Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Reparation af Nikon flash
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 08:18

Hej!

Er der nogen i gruppen, der ved om det er en bekostelig affære at få en
Nikon flash repareret?

Min Nikon SB-80 (som jeg bruger sammen med digitalt spejlreflexkamera)
strejker - og jeg ved, hvad problemet er. Når flashen har været monteret
oven på kameraet, har min pande skubbet mod flashen og som tiden er gået har
skoen forskubbet sin en smule, så der er garanteret en løs forbindelse inde
i flashens sko.

Hvad mon den slags koster at få lavet?

Spørgsmålet er, om det bedre kan betale sig at købe en nty, fx. SB-800 i
Tyskland evt.

Mvh.
Jacob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-06-05 09:02

jacob wrote:
> Spørgsmålet er, om det bedre kan betale sig at købe en nty, fx. SB-800 i
> Tyskland evt.

Sandsynligvis. En ny SB800 inkl porto fra Tyskland koster 2350kr. Så har
du en ny sjovere model du kan ødelægge

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 10:19

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Sandsynligvis. En ny SB800 inkl porto fra Tyskland koster 2350kr. Så har
> du en ny sjovere model du kan ødelægge

Ender det nok også med, at jeg bestiller. Men hvor finder du den til den
pris?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-06-05 10:29

www.ebay.de

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Morten

Dato : 21-06-05 09:14

In <42b7c969$0$18649$14726298@news.sunsite.dk> Thomas Schreiber wrote:

> Sandsynligvis. En ny SB800 inkl porto fra Tyskland koster 2350kr. Så
> har du en ny sjovere model du kan ødelægge

Men prøv da først at se om du ikke selv kan lave den gamle. Hvis det
bare er en enkelt ledning der skal lodes på er det jo nemt klaret.

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 09:36

"Morten" <mbern@mbern.slet.dk> skrev i en meddelelse

> Men prøv da først at se om du ikke selv kan lave den gamle. Hvis det
> bare er en enkelt ledning der skal lodes på er det jo nemt klaret.

Tja, jeg har en loddekolbe og er ret god til det med ledninger og sådan
noget... men er det ikke en ret indviklet opgave at skille en flash ad (og
samle den igen)? Og stød skulle man vist også kunne få nogle slemme af...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-06-05 11:18

"jacob" <ni> skrev

> [...]
> samle den igen)? Og stød skulle man vist også kunne få nogle slemme af...

Jeg har lige adskilt fire ældre flash, og det er der ingen problemer med. Du
skal være opmærksom på skjulte skruer, men langt de fleste nye flash er
limet eller "klikket" sammen. Hvis du tager batterier fra tænder den og
skyder den af, så bør kondensatoren være afladet.

Jeg tror, at det bliver dyrt at få en professionel til at lave det. Desværre
er tiden jo den allerdyreste resurse, selv om det er den resurse, der er
mest af i hele verden og således uudtømmelig. Du skal nok regne med mindst
5-600,-

Claus

Fra : Morten

Dato : 21-06-05 13:33

> [...]
> sådan noget... men er det ikke en ret indviklet opgave at skille en
> flash ad (og samle den igen)? Og stød skulle man vist også kunne få

Jo det er sikkert ikke helt nemt at skille den ad, men alligevel nok 2k
værd

Angående stød: hvis du skulle få et stød så døer du ikke af det.
Strømstyrken er alt for lav til det. Men hvis du vil undgå det kan du jo
evt. tage batteriet ud et par dage før. Så skulle kondensatoren bliver
afladt noget.

Held og lykke med det

Morten

Fra : Jacob

Dato : 21-06-05 20:25

> [...]
> Strømstyrken er alt for lav til det. Men hvis du vil undgå det kan du jo
> evt. tage batteriet ud et par dage før. Så skulle kondensatoren bliver

strømmen og spændingen i en blitz er rigeligt kraftig til at man kan dø af
det. et svagt hjerte er ikke engang nødvendigt.
tag batteierne ud og lad den ligge 10 minutter så skal der ikke være noget
energi tilbage i dine kondensatore.
at skille elektronik ad er ikke slemt. nogle små skruetrækkere er en god
hjælp. samt lidt mekanisk forståelse.

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 20:46

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> energi tilbage i dine kondensatore.
> at skille elektronik ad er ikke slemt. nogle små skruetrækkere er en god

Jo større problem, jo større hammer!
(undskyld. ku' ikke la' være )

Mvh. Claus Petersen