Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
tripping... moi???
Fra : Michael Bothager

Dato : 26-06-05 21:12

hejsa

http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=8

syret? trippet? dumt? skal jeg lade være???

jeg er gået i gang med et nyt lille projekt, "gade-snapshots", som nogen
kalder for "street photography"

men for ikke bare at gå i sporene på helte som jeg end ikke i mine egne
drømme kan komme i nærheden af (hcb anyone?), så vil jeg prøve at få mit
eget præg ind over det, og hvis i har en mening, så må i meget gerne
ytre den

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Fif

Dato : 26-06-05 21:21

"Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse
> hejsa
>
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=8
>
> syret? trippet? dumt? skal jeg lade være???
Hæhæ...! Jeg sy'ns det er fedt. Man blir såån smidt lidt til den ene og den
anden side... minder mig om 'Hurlumhej' på Bakken ;0)

Mere af det
-Fif

Fra : Michael Bothager

Dato : 26-06-05 22:04

Fif wrote:
> [...]
>
> Hæhæ...! Jeg sy'ns det er fedt. Man blir såån smidt lidt til den ene og den
> anden side... minder mig om 'Hurlumhej' på Bakken ;0)

hejsa, tak-tak

hehe, det var ikke hurlumhej-huset jeg tænkte på, men jeg kan godt se
det nu du siger det

de næste bliver nok knap så tiltet, men stadig 2 og 2

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-06-05 21:50

Michael Bothager wrote:
> [...]
> drømme kan komme i nærheden af (hcb anyone?), så vil jeg prøve at få mit
> eget præg ind over det, og hvis i har en mening, så må i meget gerne

Hvordan har du det med at skyde close up af fremmede folk på åben gade?
Jeg har det fint med en 200mm tele, men med en vidvinkel er det straks
værre. Det er måske bare et spml og øvelse og "koldhed"? Jeg er helt
tosset med den stil, men synes det er lidt ubkvemt eller anmassende at
gå tå tæt på.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Michael Bothager

Dato : 26-06-05 22:16

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> værre. Det er måske bare et spml og øvelse og "koldhed"? Jeg er helt
> tosset med den stil, men synes det er lidt ubkvemt eller anmassende at

hej thomas

noget af det vigtigste er nok at man er klar til at snakke med folk, og
accepterer at der er nogen der ikke vil fotograferes, også selv om man
har taget nogle bilelder af dem. hvis de så insisterer på at man ikke må
for dem, så lader jeg også være med det

så øvelsen er "bare gør det" (hm, nike reklame her??), og vær åben og
ærlig med det som du gør, ikke noget med at luske for meget

et lille kamera hjælper også, så tror folk man bare er en "dum" turist

man skal for gud skyld ikke være "kold", tværtimod, smil og vink, sig
hej til folk, vis dem respekt, så kommer alle mulighederne helt af sig selv

hvis man er lidt genert (og jeg er u virkeligheden _meget_ genert), så
er "turist-events" rigtigt gode at æve sig på, og sæ'føli jazz-festival
i københavn, århus festuge, karneval og alt det der. man behøves ikke at
nøjes med at tage billeder af de optrædende, men også af tilskuerne

men vigtigst af alt, vær parat til at snakke med folk og se dem i
øjnene, og fortæl dem hvorfor du har valgt dem, de bliver næsten altid
lidt flatterede over at du valgte dem frem for nogle andre

og sommeren er alletiders til denne form for billedemageri, for nu er de
kære daner meget mere udenfor i gaderne for at nyde solen, så det gælder
bare om at komme derud

held og lykke

Fra : Michael Bothager

Dato : 27-06-05 09:48

Thomas Schreiber <REMOVEnews@schreiber.se> skrev:

>Hvordan har du det med at skyde close
> [...]

hej igen

fandt lige et gammelt link frem:
http://www.pinkheadedbug.com/techniques/shynessone.html

det kan være det kan hjælpe

cya

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-06-05 21:50

In article <42bf0b97$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Michael Bothager wrote:
> [...]
> drømme kan komme i nærheden af (hcb anyone?), så vil jeg prøve at få mit
> eget præg ind over det, og hvis i har en mening, så må i meget gerne

Synes også ideen er fed, men det ødelægges lidt af, at de træer der
er til højre i billedet er OK ved kvinden men helt kullet ud på det venstre.
Du bør holde samme eksponering.

Fra : Michael Bothager

Dato : 26-06-05 22:19

Povl H. Pedersen wrote:

> Synes også ideen er fed, men det ødelægges lidt af, at de træer der
> er til højre i billedet er OK ved kvinden men helt kullet ud på det venstre.
> Du bør holde samme eksponering.

hej povl, tak-tak

hm... du har jo ret de 2 billeder har samme eksponering, så
forskellen skyldes dodge/burn i ps, jeg gik ikke op i at træerne skulle
være helt ens men kangodt se at det forvirrer lidt og skaber lidt forskel

tak for input

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-06-05 01:11

> [...]
> drømme kan komme i nærheden af (hcb anyone?), så vil jeg prøve at få mit
> eget præg ind over det, og hvis i har en mening, så må i meget gerne

Hej Michael!

Normalt bruger jeg ikke 2 dage om at tænke over et billede eller kritikken
af samme.
Det har jeg faktisk gjort i det her tilfælde.

Jeg husker tydeligt dine Baal-koncert-billeder og ved, at du har dit
håndværk helt på plads.

Jeg finder det meget inspirerende at se, hvordan du prøver at tage
håndværket videre og gøre det til kunst.
Din golfserie har lært mig til at se billeder i en sammenhæng og ikke bare
som enkeltstående individuelle optagelser. Jeg var ikke helt enig i dit
udtryk der, men ikke desto mindre har serien givet mig stof til eftertanke.

Det har inspireret mig til et lille projekt med en billedserie fra Grenaa
fiskerihavn fra morgen til eftermiddag. Jeg er dog ikke nået længere end til
planlægningen af turen, og ved endnu ikke, om jeg skal forsøge at formidle
stemningen derude, eller forsøge at skabe min egen.
Jeg er nødt til at se råbillederne først - Jeg er endnu ikke dygtig nok til
at præcist få det, jeg stræber efter og må tilpasse mine ambitioner efter de
opnåede resultater.

Jeg er meget facineret af, at du øjensynligt allerede, før du er taget ud
for at fotografere, har taget beslutningen om, hvad du vil opnå og har
udtrykket på plads.
Du skal helt klart fortsætte serien og perfektionere udtrykket.

Skulle jeg navngive billedet, ville jeg kalde det "Distance" Det er den
stemning, du formilder til mig, i hvert fald. Udtrykket er lidt koldt men
meget stemningsfuldt.
Det er min opfattelse, at du har tænkt dig at forfølge den tråd.

Men jeg har lyst til at udfordre dig lidt:

Prøv at lave en tilsvarende serie, hvor du henter lidt mere kontakt til de
involverede og på den måde skaber varme. - Blot for at vise, at du også
mestrer denne genre og kan formidle dit udtryk af den!.

I dare you

Tak for kigget og den fede inspiration.
Det er meget lærerigt.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Michael Bothager

Dato : 28-06-05 21:31

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> af samme.
> Det har jeg faktisk gjort i det her tilfælde.

fedt, det må have ramt noget i dig

> Jeg husker tydeligt dine Baal-koncert-billeder og ved, at du har dit
> håndværk helt på plads.

det var nu ikke mig

> [...]
> at præcist få det, jeg stræber efter og må tilpasse mine ambitioner efter de

jeg er rigtig glad for at have inspireret dig, og jeg glæder mig til at
se din serie. jeg mener at det allervigtigste er at du selv kan stå inde
for det, om det så er en gengivelse af stemningen eller din tolkning af
samme

> Jeg er meget facineret af, at du øjensynligt allerede, før du er taget ud
> for at fotografere, har taget beslutningen om, hvad du vil opnå og har
> udtrykket på plads.

tjoh, det er nogen gange også begrænsende at sætte sig et mål, og jeg
"snyder" da en gang i mellem og falder fra hvis jeg falder over noget
helt anderlededes/spændende, hehe

> Du skal helt klart fortsætte serien og perfektionere udtrykket.

det har jeg tænkt mig, så det er dejligt at blive opfordret til det

> Skulle jeg navngive billedet, ville jeg kalde det "Distance" Det er den
> stemning, du formilder til mig, i hvert fald. Udtrykket er lidt koldt men
> meget stemningsfuldt.

koldt forstår jeg nu ikke, men billeder taler forskelligt til alle

> Det er min opfattelse, at du har tænkt dig at forfølge den tråd.

forfølge den, udforske den, skabe variationer over den, det skal jeg, ja

> [...]
> involverede og på den måde skaber varme. - Blot for at vise, at du også
> mestrer denne genre og kan formidle dit udtryk af den!.

det bliver i samme serie, det er ikke meningen at der ikke skal være
menneskelig kontakt, men top you're on det er da fedt at blive udfordret

> Tak for kigget og den fede inspiration.
> Det er meget lærerigt.

selv tak, og tak for "handsken i ansigtet", d'artagnan hehe

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-06-05 12:28

> det var nu ikke mig

Jeg må være ved at blive gammel.
Jeg var ellers sikker på at det var dig
Sorry Thomas Kjær!
De var altså også meget fine.

> [...]
> det, om det så er en gengivelse af stemningen eller din tolkning af samme

Ja, nu må vi se, hvad jeg får ud af det
Jeg vil prøve, om ikke jeg kan komme afsted torsdag nat.
De starter tidligt de fiskere

> det har jeg tænkt mig, så det er dejligt at blive opfordret til det

> koldt forstår jeg nu ikke, men billeder taler forskelligt til alle

Jeg skal gerne prøve at uddybe:

Jeg er godt klar over, at det er to uafhængige optagelser, der sandsynligvis
kun har bænken som fællesnævner, men jeg ser dem som et billede.
Den tiltede beskæring binder dem sammen.

Jeg ser 2 mulige historier:

1 Den ældre herre har forgæves forsøgt at få kontakt til den yngre dame. Nu
opgiver han og rejser sig for at gå væk. Hun bruger sin bog som boldværk
imod hans anmassenhed.

2 Far og datter hae en uoverensstemmelse, hun lukker af ved at tage bogen
frem og han opgiver og rejser sig

Det er gir de 2 goe historier i billedet er hans kropsholdning i forhold til
hende. Han er på vej væk mod venstre, og hun har isoleret sig med sin bog.
Når jeg siger billedet er lidt koldt mener jeg , at det udstråler afstand
mellem de 2 mennesker, kold luft, distance.

Her kan du se, at jeg har tænkt over billede og dets udtryk.

> selv tak, og tak for "handsken i ansigtet", d'artagnan hehe

Velbekomme, jeg glæder mig tila t se resultatet

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Michael Bothager

Dato : 29-06-05 22:18

Frodo Nifinger wrote:
> "Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse

<snip>

> Ja, nu må vi se, hvad jeg får ud af det
> Jeg vil prøve, om ikke jeg kan komme afsted torsdag nat.
> De starter tidligt de fiskere

jeg ser frem imod det

<snip>

> [...]
> mellem de 2 mennesker, kold luft, distance.
>
> Her kan du se, at jeg har tænkt over billede og dets udtryk.

aaaahhhhh.... nu ser jeg

det at der var en social relation imellem de 2 var ikke inde i mine
tanker, derfor så jeg heller ikke den "afstand" du ser i mellem, men en
spændende observation. de 2 havde intet med hinanden at gøre, og når man
har set det, så tænker man ikke i de baner

point taken