Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp ved køb af kompakt kamera
Fra : Kent

Dato : 30-06-05 10:04

Hej

Jeg ejer i forvejen et Canon Powershot G3, som jeg er meget glad for!
MEN - jeg er begyndt at savne et lille kamera til at tage med i lommen.
Et der også helt skulle kunne tage rigtigt gode billeder, og derfor vil jeg
ikke have de HELT små kameraer - som fx Nikon Coolpix S1.

Jeg har læst et utal af anmeldelser på dpreview.com, som jeg brugte
meget, da jeg for længe siden bestemte mig til mit G3. Desuden har jeg
læst anmeldelser mange andre steder også.

Kameraet vil nok først og fremmest blive brugt indendørs, så dér skal
den virkelig være god! God blitz! Evt. høj ISO! Desuden må den
gerne være rigtig god til macro.

Er nok noget frem til to mulige kandidater, i prioriteret rækkefølge:

1. Sony Cypershot DSC-P200

2. Fujifilm Finepix F10

3. Canon PowerShot SD500 (IXUS 700)

Hvad mener I om det? Nogle kommentarer eller råd?
Andre forslag? Prisen er uden betydning.

Vh
Kent

Fra : Kent

Dato : 01-07-05 09:55

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 3. Canon PowerShot SD500 (IXUS 700)
>

> Hvad mener I om det? Nogle kommentarer eller råd?
> Andre forslag? Prisen er uden betydning.

Jeg får ingen respons....

Jeg VED godt, at et spørgsmål som mit ikke er særligt let at
besvare, men alle meninger og erfaringer kan besvares. Jeg søger
jo ikke en person, der har haft alle tre kameraer, da dette vel
er ønsketænkning . Vil bare gerne have nogle positive/negative
erfaringer på de enkelte kameraer.

Fx må jeg nok sige på dette tidspunkt, at jeg nok mest spekulerer
på at købe Sony Cypershot DSC-P200'eren. Men nogle
skriver om, at det kan være svært at holde dette kamera stille nok
pga. kameraets valg af lav lukkerhastighed samt dets' design med
optikken helt ude til den ene side, hvilket gør den mere følsom
for håndbevægelser fra fotografen.

Kent

Fra : Morten

Dato : 02-07-05 11:24

> 1. Sony Cypershot DSC-P200
>
> 2. Fujifilm Finepix F10
>
> 3. Canon PowerShot SD500 (IXUS 700)
>

> Hvad mener I om det? Nogle kommentarer eller råd?
> Andre forslag? Prisen er uden betydning.

Hej Kent

Hvis du søger lidt i gruppen kan du se at alle tre modeller er blevet
diskuteret før. Så mit råd til dig er at gå ind på:

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&c2coff=1&group=dk.fritid.foto

Hvilket der passer bedst til dig, kan du kun selv afgøre.

Morten