Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Casio P700
Fra : TS

Dato : 28-06-05 23:10

Hejsa
Jeg har efterhånden besluttet mig (~90% sikker) på at mit næste kamera skal
være et P700. Det kan jeg få til 2300,- i Tyskland. Jeg er nærmest ved at
blive autist af at læse test på nettet om kameraer i den prisklasse, og
kategori. De eneste der kunne være alternativer ville være Canon s60 eller i
prisklassen lige over Olympus 7070.

Det har fået rimelige gode anmeldelser på nettet. Derudover kan jeg godt
lide størrelsen - kan ligge i en lomme - eller hænge i en neckstrap. Det har
alverdens manuelle indstillinger bl.a. 30s eksponering, og skulle være
rimelig hurtig, medfølgende fjernbetjening samt have billige
hukommelseskort. Et ekstra noname batteri kan klares til 20 ?.

Jeg har egentlig ikke fokuseret så meget på de 7MP - da jeg kommer fra et
med 2MP. Jeg søger et lille kamera (dog ikke i Ixusklassen) som har en masse
manuelle muligheder. Grunden til at det gerne må være lille er at jeg regner
med næste år at købe et dSLR. Så er der også kombinationen mellem et
superkamera, og et godt kamera til (næsten) altid at have på sig.

Jeg vil høre om der er nogen herinde som har et P700, eller P600?

Hvad er Jeres erfaringer?
Bl.a. mht. optagelser indenfor og om aftenen?
Har i prøvet at sætte en ekstern blitz til?
Har I leget med muligheden for at gemme i RAW - hvor lang tid tager det at
gemme i RAW?
I hvor lang afstand kan man bruge fjernbetjeningen?
Har i prøvet at putte (pol)filtre på?

mvh TS