Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Tæller i kamera
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 30-06-05 13:42

Hej
Når jeg nu køber et Canon 20D som måske kun har 1000 billeder, er der ikke
noget med at når jeg putter det CF kort som har taget 7000 billeder, så vil
de nye kamera se ud som om den har skudt 7000 billeder.

mvh
Gerner

Fra : Holst

Dato : 30-06-05 13:50

Gerner Majlandt wrote:

> Når jeg nu køber et Canon 20D som måske kun har 1000 billeder, er der ikke
> noget med at når jeg putter det CF kort som har taget 7000 billeder, så vil
> de nye kamera se ud som om den har skudt 7000 billeder.

Så vidt jeg har forstået med mit 350D, så nummerer kameraet billederne
fortløbende med start ved det højeste nummer billede, der er på kortet.
Så sætter du et kort i med et billede nr. 7000, så vil kameraet
nummerere fra 7001 og op efter.

Sætter du derimod et blankt kort i, så vil kameraet fortsætte med
nummereringen fra det sted, hvor den var kommet til på det forrige kort.

Tælleren kan jo nulstilles, så tallet siger ikke noget som sådan om
antallet af billeder, som det enkelte kamera har taget i alt.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-05 13:48

Gerner Majlandt wrote:
> Når jeg nu køber et Canon 20D som måske kun har 1000 billeder, er der ikke
> noget med at når jeg putter det CF kort som har taget 7000 billeder, så vil
> de nye kamera se ud som om den har skudt 7000 billeder.

Nok kun hvis du har brugt et canon-kamera.. men ellers er det
rigtigt at de har det med at fortsætte hvor det tidligere kamera
slap.

Man kan jo blot resette tælleren, sætte et flashkort i med et billed
der er nummeret lavere end hvor man vil starte, skyde et skud og så
er den fin igen.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 30-06-05 14:30

> Nok kun hvis du har brugt et canon-kamera.. men ellers er det
> rigtigt at de har det med at fortsætte hvor det tidligere kamera
> slap.

Jeps det er det Canon 300D

> Man kan jo blot resette tælleren, sætte et flashkort i med et billed
> der er nummeret lavere end hvor man vil starte, skyde et skud og så
> er den fin igen.

Hvis jeg forstår dig rigtigt så skal jeg finde billede nr. 999 og ligge det
ud på kortet igen hvis kameraret har taget 1000 billeder.

mvh
Gerner

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-05 16:17

Gerner Majlandt wrote:
> Hvis jeg forstår dig rigtigt så skal jeg finde billede nr. 999 og ligge det
> ud på kortet igen hvis kameraret har taget 1000 billeder.

Man kan også bare rename et billed på kortet.. det er underordnet om
det er billed no. 999.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3