Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet Uge 25. VARME. Resultattråd (na~
Fra : Fif

Dato : 23-06-05 19:00

Ja, så er det tid igen.

Emnet for uge 25 er VARME.

Det har jo trods alt været lidt varmt her på det sidste.
Og i aften bliver det jo rigtig lunt for 'visse personer' der pludselig får
lyst til at emigrere til Sachsen ;0)

Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
Jeg offentliggør resultatet af stafetten søndag den 26/6 efter kl. 20.

Reglerne for fotostafetten findes her
http://www.fotostafetten.dk/Regler.php

Husk at skrive dit eget navn i stedet for "navn" i (....)

Hilsen
Fif

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 22:10

"Fif" <fiftoo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, så er det tid igen.
>
> Emnet for uge 25 er VARME.

Mit bud:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-99

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : fam. Ager

Dato : 25-06-05 13:43

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-99

hej

syntes det er lidt kdeligt dit billed, uden at være fræk..Bare ikke lige min
stil, syntes der mangler noget for at gøre det spændende...

mvh torben

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-06-05 13:37

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote:

>Mit bud:
>
>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-99

Billedet er indefor emnet - men det er nok også det meste jeg kan finde af
positive ting at skrive.

Jeg mangler rigtig at føle varmen. Det virker som et alt for lille bål - eller
måske er der lige træ nok, men billedet er bare taget alt for tidlig.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-06-05 11:56

"Sol", sommer og menneskelig varme. (snapshot)
Et klassisk foto konkurrence billede:
- Værsgo far, du skal ha en lille fjer (på) - -max-
www.photosig.com/go/photos/view?id=1552739

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-05 20:44

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:8FRue.56777

> "Sol", sommer og menneskelig varme. (snapshot)
> Et klassisk foto konkurrence billede:
> - Værsgo far, du skal ha en lille fjer (på) - -max-
> www.photosig.com/go/photos/view?id=1552739

Flot stemningsbillede.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-06-05 08:48

On Fri, 24 Jun 2005 12:56:11 +0200, -max- wrote:

> "Sol", sommer og menneskelig varme. (snapshot)
> Et klassisk foto konkurrence billede:
> - Værsgo far, du skal ha en lille fjer (på) - -max-
> www.photosig.com/go/photos/view?id=1552739

Et flot og skønt billede. Dejlig indramning af motivet med træerne i
forgrunden og i baggrunden. 1 skridt til højre så du kunne have fået noget
mere af kvinden med, så tror jeg at den havde været det 112%.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : fam. Ager

Dato : 25-06-05 13:44

> www.photosig.com/go/photos/view?id=1552739

hej

det er noget helt specielt,rigtig flot!.
flot skarphed, super komposition og en lækker stemning!..

Flot arbejde Max.!
mvh torben

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-06-05 13:59

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote:

>"Sol", sommer og menneskelig varme. (snapshot)
>Et klassisk foto konkurrence billede:
>- Værsgo far, du skal ha en lille fjer (på) - -max-
>www.photosig.com/go/photos/view?id=1552739

Et meget spændende billede - med en god historie.

Når man kigger lidt nærmere, så er det faktisk et meget rodet billede - to
cykler, en klapvogn og en favnfuld overtøj i en stor dynge lige midt i billedet.
Som andre skriver, så burde damen til venstre være lidt mere synlig.

Men mit samlede indtryk er godt billede, god teknik og en lidt speciel
komposition.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 14:13

> "Sol", sommer og menneskelig varme. (snapshot)
> Et klassisk foto konkurrence billede:
> - Værsgo far, du skal ha en lille fjer (på) - -max-
> www.photosig.com/go/photos/view?id=1552739

Det er er dejligt billede. Men varmen jeg fornemmer tja. Men du får den da
med i både her og i titel.
Når jeg ser på det, tænker jeg på hvordan du har lavet det lys i mørket. Jeg
tror på det er et snapshot, sikkert ok, men hva' dælen har du gjort for at
få den effekt?
For så verden sådan ud?
Det må du gerne lære os.

Gert

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-06-05 14:49

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> wrote:

> [...]
>tror på det er et snapshot, sikkert ok, men hva' dælen har du gjort for at

Max beskriver faktisk en del om det på PhotoSig - under billedet.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 17:08

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> skrev i en meddelelse

> Max beskriver faktisk en del om det på PhotoSig - under billedet.

Takker, hmm? man kan da forsøge, men helt fostår jeg det nu ikke.
formoder det er at blande to lag, men et inverteret billede? Men det må da
prøves.
Gert

Fra : Food_life

Dato : 24-06-05 17:12
Fra : Ukendt

Dato : 24-06-05 20:54

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-100

Billedet virker imo lidt kedeligt.
Der mangler lidt mere pang på farverne, for at det ville virke som et "
varmt" billede for mig. Jeg ville gerne have haft varme-disen lidt af vejen,
så man kunne se vandet + horisonten i baggrunden i strålende solskin, med
dertil tilhørende (sommer)farver.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-06-05 22:12

Food_life wrote:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-100

Du har skidt på din CCD eller dit objektiv.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : PH

Dato : 24-06-05 22:19

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse news:42bc7721$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...

> Du har skidt på din CCD eller dit objektiv.

Hehe Thomas
Jeg tror du, med fordel, kan formulere det mere i retning af:
"Der er kommet skidt på din CCD eller dit objektiv"

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-06-05 23:07

PH wrote:
> Hehe Thomas
> Jeg tror du, med fordel, kan formulere det mere i retning af:
> "Der er kommet skidt på din CCD eller dit objektiv"

LOL! Ja, det har du ret i

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Food_life

Dato : 25-06-05 07:38

On Fri, 24 Jun 2005 23:12:00 +0200, Thomas Schreiber
<REMOVEnews@schreiber.se> wrote:

>Du har skidt på din CCD eller dit objektiv.

Enig, opdagede det først for sent!

Mogens

Fra : fam. Ager

Dato : 25-06-05 13:47

> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-100

hej Mogens

det første der falder i mine øjne er den støj plet:0)... måske forde jeg
selv lige har kæmpet med en selv:0)

ellers et dejligt billed.Godt fundet på,varmedis...

mvh torben

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-06-05 14:09

Food_life <noname@tdc.dk> wrote:

>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-100
>
>Mit bidrag

Idéen er god, men...

Jeg kan bare ikke føle den varme der burde være i billedet. Der mangler kort
sagt en snært af det kan kan opleve på en landevej - måske meget tættere på land
havde ændret det til et vinderbillede?.

Det tekniske har andre trampet nok i

Fra : fam. Ager

Dato : 25-06-05 10:29

hej

jeg ved ikke om det er forsent,men jeg poster alligevel.....:0)

Jeg vil gerne deltage fremover, så meget jeg kan komme til:0)

samtidig vil jeg lige spørge om næste uges emne, hvad er det?

mvh torben ager

Fra : fam. Ager

Dato : 25-06-05 10:30

ups starter flot:0)....

her et linket;
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-101

mvh t.a

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-06-05 11:38

fam. Ager wrote:
> ups starter flot:0)....
>
> her et linket;
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-101

Helvedes flammer - ikk' værst

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Holst

Dato : 25-06-05 12:29

fam. Ager wrote:

> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-101

Se, det er et flot bål. Ikke som det andet bål i tråden, der både var
grimt opbygget, dårlige farver, ikke kraftfuldt osv. osv. osv. Men dette
bål, wow, her ser man kraften og føler varmen.

Fra : fam. Ager

Dato : 25-06-05 13:48

"Holst" <newsjun05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

tak for de flotte ord Holst!

mvh T.A

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 14:15

> ups starter flot:0)....
>
> her et linket;
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-101

Flot bål. Her er der varme for alle pengene.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-06-05 14:22

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> her et linket;
>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-101
>
> mvh t.a

Her er der absolut varme, så meget at man næsten kan føle den.

Jeg er bare lidt i tvivl om beskæringen er for tæt - jeg kan øjne et noget andet
udtryk hvis man kunne se bålet næsten som en cirkel.

Fra : Holst

Dato : 26-06-05 14:40

Ove Kjeldgaard wrote:

> Jeg er bare lidt i tvivl om beskæringen er for tæt - jeg kan øjne et noget andet
> udtryk hvis man kunne se bålet næsten som en cirkel.

Ja, men så får du måske for meget af det "omgivende" med. Det generer
allerede mig en lille bitte smule, at der er grønt græs nede i hjørnerne ...

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-05 11:05

> samtidig vil jeg lige spørge om næste uges emne, hvad er det?

Næste uges emne er: " Sommer"

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : fam. Ager

Dato : 25-06-05 11:08

> Næste uges emne er: " Sommer"

Takker

Fra : Fif

Dato : 25-06-05 11:09

> hej
>
> jeg ved ikke om det er forsent,men jeg poster alligevel.....:0)
Nej det er ikke for sent.

> Jeg vil gerne deltage fremover, så meget jeg kan komme til:0)
Det lyder dejligt, jo flere vi er, jo sjovere.

> samtidig vil jeg lige spørge om næste uges emne, hvad er det?
I uge 26 er emnet sommer, som du kan læse om i en tidligere tråd af Claus
Petersen d. 21.6 kl. 17.19

Velkommen til
-Fif

Fra : fam. Ager

Dato : 25-06-05 11:15

> Nej det er ikke for sent.
kanon:0)

> I uge 26 er emnet sommer, som du kan læse om i en tidligere tråd af Claus
> Petersen d. 21.6 kl. 17.19
Takker for info

> Velkommen til
tak Fif

mvh T.A

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 25-06-05 13:14

"Fif" <fiftoo@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det har jo trods alt været lidt varmt her på det sidste.
>Og i aften bliver det jo rigtig lunt for 'visse personer' der pludselig får

Mit bidrag er her: http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000189.jpg

Billedet er fra Skt. Hans aften på Fjordcentret, Voer Færgested, Djursland.

Det er lidt specielt på Fjordcentret, for der brændes ikke hekse af men derimod
en kasse med dårlig samvittighed.

Canon EOS 350D, EF-S 10-22mm på 15mm, ISO 100, F/6.3 og 1/80 sekund, evt.
yderlige info kan findes i billedets EXIF data.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 25-06-05 16:14

> [...]
>
> Reglerne for fotostafetten findes her
> http://www.fotostafetten.dk/Regler.php
>
> Husk at skrive dit eget navn i stedet for "navn" i (....)

Billedet her er et snapshot fra Sankt Hans aften ved Roklubben i Gråsten.
Drengene sad på en jordstak og hyggede sig og holdt øje med bådene ude over
vandet (kunne desværre ikke få dem med i billedet). Jeg synes bare lyset var
så fedt, da de sidste solstråler ramte dem.

http://home6.inet.tele.dk/sass/fotostafet-varme.htm

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-05 18:08

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg synes bare lyset var
> så fedt, da de sidste solstråler ramte dem.
>
> http://home6.inet.tele.dk/sass/fotostafet-varme.htm

Flot billede og jeg er enig i, at lyset er flot.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 14:22

> [...]
> var
> så fedt, da de sidste solstråler ramte dem.

Dejlig stemningsbilede, kan nok ikke laves bedre. Måske savner jeg en smule
varme, men skidt med det.
Gert

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-06-05 14:31

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>vandet (kunne desværre ikke få dem med i billedet). Jeg synes bare lyset var
>så fedt, da de sidste solstråler ramte dem.

Jeg er enig i at lyset er godt, billedet beskriver også en god lun aften.

Om billedet så er indefor emnet vil jeg lade Fif afgøre.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-05 19:38

"Fif" <fiftoo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, så er det tid igen.
>
> Emnet for uge 25 er VARME.

http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0023.jpg

Salt, peber, lidt filét´og varme

Igen D70 ,55mm F 5,6 1/15sek og stativ.
Det smagte, kan jeg sige
Gert

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-06-05 14:41

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> wrote:

> http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0023.jpg
>
>Salt, peber, lidt filét´og varme

Jeg sidder og bliver lidt sulten og varmen er der i bogstaveligste forstand.

Kompositionen er jeg bare ikke så meget for. Hvis det var til en kogebog var det
ganske fint billede. Men her mangler jeg at fokus skal være på hovedmotivet -
varmen - kullene. Jeg mangler også at komposition fører øjet hen mod varmen.