Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: Tip til godt Digi kamera?
Fra : Dennis

Dato : 28-06-05 10:57

Hejsa..

Jeg skal hjælpe med at finde et godt kamera til en kammerat, og har
personligt forelsket mig i et Canon PowerShot S2 IS
Han kvier sig lidt ved prisen, og vil helst holde den på 2500-3000kr

Jeg fandt dette, dels pga 12x Zoom, samt dets hurtige udløsertid.. Og så er
canon imho kvalitet - Men jeg er ikke noget der ligner nørd omkring foto, så
er der nogen der kan kritisere mit valg, og evt give ideer til
2500-3000kr...

Den "gamle" S1 får lidt tæsk pga focus.. Men er det stadig et godt
alternativ til prisen?

Pft Dennis

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-06-05 14:59

"Dennis" <Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> wrote in message
> [...]

> 2500-3000kr...
>
> Den "gamle" S1 får lidt tæsk pga focus.. Men er det stadig et godt

Ja det er det. Men der er også Nikon, Olympus, Sony, Panasonic, Fuji og
Leica som allesammen laver gode kameraer (sidstnævnte bare alt for dyrt)

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99334 Fuji Finepix S5500

Det er nok bedre at finde ud hvad han skal bruge det til, hvis stor optisk
er et must så skal man jo over i noget lidt større, men kan man nøjes med 3x
optisk zoom er der et væld af gode kameraer.

Mvh
Simon

Fra : Dennis

Dato : 29-06-05 07:33

> [...]
> 3x
> optisk zoom er der et væld af gode kameraer.

Ja naturligvis er der mange mærker
Som det nok fremgik af mit indlæg, har jeg meget begrænset viden omkring
enmet, og han endnu mindre..

Han vil ikke engang bestemme om det skal være et "lommekamera" eller som jeg
kalder det - et rigtigt kamera..
Han skal ikke lege fotograf, men bare tage billeder af ungen - gode
feriebilleder og hvad en ganske almindelig husfar ellers skal bruge det
til..

Jeg har besluttet at det skal være et "rigtigt" kamera, med en stor linse..
Der skal desuden være noget mere end 3x zoom, da jeg bestemt ikke synes det
er nok.. Jeg ved gost at det fjerner ca 75% af alle muligheder ;)

Jeg har selv et olympus med 10x zoom, og det er lækkert.. Derfor faldt jeg
for Canon's med 12x og stabilisator (det mangler jeg nemlig) - desuden er
der ikke målbar forsinkelse på udløsning uden blitz.. Den ventetid er også
noget der irriterer mig ved mit eget..

Ud fra disse få oplysninger skal jeg bare finde et par alternativer...

Mvh Dennis

PS: jeg troede faktisk Leica var noget bæ? - Det siger lidt om min viden
*GGGG*

Fra : TDN

Dato : 28-06-05 16:34

"Dennis" <Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2500-3000kr...
>
> Den "gamle" S1 får lidt tæsk pga focus.. Men er det stadig et godt

Hej !

Jeg har købt S2 IS. Jeg overvejede også S1 IS men blev frarådet af to
kollegaer der har S1'eren. De fejl som de påpegede er heldigvis alle rettet
i S2'eren og jeg er utroligt glad for mit. Det får også god kritik i test:

http://www.akam.dk/artikkel/16676/1
http://www.epinions.com/content_185621319300
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_s2-review/
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/s2is.html

Mvh
Thomas

Fra : Askov

Dato : 28-06-05 17:33

> [...]
> kollegaer der har S1'eren. De fejl som de påpegede er heldigvis alle
> rettet i S2'eren og jeg er utroligt glad for mit. Det får også god kritik

Det var heldigt, for jeg har lige bestilt et.
Håber at det er et godt kamera.

mvh

Kenneth

Fra : Dennis

Dato : 29-06-05 07:26

> [...]
> kollegaer der har S1'eren. De fejl som de påpegede er heldigvis alle
> rettet i S2'eren og jeg er utroligt glad for mit. Det får også god kritik

Ja - det har jeg også læst rundt omkring på nettet..
Derfor vil jeg heller ikke sige at han bare skal købe S1´eren..

Jeg må se om han bøjer sig, og betaler det ekstra, eller om der kommer nogle
andre gode alternativer ;)

Mvh Dennis

Fra : Morten

Dato : 29-06-05 09:42

In <42c24096$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> Dennis wrote:
> [...]

Jeg har slev kigget på dette kamera. Tror ikke det er et godt køb. Det
ser udtil at have problemer med "vignetting" hvilket betyder at
billederne bliver mørk i hjørnerne.
( http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5100/page5.asp )

> [...]
> ventetid er også noget der irriterer mig ved mit eget..
>
> Ud fra disse få oplysninger skal jeg bare finde et par alternativer...

Hvis vi snakker Canon S2 så kommer vi ikke uden om Panasonic FZ5. Jeg
har selv købt et FZ5 og er rigtig glad for det. Det har sammen zoom som
S2 samt billedstabilisator. Derud over er det et par ting ved det som
gør, at jeg mener at det er at fortrække fremfor IS2.

- Det vejer omkring 180g mindre
- Har bedre LCD
- Fylder mindre
( http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&
cameras=canon_s2is%2Cpanasonic_dmcfz5&show=all )

Desuden er pris lidt bedre for FZ5
FZ5: 3.389,-
S2: 3.734,-
(Pris incl. forsendelse www.edbpriser.dk)

Morten

Fra : Dennis

Dato : 29-06-05 10:18

> Desuden er pris lidt bedre for FZ5
> FZ5: 3.389,-
> S2: 3.734,-
> (Pris incl. forsendelse www.edbpriser.dk)
>
> Morten

Så er vi sku ved at være der ;)

Mange tak for dit svar.

Mvh Dennis

Fra : Henning

Dato : 29-06-05 11:42

"Morten" <mbern@mbern.slet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ( http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5100/page5.asp )

> Hvis vi snakker Canon S2 så kommer vi ikke uden om Panasonic FZ5.

S2, FZ5 og H1 er nære konkurenter og det er på detaljen de adskiller sig.

Skal jeg nævne een ting ved S2, der efter min mening gør udslaget i S2s
favør, det er det drejelige display, der gør det let at tage billeder fra
lav højde, hen over forsamlinger m.v.

mvh Henning

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 29-06-05 18:01

Henning wrote:

> Skal jeg nævne een ting ved S2, der efter min mening gør udslaget
> i S2s favør, det er det drejelige display, der gør det let at tage
> billeder fra lav højde, hen over forsamlinger m.v.

Hvis ungen, som Dennis nævner, er lille, tæller let lav-højde
fotografering som et stort plus. Børn kalder også på de gode filmklip,
som S2 kan levere. Hurtig autofokus er en vældig rar ting til
børnebilleder, men der er S2 desværre ikke særlig god.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Dennis

Dato : 30-06-05 09:58

> [...]
> --
> JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -

Hehe Ungen?? Han er omkring de 42..
Men ikke ret høj *GGGG*

Men tak ;)

Fra : Palle

Dato : 29-06-05 09:54

> [...]

> 2500-3000kr...
>
> Den "gamle" S1 får lidt tæsk pga focus.. Men er det stadig et godt

Et godt alternativ til Canon S2 er Panasonic Lumix DMC FZ 5, som har
billedstabilisator, 12*zoom, 5 megapixles, lysstærk objektiv og fysisk er ca
100 g lettere end canon.
Det har en hurtigere autofokus end canon, men til gengæld har det en
dårligere videofunktion. Panasonic er en smule billigere end canon.

Sony har også lavet et, som næsten lige er kommet på gaden. Det har jeg ikke
større kendskab til.

Konica Minolta Z5 kan fås til ca 3.000, men har en lidt dårligere
billedkvalitet end Panasonic og canon. Det har også problemer med
autofokusen i svag belysning.

Uanset hvad, så vil jeg anbefale et kamera med billedstabilisator, hvis det
skal have mindst 10*zoom, og så er markedet faktisk begrænset en del.
Ovenstående fire kameraer var også blandt mine overvejelser for en uge
siden, da jeg selv købte nyt kamera, og der var det Panasonic fz 5 der
"vandt"

Mvh. Palle

--
Læs om golden retrieveren, dens oprindelse, udseende og karakteregenskaber.
Læs også om vores hvalpe og deres forældre, og se billeder af dem:

Fra : Dennis

Dato : 29-06-05 10:18

> [...]
> Ovenstående fire kameraer var også blandt mine overvejelser for en uge
> siden, da jeg selv købte nyt kamera, og der var det Panasonic fz 5 der

Mange tak for svarene..
Mvh Dennis