Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sort/hvid - Venedig
Fra : Erling Hansen

Dato : 21-06-05 16:36

I en tidligere tråd var s/h contra farve oppe og vende. På det tidspunkt
havde jeg ikke min nye scanner - men nu har jeg altså pillet et par
billeder ned af væggen og scannet dem. Det var først på min 10. tur til
Venedig at en ven sagde: Jamen, Venedig skal du fotografere i sort/hvid.

Jeg har lagt tre billeder ind:
Carabiniere:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=156318
Venedig lygter:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=156321

Jeg lagde også et tredje billede: 'Fondamente' - men jeg glemte at få
noteret nummeret på filen, og jeg ka' sgu' ikke finde ud af at få det
vristed løs af siden.

Kommentarer ses gerne.
Mvh
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 17:13

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg lagde også et tredje billede: 'Fondamente' - men jeg glemte at få
> noteret nummeret på filen, og jeg ka' sgu' ikke finde ud af at få det

Mon ikke det er det her: http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=156320
? Det hedder da Fundamente

Fine stemningsfulde billeder. Men hvor er det dog en befrielse, at man
endelig er kommet over alt det støv, ridsede negativer osv. Men her er det
jo næsten med til at give dine billeder noget stemning. De virker næsten
"antikke". Sådan lidt historisk..

Mvh. Claus Petersen

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-06-05 17:25

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> wrote:

> [...]
> jo næsten med til at give dine billeder noget stemning. De virker næsten

Hej, Claus.
Tak for billednummeret - jo, den er god nok.
Med hensyn til støv og ridser: Jeg havde virkelig lange og svare
overvejelser. Det ville jo være forholdsvis simpelt og hurtigt at fjerne
dem med Photoshop Elements, men jeg valgte altså at udgive dem for hvad
de var: En scanning af en stribe gamle billeder. En dag tager jeg mig
sammen og scanner de oprindelige negativer og laver en restaurering -
når jeg får tid !
Mvh
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 17:31

> [...]
> de var: En scanning af en stribe gamle billeder. En dag tager jeg mig
> sammen og scanner de oprindelige negativer og laver en restaurering -

Uha nej, lad dog være med det. Hvis man stryger rynkerne væk på en gammel
kone, så mister hun altså noget. Jeg synes det samme med billeder. Hvis dine
billeder skal se nye ud, så smut du da ned og tag nogle nye i stedet. Her
giver det jo stemning.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Kristian Amby

Dato : 21-06-05 17:53

Jeg forstår ikke rigtigt. Der står at billedet er taget med en Canon
Powershot A10 og scannet. Har du sannet et billede, der allerede er
digitalt, for efffektens skyld?

mvh
Kristian Amby

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-06-05 18:38

Kristian Amby <amby@mail.dk> wrote:

> Jeg forstår ikke rigtigt. Der står at billedet er taget med en Canon
> Powershot A10 og scannet. Har du sannet et billede, der allerede er
> [...]

Hej Kristian.
Nej, nej, men jeg kan ikke finde ud af at få den Powershot A10 væk
fra formularen for uploading. De første par billeder jeg lagde op på
siden var taget med en Powershot 10.

Billederne fra Venedig er oprindeligt taget med Mamiya 220 (6X6) med
enten 80mm eller 135 mm optik, sandsynligvis Ilford 400 asa - fremkaldt
i D76 (det var den jeg brugte mest på det tidspunkt). Kopierne, som jeg
har scannet, er 13X18

Forklarer det problemet?
Mvh
Erling

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-06-05 20:17

Kristian Amby wrote:
> Jeg forstår ikke rigtigt. Der står at billedet er taget med en Canon
> Powershot A10 og scannet. Har du sannet et billede, der allerede er
> digitalt, for efffektens skyld?

Jeg lagde mærke til det samme, men nu har Erling forklaret hvorfor

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-06-05 20:31

Thomas Schreiber <REMOVEnews@schreiber.se> wrote:

> Jeg lagde mærke til det samme, men nu har Erling forklaret hvorfor

Hvis der skulle være én af jer, der ved hvordan man fjerner det
forbaskede Powershot, må I meget gerne give lyd.

Mvh
Erling

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-06-05 20:39

Erling Hansen wrote:
> Hvis der skulle være én af jer, der ved hvordan man fjerner det
> forbaskede Powershot, må I meget gerne give lyd.

Du kan vel skrive noget andet, eller vælge et andet mærke i menuen?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-06-05 20:49

Thomas Schreiber <REMOVEnews@schreiber.se> wrote:

> Du kan vel skrive noget andet, eller vælge et andet mærke i menuen?

Ja, det må jeg vel prøve næste gang jeg uploader. Bortset fra
Powershot'en er der ikke noget af mit udstyr der står i menuen....lol...
jeg ER en gammel analog-freak.
Mvh
Erling

Fra : waal

Dato : 21-06-05 23:22

> Ja, det må jeg vel prøve næste gang jeg uploader. Bortset fra
> Powershot'en er der ikke noget af mit udstyr der står i menuen....lol...
> jeg ER en gammel analog-freak.

Loven om altings ondskab

mvh

Fra : Erling Hansen

Dato : 22-06-05 07:53

waal <waal@post.tele.dk> wrote:

> Loven om altings ondskab

lol.....

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-06-05 22:02

Erling Hansen wrote:

> Kommentarer ses gerne.

Det er ok motiver, de fungerer også i S/H, og de må også gerne være
kornede, men det kikser lidt ved skarphedden, og det med lygterne
virker meget blakket...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen