Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Solid forsikring til kamera?
Fra : Birdie

Dato : 22-06-05 23:29

Er der nogen der har tilkøbt en Solid forsikring til deres kamera? Jeg
overvejer det, da det jo er ret dyrt udstyr man svinger rundt med og det
vil jo være brandærgeligt, at tabe det eller på anden måde skade det.

Jeg kan bare se, at de tager nogle forbehold - f.eks. følgende:

"Om forsikringen - Ved totalskade ophører forsikringen"
"Erstatning - Ved totalskade udgør selvrisikoen 5% af
erstatningsbeløbet, dog min. 200 kr."

Og hvad er en totalskade? Hvis jeg har købt kamera, objektive(r) og en
flash og kun kamera og objektiv går i stykker, er det så en totalskade?

Har nogen prøvet at at være så uheldig, at få brug for forsikringen og
er den overhovedet pengene værd?

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-06-05 08:09

Birdie wrote:
> [...]
> flash og kun kamera og objektiv går i stykker, er det så en totalskade?
>
> Har nogen prøvet at at være så uheldig, at få brug for forsikringen og

Hejsa

Jeg har arbejdet i en meget stor computerbutik der handler med solid
forsikringer.. gæt selv resten

Jeg vil sige det sådan, du skal være meget dum hvis du ikek får
erstatning, har set sager hvor jeg var HELT sikker på at det bare var
fusk, men de røg bare igennem alligevel.

Du køber dine forsikringer pr produkt, og ikke som en pakke. (hvis det
er en kit pakke med objektiv og kamera, så gælder det begge dele) en
total skade er når det ikke kan svare sig at reparere udstyret, det sker
rimeligt tit. Kan kun sige at solid forsikring er de bedste all-risk jeg
kender til. Hertil skal det sige jeg ikke arbejder i det firma mere. så
jeg er upartisk

mvh Tommy Fer

Fra : Birdie

Dato : 23-06-05 09:07

> [...]
> rimeligt tit. Kan kun sige at solid forsikring er de bedste all-risk jeg
> kender til. Hertil skal det sige jeg ikke arbejder i det firma mere. så

Jeg synes bare, at det lyder mærkeligt, at forsikringen opsiges, hvis
der er totalskade? Det har jeg da ikke hørt om andre steder - f.eks.
bil- eller husforsikring?

Skal/kan man så gentegne forsikringen og er det så til normal pris?

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-06-05 09:21

Birdie wrote:

> [...]
> bil- eller husforsikring?
>
> Skal/kan man så gentegne forsikringen og er det så til normal pris?

Ja det er det. Det kom for ca 5 mdr siden, de gamle betingelser var ikke
sådan. De satte i sammen ombæring priserne op. Der havde været et ret
godt underskud tror jeg.

mvh Tommy Fer

Fra : Martin

Dato : 23-06-05 10:00

"Birdie" <birdie818721-12@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes bare, at det lyder mærkeligt, at forsikringen opsiges, hvis der
> er totalskade? Det har jeg da ikke hørt om andre steder - f.eks. bil-
> eller husforsikring?

Tjah - det er nu lidt svært at opretholde en forsikring på en totalskadet
bil

Du kan tolke forbeholdet som at det følger den specifikke ting. Hvis denne
ting totalskades, får du udbetalt en erstatning, så du kan købe en ny - men
du må så tegne en ny forsikring til denne ting.

/Martin

Fra : Erling Hansen

Dato : 11-07-05 22:34

Martin <nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
> ting totalskades, får du udbetalt en erstatning, så du kan købe en ny - men
> du må så tegne en ny forsikring til denne ting.

Sammenligningen holder ikke helt. Da vores hus blev angrebet af hussvamp
fik vi foretaget en reparation, som i princippet skulle udryde
hussvampen, hvorefter forsikringsselskabet opsagde vores
husejerforsikring.
Mvh
Erling

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 24-06-05 10:04

> [...]
> bil- eller husforsikring?
>
> Skal/kan man så gentegne forsikringen og er det så til normal pris?

Det er da ikke underligt. Det er en Totalskade forsikring. Kommer den til
udbetaling, findes det forsikrede ikke længere, eller er blevet
forsikringsselskabets ejendom, og du har derfor ikke længere brug for at
have det forsikret. Køber du så et nyt kamera, så tegner du en ny
forsikring derpå.

M.V.H.....Benny..

Fra : Birdie

Dato : 24-06-05 10:41

> [...]
> forsikringsselskabets ejendom, og du har derfor ikke længere brug for at
> have det forsikret. Køber du så et nyt kamera, så tegner du en ny

Og det vil sige, at hvis min bil bliver totaltskadet, så bortfalder
forsikringen og jeg skal tegne en ny til min nye bil? Det har jeg i
hvert fald aldrig hørt om tidligere i andre typer forsikringer.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-06-05 11:13

Birdie wrote:
> Og det vil sige, at hvis min bil bliver totaltskadet, så bortfalder
> forsikringen og jeg skal tegne en ny til min nye bil? Det har jeg i
> hvert fald aldrig hørt om tidligere i andre typer forsikringer.

Vil du fortsætte med at betale forsikring til en bil der ikke eksisterer?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Birdie

Dato : 24-06-05 11:24

> Vil du fortsætte med at betale forsikring til en bil der ikke eksisterer?

Vi er vist ved at komme ud på et sidespor, men forsikringen bør jo
fortsætte på det nye kamera. Men okay - det er sådan det fungere (at
forsikringen ophører) og det er der jo så ikke noget at gøre ved.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 24-06-05 11:18

> Og det vil sige, at hvis min bil bliver totaltskadet, så bortfalder
> forsikringen og jeg skal tegne en ny til min nye bil? Det har jeg i
> hvert fald aldrig hørt om tidligere i andre typer forsikringer.

Ja, for er din bil totalskadet, er den død, og dit forsikrings selskab, vil
udbede sig din registreringsattest. Så tilbyder de dig, oven i
totalskadesummen, at give dig, F.eks Kr 1500,- for resterne af din bil. Det
kan du så vælge at tage imod, eller vælge at beholde resterne. Men bil, det
bliver den aldrig mere. Men som regel har de fleste anskaffet sig en anden
bil, inden det er kommet så langt, og fået forsikringen overført til den nye
bil. En bilforsikring er jo heller ikke en, der afgøres med et
engangsbeløb, eller kun er baseret på, om din bil kommer til skade. Den er
jo mest baseret på, de skader som din bil måtte forvolde. De skader du selv
eller andre, laver på din bil, er enten din kasko, eller deres
ansvarsforsikring. Har du to biler, har du også to forsikringer. Så jo, i
tilfælde af totalskade, så ophører din bilforsikring også. Den ophører
også, hvis du afmelder bilen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-07-05 21:43

"Birdie" <birdie818721-12@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det vil sige, at hvis min bil bliver totaltskadet, så bortfalder
> forsikringen og jeg skal tegne en ny til min nye bil?

Jada. Forsikringen afhænger bl.a. af bilmærke og model, så selvfølgelig skal
du ændre din forsikring (gentegne den).

> Det har jeg i
> hvert fald aldrig hørt om tidligere i andre typer forsikringer.

Nogen gange bliver din forsikring faktisk automatisk opsagt, hvis du får
(endnu) en skade. Og det gælder alle typer forsikringer.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/8/05)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-06-05 15:31

In article <42bbce6b$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Benny Mortensen 9700 wrote:

> [...]
> forsikringsselskabets ejendom, og du har derfor ikke længere brug for at
> have det forsikret. Køber du så et nyt kamera, så tegner du en ny

Men man har jo betalt for 3 års forsikring. Ved max levig betaler man
kun for de dage man ønsker, og melder udstyr ud/ind som man nu handler det.

Fra : Birdie

Dato : 24-06-05 15:41

> Men man har jo betalt for 3 års forsikring. Ved max levig betaler man
> kun for de dage man ønsker, og melder udstyr ud/ind som man nu handler det.

Så vidt som jeg lige kan se, så vurderes erstatningen, hos Max Levig,
til hvad et tilsvarende produkt ville koste i brugt stand? Hos Solid får
man et nyt produkt.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-06-05 16:31

In article <42bc1b8f$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Birdie wrote:

> Så vidt som jeg lige kan se, så vurderes erstatningen, hos Max Levig,
> til hvad et tilsvarende produkt ville koste i brugt stand? Hos Solid får
> man et nyt produkt.

Men du betaler også dobbelt pris hos Solid, ligesom du riskerer at
betale for perioden efter dækningen, og efter du har solgt.

Hvis noget går i stykker, så skal jeg bare have det repareret eller
have noget tilsvarende.

Og hos Solid får man repareret i de samme tilfælde. Der er ikke noget
der forpligter dem til at give dig nyt.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-06-05 08:30

Birdie wrote:
> Er der nogen der har tilkøbt en Solid forsikring til deres kamera? Jeg
> overvejer det, da det jo er ret dyrt udstyr man svinger rundt med og det
> vil jo være brandærgeligt, at tabe det eller på anden måde skade det.

Som Tommy skriver, så er det kun enkelte dele den dækker. Jeg mener Max
Levig tager henholdvis 3%, 4% og 5% af den samlede værdi for en lignende
dækning indenfor henholdsvis DK, EU og resten af verdenen.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-06-05 09:21

Thomas Schreiber wrote:

> Som Tommy skriver, så er det kun enkelte dele den dækker. Jeg mener Max
> Levig tager henholdvis 3%, 4% og 5% af den samlede værdi for en lignende
> dækning indenfor henholdsvis DK, EU og resten af verdenen.

Du skal bare være Tryg kunde.

mvh tomym Fer

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-06-05 09:32

Tommy Fer wrote:
> Du skal bare være Tryg kunde.

Ok det vidste jeg ikke. Jeg er Tryg kunde i forvejen. Dvs. andre kunder
ikke kan bruge Max Levig?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Brian Lund

Dato : 23-06-05 14:38

> Ok det vidste jeg ikke. Jeg er Tryg kunde i forvejen. Dvs. andre kunder
> ikke kan bruge Max Levig?

Jeg har netop ringet til Tryg/Max Levig og forhørt mig, man kan sagtens
tegne en forsikring uden at være kunde i forvejen! - Jeg går nemlig selv og
spekulerer på at forsikre mit udstyr inden ferien :)

Brian

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-06-05 16:46

Brian Lund wrote:

> [...]
> tegne en forsikring uden at være kunde i forvejen! - Jeg går nemlig selv og
> spekulerer på at forsikre mit udstyr inden ferien :)

Det fatter jeg simpelhen ikke. Ringede til dem i marts måned, fik afvide
jeg skulle være tryg kunde. SORT

mvh Tommy Fer

Fra : Birdie

Dato : 23-06-05 18:33

> Jeg har netop ringet til Tryg/Max Levig og forhørt mig, man kan sagtens
> tegne en forsikring uden at være kunde i forvejen! - Jeg går nemlig selv og
> spekulerer på at forsikre mit udstyr inden ferien :)

"Max Levig"? Hvem er det? Jeg har søgt på det og kan godt finde en
forsikringsmand, men han arbejder ved Tryg så vidt som jeg kan se på
hans email adresse? Er det ikke en Tryg forsikring så?

Fra : Brian Lund

Dato : 23-06-05 19:29

> "Max Levig"? Hvem er det? Jeg har søgt på det og kan godt finde en
> forsikringsmand, men han arbejder ved Tryg så vidt som jeg kan se på
> hans email adresse? Er det ikke en Tryg forsikring så?

Max Levig er ikke en person, men en allrisk forsikring ved Tryg :)

Brian

Fra : Birdie

Dato : 24-06-05 10:42

> Max Levig er ikke en person, men en allrisk forsikring ved Tryg :)

Jeg har skrevet til dem, men har ikke fået svar endnu. Er forsikringen
stort set identisk med den fra Solid og hvad er evt. forskellen på de to?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-06-05 11:14

Birdie wrote:
> Jeg har skrevet til dem, men har ikke fået svar endnu. Er forsikringen
> stort set identisk med den fra Solid og hvad er evt. forskellen på de to?

Bestil deres kundevilkår

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Brian Lund

Dato : 24-06-05 13:22

> Jeg har skrevet til dem, men har ikke fået svar endnu. Er forsikringen
> stort set identisk med den fra Solid og hvad er evt. forskellen på de to?

Jeg aner ikke hvem/hvad/hvor "Solid forsikring" er! - Så det kan jeg ikke
svare på, det er iøvrigt første gang at jeg ser navnet nævnt.

Brian

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-06-05 13:30

Brian Lund wrote:
> Jeg aner ikke hvem/hvad/hvor "Solid forsikring" er! - Så det kan jeg ikke
> svare på, det er iøvrigt første gang at jeg ser navnet nævnt.

Handler hele tråden om netop Solid forsikring, så hvis du aldrig er
stødt på det ord før, er der vist sket eller andet 40cm fra din skærm

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Brian Lund

Dato : 24-06-05 13:48

> Handler hele tråden om netop Solid forsikring, så hvis du aldrig er
> stødt på det ord før, er der vist sket eller andet 40cm fra din skærm

Før end denne tråd selvsagt...

Brian

Fra : Michael Bothager

Dato : 23-06-05 22:58

Brian Lund wrote:

> Jeg har netop ringet til Tryg/Max Levig og forhørt mig, man kan sagtens
> tegne en forsikring uden at være kunde i forvejen! - Jeg går nemlig selv og
> spekulerer på at forsikre mit udstyr inden ferien :)

hej brian,

ligesom som andre har nævnt det, så har jeg også hørt fra tryg at de vil
sælge mindst en forsikring mere end en levig-forsikringen hvis man ikke
er tryg kunde

kan (og vil?) du derfor oplyser navnet på den person hos tryg du talte
med, evt. direkte pr. mail hvis du ikke vil gøre det her i gruppen?

hvis du ikke vil, så er det naturligvis ok, og hvis du offentliggøre
navnet, så kan det være at alle ringer til ham/hende og lægger pres på
at få den samme ordning

men hvis det er de normale regler hos tryg, og der bare er nogen af
forsikringskonsulenterne der er lidt for salgsivrige, så kunne det være
rigtig rart at få det manet i jorden

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Brian Lund

Dato : 24-06-05 06:18

> [...]
>
> men hvis det er de normale regler hos tryg, og der bare er nogen af
> forsikringskonsulenterne der er lidt for salgsivrige, så kunne det være

Nu lagde jeg desværre ikke mærke til navnet, det var en tryg dame - som
fortalte mig at jeg skulle ringe igen på mandag, da alle dem som havde noget
med Max Levig at gøre, ikke var der...

Men, jeg spurgte hende om det var et krav at man havde en anden forsikring,
og det sagde hun, at det var det ikke! - Hun sagde dog noget i regningen af
"Men du kan jo lige så godt flytte dine andre forsikringer over til os
også"! - Jeg har dog ikke så mange at flytte på, jeg gider ikke bøvle med at
flytte min knallert forsikring...

Brian

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-06-05 13:36

"Tommy Fer" <NOSPAM@fotofer.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bare være Tryg kunde.

Øh, nejda. Jeg har fået tilbudt Max Levig-forsikring, og jeg er ikke
Tryg-kunde.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 06/11/05)