 MP.
>
> Søren

Er 4MP nok til at fremkalde de digitale billeder uden man kan se
tydelige pixeleringer ?

Morten

Fra : emj

Dato : 06-07-05 01:25

Morten M.Jørgensen skrev:

> Er 4MP nok til at fremkalde de digitale billeder uden man kan se
>tydelige pixeleringer ?

Ja helt bestemt da.
Du kan såmænd også nøjes med 3 MP

Hilsen emj

Fra : Jakob

Dato : 06-07-05 10:25

In article <i59mc15vnbqjhvfhsppigbt69oin7nta3g@4ax.com>,
emjnospam@stofanet.dk says...

> Ja helt bestemt da.
> Du kan såmænd også nøjes med 3 MP

Æhh det kommer da ganske an på størrelse af udprintet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : emj

Dato : 06-07-05 11:35

Jakob skrev:

>In article <i59mc15vnbqjhvfhsppigbt69oin7nta3g@4ax.com>,
>emjnospam@stofanet.dk says...

>Æhh det kommer da ganske an på størrelse af udprintet.

Naturligvis.
Det er dog tilstrækkeligt til A-5 størrelse og rigeligt til 10x15 cm
hvis jeg skal være mere præcis i mit svar, end spørgeren er i sit
spørgsmål
Hilsen emj

Fra : Jacob

Dato : 04-07-05 19:01

""Morten M.Jørgensen"" <grinder213@FUCKSPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> biledrne kan fremkaldes uden tydelige digitale "spor".
>
> jeg hælder PT mest til HP Photosmart R707 eller R717.

Som ejer af et konicaminolta Z2 vil jeg sige at det er et godt kamera. det
er ikke sindsygt hurtigt. og det har elektronisk søger. menudover det er det
et godt kamera.

Jacob