Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skrue i top af stativ, i bund af kamera
Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 17:57

Hej!

Nogle, der ved hvad den skrue/gevind der sidder i bunden af et kamera
hedder? Jeg mener det er noget med 1/4". Jeg skal bruge både en skrue og et
gevind til et kamerakran-projekt og leder med lys og lygte efter det. Tror
ikke, at man kan skaffe det i et alm. byggemarked...

Pft for svar!

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 18:30

"jacob" <ni> skrev i en meddelelse
> [...]
> et gevind til et kamerakran-projekt og leder med lys og lygte efter det.
> Tror ikke, at man kan skaffe det i et alm. byggemarked...

Jeg købte et gevindsæt i Aldi for en måneds tid siden. Der var både 1/4 "
Withworth som tap og clou imellem - plus en masse andre gevindstørrelser.
Kan være det var noget? Hvor i landet bor du?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 19:00

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Withworth som tap og clou imellem - plus en masse andre gevindstørrelser.
> Kan være det var noget? Hvor i landet bor du?

Det lyder da interessant. Jeg bor i Kolding. Mail mig evt. på mail @ SLET
jacobwaage.dk

Hilsen
Jacob

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-06-05 19:00

In news:42bee62f$0$18648$14726298@news.sunsite.dk,
Claus Petersen <clapet AT bolignet-aarhus.dk> typed:

> Jeg købte et gevindsæt i Aldi for en måneds tid siden. Der var både
> 1/4 " Withworth som tap og clou

Lige en venligt ment detalje.. Det hedder en skærebakke eller en
gevindbakke, den "ting" man bruger til at skære gevind med, den "ting" man
monterer bakken i når den skal bruges hedder en klub. Clou, er navntet på et
anerkendt firma der fremstiller skærendeværktøjer.
og lige et PS: den ting man monterer en snittap i, når den ksla bruges
hedder et vindejern.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 19:16

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42beed3a$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> anerkendt firma der fremstiller skærendeværktøjer.
> og lige et PS: den ting man monterer en snittap i, når den ksla bruges

Rart at få klaring på sagerne

Mvh. Claus Petersen

Fra : Knud Bonke

Dato : 26-06-05 18:37

:
[...]

Det er 1/4", som kan købes i maskin- / værktøjsforretninger. Pas
på du ikke skruer skruen fast i bunden af gevindet på kameraer, du
kan risikere at trykke den smule materiale der lukker hullet, ind i
kameraet. Brug altid en form for kontramøtrik.
mvh Knud

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-06-05 19:01

In news:42bede32$0$15157$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
jacob <ni> typed:
> [...]
> og et gevind til et kamerakran-projekt og leder med lys og lygte
> efter det. Tror ikke, at man kan skaffe det i et alm. byggemarked...

Jeg har lidt skruer og møttrikker liggende i 1/4"Withworth, jeg kan da godt
lokkes til at smide et par stykker efter dig..

--

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-06-05 22:13

> [...]

godt
> lokkes til at smide et par stykker efter dig..

Jeg vil da gerne købe et par skruer af dig i givet fald. Jeg mangler nemlig
også et par stykker.

Claus