Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kort til D70s
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 29-06-05 08:13

Hej alle

Nu har jeg fået bestilt mit D70s og kan snart ikke vente længere.

Jeg har bestilt følgende kort til kameraet - Sandisk 2 GB Extreme III CF

Er det ok? Hvad med hastigheden. Jeg har hørt noget med at nogle kort er for
langsomme i forhold til andre. Ved ikke om det har noget på sig.

Venligst

Bo

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-06-05 08:38

Rabbit_HGC wrote:
> [...]
>
> Er det ok? Hvad med hastigheden. Jeg har hørt noget med at nogle kort er for
> langsomme i forhold til andre. Ved ikke om det har noget på sig.

Var det ikke en god ide at undersøge den slags inden du bestiller
hukommelseskort? Bare en tanke.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 29-06-05 08:58

> Var det ikke en god ide at undersøge den slags inden du bestiller
> hukommelseskort? Bare en tanke.

Jo, men jeg hørte først om hastighedsbegrænsningerne efter jeg havde
bestilt.

Bo

Fra : Michael L

Dato : 29-06-05 12:09

Rabbit_HGC wrote:

> Jo, men jeg hørte først om hastighedsbegrænsningerne efter jeg havde
> bestilt.
>
> Bo

Hvilke hastighedsbegrænsninger snakker du om? Det kort du har bestilt
er noget af det absolut hurtigste på markedet. Og det er ikke alene
rigtig hurtigt det er også designet til at kunne bruges i "ekstreme"
temperaturer plus der er garanti mod datatab og lign.
Du kunne uden problem have nøjes med et Sandisk Ultra II fx. Og måske
også nogen af der ellers er blevet nævnt.

Men du bliver i hvertfald kun glad for det kort - Det er super hurtigt.
Du kan bare ikke udnytte kortet i D70'eren pga. den lavere hastighed
kameraet har i forhold til de pro kameraer kortet er designet til. Men
til gengæld har du et kort som bare fungere uanset hvilket kamera du
smider det i.

- Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 29-06-05 12:01

Thomas Schreiber wrote:

> Var det ikke en god ide at undersøge den slags inden du bestiller
> hukommelseskort? Bare en tanke.

Dit indlæg er ikke 'bare en tanke'. Det er den typiske bedrevidende
kommentar, vi efterhånden er blevet vant til fra din hånd.
Hvad med at lade være med at skrive i de tråde du alligevel ikke har et svar
på. ;)
Bare en tanke.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-06-05 15:29

Peter Holm wrote:
> [...]
> kommentar, vi efterhånden er blevet vant til fra din hånd.
> Hvad med at lade være med at skrive i de tråde du alligevel ikke har et svar

Der findes sikkert en smart funktion i din newsreader der hedder et
"killfilter"

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Peer K

Dato : 29-06-05 17:18

Thomas Schreiber wrote:

> Der findes sikkert en smart funktion i din newsreader der hedder et
> "killfilter"

Engang i Usenets unge dage talte man om Signal-to-noise ratio - hvor
mange posts i en gruppe, der var noget værd i forhold til dem, der bare
er unødigt fyld, dumsmarte svar og bemærkninger og andet fnidder.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Signal_to_noise#Informal_use). Måske en
god idé at have i baghovedet inden du trykker på 'Send'.

Fra : Gert Medom

Dato : 29-06-05 08:41

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det ok? Hvad med hastigheden. Jeg har hørt noget med at nogle kort er
> for langsomme i forhold til andre. Ved ikke om det har noget på sig.

Hej Bo.

Du får ihvertfald ikke ventetid pga kortet. Det er hurtigt. Flaskehalsen er
nok snarere, hvor hurtigt kameraet kan behandle dine billeder og hvor
hurtigt bufferen kan skrive til kortet.

Jeg mener indenfor fysik at man har en regel om at gennemstrømningen i et
rør aldrig er hurtigere end den er på rørets smalleste sted.

Hilsen Gert

Fra : Brian Lund

Dato : 29-06-05 08:44

> [...]
for
> langsomme i forhold til andre. Ved ikke om det har noget på sig.

Hvorfor spørger du om det _efter_ du har bestilt?

Sandisks Extreme III serie er high-speed kort...
Har du brug for super-duper-high-end-highspeed (Extreme III)? - Ellers kunne
du fint have nøjedes med Kingston Elite Pro, eller måske endda et
non-high-speed! - Men det er jo dine penge! ;)

Brian

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 29-06-05 08:56

> Hvorfor spørger du om det _efter_ du har bestilt?

Det var såmænd fordi jeg ikke troede der var en begrænsning vedr. hastighed,
det fik jeg først at vide efter jeg havde bestilt.

Bo

Fra : Brian Lund

Dato : 29-06-05 17:43

> Det var såmænd fordi jeg ikke troede der var en begrænsning vedr.
hastighed,
> det fik jeg først at vide efter jeg havde bestilt.

Hvorfor købe det dyreste når man ikke tror der er nogen forskel ;)?

Anyway så er det rigeligt hurtigt, for det er vist det hurtigste på
markedet...

Brian

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 29-06-05 09:47

Rabbit_HGC <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Er det ok? Hvad med hastigheden. Jeg har hørt noget med at nogle kort er for
> langsomme i forhold til andre. Ved ikke om det har noget på sig.

Under forudsætning af at hastigheden er den samme som for D70, kan du
læse her hvad du får for pengene:

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816

--
Venlig hilsen