Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: 550EX Flash
Fra : News

Dato : 21-06-05 10:15

Jeg har lige modtgaet en Canon 550EX flash,
så et par spørgsmål:

Virker AF-assist lyset kun når man har et kamera med AF-assist,
jeg har et Canon Pro1, som ikke har AF-assist,
og derfor mådske ikke kan aktivere dette på 550EX
Kan man evt.tvinge det frem?

Jeg har også en Soligor trigger, (sådan en fotocelle-dims man skruer i
bunden af flashen)
som skulle kunne fyre en flash af ved et andet flash, men det vil den ikke
på 550EX,
er der en bestemt indstilling man skal bruger, manuel eller lign.

Har i et par tip til indstillinger for kamera og flash, ved foto
af personer, fx. ved receptioner, sammenkomster mm.
Ved ikke helt om jeg skal bruge Av eller Tv,
helt Auto synes jeg ikke er særlig spændende.
Ved Av synes jeg der tit bliver for langsomme lukketider,
så der kommer "motion-blur"

Andre gode råd er da velkomne,
på forhånd mange tak.

/Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-06-05 10:42

News wrote:
> Virker AF-assist lyset kun når man har et kamera med AF-assist,
> jeg har et Canon Pro1, som ikke har AF-assist,
> og derfor mådske ikke kan aktivere dette på 550EX
> Kan man evt.tvinge det frem?

Det virker ihvertfald kun når der er lidt nok lys til at det er
nødvendigt... har du prøvet at holde hånden foran objektivet så
kameraet tror det er mørkt og fokusere ?

> [...]
> helt Auto synes jeg ikke er særlig spændende.
> Ved Av synes jeg der tit bliver for langsomme lukketider,

Manuel, 1/160 (fx), iso<så_høj_man_kan_gå_uden_grim_støj>, og den
blænde man har brug for, men helst ikke alt for lukket.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : News

Dato : 21-06-05 10:50

> [...]
>
> Manuel, 1/160 (fx), iso<så_høj_man_kan_gå_uden_grim_støj>, og den
> blænde man har brug for, men helst ikke alt for lukket.

Mange tak til dig Hans, det vil prøve.

/Peter

Fra : Simon Nielsen

Dato : 21-06-05 13:37

News wrote:
> [...]
> jeg har et Canon Pro1, som ikke har AF-assist,
> og derfor mådske ikke kan aktivere dette på 550EX

Kameraet har ikke selv AF-Assist men når den 550EX har det så virker
det. AF-Assist er bare et lys om kameraets autofokus kan fokusere på,
det har intet med kameraet i sig selv at gøre.

> [...]
> helt Auto synes jeg ikke er særlig spændende.
> Ved Av synes jeg der tit bliver for langsomme lukketider,

Som Hans har skrevet er ganske udemærket. MEn hvad angår den
slaveudløser skal du nok teste om den virker på andre flashes. Det kan
også ske at blitzen er for avanceret, eller at den ikke udløses som alle
andre flashes, det der udløser er jo bare en kortslutning så skal
flashen gerne selv have indstillet sig til rummets lysbehov.

Mvh
Simon

Fra : News

Dato : 21-06-05 16:45

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Kameraet har ikke selv AF-Assist men når den 550EX har det så virker
> det. AF-Assist er bare et lys om kameraets autofokus kan fokusere på,
> det har intet med kameraet i sig selv at gøre.

OK, mange tak, det er fordi der ikke kommer noget lys overhovedet,
så det kunne være at et kamera med assist sendte et signal til flashen
om at bruge det,
men at denne del mangler på mit kamera.

> [...]
> alle andre flashes, det der udløser er jo bare en kortslutning så skal
> flashen gerne selv have indstillet sig til rummets lysbehov.

Ja, den skulle virke jfv. Soligor, og det er bare en alm. kortslutning
den laver,
men der sker intet, har endna sendt den retur til firmaet jeg købte den
af, de afprøvede den
og den fejlede tilsyneladende intet.

Mange tak ihvertfald

/Peter

Fra : Bo Andersen

Dato : 22-06-05 21:52

> [...]
> laver,
> men der sker intet, har endna sendt den retur til firmaet jeg købte den

Hvis du vil skille dig af med den er jeg muligvis interesseret.
-Bo-

Fra : News

Dato : 22-06-05 22:15

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil skille dig af med den er jeg muligvis interesseret.

Hej Bo, det ved jeg ikke rigtigt, jeg ville jo gerne have den til at
virke,
men den er købt her:
http://www.attech.dk/

søg på soligor