Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad kan et DSLR holde til ??...
Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 30-06-05 13:09

Eller med andre ord : Hved er det værste du har udsat dit kamera for,
hvor det overlevede ??.

Bare nysgerrig .

Torben.

Fra : MS

Dato : 30-06-05 13:29

> Eller med andre ord : Hved er det værste du har udsat dit kamera for, hvor
> det overlevede ??.

Igår blev mit ramt af et barns fod da jeg tog vidvinkel billeder af hende
gynge....bagefter lagde jeg kameraet i min taske...

/Max

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-05 13:50

Torben Hedstrøm wrote:
> Eller med andre ord : Hved er det værste du har udsat dit kamera for,
> hvor det overlevede ??.
> Bare nysgerrig .

Koncerter, specielt koncerter i Ungdomshuset - Jagtvej 69 kan være
voldsomme men det overlever nu altid, og det samme gør optikken..

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 30-06-05 14:09

Har ikke selv haft voldsomme oplevelser med mine DSLR, men da jeg havde
Nikon F4s måtte den da en tur henover asfalten på vesterbrogade og både hus
og objektiv overlevede.

Har set flere fotografer i felten, som har udsat deres Canon og Nikon Pro
DSLR for lidt af hvert og hvor de kunne fortsætte bagefter.....så man skal
absolut vælge et pro hvis man vil leve livet hårdt

Claus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-06-05 15:50

In article <tiRwe.278$%M5.273@news.get2net.dk>, Torben Hedstrøm wrote:

> Eller med andre ord : Hved er det værste du har udsat dit kamera for,
> hvor det overlevede ??.
>
> Bare nysgerrig .

Af historier jeg har set på nettet, så overlever 300D at man taber det
fra et par meters højde ned på asfalt. Dette skyldes polycarbonat
huset. Et objektiv der kan tage fra kan også ofre sig selv.

Selv behandler jeg udstyret med respekt.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-05 16:45

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]
> huset. Et objektiv der kan tage fra kan også ofre sig selv.
> Selv behandler jeg udstyret med respekt.

I 300D's tilfælde er det ofte smartere at lade kameraet tage af for
objektivet

Jeg behandler også mit udstyr med respekt, men jeg gider ikke pakke
det ind i vat... Det skal bruges, og det skal bruges de steder hvor
de billeder jeg vil ta' er, og jeg elsker ballade :)

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 30-06-05 16:14

"Torben Hedstrøm" <TorbenXX@XXidunn.dk> skrev i en meddelelse

> Eller med andre ord : Hved er det værste du har udsat dit kamera for,
> hvor det overlevede ??.
>
> Bare nysgerrig .
>
> Torben.

Heftigt regnvejr. Jeg fotograferede sidste år ved Haderslev og var gået ud
på en eng, og det havde godt nok været et par småbyger, men intet som jakken
ikke kunne dække for. Men så kom der pludselig skybrud, og jeg var
gennemblødt på et ½ minut (vandet stod op af kloakker og andet på vejen hjem
og bilen gik i stå i den største vandpyt, vandet gik til dørkanten). Men
kameraet fik også en del vand på sig gennem jakken, men det fungerer
upåklageligt.

MVH
Thomas

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-06-05 18:52

"Torben Hedstrøm" <TorbenXX@XXidunn.dk> wrote in message

> Eller med andre ord : Hved er det værste du har udsat dit kamera for,
> hvor det overlevede ??.
>
> Bare nysgerrig .

Hmmm jeg tabte engang mit fra mit bord ned på betongulv (ca. 70 cm) sammen
med en Sigma 24-70 f/2.8 og det lever stadig ingen problemer. Så har det
også været udsat for mange dråber regnvand og det har hængt over skulderen i
klemte menneske masser og mens jeg har klatret i træer og mens jeg har vadet
rundt i vadehavet og taget billeder. Men det er også et Nikon D1 som bestemt
er et pro kamera der er lavet til at kunne holde til noget.

Mvh
Simon

Fra : fam. Ager

Dato : 30-06-05 21:59

"Torben Hedstrøm" <TorbenXX@XXidunn.dk> skrev i en meddelelse

> Eller med andre ord : Hved er det værste du har udsat dit kamera for, hvor
> det overlevede ??.

Rally afholdt på Ncc bornholm, skærveknuseri....holda da k...hvor det
støvede...
Der troede jeg at der skulle komme møj ind overalt..Men intet skete...

mvh torben