Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital fotobank
Fra : Palle S.

Dato : 29-06-05 22:28

Hvilken transportable fotobank til flash ram kan pt anbefales har haft en
Vosonic 6020 som virkede fint, desværre var der nogle Moldovske tyveknægte
der snuppede den og mit kamera.

men hvis der er en med lidt flere features evt billedviser så lad mig gerne
høre

Palle

Fra : Rolf Egil Sølvik

Dato : 29-06-05 22:46

On Wed, 29 Jun 2005 23:27:34 +0200, "Palle S."
<jesus.elsker.dig@gmail.com> wrote:

> [...]
>der snuppede den og mit kamera.
>
>men hvis der er en med lidt flere features evt billedviser så lad mig gerne

Epson P-2000 Multimedia Storage Viewer, test på
http://www.luminous-landscape.com/reviews/accessories/P-2000.shtml
og http://new.dpnow.com/1374.html - info finner du hos
http://www.epson.co.uk/products/digital_cameras/P2000.htm

Fra : Tommy Jørgensen

Dato : 30-06-05 11:46

Hvis du gerne vil have en dims der kan lidt mere end holde strøm i 2 timer
og kopiere fra kort, så kig på Archos Gmini 400!

20 GB, CF-kortlæser (adapter kan fås til andre typer), 2.2" farveskærm,
meget lille!, holder strøm i 10 timer ved mp3 playback.

Den kan også afspille divx film, og har TV-out og et rigtig godt operativ
system. Og så kan den selfølgelig vise billederne (jpg/bmp) også.

MVH Tommy

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-06-05 14:19

"Tommy Jørgensen"
> Hvis du gerne vil have en dims der kan lidt mere end holde strøm i 2 timer
> og kopiere fra kort, så kig på Archos Gmini 400!

Hvor mange GB kan den så klare på 2 timer..?

> 20 GB, CF-kortlæser (adapter kan fås til andre typer), 2.2" farveskærm,
> meget lille!, holder strøm i 10 timer ved mp3 playback.

20GB er ikke meget idag, x-drive har dem med 80 og 100GB, billedfiler
er blevet større og hvis du så også skal ha mp3 og film, tror jeg nok liige
du hurtigt får plads mangel. )

> Den kan også afspille divx film, og har TV-out og et rigtig godt operativ
> system. Og så kan den selfølgelig vise billederne (jpg/bmp) også.
>
> MVH Tommy

Ringenes Herre på en 2,2" skærm for vildt..!! -max-

Fra : Tommy Jørgensen

Dato : 05-07-05 15:18

> [...]
>
> 20GB er ikke meget idag, x-drive har dem med 80 og 100GB, billedfiler
> er blevet større og hvis du så også skal ha mp3 og film, tror jeg nok

Ja, det kommer jo helt an på ens behov... Jeg bruger personligt ikke RAW -
så prof er jeg ikke endnu . Og uden RAW er 20 GB rigeligt. Men jeg kan
godt se at det bliver et problem hvis man kører 20MB raw filer Desuden
kan den ikke læse microdrives, så det er også lid skidt...

> Ringenes Herre på en 2,2" skærm for vildt..!! -max-

Jeps - du ville blive forbløffet over hvor godt det faktisk ser ud. Men det
er nok bedst til serier og tegnefilm, hvor billed-kvaliteten ikke er så
afgørende. Det fede er jo også at den har TV-out - så hvis man kommer forbi
et fjernsyn kan man lige slutte den til...

Jeg anbefalede den også mest til de 'ikke så seriøse' fotografer, som gerne
ville have lidt mre end en fotobank...

MVH Tommy

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-07-05 16:17

"Tommy Jørgensen"

> [...]
> et fjernsyn kan man lige slutte den til...
>
> Jeg anbefalede den også mest til de 'ikke så seriøse' fotografer, som gerne

Fint nok, men er der ikke lidt modsætning i at sige du ikke har brug
for mere HD plads og samtidig vil bruge den både til mp3 og wma
film, tror nok lige pladsen hurtig blir trang. Jeg ved godt man ikke
skal købe sko og tøj til ungerne der er 2 numre for store, bare så
de kan gå i det en sæson længere, men når der er alternativer der
har samme features men med 80GB og prismæssigt liger på linie
eller under prisen for Archos Gmini 400 - så ved jeg godt hvor jeg
ville lægge mine penge. Og jeg har kun haft gode oplevelser med
x-drive, en tidlig simpel model, men den fungerede og var billig. -max-

Fra : Jacob

Dato : 30-06-05 22:33

"Palle S." <jesus.elsker.dig@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der snuppede den og mit kamera.
>
> men hvis der er en med lidt flere features evt billedviser så lad mig

Hej
Efter min mening skal fotabanken kun bruges til at smide billederne ned i.
og det skal gå hurtigt skal det. derfor vil jeg anbefale at du kigger nå
nexto-cf http://www.twintek.nl/nextocf.html og
http://shop.shuk.de/shop/index.php?category_id=&session_id=JDGuqIHLzgIFCvWcg4CPnfowQHrT/tunPgZX5TSeS.&id=2&main=details
sælger dem i europa.

den er interesant fordi den er billig og overfører i en rasende hastighed.
man skal dog huske at købe det ekstra batteri til den da der så er strøm til
80Gb overførsel. her er en test af dimsen.
http://www.hjreggel.net/cardspeed/index.html#special-nextocf.html
jeg kan godt lide alt det der følger med. bla. cigartænder lader er en fin
ting. samt det lille "læder" etui.

Jacob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-07-05 01:28

"Jacob"
> [...]
> http://www.hjreggel.net/cardspeed/index.html#special-nextocf.html
> jeg kan godt lide alt det der følger med. bla. cigartænder lader er en fin

Den er interessant - fornemt med 6pin firewire og hastigheden slamdunk )
En mand der er vild med fotobank's )-max-
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1023&message=13466517%20
http://fhoude34.free.fr/PortableHD.htm

Fra : Michael L

Dato : 01-07-05 14:20

Jacob wrote:

> [...]
> jeg kan godt lide alt det der følger med. bla. cigartænder lader er
> en fin ting. samt det lille "læder" etui.

Nu fatter jeg bjælde af hollandsk, men har jeg forstået det rigtigt at
de påstår at deres læser kan dumpe et 1GB CF kort(Hvis det self. er
hurtigt som Sandisk Ultra II eller Extreme III) på halvandet til to
minutter?!
Og samtidigt så skulle man kunne tømme et 1 GB CF kort ca. 25 gange før
den løber tør for strøm?
Det er jo ganske enkelt vanvittigt til den lave pris hvis det rent
faktisk passer. Og her havde jeg nær bestilt en Epson P-2000, men den
bruger jo 10 minutter eller noget i den stil på at tømme et kort og så
er prisen jo en helt anden også.

Jeg må vidst hellere få bestilt sådan en fætter.
Men ved du om de test de har lavet er med det indbyggede batteri eller
med ekstra batteriet smidt på?

- Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-07-05 14:25

"Michael L"
> [...]
>
> Jeg må vidst hellere få bestilt sådan en fætter.
> Men ved du om de test de har lavet er med det indbyggede batteri eller

Du får svar på de to link - på engelsk... -max-

Fra : Michael L

Dato : 01-07-05 14:44

-max- wrote:

> Du får svar på de to link - på engelsk... -max-
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1023&message=13466517
> %20 http://fhoude34.free.fr/PortableHD.htm

DOH! My bad.... Tak :)

- Michael

Fra : Jacob

Dato : 03-07-05 19:49

"Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> DOH! My bad.... Tak :)
>
> - Michael

der er kun strøm i den interne til at man kan tømme et 1Gb kort 10 gange.
med det eksterne koblet på kan man tømme det 80 gange !!! det tror jeg dog
ikke helt på. men mer er ingen tvivl om at man kan tømme det mange gange.

Jacob
Som lige venter lidt med at købe en fotobank

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-07-05 16:25

Jacob wrote:
> den er interesant fordi den er billig og overfører i en rasende hastighed.
> man skal dog huske at købe det ekstra batteri til den da der så er strøm til
> 80Gb overførsel. her er en test af dimsen.

.... det er nemlig vigtigt at man kan få kopieret de 10000
RAW-billeder ind man typisk tager på en weekend ? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-07-05 16:38

"Hans Joergensen"

> ... det er nemlig vigtigt at man kan få kopieret de 10000
> RAW-billeder ind man typisk tager på en weekend ? :)
>
> // Hans

Nemmerlig Hans, det er pisse irreterende at rende rundt
med 40 2GB kort, de rasler i lommen når man forsøger
at snige sig ind på en gråspurv..-max-

Fra : Michael L

Dato : 01-07-05 17:10

Hans Joergensen wrote:

> ... det er nemlig vigtigt at man kan få kopieret de 10000
> RAW-billeder ind man typisk tager på en weekend ? :)
>
> // Hans

Tja eller måske var det fordi der er i nogen situationer hvor hastighed
er rart. På de nye kameraer hvor RAW filer fylder op mod 20Mb stykket
så tager det ikke længe at fylde et 1GB kort og hvis man så står i en
situation hvor der tages mange billeder hurtigt så får man lynhurtigt
tømt nogle kort og så er det rart at ens fotobank kan tømme dem så
hurtig som man har brug for dem til at tage flere billeder så det ikke
er nødvendigt at eje 50 kort.

Til situationer hvor man går stille og roligt rundt og snupper et par
billeder hist og her vil jeg ikke mene hastigheden har den store
betydning.

- Michael