Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SD kort mm.
Fra : Steen

Dato : 28-06-05 21:43

Hej

Er der nogle der der kender forskelen på et SD kort og MMC kort ????

Fra : Max

Dato : 28-06-05 22:15

Hej Steen

> Er der nogle der der kender forskelen på et SD kort og MMC kort ????

Længden er forskellen, MMC kortet er den korteste af de to, når man
køber MMC kort medfølger der ofte en adaptor så kortet også kan
bruges som SD kort og så man kan få MMC kortet ud af kortlæseren.

Mvh Max

Fra : Tony

Dato : 28-06-05 22:35

> Længden er forskellen, MMC kortet er den korteste af de to, når man
> køber MMC kort medfølger der ofte en adaptor så kortet også kan
> bruges som SD kort og så man kan få MMC kortet ud af kortlæseren.

Det er ikke korrekt. Et MMC (MultiMediaCard) er tyndere end et SD
(SecureDigital), men samme længde og bredde.
SD har skrivebeskyttelsestab.

Et RS-MMC (RedusedSize MMC) er derimod kortere.

Tony

Fra : Max

Dato : 28-06-05 22:42

Hej

> Det er ikke korrekt. Et MMC (MultiMediaCard) er tyndere end et SD
> (SecureDigital), men samme længde og bredde.
> SD har skrivebeskyttelsestab.
>
> Et RS-MMC (RedusedSize MMC) er derimod kortere.

OK, jeg kendte ikke den mulighed, takker for info.

Mvh Max

Fra : Morten

Dato : 29-06-05 06:46

> Er der nogle der der kender forskelen på et SD kort og MMC kort ????

SD kort har et ben mere end MMC kort. Desuden er SD kort hurtigere. Jeg
har endnu ikke oplevet en SD kortlæser som ikke kunne aflæse MMC. F.eks.
har jeg prøvet mit MMC kort i mit Panasonic FZ5, og det virker fint. Min
telefon derimod, som er en Nokia 6230, kan kun aflæse MMC kort og ikke
SD.

Morten

Fra : Steen

Dato : 29-06-05 19:12