Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bigma - hvor?
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 24-06-05 11:43

Hejsa
Kan I anbefale et sted (billigste) hvor jeg kan købe en Sigma 50-500 mm
(Bigma)? til min 300D.

Mvh. Bo

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-06-05 12:13

Bo Jørgensen wrote:
> Hejsa
> Kan I anbefale et sted (billigste) hvor jeg kan købe en Sigma 50-500 mm
> (Bigma)? til min 300D.

Hvilken pris har du set det billigst til selv?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 24-06-05 12:25

> Hvilken pris har du set det billigst til selv?

Godt 10.000 kr på http://www.pris-baskeren.dk/group.asp?group=201

/Bo

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-06-05 12:54

Bo Jørgensen wrote:
> Godt 10.000 kr på http://www.pris-baskeren.dk/group.asp?group=201

Det var meget imho. Den kan fås for 549£ her:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4687&item=7526181352&tc=photo

Jeg har handlet hos Hugo nogle gange nu uden problemer. Typisk tager det
2-5 dage for en levering. Når jeg kan spare 500kr eller derover i
forhold til Tyskland køber jeg i Hongkong.

Måske kan du finde en brugt i dba eller lign?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Brian Lund

Dato : 24-06-05 13:46

> [...]
> 2-5 dage for en levering. Når jeg kan spare 500kr eller derover i
> forhold til Tyskland køber jeg i Hongkong.

Men så løber du en risiko for at betale told og moms!
Nok kan man ofte slippe for det, men hvis man går hen og er "uheldig" så
koster det altså ekstra. :)

Som Simon skriver er det absolut en mulighed at handle i tyskland, og her
vil du ikke blive opkrævet hverken told eller moms!

> Måske kan du finde en brugt i dba eller lign?

Eller måske forhøre sig på dk.marked.privat.foto eller se på fotokritik.dks
brugmarkede!

Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-06-05 15:25

In article <d731a$42bc0083$3e3d8579$25304@news.arrownet.dk>, Brian Lund wrote:

> [...]
>
> Men så løber du en risiko for at betale told og moms!
> Nok kan man ofte slippe for det, men hvis man går hen og er "uheldig" så

Men stadig billigere end Danmark.

> Som Simon skriver er det absolut en mulighed at handle i tyskland, og her
> vil du ikke blive opkrævet hverken told eller moms!

Ikke medmindre de oplyser dig om det først. Der er mange tyske forhandlere
der burde opkræve dansk moms. Men det er selvfølgelig kun forbrugers problem
derhen at det øger skattetrykker at tyskerne får moms pengene.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-06-05 08:30

> Ikke medmindre de oplyser dig om det først. Der er mange tyske forhandlere
> der burde opkræve dansk moms. Men det er selvfølgelig kun forbrugers problem
> derhen at det øger skattetrykker at tyskerne får moms pengene.

Burde? nej der er en helt fast grænse for hvornår butikker i EU skal
betale dansk moms, jeg kan ikke lige huske hvornår det er, men jeg ved
pixmania skal gøre det.

MVh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-06-05 12:22

Bo Jørgensen wrote:
> Hejsa
> Kan I anbefale et sted (billigste) hvor jeg kan købe en Sigma 50-500 mm
> (Bigma)? til min 300D.

Det billigste sted for lige det objektiv er http://www.technikdirekt.de
der koster det 1099 € og det er den nye DG model. Jeg har i hvert fald
ikke fundet det billigere, men det koster ca. det samme i alle de gode
tyske online butikker.

Mvh
Simon

Fra : Anders Lund

Dato : 25-06-05 22:42

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse
> Det billigste sted for lige det objektiv er http://www.technikdirekt.de
> der koster det 1099 € og det er den nye DG model.
Hvad betyder det, at det er en DG model?

Mvh
Anders Lund

Fra : Rolf Egil Sølvik

Dato : 25-06-05 23:48

On Sat, 25 Jun 2005 23:41:53 +0200, "Anders Lund" wrote:

>Hvad betyder det, at det er en DG model?

DG (DG Lens)
These are large-aperture lenses with wide angles and short minimum
focusing distances. With an abundance of peripheral illumination,
they are ideal lenses for Digital SLR Cameras whilst retaining
suitability for traditional 35mm SLRs.

til forskjell fra

DC (DC Lens)
These are special lenses designed so that the image circle matches
the smaller size of the image sensor of most digital SLR cameras.
Their specialized design gives these lenses the ideal properties for
digital cameras, the compact and lightweight construction is an
added bonus ! including compact and lightweight construction.

DC hos Sigma er lik DX hos Nikon og EF-S hos Canon.

DG objektiver har en annen og bedre coating, tilpasset dSLR.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-06-05 16:40

In article <42bdcfa5$0$661$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Anders Lund wrote:

> "Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad betyder det, at det er en DG model?

At de har en anti-refleks coating på bagerste linse.

Fra : Knud I

Dato : 24-06-05 18:22

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Kan I anbefale et sted (billigste) hvor jeg kan købe en Sigma 50-500 mm
> (Bigma)? til min 300D.
>
> Mvh. Bo
Har ikke handlet med firmaet men her kan der købes en i Danmark for 8289,-
+porto
http://www.kamerashop.dk/produkter2.asp?catcode=66 ca halvejs nede
Mvh Knud

Fra : KRV

Dato : 24-06-05 18:56

Har du prøvet i sverige Til ca 7600 omregnet til dk
Jeg køber en del der http://www.cyberphoto.se
Du har varen efter ca 4 dage og di omregner selv til danske Kr