Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kemikalier til fremkaldelse af farvefilm?
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 21-06-05 06:52

Hvor dyrt er det at fremkalde sine farvefilm selv? Jeg snakker kun om
selve filmfremkaldelsen, ikke billedfremstillingen. Hvis man køber
kemikalierne i 5 eller 10 liters dunke, hvad kan så få dem til? Og
hvor køber man dem?

Fra : Nyrup

Dato : 21-06-05 08:44

Tidligere lavede Tetenal nogle geniale bruse-fremkaldetabletter, som jeg har
brugt og også anbefalet i denne gruppe. Men de laver dem ikke mere. Vel
sagtens pga. den digitale fremmarch.
Technikdirekt solgte også tidligere kemi, men det gør de vist ikke mere.
Foss-foto på Fyn er grosist for Tetenal og efter sigende skulle de vist også
sælge til private, men det har jeg ikke prøvet.
Imidlertid er f.eks. BILKA så billig med fremkaldelse, at jeg tvivler på at
man kan spare noget ved selv at fremkalde. Men man har jo fornøjelsen ved
det og kan få billederne med det samme når man selv fremkalder.
Jeg ved blot ikke om du har tænkt på at fremkalder hurtigt bliver gammel.
Kan du nå at bruge flere liter kemi inden det er blevet for gammel?
Det var der at tabletterne var så geniale!... Det ærgrer mig at de ikke
laver dem mere!

mvh,
Nyrup

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 21-06-05 11:10

On Tue, 21 Jun 2005 09:43:33 +0200, "Nyrup"

>Foss-foto på Fyn er grosist for Tetenal og efter sigende skulle de vist også
>sælge til private, men det har jeg ikke prøvet.

Det vil jeg da lige tjekke...

>Imidlertid er f.eks. BILKA så billig med fremkaldelse, at jeg tvivler på at
>man kan spare noget ved selv at fremkalde. Men man har jo fornøjelsen ved
>det og kan få billederne med det samme når man selv fremkalder.

Det er specielt det sidste der er årsagen til at jeg går i disse
tanker... Det bliver helt sikkert dyrere, men til gengæld har jeg
negativerne et par timer efter billederne er taget.

Men ved nærmere eftertanke... Min fotohandler har da 1-times
fremkaldelse. Måske kan jeg nøjes med kun at få filmen fremkaldt, og
så slippe lidt billigere. Det må jeg lige snakke med dem om.

Tak for dit svar...

Fra : waal

Dato : 21-06-05 12:06

> [...]
> fremkaldelse. Måske kan jeg nøjes med kun at få filmen fremkaldt, og
> så slippe lidt billigere. Det må jeg lige snakke med dem om.

Fremkaldelse af farvenegativfilm uden kopier koster 30,- hos Bingo

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 16:48

foto olsen i Odense havde en del kemikalier stående.

Poul B-H