Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Acer CS-5530 eller Konica Minolta E500?
Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-06-05 14:37

Hej -

Jeg er blevet lidt lun på idéen om at købe et digitalt kamera som skal
bruges til lidt af hvert på fritidsbasis.
Eftersom man til syneladende kan få en hel masse kamera til 1500,-
efterhånden, vil jeg gerne holde mig herunder.

Af krav har jeg følgende:
- 3.2 MP (absolut minimum)
- 3X optisk zoon
- fornuftig video-funktion
- min. 2" skærm

Jeg har helt konkret kig på Acer CS-5530 og Konica Minolta E500.
Specifikationerne er jeg helt med på, men jeg er lidt usikker på optik og
chips kvalitet i de to tilfælde. På Konica Minolta'et er det vel i orden,
eller hvad? Hvad med Acer - tager det nogle ordentlige billeder?
Andet jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak!

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-06-05 16:07

In article <42bd5d69$0$18636$14726298@news.sunsite.dk>, Jonas Delfs wrote:
> [...]
> Eftersom man til syneladende kan få en hel masse kamera til 1500,-
> efterhånden, vil jeg gerne holde mig herunder.

Det duer kun hvis det er til computer. TV er 720x576, og det er
der ikke nogen digicams der kan endnu.

> [...]
> chips kvalitet i de to tilfælde. På Konica Minolta'et er det vel i orden,
> eller hvad? Hvad med Acer - tager det nogle ordentlige billeder?

Du må ud på nettet og lede efter tests af Acer.

Du bør også checke opstartstid, tid fra du trykker udløser til billedet
tages, billede til billede tid, evt max størrelse på video, opløsning
og framerate på video. Det ser ikke ud til E500 kan klare de 30 fps der
regnes som standard (25 er hvad der bruges til rigtig video).

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 26-06-05 07:03

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote in message
> [...]
> chips kvalitet i de to tilfælde. På Konica Minolta'et er det vel i orden,
> eller hvad? Hvad med Acer - tager det nogle ordentlige billeder?

Hej Jonas

Konica Minolta E500 er et helt nyt kamera, og der findes derfor stort set
ingen test eller erfaringer med det.

I den prisklasse du taler, om ville jeg nok se på:
Sony S60
Canon Powershot A510
Nikon 5600

hilsen Jesper

Fra : Jonas Delfs

Dato : 26-06-05 12:33

Hej Jesper

"Jesper Sørensen" <portmate@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen test eller erfaringer med det.
>
> I den prisklasse du taler, om ville jeg nok se på:

Tak for budene. Det vil jeg se nærmere på!
Især Acer kameraet tiltaler bare på baggrund af sine imponerende
specifikationer (skærm(!), opløsning, batteri) og sin kompakte størrelse.
Tror næsten jeg bliver nødt til at bestille sådan et, og så må jeg jo
udnytte min reklamationsret hvis ikke det tager ordentlige billeder.

Venligst, Jonas