Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Chipping af EOS objektiv.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-07-05 22:42

Hej

Afledt af diverse salgs annoncer, er følgende spørgsmål dukket op i mit
hoved.

Kan et objektiv, der er chippet til DEOS anvendes til analog EOS?
For dem der ikke kan regne det ud, der er tale om Canon EOS.

--
mvh Uffe

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-05 00:30

> [...]
>
> Kan et objektiv, der er chippet til DEOS anvendes til analog EOS?
> For dem der ikke kan regne det ud, der er tale om Canon EOS.

Om chipning er så vidt jeg ved kun aktuel med uoriginale objektiver, dvs.
Sigma, Tamron, Tokina osv!

Alle objektiver til EOS er bagudkompatible, problemet er når der kommer nye
kamera på banen, de fleste objektiver der er nyere end 1-2 år gamle er
kompatible med alle EOS kamera...

Når det er sagt, kan nogen af de ældre objektiver også fungere på nyere
kamera, f.eks. har jeg et Sigma 70-300 som nok er mindst 3 år gammelt, og
svjv er det ikke blevet rechipped.

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 12:03

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Kan et objektiv, der er chippet til DEOS anvendes til analog EOS?
> For dem der ikke kan regne det ud, der er tale om Canon EOS.

Jeg var igennem øvelsen med rechipning af mine to Sigma objektiver da jeg
skiftede fra EOS 300 analog til 300D - og de fungerer helt fint med det
analoge bagefter.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-07-05 21:53

"Sunsite News" <jntATthomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Takker for info.

--
mvh Uffe