Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd vedr. køb af Canon 350D
Fra : Kim

Dato : 24-06-05 17:21

Jeg har besluttet mig for at købe et Canon 350D.

Jeg vil gerne have nogle gode råd om køb af objektiver til dette kamara.

Jeg overvejer 2 muligheder:

Et Kit sæt med Canon's 2 objektiver 18-55, 55-200, alternativt

Tamron XR 18/200 f/3.5-6.3 Di II CA DKK 3.349,00

Hvad vil I anbefale?

Hvad er fordelene/ulemperne ved et eller 2 objektiver?

En af fordelene ved eet objektiv er selvfølgelig at jeg ikke skal skifte.

Kim

Fra : Gert Medom

Dato : 24-06-05 17:48

"Kim" <kimsoeby@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er fordelene/ulemperne ved et eller 2 objektiver?
>
> En af fordelene ved eet objektiv er selvfølgelig at jeg ikke skal skifte.

Hej Kim.

Det må jo handle om hvad du har af ambition med fotograferingen.

Jeg tror at faren for dårlig kvalitet er proportional med hvor langt et
område, zoomen skal spænde over. personligt ville jeg vælge de to kit
objektiver. 18-55 mm er måske ikke et objektiv der gi´r teknofreaken våde
drømme, men det løser sin opgave stille og roligt. For mig har det været et
irritationsmoment at det ikke rækker ret langt i teleområdet og ret tit
kræver skift, men ellers er det ikke dårligt..

/ Gert M.

Fra : Kim

Dato : 24-06-05 18:01

> [...]
> et irritationsmoment at det ikke rækker ret langt i teleområdet og ret tit
> kræver skift, men ellers er det ikke dårligt..

Tak for dine overvejelser Gert.

Jeg havde også en fornemmelse af at jo større område, jo svære at lave
ligeså god kvalitet som fast brænvidde

Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 24-06-05 18:21

> [...]
>
> Tamron XR 18/200 f/3.5-6.3 Di II CA DKK 3.349,00
>

> Hvad vil I anbefale?
>
> Hvad er fordelene/ulemperne ved et eller 2 objektiver?

Stort zoom område er ofte ligmed dårlig optisk performance!
EF-S 18-55 klarer sig da rimeligt, især når man tager prisen i betragning!
55-200 kender jeg ikke, men hvis du køber i tyskland bør du måske overveje
Sigma 70-300 Super APO 2, det er et ret godt objektiv til prisen, som er
omkring 1500 kr! (I Tyskland...)

> En af fordelene ved eet objektiv er selvfølgelig at jeg ikke skal skifte.

Det er som regel også den eneste fordel ;)

Eneste undtagelse til reglen jeg lige kender er Sigmas "Bigma" - 50-500 mm,
men det koster så også derefter!

Brian

Fra : Kenneth

Dato : 24-06-05 18:22

> [...]
>
> Hvad er fordelene/ulemperne ved et eller 2 objektiver?
>
> En af fordelene ved eet objektiv er selvfølgelig at jeg ikke skal skifte.

hej Kim,
jeg har netop 350D med de to kit objektiver.
Jeg synes de er rigtigt gode til prisen og kan lave rigtigt gode billeder.
Så hvis det er hvad din pengepung synes er rimeligt at købe for får du et
meget fint sæt du kan have glæde af længe.

Naturligvis kan du ikke sammenligne disse to kit objektiver med langt dyere
grej som naturligvis vil kunne give endnu bedre billeder, men det er jo
heller ikke relevand. Tamron'en kender jeg ikke - den er sikkert også ok,
men det store zoom område betyder normalt at du få lidt dårligere ydelse end
et mindre zoom spand.

/Kenneth

Fra : Jan Aude

Dato : 24-06-05 19:17

Kim <kimsoeby@msn.com> skrev:
>Jeg har besluttet mig for at købe et Canon 350D.

> [...]

Jeg har købt sættet. Begge objektiver er efter min mening rimeligt
gode til prisen. Dog er 55-200 et USM objektiv, hvilket giver
bedre autofokus synes jeg.

hilsen Jan

Fra : Kim

Dato : 25-06-05 07:57

Mange tak for alle svarene.

Kim

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-06-05 08:38

Kim skrev:
> Mange tak for alle svarene.
>
> Kim

Hov, du skal lige have et mere med, der - alt efter temperament - kan
være det bedste eller det ringeste råd af alle:
Ved du ikke hvad du har brug for, har du ikke brug for det....

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Kim

Dato : 25-06-05 08:47

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Ganske korrekt, men måske søger jeg svar på det jeg ikke ved, så jeg ved jeg
ikke har brug for det.........

Kim

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-06-05 09:19

Kim skrev:

> Ganske korrekt, men måske søger jeg svar på det jeg ikke ved, så jeg ved jeg
> ikke har brug for det.........
>
> Kim

Sådan !

Fra : 7c

Dato : 25-06-05 09:26

> Sådan !
>
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:
> http://home.tiscali.dk/muggler

_ _ _ _

Man ved jo ikke at man ikke har brug for det, hvis man ikke ved hvad det
skal bruges til og derfor er det godt at vide, hvad det skal bruges til, så
man ved at man ikke har brug for det. Når man så først ved at man ikke har
brug for det, så ved man noget man ikke har brug for at vide, med mindre man
en dag for brug for at vide, at man nu har brug for den viden man før ikke
havde brug for.Viden er magt og den uvidne handler i afmagt

Sørn

Fra : Max

Dato : 25-06-05 09:39

Hej Kim

> Ganske korrekt, men måske søger jeg svar på det jeg ikke ved, så jeg ved
jeg
> ikke har brug for det.........

Det hedder "Det uudtrykte kundebehov" :)

Mvh Max

Fra : Thomas

Dato : 26-06-05 12:43

Jeg har netop købt et Tamron 18-200 Di II Macro. Jeg er helt vild med
det! Se billeder taget med det her:
<http://www.neumann-foto.dk/gallery/index.php?list=10>

Det er på tilbud til 3.000 hos bingo lige pt. Jeg fik lov at teste det
her i weekenden, med mulighed for at returnere det hvis jeg ikke var
tilfreds.

Jeg har prøvet Canons 75-300 også. Jeg synes Tamron'en tegner skarpere
ved 200, og er lige så hurtig som Canons USM. Den siger måske en lille
smule mere når den fokuserer. Jeg er i hvert fald tilfreds, men der er
nok ikke andet at gøre end at prøve det.

Thomas