Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Appelsinjuice og kamera
Fra : Guitarman

Dato : 04-07-05 00:09

Hej

Jeg har været så smart at hælde det meste af et glas appesinjuice
(økologisk) ud over mit HP R707.

Kameratet fungerer nogenlunde - det kan godt tage billeder (der er
appelsiner på dem alle, men hver gang jeg tænder det sker der forskellige
sjove ting.
En gang stod objektivet og zoomede frem og tilbage, en anden gang ville det
lave forbindelse til computeren (uden USB kablet var sat i) osv.

Nå, spørgsmålet er, om det er tilrådeligt at prøve at skille "skidtet" ad og
forsøge at rense og tørre det?
Jeg er rimeligt teknisk funderet (har skilt mange vækkeure og radioer ad som
barn - og adskellige guitarer, der stadig virker som voksen), men har en
fornemmelse af, at et kamera godt kunne være lidt mere bøwlet end som så.
Jeg vil jo helst ikke have for mange dele i overskud, når jeg har samlet det
igen.

Nogen, der har erfaringer på dette område?

På forhånd tak
/Guitarman

Fra : Michael Holm

Dato : 04-07-05 00:39

De kameraer jeg har skilt ad har jeg også samlet, og de virker alle. Men
det er sgu nogle små dimser at arbejde med, så det er ikke usansynligt
at du kommer til at beskadige nogle af de tynde signal-føerendene bånd
der ligger inde i, og så er det slut.

Hvis du piller det fra hinanden, så lad være med at bruge vold, det er
normalt ikke nødvendigt, og du knækker bare noget, så det ikke kan
samles ordentligt.

Hvad vil du rense, og hvordan?

Køb dig en lille kontakt-rens spray hos en radiomand, og brug en vatpind.

Og pil batterierne ud dagen før, en opladet blitz kondensator laver
brændmærker på fingerspidserne, jeg taler af erfaring.

Jeg gætter på at du skiller det ad, renser lidt her og der, og når du
samler det igen, virker det, men har stadig nogle af de samme fejl, og
on en måneds tid, når kemien har haft lidt længere tid, tænder det ikke
mere.

Køb hellere et nyt med det samme, måske vil din indbo forsikring betale?

--Michael

Fra : Jacob

Dato : 04-07-05 19:05

"Guitarman" <abc@def.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> samlet det igen.
>
> Nogen, der har erfaringer på dette område?

Du kan da prøve.
drop alt om kontaktrens. hold dig til meminiraliseter (helst destileret
vand) og sprit.
men prøv lige først om du har noget forsikringssjov der dækker pludselige
skader eller elskader eller kortslutninger.

Jacob