Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fjernudløser Pentax P30
Fra : Max

Dato : 24-06-05 00:15

Hej

Kan man ikke bruge fjenudløser på en Pentax P30 ?

Mvh Max

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 29-06-05 03:00

> Hej
>
> Kan man ikke bruge fjenudløser på en Pentax P30 ?
>
> Mvh Max

Den har en cable release socket. Men om det er en elektrisk kontakt eller en
mekanisk ved jeg ikke.

Jeg har også 2 Ricoh slr (pentax bajonet) xr-2000 samt 3pf, som har en
elektrisk kontakt. Til disse har jeg en IR remotekontrol (sender/modtager)
som sættes i stikket. Sådan en remote kan sikkert findes på ebay. Hvis det
er en mekanisk løsning du har kan man sikkert også finde en sådan på ebay
eller lign.

Jeg tror ikke det er noget som føres mere som nyt.

Mvh Jørn.

Fra : Max

Dato : 29-06-05 07:07

Hej Jørn

> Den har en cable release socket. Men om det er en elektrisk kontakt eller
en
> mekanisk ved jeg ikke.

Det er efter hvad jeg kan se på diagrammet en elektrisk kontakt, men
mit hovedproblem er at jeg ikke kan finde stikket på huset.

Mvh Max

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 29-06-05 09:51

> [...]
>
> Det er efter hvad jeg kan se på diagrammet en elektrisk kontakt, men
> mit hovedproblem er at jeg ikke kan finde stikket på huset.

Pentax har for vane at beskytte stik og kontakter med dækplader. Prøv at
se
efter en knop eller et dæksel næsten i plan med huset. Det kan være et
aflangt stik eller en minijack som er dækket til.

Mvh Jørn