Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SD-kort i udu?
Fra : GJ

Dato : 03-07-05 09:39

Hejsa

Jeg har et SD-kort med billeder på fra en ferie. Indhold skulle vises
på TV men der gik noget galt sikkert en eller anden strøm impuls fra
tv. Nu skriver kameraet (og kortlæser) at kortet skal formateres før
det kan bruges.

Jeg vil prøve at rekonstruere billederne via PC inspector - smart
recovery (er der andre programmer der er bedre?)

Men hvor er det mon bedst at formatere kortet når billederne skal
forsøges genskabt efterfølgende.... i kamera eller på PC?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Gitte

Fra : [HCS] 4000

Dato : 03-07-05 10:24

Du må ikke formatere kortet inden recovery. Sæt kortet i en kortlæser og lav
recovery der gemmes på Pc'en, derefter kan du formatere kortet i kameraet.
PC Inspector er et ganske godt program til at redde billederne med, jeg har
prøvet det flere gange.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : GJ

Dato : 03-07-05 10:29

On Sun, 3 Jul 2005 11:23:41 +0200, "[HCS] 4000" <hcsnulspam@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>PC Inspector er et ganske godt program til at redde billederne med, jeg har

Ok tak, det vil jeg prøve om pc vil acceptere kortet .... indtil
videre har den hver gang bare sagt at kortet skal formateres så jeg
har ikke kunne åbne kortet og se fil-stumper eller noget andet.

Fra : Jacob

Dato : 03-07-05 17:34

> Ok tak, det vil jeg prøve om pc vil acceptere kortet .... indtil
> videre har den hver gang bare sagt at kortet skal formateres så jeg
> har ikke kunne åbne kortet og se fil-stumper eller noget andet.

Kender du en der har en ipaq så kan de noget med sd kort. jeg har redet
indtil flere kort på den måde. det er dog ikke det hurtigste. sd kort i
ipaq. så ser du om den kan læse det. dernæst kopierer du billederne over til
en pc eller andet medie du kan forbinde til ipaq'en

jacob