Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Trykluft på dåse
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 21-06-05 08:07

Er der nogen der ved hvor man kan få trykluft på dåse til rimelige
priser? Jeg har selv fundet det her

http://www.g-shop.dk/shop/default.asp?ProductID=43210

men jeg synes ikke det er specielt billigt. Nogen der ved hvor det kan
fås endnu billigere?

Thomas

Fra : Nyrup

Dato : 21-06-05 08:35

Trykluft?!
Ja, men det er jo ikke komprimeret luft men brændbar gas der er i den dåse!
Er det også det hvis man køber en dåse hos fotohandleren?
Jeg ville ikke være speciel glad for at puste brændbar gas ned i min PC/
kamera!...

mvh,
Nyrup

Fra : Henrik Boegh

Dato : 21-06-05 08:51

On Tuesday 21 June 2005 09:35, Nyrup wrote in dk.fritid.foto:

> Ja, men det er jo ikke komprimeret luft men brændbar gas der er i den dåse!

Det er drivgassen. Den er adskilt fra brugsluften. Det er ligesom med din
deodorant :)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"Hvad fanden er der nu i vejen med Dresden??"
-- Casper Christensen som Casper i 'Langt fra Las Vegas'

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-07-05 19:30

Nyrup wrote:

> Jeg ville ikke være speciel glad for at puste brændbar gas ned i min
> PC/ kamera!...

Bare husk at slukke for kedlen først!

VH
jAN

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Henrik Boegh

Dato : 21-06-05 08:50

On Tuesday 21 June 2005 09:07, Thomas L. Christensen wrote in dk.fritid.foto:

[...]

> men jeg synes ikke det er specielt billigt. Nogen der ved hvor det kan
> fås endnu billigere?

Jeg tror det var i Biltema, THansen, Harald Nyborg eller Jem & Fix jeg så dem
til 19,95.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"Ooouuuhh nails nails NAILS"
-- Michael J. Fox as Michael Flaherty in 'Spin City'

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 21-06-05 09:09

en dykkerklub, det kræver at du har en flaske som må kobles til deres
kompressor. Luften er tør, og de 200 bar skal nok reguleres lidt ned ellers
blæses udstyret itu.

ideen er frit brugbar, men trykflasker skal behandles med omtanke

Mvh. Henrik

Fra : waal

Dato : 21-06-05 12:04

"Henrik Rasmussen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers
> blæses udstyret itu.
>
> ideen er frit brugbar, men trykflasker skal behandles med omtanke

Største model gummiøresprøjte kan købes på apoteket

Michael

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-06-05 12:45

"waal" <waal@post.tele.dk> wrote in message

> "Henrik Rasmussen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Største model gummiøresprøjte kan købes på apoteket
>
> Michael

Hmm, jeg sidder og tænker på, om ikke bare man kan købe en af de der små
ukrudtsprøjter der skal pumpes, og så bare lade være med at fylde væske i?
Aner ikke om det kan lade sig gøre, det er bare en ide.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : waal

Dato : 21-06-05 12:58

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ukrudtsprøjter der skal pumpes, og så bare lade være med at fylde væske i?
> Aner ikke om det kan lade sig gøre, det er bare en ide.

Det er i princippet det du gør med øresprøjten, og så er den billig og kan
den være i fototasken

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-06-05 13:37

"waal" <waal@post.tele.dk> wrote in message
-klip-

> Det er i princippet det du gør med øresprøjten, og så er den billig og kan
> den være i fototasken
>
> mvh

Hej Michael.

Joeh, den har jeg fanget - jeg misforstod og fik blandet den her tråd sammen
med en anden i en edb-gruppe, der drejer sig om rengøring af bl.a. blæsere i
en pc, og der kan en øresprøjte være lige i underkanten - der kunne jeg
forestille mig at en pumpesprøjte ville gøre lykke.
Men som sagt: My bad, det kunne være jeg skulle vågne helt op, inden jeg
besvarer divergerende indlæg i grupperne!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Erik Andersen

Dato : 21-06-05 18:10

> [...]
> ukrudtsprøjter der skal pumpes, og så bare lade være med at fylde væske i?
> Aner ikke om det kan lade sig gøre, det er bare en ide.

Jeg har en sprayflaske fra Agfa, som kan pumpes op med låget.. Den kan enten
bruges med væske i eller bare med luft. Den er vist oprindelig beregnet til
glasrensemiddel. Virker på samme måde som en stor ukrudtsprøjte fra
byggemarkedet.

Mvh Erik

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-06-05 18:33

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> wrote in message

> [...]
til
> glasrensemiddel. Virker på samme måde som en stor ukrudtsprøjte fra

Hej Erik.

Hm, det lyder sgu da smart, og noget mere handy end den der idé jeg kom
med - ved du hvor man kan få sådan en?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

Fra : Lars Holst

Dato : 21-06-05 22:25

Thomas L. Christensen <tlc@fabel.dk> said in

> [...]
>
> http://www.g-shop.dk/shop/default.asp?ProductID=43210
>
> men jeg synes ikke det er specielt billigt. Nogen der ved hvor det kan

Jeg kan anbefale en batteridrevet kompressor fra Airman.
Jeg har købt et sæt og jeg bruger det til at rense PC, rense kamera, pumpe
cykel og bil og gummibåd og bolde, støve af ufremkommelige steder etc. etc.

Der følger manometer og diverse udstyr med og sættet koster ca. 600,- for
en kompressor og en puster med 2 batterier og en cigarstikadapter i en
samletaske.
Noget lignende den her:
http://www.motorcyclecruiser.com/accessoriesandgear/airmaneval/
http://www.newitts.com/product/SR-27/Airman_Cordless_Compressor.htm
http://ascycles.com/detail.aspx?ID=1301

--
Lars Holst

Fra : Henrik Boegh

Dato : 22-06-05 05:55

On Tuesday 21 June 2005 23:24, Lars Holst wrote in dk.fritid.foto:

[...]

> Jeg kan anbefale en batteridrevet kompressor fra Airman.

Jeg vil anbefale lidt opmærksomhed, såfremt man tager Lars' anbefaling til
sig.
Nogle af de små kompressorer 12V jeg har set, har nemlig haft den grimme
egenskab (i den her sammenhæng), at der kommer noget olie-fnidder med luften
ud.
Jeg kender så ikke den Lars omtaler, så jeg ved ikke om det gør sig gældende
der.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I'll do the stupid thing first and then you shy people follow..."
-- Frank Zappa

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 22-06-05 10:19

On Wed, 22 Jun 2005 06:55:00 +0200, Henrik Boegh
<henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

>Nogle af de små kompressorer 12V jeg har set, har nemlig haft den grimme
>egenskab (i den her sammenhæng), at der kommer noget olie-fnidder med luften
>ud.

For ikke at snakke om, at en kompressor også kan virke som en mindre
sandblæser på objektivet, hvis der er meget støv i luften. Jeg ved man
kan få vandfiltre til rigtige kompressorer, netop for at undgå støv i
luften.

Thomas - der lige vil prøve med en gummiøresprøjte...

Fra : Lars Holst

Dato : 25-06-05 00:54

Henrik Boegh <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> said in

> [...]
> olie-fnidder med luften ud.
> Jeg kender så ikke den Lars omtaler, så jeg ved ikke om det gør sig

Bare rolig.
Der er ingen olie i den luft der kommer ud og hvis man sørger for at
arbejde med kameraet i et rent luftmiljø er der heller ingen
sandblæsningseffekt.

Så fine instrumenter er Jeres (og mine kameraer) altså ikke.
Vi snakker ikke om et genmanipuleringslaboratorium som luftmiljø.

Så klap bare kamelen.

--
Lars Holst

Fra : Michael L

Dato : 22-06-05 11:54

Thomas L. Christensen wrote:

> [...]
>
> http://www.g-shop.dk/shop/default.asp?ProductID=43210
>
> men jeg synes ikke det er specielt billigt. Nogen der ved hvor det kan

Nu skriver du/han jo ikke hvad det skal bruges til, men siden det
kommer i fotogruppen går jeg udfra at det er til at rense
objektiv/sensor med og så forstår jeg da slet ikke at der snakkes om
dykkerflasker, kompressore osv. For det første har de et VOLDSOMT tryk
som gør mere skade end gavn. For det andet er det da utrolig besværligt
fremfor en simpel lille dåse med luft eller en blæsebold.

Som nogen sagde så har de nogen gange haft luft på dåse til en billig
pris hos forskellige byggemarkeder.

Hvis du skal rense din sensor med den så bare sørg for at hold dåsen på
en god afstand da der er rimelig tryk på, og samtidigt sørg for at hold
dåsen lodret så der ikke kommer drivmiddel osv. med på sensoren. Inden
du blæser ind i kameraet så blæs lidt i en anden retning for at være
sikker på at der ikke kommer noget drivmiddel osv. med.

- Michael

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-06-05 23:25

"Thomas L. Christensen" <tlc@fabel.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://www.g-shop.dk/shop/default.asp?ProductID=43210
>
> men jeg synes ikke det er specielt billigt. Nogen der ved hvor det kan

www.nierle.de

http://www.nierle4.com/s01.php?sid=PG001009171490974186949741869497&shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2499

Venlig hilsen

Aragorn_DK